Samsung BD-P1500 vs F.eks Denon DVD spiller, på vanlig DVD film?

Spiff79

Medlem
Ble medlem
01.03.2009
Innlegg
23
Antall liker
0
Sted
Stavanger
Hei!

Hvis ikke jeg har tatt helt feil, må jeg inn i BD-P´en og bytte utgangssignal for hver gang jeg skal spille en vanlig dvd istedenfor Blu-Ray....??

Derfor lurer jeg på om en 1-3 år gammel Denon dvd spiller vil spille av en vanlig dvd film bedre enn hva BD-P1500 Blu-Ray spilleren gjør?

Ser for meg å invistere i en brukt spiller som ligger sånn midt på treet (3 - 5000 ny pris), for bruk på vanlig dvd...Om det er vits da...

Forøvrig kjører jeg signalene gjennom en Denon AVR-2809.

Takker for alle tips :)
 

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.026
Antall liker
888
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Er ikke sikker på om jeg forstår hva du mener - jeg har en BD-P1500 og den spiller blueray og dvd om hverandre problemfritt. Når det gjelder DVD vil den ikke ha sone 1 skiver, men det er jo oppgitt også i spesifikasjonene.
 

Spiff79

Medlem
Ble medlem
01.03.2009
Innlegg
23
Antall liker
0
Sted
Stavanger
Ja, spilleren klarer å spille en vanlig dvd uten problemer, men forsto det slik at for å få et best mulig bilde med vanlig dvd, måtte man inn i menyen på spilleren å justere ned oppløsninga!? (som sagt; mulig jeg tar feil)

Men la oss si at jeg er såpass lat at jeg ikke gidder å forandre oppløsning for hver gang jeg bytter mellom vanlig dvd og Blu-Ray (om det er tilfelle at jeg må det for å få bra bilde), vil da en vanlig dvd-spiller gi et bedre bilde? ;D
 

Doc.G

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
434
Antall liker
16
Sted
Steinkjer, Nord Trøndelag
Jeg ser dvd på BD-P1500 rett som det er, spilleren oppskalerer til 1080P med bra resultat. Dvd blir uansett en skuffelse etter å ha sett ett par blu-ray filmer på samme spiller.

Edit: Nei du trenger ikke å forandre på noen innstillinger når du skal se dvd.
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
789
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Jeg har også denne Samsung spilleren. Det er ikke nødvendig å stille om på noe som helst for å på DVD. Hadde før en Denon 1940 DVD spiller, og jeg synes faktisk Samsung spilleren er bedre også på vanlig DVD enn det Denon spilleren var.

Mvh
 
Topp Bunn