Hei igjen alle! Jeg funderte litt over dette med emittermotstanden ute og at alt da var forsåvidt greit, men med en gang den ble satt i, ble det kluss. Tenkte på om det til tross at utgangstransistoren var ny, om jeg kunne ha gjort noe galt. Gikk en tur, pratet med en kar som har peiling som mente at det nok var q1009 som på en eller annen måte var blitt ødelagt, og tenkte "er du sikker på at du har satt riktig drivertrans på rett sted?" Det er jo én pnp og én npn! Joda, jeg hadde gjort en feil (jeg har jo flyttet de fra en donor, noen ok andre ødelagt, så det har gått litt i ball for meg der). Målte utgangstransistorene igjen og så at q1009 var blåst. Har nok satt en npn på q1003-plassen....tabbe! Vel, byttet q1009 med en ny, sjekket at alle drivertransene funket og satt på rett plass. Fikk målt opp venstre med balansespenning, men høyre var død. Målte r1010 ok men rundt r1006 ble det null, loddingen så litt rar ut, så jeg loddet den opp og der kom den opp på rett spenning. Justerte inn balanse og emitterspenning på q1009 og q1010 ( jeg husker geirendre hadde sagt de kan påvirke hverandre litt, og det stemte, så det var litt knoting, men til slutt ble det ok). Plugget til lydkilde og høyttalere, og der var det fin lyd, ingen brum, ingen skraping, helt topp!!!
Tusen takk ogjen til dere alle på dette forumet som er så hjelpsomme og entusiastiske. Jeg synes dette er en topp hobby, og jeg gleder meg til å lære mer. Skal legge inn bilde når den en montert inn i høyttalerkassa den kom med (ss11-72)! Takk igjen, Pål Marius