Søker innspill til forsterkerbygg klasse D

medister

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2013
Innlegg
60
Antall liker
31
Hei! I utgangspunktet tenkte jeg å bygge en 6kanals forsterker med 2x AMS0100 og 1x AMS1000, men nå er AMS0100 utsolgt. Er ALC 0100 et alternativ? Har den også innebygd strømforsyning? Dette er ikke til hovedanlegget mitt så kravene er ikke skyhøye, men skal brukes til veldig sensitive horndrivere så støynivå er viktig.

Så i en annen tråd at vocopro featheramp var nevnt, den var rimelig, noen som har erfaring med den, egner den seg til horndrivere?

Hvilke andre alternativ finnes? pris og enkel bygging er viktig..
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Kjøp flere AMS 1000, like greit å ha mer en nok power.
AMS 1000 er en knakende god amp, har 5 stk selv.
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.978
Antall liker
4.266
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Vocopro Featheramp er en karaoke-forsterker med preamp og separat vol.kontroll for hver kanal.
I et annet forum har de funnet ut at preampen og div detaljer ikke er helt "hifi".
Verdien av de er derfor kabinettet og poweramp-kjernen, en ICE ASX-125, samme som du finner i bl.a Rotel og MiniDSP.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
New Class D kommer snart med forstærkere på mange hundrede w.
 

cyberkul

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2008
Innlegg
561
Antall liker
477
Torget vurderinger
1
Takk for innspill! Skulle gjerne kjøpt fire AMS1000 men det går ikke pr nå. Men for meg så virker ICE125ASX2 på ebay for 1100kr inkl frakt som et bra alternativ, er det ikke? Er det noe man må passe seg for her? forskjellige versjoner? må man ha preampmodul eller strømforsyning i tillegg?

https://www.ebay.com/itm/ICEPOWER-P...=263366656436d43e4ead00b8473db2258fb661bc167f
Jeg har brukt noen Anaview AMS0100 moduler som jeg er veldig godt fornøyd med, men disse er ikke å få tak i lenger. Jeg skulle gjerne hatt en liten mono klasse D-modul av god kvalitet for en lettdrevet horndiskant, ca 10-20W. Har du vært borti noe slikt i din søken?
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Hei nord lager knall amper da å de er jo så å si like billiger å kjøpe ferdig i bra designe som å bygge noe selv
jeg kjøpte hyper ncore 500 der å de er rå tøffe lyden er rå bra designe bra ja knall fornøyd sjekk ut de forsjellige å siden du har sesteive høytaler er vel ncore er must for deg

https://www.nordacoustics.co.uk/
 
M

MusicBear

Gjest
Hei nord lager knall amper da å de er jo så å si like billiger å kjøpe ferdig i bra designe som å bygge noe selv
jeg kjøpte hyper ncore 500 der å de er rå tøffe lyden er rå bra designe bra ja knall fornøyd sjekk ut de forsjellige å siden du har sesteive høytaler er vel ncore er must for deg

https://www.nordacoustics.co.uk/
Hvordan låter disse mot annet kjent forsterkeri? Har de bra nok strømforsyning?
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Hei nord lager knall amper da å de er jo så å si like billiger å kjøpe ferdig i bra designe som å bygge noe selv
jeg kjøpte hyper ncore 500 der å de er rå tøffe lyden er rå bra designe bra ja knall fornøyd sjekk ut de forsjellige å siden du har sesteive høytaler er vel ncore er must for deg

https://www.nordacoustics.co.uk/
Hvordan låter disse mot annet kjent forsterkeri? Har de bra nok strømforsyning?
Jeg har hatt 2stk hypex ncore 400 å nå 500

altså referance amper e har hatt på sammehøytaler er da

nad 275bee x2
emotiva xpa 3
ncore 400
ncore 500



De har apsolutt ikke noe problem med strømforsyning 400 har vel annen en 500 så 400 er beder strømforsyning en hva nord 500 har for den er ucd.

Nord hypex 500 er den som apsolutt låter best hos meg det er klart og det er så apsolutt den beste ampen jeg har tester eller hørt noen gang de låter fryktelig bra enkelt er greit jeg har den med ren hypex buffer du kan velge andre buffer og opamps i dem etter smak.
Jeg kan trykt annbefale den ampen der kjempe fornøyd å prisen er grei å :) å innspilling er 500 timer før den er helt på topp.
 
M

MusicBear

Gjest
Nord hypex 500 er den som apsolutt låter best hos meg det er klart og det er så apsolutt den beste ampen jeg har tester eller hørt noen gang de låter fryktelig bra enkelt er greit jeg har den med ren hypex buffer du kan velge andre buffer og opamps i dem etter smak.
Ser de tilbyr dette, valg av buffer & opamps, vet ikke om man skal se det som styrker/svakheter eler smak/behag, denne muligheten her.
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Tja e ser på det kansje somsvakhet men kan være e tar feil de varmer opp lyden en del sis det osv så e tenkte sånn som dette jeg da. Jeg vil ha en nøytral forsterker som ikke ga noe mer eller midre på en måte å heller la dac og preamp styre lyden karakter å i tilegg er de rimeliger så men ikke erfaring med de andre så bare sånn e tenkte å fant ut når e bestilte de.. å jeg andre ikke et sekund har de sammen med Hegel p20 å hegel hd 20 det låter bra værtfall til prisen
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.794
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Nord 500 er normalt Ncore NC500 forsterkermodul med en separat SMPS strømforsyning.

De har også noen varianter med NCore NC500MP/NC502MP forsterkermoduler. Disse modulene har integrert SMPS strømforsyning.

Nord 400 har normalt Purifi forsterkermoduler, med en Hypex SMPS strømforsyning.

Johan-Kr
 

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Nord 500 er normalt Ncore NC500 forsterkermodul med en separat SMPS strømforsyning.

De har også noen varianter med NCore NC500MP/NC502MP forsterkermoduler. Disse modulene har integrert SMPS strømforsyning.

Nord 400 har normalt Purifi forsterkermoduler, med en Hypex SMPS strømforsyning.

Johan-Kr
Purfi var der nesten e gikk for selv erfaring ? Er det kremen av klasse d per i dag
 
Topp Bunn