Så var det gjordt.

H

hordasped

Gjest
WOW

Det er bare å ta av seg HATTEN. :eek:

Strekker meg et stykke,men du tar kaken.

GRATTIS GRATTIS.

Regnet som noe av det beste i serieproduksjon
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
grattis endre, litt av en investering!
håper disse lekre boksene bringer deg til ditt audio nirvana.

selv hadde jeg nok heller gått for avantgarde trio med basshorn, dersom jeg hadde hatt sånne penger til høyttalere.
men det er en helt annen historie. som man sier: det finnes flere veier til rom.
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
grattis endre, litt av en investering!
håper disse lekre boksene bringer deg til ditt audio nirvana.

selv hadde jeg nok heller gått for avantgarde trio med basshorn, dersom jeg hadde hatt sånne penger til høyttalere.
men det er en helt annen historie. som man sier: det finnes flere veier til rom.

Ja jeg har siklet på trioene med basshorn jeg også, men det er jo to veldig forskjellige systemer, og svakheten med trio er dårlig 3d, noe jeg regner med Isis ikke har...
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
grattis endre, litt av en investering!
håper disse lekre boksene bringer deg til ditt audio nirvana.

selv hadde jeg nok heller gått for avantgarde trio med basshorn, dersom jeg hadde hatt sånne penger til høyttalere.
men det er en helt annen historie. som man sier: det finnes flere veier til rom.
Og takk for det! ellers hadde vel alle anlegg vært like??

PK
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Og takk for det! ellers hadde vel alle anlegg vært like??

PK
hehe, for meg kan gjerne alle anlegg være like, så lenge det er rør og horn (alternativt superlettdrevne dynamiske bokser, fulltoner f.eks.) inne i bildet. ;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Ja jeg har siklet på trioene med basshorn jeg også, men det er jo to veldig forskjellige systemer, og svakheten med trio er dårlig 3d, noe jeg regner med Isis ikke har...

har dessverre aldri fått hørt trio, men hverken duo eller uno har noen problemer med perspektiv og plassering - snarere tvert imot. men man må jobbe fælt med plassering, kilde og forsterkeri for å få maks ut av avantgarde. og dette tror jeg vel egentlig gjelder avalon isis (og alle andre fullfrekvens høyttalere) også. sikkert ikke noe problem å få den til å spille dårlig hvis man legger vrangvilja til.  ;D
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
Stiller meg selvfølgelig i rekken av gratulanter.
I motsetning til enkelte unner jeg de med økonomisk frihet å benytte den slik de selv måtte ønske.
Selv skulle gjort noe av det samme om jeg hadde hatt mulighet.
Hadde ellers vært artig å høre hva utstyr i din prisklassen tilfører i et egnet rom som mere moderat økonomisk belastende saker ikke klarer!

Lykke til!
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
har dessverre aldri fått hørt trio, men hverken duo eller uno har noen problemer med perspektiv og plassering - snarere tvert imot. men man må jobbe fælt med plassering, kilde og forsterkeri for å få maks ut av avantgarde. og dette tror jeg vel egentlig gjelder avalon isis (og alle andre fullfrekvens høyttalere) også. sikkert ikke noe problem å få den til å spille dårlig hvis man legger vrangvilja til.  ;D

Er så heldig at jeg har hatt Uno og hørt kansje norges beste oppsett av Duo og Trio? Uno og Duo har bedre 3d enn Trio synes jeg, men vill uansett valgt Trio av andre grunner
Ellers så har jeg vel motsatt erfaring av Avantgarde enn deg, da jeg mener de er de høyttalerne man må jobbe mindst med for å få til å spille bra i forhold til andre høyttalere.. nesten vanskelig å få til å spille dårlig mener jeg... eller kansje jeg har hatt flaks ;)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Er så heldig at jeg har hatt Uno og hørt kansje norges beste oppsett av Duo og Trio? Uno og Duo har bedre 3d enn Trio synes jeg, men vill uansett valgt Trio av andre grunner
Ellers så har jeg vel motsatt erfaring av Avantgarde enn deg, da jeg mener de er de høyttalerne man må jobbe mindst med for å få til å spille bra i forhold til andre høyttalere.. nesten vanskelig å få til å spille dårlig mener jeg... eller kansje jeg har hatt flaks ;)
da har du vært heldigere enn meg, val.
jeg har hørt avantgarde spille grusomt stygt, verre enn en kjøkkenradio med sprengt diskant. og ikke overraskende var det i demosammeng i en butikk...

men forøvrig er jeg enig med deg, det finnes kjipere ting enn avantgarde å "få til". litt vekk fra bak og sidevegger, sørge for akseptabel avstand mellom høyttalere og lytteposisjon, unngå kjipe betongvegger, så er man i mål.

ps! la oss dreie tråden inn på endres nyervervelse igjen. nok horny prat i denne omgang. ;D
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.797
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Gratulerer Endre!
Leste testen i Hifi+ og dette ser jo ut til å være ålreit! ;D

Vi får snakkes snart, er jo lenge siden jeg har hørt oppsettet ditt!

Mvh
OMF
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
STFU i denne tråden om det temaet. Vil du debattere om dette så er Off topic en grei å starte.
At en moderator forteller meg hva som er topic eller ikke er greit, men at en regulær bruker forsøker å diktere innholdet i innleggene mine er kun patetisk. Dette burde folk holde seg for gode til...
 
B

Back_Door

Gjest
At en moderator forteller meg hva som er topic eller ikke er greit, men at en regulær bruker forsøker å diktere innholdet i innleggene mine er kun patetisk. Dette burde folk holde seg for gode til...
I mangel av moderatorer på dette forum, må vi satse på stor grad av selvjustis.
Vi bør respektere en tråds overskrift og intensjoner. Min kommentar har dermed intet med ditt budskap å gjøre, men om alt til riktig tid og sted ;)
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
I mangel av moderatorer på dette forum, må vi satse på stor grad av selvjustis.
Vi bør respektere en tråds overskrift og intensjoner. Min kommentar har dermed intet med ditt budskap å gjøre, men om alt til riktig tid og sted ;)
Joda, og jeg tåler helt fint en oppfordring eller et spørsmål om ta et gitt tema eller diskusjon et annet sted. Men noen form for kommando eller beordring om det fra andre enn moderatorer er ikke noe jeg tar særlig seriøst.
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Gratulerer Endre! 2 stk 13-tommere burde trykke bra! Det er vel verd å vente litt på noe sånt. :)

Ser fram til dagen da noen i Trondheims Navnløse Hifi-selskap får noe sånt i hus og inviterer til lyttekveld... ;-)
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Gratulerer med nye drømmehøyttalere. Vi kommer etter det tar bare så jæ.... lang tid ;) Men en dag.........
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Jeg har lyttet en del til Sentinel, og jeg synes at Isis er bedre på alle parametre, unntatt i bassen. Sentinel har aktive basselement, og går ned til 13 Hz. Det er som å oppleve et jordskjelv. Det er forresten Muse som leverer all forsterkerelektronikken til Sentinel. Og jeg tror du har rett i at Sentinel kommer i en oppdatert utgave etterhvert. Diamantdiskanten som sitter i Isis er nyutviklet spesielt for Isis. Den har et areal som er dobbelt så stort som arealet til diamantdiskanten som sitter i Sentinel. Tror gjerne at Avalon pønsker ut nytt diskantelement til Sentinel på egenhånd. Faktisk er alle element som er brukt i Isis nyutviklet. Kanskje det er derfor Isis blir geniforklart ute i verden.

Endre
Det er vel ikke så store lydmessige forskjeller på Isis og Sentinel...? Regner med at den nye thiel 6.5 tommer mellomtonen nærmer seg, eller kansje er bedre enn eton 8 og thiel 5".....  Blir ikke overrasket om Sentinel snart kommer som oppgradert utgave med den nye diamant 5 tommeren fra Thiel til en astronomisk pris...
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei Ole Martin

Fikk solgt Argento'ene mine til Sør-Korea. Har derfor nå fått et komplett sett av Crystal Cable Ultra som jeg holder på å spille inn. Fikk inn enda mer akustisk dempemateriale i romjulen. Har derfor eksperimentert en del med høyttalerplassering etter at akustikken i rommet endret seg. Begynner å bli fornøyd. ACT2 Series2 ble også ferdig innspilt i løpet av julen. Edge er også ferdig innspilt. Så nå ligger alt til rette for at vi burde ta en ny lyttekveld. Det er mye som har forandret seg siden sist du var på besøk.

Hilsen
Endre
Hei!
Gratulerer Endre!
Leste testen i Hifi+ og dette ser jo ut til å være ålreit!  ;D

Vi får snakkes snart, er jo lenge siden jeg har hørt oppsettet ditt!

Mvh
OMF
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Takker og bukker. Det er viktig å sette seg et mål slik som du gjør. Dette prinsippet bruker jeg selv.

Hilsen
Endre
Gratulerer med nye drømmehøyttalere. Vi kommer etter det tar bare så jæ.... lang tid ;) Men en dag.........
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
At en moderator forteller meg hva som er topic eller ikke er greit, men at en regulær bruker forsøker å diktere innholdet i innleggene mine er kun patetisk. Dette burde folk holde seg for gode til...
Gir jeg blanke f..n i, det er du som forsøker å forsøple en tråd om et kjøp. Hva er hensikten? Jantelov, gi skyldfølelse? Ihvertfall ikke noen GOD intensjon med dette innlegget ditt og da er STFU greit. Det er trådstarter som definerer tema, ikke at du ser det for godt å kritisere alle som disponerer mer midler til Hifi enn deg selv. Hva er mest patetisk? Prøve å torpedere en slik tråd eller å fortelle deg at det du gjør er fullstendig på bærtur i forhold til startinnlegget?
 

kake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2006
Innlegg
160
Antall liker
0
Av en eller annen eiendommelig årsak er det helt OK å kjøre en bil til 700', men bruker man det samme som felgene på denne bilen koster til høyttalerkabel så er man forstyrret eller umoralsk. Har intet i mot kostbare biler, men er redd for at "conspicuous consumtion" er mer aktuelt enn noensinne. Og der kommer som kjent hifi dårlig ut. Og godt er det!

at folk ler av noen som bruker 1million på anlegg er helt på sinn plass!
en stereo til 50k spiller veldig bra!
en bil til 50k er ikke bra! de billigeste koster 200k.
det sier segselv at en bil med titalls tusen deler koster langt mer.
denne høyttaleren til 600.000kr burde kunne sammenlignes med en ferrari enzo MINST. isåfall det absolutt ypperste som finnes av biler når man regner på summen hvor objektive gode anlegg starter..

har ingenting imot at trådinnhaver bruker så mye, låter sikkert helrått. men sammenligningen med båt og bil må stoppe, den er latterlig!

...og like mye på kabler som felger ER galskap og svindel. men når de prisetter slik så...
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
at folk ler av noen som bruker 1million på anlegg er helt på sinn plass!
en stereo til 50k spiller veldig bra!
en bil til 50k er ikke bra! de billigeste koster 200k.
det sier segselv at en bil med titalls tusen deler koster langt mer.
denne høyttaleren til 600.000kr burde kunne sammenlignes med en ferrari enzo MINST. isåfall det absolutt ypperste som finnes av biler når man regner på summen hvor objektive gode anlegg starter..

har ingenting imot at trådinnhaver bruker så mye, låter sikkert helrått. men sammenligningen med båt og bil må stoppe, den er latterlig!

...og like mye på kabler som felger ER galskap og svindel. men når de prisetter slik så...

Mye rart du skriver her gitt ;D

Du må jo få ha dine meninger om hva det er fornuftig å bruke pengene på, men å latterligjøre folk som betaler mer enn det du syntes er fornuftig for å oppnå god lyd, er jo bare trist!

Forøvrig finnes det billigere biler enn 200.000,- jeg har en selv som jeg er meget fornøyd med, og da jeg har null interesse av bilen annet enn et fremkomstmiddel, er det for meg merkelig at folk betaler over 800.000 for en Mærsj eller BMW. Jeg låner faktisk en 240E 4Matic for øyeblikket og selv om det er bra komfort og alskens stæsj og horelys i taket, er det for meg flere hundre laken overpris etter mitt behov (og økonomi)

Hvorfor skriver du at samenligningen med bil og båt er latterlig? Forklar!

Hytte, båt og unødvendig dyr bil etc. etc. er luksus! Alle overlever uten!

Hifi er også luksus, men om folk vil betale mye for opplevelsen et godt anlegg gir fremfor motorlyden til en Ferrari eller motorsykkel, så er vel det opp til enhver og bør respekteres på lik linje med annen luksus.
 
A

Akle

Gjest
markedsiberalismen og den vestlige kultur skaper et økonomisk apartheid som brorparten av jordens befolkning lider under, å oppfordre til sosial tenkning har i aller høyeste grad relevans i denne tråden. Blindheten lenge leve.

Når det er sagt, gratulerer med nye høyttalere, håper du finner mye glede i dem.

Mvh
Atle K
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Dette er bare så uendelig tåpelig.

Når noen kjøper seg noe de har veldig lyst på går 20 % av salgssummen til det offentlige i form av moms. I tillegg er pengene man bruker allerede beskattet med mellom 28 og 50 %. Så skal man i tillegg oppleve at det kommer utenforstående og mener at man burde gitt bort resten også. Skal man ikke kunne unne seg noe for overskudd man oppnår gjennom en ærlig innsats?

Om man kjøper seg noe så forsvinner jo ikke pengende, de skifter bare eier. De går til arbeidere som produserer varen som er solgt, og til eierne av bedriften, som igjen brukder dem etter sine behov. Det er ingen som gir mer i veldedighet enn oss nordmenn, og det er ingen som betaler mer i skatter og avgifter. Da må det sannelig være lov å bruke det som blir igjen til det man synes gjør livet verdt å leve, uten at folk skal prøve å forringe gleden ved det.
 
U

utgatt60135

Gjest
markedsiberalismen og den vestlige kultur skaper et økonomisk apartheid som brorparten av jordens befolkning lider under, å oppfordre til sosial tenkning har i aller høyeste grad relevans i denne tråden. Blindheten lenge leve.

Når det er sagt, gratulerer med nye høyttalere, håper du finner mye glede i dem.

Mvh
Atle K
Dette er jeg også enig i, men skjønner at trådstarter og andre misliker temaet i denne tråden. Det beste hadde nok vært en egen tråd?

Forøvrig; tøffe høyttalere!!
 
A

Akle

Gjest
Dette er bare så uendelig tåpelig.

Når noen kjøper seg noe de har veldig lyst på går 20 % av salgssummen til det offentlige i form av moms. I tillegg er pengene man bruker allerede beskattet med mellom 28 og 50 %. Så skal man i tillegg oppleve at det kommer utenforstående og mener at man burde gitt bort resten også. Skal man ikke kunne unne seg noe for overskudd man oppnår gjennom en ærlig innsats?

Om man kjøper seg noe så forsvinner jo ikke pengende, de skifter bare eier. De går til arbeidere som produserer varen som er solgt, og til eierne av bedriften, som igjen brukder dem etter sine behov. Det er ingen som gir mer i veldedighet enn oss nordmenn, og det er ingen som betaler mer i skatter og avgifter. Da må det sannelig være lov å bruke det som blir igjen til det man synes gjør livet verdt å leve, uten at folk skal prøve å forringe gleden ved det.

F = U - TS

(fri energi)
 

kake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2006
Innlegg
160
Antall liker
0
Hvorfor skriver du at samenligningen med bil og båt er latterlig? Forklar!
jeg latterliggjør ingen. men skjønner hvorfor folk reagerer, er det uten grunn?
et anlegg til 50k er et veldig godt anlegg for 99.999999% av hele verdens befolkning.
 

kake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2006
Innlegg
160
Antall liker
0
at en forsterker som wavac skal koste like mye som en vw golf henger ikke på greip. bilen er godt over et tonn stål og består av flere tusen deler.
si meg hvor pengene i ampen går?
halvparten av kjøpesummen til en sportsbil i norge går til staten, likevel tjener de greit ;)
 

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Innlegg
1.058
Antall liker
1.367
Sted
Trondheim Stockholm
Det å sammenligne en Wavac som selges i knapt 100 eksemplarer årlig, mot ett billkarroseri som selges i 200.000 årlige eksemplarer, blir jo heller enn vanskelig sammenligning.

Faktum er, skal man ha ha det det beste av det BESTE som noensinne et menneske har utviklet, uansett produktkatagorier, må man betale DYRT. Det kalles LUKSUS (like it or hate it). Noen mener det absolutt er verdt prisen, da de har PENGER og interesse. De som prioriterer annerlerledes eller ikke har penger, vil aldri forstå...... ALDRI!

De som ikke forstår er herved tilgitt :) .
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
selvfølgelig kan luksus hi-fi sammenlignes med andre luksusprodukter, uansett om det er bil, båt eller whatever.

de dyreste armbåndsurene koster hundretusener av kroner (eller mer for alt jeg vet). hva er det som er inni eller utenpå dette uret som gjør at det forsvarer en slik pris?
hvorfor synes noen at en skinnende stein på størrelse med en kvart fingernegl er verdt å betale millioner for, slik at man kan henge den rundt halsen?
hva får folk til å betale hundre tusen kroner pr. natt for å sove på et gullforgyllt hotell i dubai?
også har vi klær, vesker, årgangsvin, resaturanter med fjortenhundre michelin-stjerner, etc.

all luksus har uansett et snev av galskap i seg, men så lenge denne luksusen er ervervet på en legal måte, så blir det tåpelig å moralisere over hva en person velger å bruke pengene sine på.
 
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.226
Antall liker
267
Det å sammenligne en Wavac som selges i knapt 100 eksemplarer årlig, mot ett billkarroseri som selges i 200.000 årlige eksemplarer, blir jo heller enn vanskelig sammenligning.

Faktum er, skal man ha ha det det beste av det BESTE som noensinne et menneske har utviklet, uansett produktkatagorier, må man betale DYRT. Det kalles LUKSUS (like it or hate it). Noen mener det absolutt er verdt prisen, da de har PENGER og interesse. De som prioriterer annerlerledes eller ikke har penger, vil aldri forstå...... ALDRI!

De som ikke forstår er herved tilgitt :) .
Man trenger ikke å blåse 600000 på et sett høyttalere for å få GJENGIVELSESKVALITET non plus ultra! Det kan en få for en langt rimeligere penge. For slike summer som nevnt i denne tråden handler det like mye om merke, rykte, utseende, anerkjennelse fra andre i miljøet, eller flokktilhørighet på en måte. Luksus ble nevnt her, støtter det. Folk med penger har gjerne dyre ting, det er ikke noe nytt. Så har vi kabler for minst 100000, cd/dvd til 200000+, preamp, amp(er) etc etc. Noe mindre er gjerne ikke så greit på disse nivåene prismessig. Har man høyttalere til 600000, så skal neimen ikke det andre være "dårligere". Jeg tipper sluttsummen her er atskillig over millionen. At man så har forlatt begrepet gjengivelseskvalitet som absolutt begrep betyr ikke noe i slike sammenhanger. Kanksje vi skulle gratulere selgeren isteden? Å bruke penger hvis en har nok av dem er vel ingen kunst? Kunsten er å få folk til å BRUKE penger på disse nivåene, det er disse som er kreative, og som kanksje fortjener en gratulasjon, eller hur?

Jeg ønsker at trådstarter synes at dette er penger vel anvendt sett fra hans ståsted. Jeg ønsker å bli trodd på et jeg ikke er misunnelig på noe son helst måte, for jeg har andre prioriteringer, ganske enkelt, penger eller ikke penger. No offens til trådstarter!!
Det begynner å bli sent,går nå i sekundærmoduszzzzzzzzzzzzzzzzzzz
 

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
303
Antall liker
2
jeg er ikke 99,999999% av befolkningen. at du syntes ett anlegg til 50k spiller glimrende, er flott for deg.
jeg kan det ikke (om ikke du kan komme å vise meg ett da). det er manmge mange år siden jeg syntes ett system i det prisleiet var tilfredstillende. men dette er ikke et race, man kommer aldrig i mål, ting kan altid bli bedere (er det ikke derfor vi oppgraderer da ?)
fremdeles....honør til folk som invisterer i livskvalitet. vin å musikk er livet....
jeg latterliggjør ingen. men skjønner hvorfor folk reagerer, er det uten grunn?
et anlegg til 50k er et veldig godt anlegg for 99.999999% av hele verdens befolkning.
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
1
jeg latterliggjør ingen. men skjønner hvorfor folk reagerer, er det uten grunn?
et anlegg til 50k er et veldig godt anlegg for 99.999999% av hele verdens befolkning.
Det var det med prosentregning da  ;).

Tror jeg ikke skal ha noen problemer med å finne mer enn 60 stk  ;D som ikke synes et anlegg til 50K er noe godt.


Mvh
Boden9
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Kjekt med slike tråder der vi får røyket ut overformynderspirene her inne. Nå gjenstår det bare å få geleidet dem over på et politisk forum i stedet. Så får vi som blir igjen her inne glede oss over hobbyen vår, og at vi bor i et fritt land. Riktignok et sosialdemokratisk og ikke et markedsliberalistisk land, som enkelte påstår, men skatte- og avgiftsnivået her i landet gjør i alle fall at jeg koser meg med god musikk med god lyd med god samvittighet.
 
A

Akle

Gjest
Kjekt med slike tråder der vi får røyket ut overformynderspirene her inne. Nå gjenstår det bare å få geleidet dem over på et politisk forum i stedet. Så får vi som blir igjen her inne glede oss over hobbyen vår, og at vi bor i et fritt land. Riktignok et sosialdemokratisk og ikke et markedsliberalistisk land, som enkelte påstår, men skatte- og avgiftsnivået her i landet gjør i alle fall at jeg koser meg med god musikk med god lyd med god samvittighet.
Neimen, er det ikke den anarkistiske bankier. God morgen.
 
B

Back_Door

Gjest
Dette er blitt en besynderlig tråd! Minner om at dette er et forum for HI-FI!! Meningen her er å diskutere en felles interesse for nettopp HI-FI. De fleste her streber etter å oppnå best mulig lydgjengivelse. Da blir det nesten patetisk å se reaksjonen når en stakkar er så "dum" at han publiserer et langt dyrere anlegg enn det de fleste andre har råd til. Er dette typisk Norsk? Like mye som at naboen bør gjemme bort bilen, dersom den er vesentlig dyrere enn det du selv har råd til? Denne tråden handlet om begeistring rundt en fantastisk høyttalerinvestering.
Jeg synes selv at politikk, økonomi, økologi og rettferdighet er interessante temaer. Dersom jeg har behov for å diskutere slike temaer, søker jeg opp de riktige fora. Det er tydelig at det er en del som har forvillet seg til dette forum..
 
Topp Bunn