Så var det gjordt.

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Gratulerer Endre,

Det må være en god følese å være i stand til å oppfylle sine mål og drømmer.

Mvh
Geir
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Takk skal du ha. Drømmer om hva man vil ha har vel de fleste, også jeg. For å få mine drømmer til å gå i oppfyllelse setter jeg meg et mål lang tid i forveien. Så begynner jeg å jobbe mot det målet.(les: spare/jobbe overtid :D)
Det har vært en lang vei å gå for å komme ditt jeg er i dag, men det har vært en morsom vei å gå, og jeg har lært mye underveis.

MVH
Endre

Gratulerer Endre,

Det må være en god følese å være i stand til å oppfylle sine mål og drømmer.

Mvh
Geir
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.794
Antall liker
1.641
Sted
Sjælland. Danmark.
Det som virkelig er dumt er flokkmentaliteten. Om en person ytrer betenkeligheter ved slik ekstravagant luksus - noe jeg mener er berettiget (men det er ikke relevant) - er det virkelig nødvendig for hele klubb jante å gå til indignert angrep? Priviligerte mennesker burde tåle slikt, vi er alle priviligerte mennesker.

Mvh
:) :) :)
Jamen du har så ret så ret. Jeg gik og overvejede et indlæg, da jeg syntes jeg burde, men så så jeg dit. Indlægget fra Fush er ganske godt, for hvor har han ret. Det er også kort, da det ikke ikke er ude efter at ødelægge tråden med et par flotte højttalere. Jeg ved godt, at det er at stikke hoved ned i et hvepsebo, at skrive det her. Men alle de angrep på Fush, fordi han kom med det indlæg; det er det, der kan være ødelæggende for tråden.
Fush rammer min samvittighed noget, og síkkert manges, grundet de mange modangreb.
Det er spænden med vores hobby, specielt når man tar den helt ud, men man ved inderts inde godt, at der noget der taler imod. Så det er jo lidt befriende, når der peges på andre grupper, der bruger flere penge end vores hobby. Og købet af højttalerne er ikke, brug og smid væk princippet.
Tillykke med højttalerne. Det bliver spændende for dig, når de kommer. Jeg håber de lever op til dine forventninger på hjemmebane. De ser flotte ud. Jeg kan godt lide at man gør tingene fuldt ud, sådan lidt fuldblods, plejer jeg at sige.
Med venlig hilsen
Sven Palvig
:)
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Takk skal du ha. Jeg ser virkelig frem til dagen når de kommer.

MVH
Endre
:) :) :)
Jamen du har så ret så ret. Jeg gik og overvejede et indlæg, da jeg syntes jeg burde, men så så jeg dit. Indlægget fra Fush er ganske godt, for hvor har han ret. Det er også kort, da det ikke ikke er ude efter at ødelægge tråden med et par flotte højttalere. Jeg ved godt, at det er at stikke hoved ned i et hvepsebo, at skrive det her. Men alle de angrep på Fush, fordi han kom med det indlæg; det er det, der kan være ødelæggende for tråden.
Fush rammer min samvittighed noget, og síkkert manges, grundet de mange modangreb.
Det er spænden med vores hobby, specielt når man tar den helt ud, men man ved inderts inde godt, at der noget der taler imod. Så det er jo lidt befriende, når der peges på andre grupper, der bruger flere penge end vores hobby. Og købet af højttalerne er ikke, brug og smid væk princippet.
Tillykke med højttalerne. Det bliver spændende for dig, når de kommer. Jeg håber de lever op til dine forventninger på hjemmebane. De ser flotte ud. Jeg kan godt lide at man gør tingene fuldt ud, sådan lidt fuldblods, plejer jeg at sige.
Med venlig hilsen
Sven Palvig
:)
 
C

cpc

Gjest
Hei, gratulerer med flotte høyttalere!

Vet du hvorfor det er såpass lang leveringstid på dem? Stor etterspørsel, lang produksjonstid eller hva?

Hvordan er det tekniske med Isis, kjenner du til det; filosofien bak designet, internkabling, filtre etc?
 

Juballong

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
115
Antall liker
155
Hei Endre, gratulerer med at drømmehøyttalerne nå er på vei.
Morsomt at det på side ni i tråden endelig blir nevt et par ord om høyttalerne igjen, ca 7 sider med mer eller mindre fiendtlige personangrep, tror det må være ny rekord.
Vedrørende ditt pengeforbruk på høyttalere er min mening...
ja min mening er like uinteressant som alle andres her på børsen, nyt høyttalerne Endre.

Mvh
Jubb
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.866
Antall liker
4.294
Endre,

Jeg synes du er modig som stikker fram hodet på den måten du har gjort i denne tråden. Og jeg synes det er fint at du gjør det. Du bidrar til å sprenge noen normer for hva som er akseptabelt dyrt, og det synes jeg er bra. Du rydder litt vei for andre som senere har lyst til å kline til.

Rent etisk så mener jeg det er en større oppside enn nedside å bruke mye penger på hifi (såfremt man ikke setter familieøkonomien over styr)
* Ikke er det lagd av underbetalte barn i kina
* Ikke er det en kynisk utbytting av de fattigste av de fattigste.
* Ikke er det en trusel mot regnskogenr eller annen natur. I verste fall er det et tynt lag med eksotisk trevirke som overflatebehandling. Det når ikke opp til anklene av å ha Teakmøbler i hagen.
* Ikke bidrar det vesentlig til drivhuseffekten
* Ikke bidrar det vesentlig til økt energiforbruk.

Sannsynligvis virker det den andre veien - for et så betydelig innhogg i lommeboka demper jo kjøpekraften på andre områder med mye større samfunns- og miljømessige konsekvenser, såsom bil båt og hytte. Og på toppen av det hele, så gir man levende kunstverk de beste vilkår til å skinne. Hva kan være galt med det?

Det som gjør at disse produktene koster mye penger er de mange timene som ligger bak utvikling og produksjon - og en pen avanse. Hvis alle brukte like mye penger på hifi, så ville det bli mindre biltrafikk, mindre flytrafikk og færre hyttegrender i utmarka. Så jeg ser egentlig bare samfunns- og miljømessige oppsider ved en slik prioritering.

PS: Gratulerer med nye høyttalere. Jeg har en DIY konfigurasjon med Accuton diskant og mellomtone, og kan bare forestille meg hva denne nykomlingen er god for.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
:) :) :)
Jamen du har så ret så ret. Jeg gik og overvejede et indlæg, da jeg syntes jeg burde, men så så jeg dit. Indlægget fra Fush er ganske godt, for hvor har han ret. Det er også kort, da det ikke ikke er ude efter at ødelægge tråden med et par flotte højttalere. Jeg ved godt, at det er at stikke hoved ned i et hvepsebo, at skrive det her. Men alle de angrep på Fush, fordi han kom med det indlæg; det er det, der kan være ødelæggende for tråden.
Fush rammer min samvittighed noget, og síkkert manges, grundet de mange modangreb.
Det er spænden med vores hobby, specielt når man tar den helt ud, men man ved inderts inde godt, at der noget der taler imod. Så det er jo lidt befriende, når der peges på andre grupper, der bruger flere penge end vores hobby. Og købet af højttalerne er ikke, brug og smid væk princippet.
Tillykke med højttalerne. Det bliver spændende for dig, når de kommer. Jeg håber de lever op til dine forventninger på hjemmebane. De ser flotte ud. Jeg kan godt lide at man gør tingene fuldt ud, sådan lidt fuldblods, plejer jeg at sige.
Med venlig hilsen
Sven Palvig
:)
Hei Palvig (og Fush og Akle)
Vel, Palvig her er jeg ikke enig med deg, og for å ha det nevnt med en gang, det går ikke på betenklighetene med å bruke så mye penger på hifi ( i dette tilfelle) eller annet for den sakens skyld (på seg sjøl), for det kan utmerket godt være en interessant og kanskje viktig diskusjon, bare ikke i denne tråden (imo) ;)
Akkurat det samme forslag som jeg nylig kom med i en annen tråd, legg gjerne inn et innlegg/svar "her", som en link til et sideordnet tema (som her)rundt akkurat problemet med "egoistisk" masseforbruk av penger på seg sjøl, kan være en god ide.
Refererer her til Vidar P sitt "regneeksempel" hvor mye skatt (og moms ikke minst) han nødvendigvis må ha betalt for å kjøpe en del av sitt anlegg.
Når en person bruker så mye penger for noe han brenner for (så langt jeg forstår av egne opptjente +overtidspenger= lønnsmottaker ?), så synes jeg det er dårlig gjort i en og samme tråd og ta opp moralen i det :-/
Hva er hensikten med å ta det opp akkurat i en tråd hvor en som tydelig viser glede over en av sine fremtidsplaner rundt sin (kanskje) største) lidenskap (HIFI). Burde han skamme seg?
Ikke at jeg vet noe om det, men jeg regner med at det er svært få utenom han selv som har noen anelse om hvor mye han (eller andre) bidrar med (eller ikke) både i form av skatt/moms , men også helt på frivillig basis til støtte for hva det måtte være av hjelp til såkalte frivillige org. e.l.
Akkurat like lite som vi vet hva de som synes det er på sin plass å stille spørsmålstagn ved pengebruken på hifi ( i denne tråden), vitterlig gjør på den fronten? Kanskje er det omvendt?
Hvem vet, ikke jeg.
Derimot å ta opp de moralske akseptene ved bruk av denne mengde penger til eget personlig bruk ( i dette tilfelle kanskje med ikke all verden av lydforbedrende resultat, hva vet jeg), i en generelll diskusjon i dertil egnet tråd/forum er jeg helt med på det (og deltar gjerne ) ;)
At vi er flere som mener dette (og liknende), er vel ikke likestillende med at vi er en flokk med "dumme" uvitende audiofile som ikke ser det som Fush gjør forsøk på å belyse, KAN ha noe for seg og kan være noe enhver i ny og ne bør spørre seg sjøl om.

Jeg kan ikke huske å ha observert tråder f.eks. startet av de som her stiller spørsmålstegn, vedrørende dette tema, men nå er jo ikke jeg en som tråkker alt for mye innom f.eks. off topic, som kanskje er plassen for en slik diskusjon.
For min del kan en slik tråd godt ligge her på hifigenerelt.
Apropos det så ser jeg at enkelte kanskje ikke er helt konsekvente i sin holdning rundt hva som bør ligge hvor, men det er en annen sak ;)

Jeg forsøker (som alltid) å danne meg mine egne meninger ut i fra egne tanker og oppfatninger, og vil gjerne ha meg frabedt å bli "puttet" i en "lenkegjeng" "for enkelthetens skyld" (ikke din påstand)
Det er ikke alltid at flertallet tar feil ::)
Ellers så kan jeg godt være enig i ditt argument om at det er alle motinnleggene mot Fush sitt "spørsmålstegn" som kan være ødeleggende for tråden til Endre.
Likevel var det ditt innlegg som fikk meg til å skrive mitt, for jeg har til en viss grad tenkt som deg ;)
Hvorfor skal man stikke hodet ned i et vepsebol, med mindre man antar (og håper? ::) ) at en skal bli stukket ?
Jeg regner med at Fush ikke var ute etter honning?

Når nå alt dette er sagt, så kan jeg jo legge til at jeg sjøl var litt kritisk til liknende tråder for en tid tilbake, men det var ikke spesifikt at personer fortalte hva de hadde kjøpt eller hadde tenkt til å kjøpe eller hadde bestilt, men mer den grenseløse "oppgraderingen" det (hver gang) rent lydmessig innebar ::)
Her har jeg jobbet litt med meg sjøl (brukt et Furutechpanel) som "dempemiddel" mot min egen forståelse av at vi sikkert har forskjellige "styrkegrader" på adjektivbruken av de opplevde forskjellene ::)
Akkurat på det punktet vil jeg fortsatt mane til litt forsiktig bruk av adjektivene, leserne vil nemlig (kanskje feilaktig) la seg påvirke, kanskje er det hensikten for noen, ikke bra imo ::)
Mvh.KW
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Slik jeg har forstått det er det lang produksjonstid på dem. Det tekniske med Isis står meget godt forklart i testen til Hifi +.
Du kan laste ned testen ved å gå inn på hjemmesiden til Hifi +.

MVH
Endre
Hei, gratulerer med flotte høyttalere!

Vet du hvorfor det er såpass lang leveringstid på dem? Stor etterspørsel, lang produksjonstid eller hva?

Hvordan er det tekniske med Isis, kjenner du til det; filosofien bak designet, internkabling, filtre etc?
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Mye eller lite penger: "Value is in the mind of the beholder" uansett!
 
C

Cyber

Gjest
Det er som de sier om mange steder og nå også her:

Du trenger ikke være gal for å være her, men du verden som det hjelper.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei alle sammen

Dette har vært en tråd som tydligvis har engasjert mange. Det vil alltid være slik at at de fleste av oss på sentralen streber etter perfeksjonisme(les Nirvana) med sine oppsett, så også med meg. Derfor velger vi å oppgradere. Dette har jeg gjordt mange ganger opp gjennom årene, og blitt litt klokere underveis. I denne tråden har det vært spørsmål om prestasjonene til Isis. Her er en link til et Video-intervjue med Neil Patel (Avalon). Neil er konstruktøren/utvikleren av Avalon høyttalerene.
I dette intervjuet forklarer Neil hva som han mener er spesielt med Isis.
Link: http://www.hifi.nl/casting/?pg=vid:7:0

Håper dette kan være litt oppklarende rundt prestasjonene til Isis.

Hilsen
Endre
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Får håpe du kommer med en utfyllende test når den tiden kommer, og får håpe du blir fornøyd, og ikke må oppgradere andre komponenter med en gang, for det er vel ikke sånn at matchen er testet på forhånd, eller?
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Alle mine komponenter i oppsettet mitt er kjøpt nettopp fordi de er tilpasset til å spille sammen med Isis. Mitt oppsett i dag er nøyaktig det samme som Audiofreaks sitt referanseoppsett som brukes til å spille sammen med Isis her i Bergen. Denne kombinasjonen har jeg hørt en god del på, og det fungerer utmerket.

Hilsen
Endre
Får håpe du kommer med en utfyllende test når den tiden kommer, og får håpe du blir fornøyd, og ikke må oppgradere andre komponenter med en gang, for det er vel ikke sånn at matchen er testet på forhånd, eller?
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Da er det bare å gratulere så mye, og er meget spent på resultatet når du får spillt de inn.

Så også at du hadde samme fabrikat på de gml. høytalerene, og missunlig, neida ::)



Hei

Alle mine komponenter i oppsettet mitt er kjøpt nettopp fordi de er tilpasset til å spille sammen med Isis. Mitt oppsett i dag er nøyaktig det samme som Audiofreaks sitt referanseoppsett som brukes til å spille sammen med Isis her i Bergen. Denne kombinasjonen har jeg hørt en god del på, og det fungerer utmerket.

Hilsen
Endre
 
O

omholt

Gjest
Hei Endre,
Har Audiofreaks et butikklokale i Bergen? Har vært innom nettsiden, men ikke funnet ut av det. Kunne vært artig å oppsøke en annen hifi butikk, utvalget er etter mening begredelig her i Bergen. Nå er jeg relativ nybegynner med hifi, men har fått intrykk av nesten ingen av butikkene legger krefter og ressurser i sette sammen gode anlegg. Mye dårlige lytterom og dårlig matching, er mitt inntrykk.
Har nylig hørt to forskjellige høyttalere i 60k klassen, og begge oppsettene spilte vesentlig dårligere enn mitt oppsett med mine beskjedne B&W 703 som koster 23k.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei og hmm!
Betyr dette at Peter har to sett (med meget høyverdige) ht. hjemme?
Eller er nå Sentinel ute hos en (ny/annen) eier?
Mvh.KW
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

For 10 år siden hadde Audiofreaks et butikklokale i Bergen sentrum, men ikke nå lengre. Peter/Audiofreaks har refereanseoppsettet sitt hjemme i sin egen stue i Arna. Her kan man få demonstrert litt av det han har tilsalgs, blandt annet Isis. Jeg mener å huske at han også har et samarbeid med Bergen Musikkhandel i Bergen sentrum. Det er mulig at BMH har litt av utstyret hans i butikken. Om samarbeidet fortsatt eksisterer vet jeg ikke.

Hilsen
Endre
Hei Endre,
Har Audiofreaks et butikklokale i Bergen? Har vært innom nettsiden, men ikke funnet ut av det. Kunne vært artig å oppsøke en annen hifi butikk, utvalget er etter mening begredelig her i Bergen. Nå er jeg relativ nybegynner med hifi, men har fått intrykk av nesten ingen av butikkene legger krefter og ressurser i sette sammen gode anlegg. Mye dårlige lytterom og dårlig matching, er mitt inntrykk.
Har nylig hørt to forskjellige høyttalere i 60k klassen, og begge oppsettene spilte vesentlig dårligere enn mitt oppsett med mine beskjedne B&W 703 som koster 23k.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Jeg var så heldig å få lov til å lytte til Sentinel ved flere anledninger før den ble solgt for et halvt år siden. Jeg tror den nye lykkelige eieren befinner seg et sted på Østlandet. Det er flere personer som er gal her i landet fordi de velger å investere i livskvalitet ;)

Hilsen
Endre

Hei og hmm!
Betyr dette at Peter har to sett (med meget høyverdige) ht. hjemme?
Eller er nå Sentinel ute hos en (ny/annen) eier?
Mvh.KW
 
V

villov

Gjest
Syns terminalene på Isis ser spesielle ut, men det er vel en bra utenomeuropeisk standard. Skulle gjerne sett et bedre bilde av det.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Terminalene til Isis er standard terminaler beregnet på spader. Jeg skal koble mine Crystal Cable Ultra høyttalerkabler med spader til Isis når den kommer. Terminalene er enkle å komme til på baksiden av Isis. Terminalene til både Eidolon og Opus er på undersiden av høyttaleren. Dette betyr at du må legge ned høyttaleren for å koble til ht.kabelen. Dette slipper man på Isis.

Hilsen
Endre
Syns terminalene på Isis ser spesielle ut, men det er vel en bra utenomeuropeisk standard. Skulle gjerne sett et bedre bilde av det.
 
V

villov

Gjest
Hei

Terminalene til Isis er standard terminaler beregnet på spader. Jeg skal koble mine Crystal Cable Ultra høyttalerkabler med spader til Isis når den kommer. Terminalene er enkle å komme til på baksiden av Isis. Terminalene til både Eidolon og Opus er på undersiden av høyttaleren. Dette betyr at du må legge ned høyttaleren for å koble til ht.kabelen. Dette slipper man på Isis.

Hilsen
Endre
Javel, takk. :)

Må vel være 2 eller 3 titalls år siden jeg hadde slike terminaler, og de høyttalerne var ikke store. Er jo ganske vanlig at høyttalere av litt klasse bruker WBT eller lignende, som folk ser på som kvalitet.

Vet ikke om jeg ville vært helt fornøyd med denne ene muligheten da jeg personlig liker å bruke bananplugger eller å ha muligheten til å koble direkte uten plugg etter hva slags kabler jeg ville finne ut å ha lyst til å prøve.

Man skulle jo tro at det da er en god grunn for at konstruktørene har valgt denne type terminaler på Isis i og med at det denne gangen ikke er noen grunn til at terminalene burde være spesielt flate.

Mvh
Jan
 

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Innlegg
63
Antall liker
0
Gratulerer med bestilling av flotte høyttalere ! Rene skulpturerer !! Sikkert også et bra steg opp lydmessig i forhold til dine nåværende høyttalere, og såvidt jeg kan skjønne bra tilpasset utfra det oppsettet du allerede har. Utfordringen blir vel å få de til å spille bra i forholdet til rommet det skal plasseres i.

Å gjøre det til et samfunnsetisk/moralsk spørsmål at en person bruker et slikt beløp på en høyttaler synes jeg er å trekke det vel langt. Denne investeringen er ikke med på å forykke balansen mellom fattig og rik.
På inviduelt nivå synes jeg den den enkelte får gjøre sine egne vurderinger utfra sin egen økonomi. Har man ikke penger til mat, varme og bolig som følge av en slik investering, så bør man vel tenke om igjen. Har man dekket sitt primærbehov, så er det en naturlig og prøve å dekke andre typer av behov man har. Man lever bare et liv på jorden som er begrenset i antall år, og enhver vil jo prøve å gjøre det beste ut av det. Men at andre skal begynne å moralisere på hvordan den enkelte benytter sine penger synes jeg egentlig ikke så mye om. Såfremt selvfølgelig at det ikke går utover andre, man bryter lover o.l.

Når man man tenker makroøkonomi, så kan jeg ikke se sammenheng mellom luksusforbruk i Norge og fattigdom i den tredje verden. Det er selvfølgelig et paradoks og en ikke ønskelig situasjonen med et så stort skille. Men problemet må de enkelte landene selv i hovedsak ta fatt i, selvfølgelig med bistand fra verdenssamfunnet. Men når fattige land ikke etablerer et bærekraftig demokrati med lov og regler som oprettholdes av en statsmakt som fordeler landets ressurer på sine innbyggere, er jeg redd at de vil forsatt vil være i "sumpa". Man kan fra de rike land skyte inn så mye penger som bare det, men til liten nytte - det går inn i "det store sorte hullet". I forhold til f.eks.Afrika så viser det seg faktisk at mye av bistanden fra f.eks. Norge har vært en demper for utviklingen. Pengene har stort sett gått til korrupte personer i de enkelte lands regimer, og vært med oppretthold forholdene slik de er. Det er ikke kommet de fattige til gode.

Synes heller vi som er så heldige å ha gleden av musikk og gode lydopplevelser skal kunne nyte dette med med god samvittighet uansett hvor mye anlegget koster. Men det er jo bare min mening.

Så jeg venter spent på rapporter fra Endre når han har fått "juvelene" i hus.
 
J

Jurassic

Gjest
Poenget er vel heller det at pengene kunne blitt brukt annerledes.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.214
Poenget er vel heller det at pengene kunne blitt brukt annerledes.
Poenget er vel at man diskuterer ikke enkeltpersoners privatøkonomi. Det er utidig.

Men lag gjerne en generell trå om dette.
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Poenget er vel at man diskuterer ikke enkeltpersoners privatøkonomi. Det er utidig.

Men lag gjerne en generell trå om dette.
Meget godt poeng!!!
 
J

Jurassic

Gjest
Synes det er en god ting at det er motpoler her på sentralen jeg.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
gratulerer endre flottesaker det der og vel så det :) :)

forsjåvitt latterlig alle de tåpne sammenligningene som kommer her, synd å må ødelegge slike tråder pga misunnelse!! Å det å heller gi pengene til et veldedig formål , USAKELIG!! Selvsagt kan man gi bort mer penger, men dette har vel faktisk ingenting med denne tråden å gjøre. Å penger man tjener bør man da få bruke til hva man vil.

mvh Jørgen som bruker alle pengene sine på hifi istede for røde kors og trives med det
 
U

utgatt60135

Gjest
Det er forsjåvitt greit  ;D
Bare forsjåvitt... 8) Finvaag er nå herved medskyldig i å klædde te tråden ;D

Finvaag start en ny tråd din usolid... ;)
 
E

Erik_Gundersen

Gjest
Gratulerer så mye, det kan bli noen spennende mnd i vente.
He he, jeg lastet ned skiftplanen for 2007 på jobben rett etter att jeg hadde lest ditt innlegg, du jobber vell ikke tilfeldigvis i Geoconsult vell, som Surv. Tech.?
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Hei alle sammen

Dette har vært en tråd som tydligvis har engasjert mange. Det vil alltid være slik at at de fleste av oss på sentralen streber etter perfeksjonisme(les Nirvana) med sine oppsett, så også med meg. Derfor velger vi å oppgradere. Dette har jeg gjordt mange ganger opp gjennom årene, og blitt litt klokere underveis. I denne tråden har det vært spørsmål om prestasjonene til Isis. Her er en link til et Video-intervjue med Neil Patel (Avalon). Neil er konstruktøren/utvikleren av Avalon høyttalerene.
I dette intervjuet forklarer Neil hva som han mener er spesielt med Isis.
Link: http://www.hifi.nl/casting/?pg=vid:7:0

Håper dette kan være litt oppklarende rundt prestasjonene til Isis.

Hilsen
Endre
Godeste Neil virket som en ganske down to earth kar, ihvertfall i hifi sammenheng.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Bingo.

Hilsen
Endre
Gratulerer så mye, det kan bli noen spennende mnd i vente.
He he, jeg lastet ned skiftplanen for 2007  på jobben rett etter att jeg hadde lest ditt innlegg, du jobber vell ikke tilfeldigvis i Geoconsult vell, som Surv. Tech.?
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
hmm... ser Geoconsult hadde en omsetning på 534,3 millioner.... Ikkje så dumt tall det :)

"- Kvarsierdu?
- Om jeg kvasir--- Ja, det gjør jeg.... :p "
 
Topp Bunn