Så var det gjordt.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg vet ikke. Jeg tror Fush bare er ute etter å provosere for å skape litt liv og røre her, og lite annet. Han har jo gjort lite annet siden han logget seg på første gang. Jeg tipper han morer seg stort over å se reaksjonene. Straks det begynner å roe seg litt kommer han med ny bensin til bålet. Det er liten vits i å diskutere, han er både usaklig og utholdende, og viker aldri en mm.
;)
KW
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Det går helt fint. Bare send meg en email. Regner med at Isis er på plass i løpet av Juni, i værste fall i løpet av av juli. Så trenger den litt innspilling. Så i løpet av Juli/August burde alt ligge til rette for en lyttekveld.


Hilsen
Endre
Grattis Endre, du har vel ikke noe imot at lauget stikker innom en tur når alt er oppe og spiller som det skal? :)
 
A

Akle

Gjest
Prøv å finlese innlegget mitt en gang, Akle!

Du er i høyeste grad en egnet adressat. Det byr meg virkelig imot å se dine forsøk på tilrane deg definisjonsretten over hva som er riktig og galt, og jeg bestrider din rett til å definere det, særlig der du sitter i ditt koselige glasshus og kaster stein.
                                          mvh
Jeg ha ikke forsøkt å definere rett og galt (det er en jobb andre påberoper seg, dessverre), men heller forsvart Fush sin rett til å ha en mening som bryter med konsensus.

Igjen, gratulerer Endre :)
 
O

omholt

Gjest
"De fattige har dere alltid hos dere, og dem kan dere gjøre godt imot så ofte dere vil, men meg (Avalon) har dere ikke alltid."
;D ;D
 
P

Parelius

Gjest
Utrolig hvor mye irrelevant dritt den sosiale bevissthet (som i seg selv er en god ting) greier å komme med her. Det må da gå an å ha et artig liv med sine spesialinteresser, uten at en skal bli høvla ned med fattigdomsproblematikk!

Kos deg med høyttalerne, Endre!
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Dette var en av de dummeste trådene på lenge... jøje meg, er det virkelig MULIG å bryte inn med slikt på et entusiastforum? Det skulle da bare mangle at folk her inne kjøper hifi..

For å ta et eksempel; selv har jeg nettopp kjøpt en pramp til nesten 200k. Da jeg skatter omlag 50% så har jeg betalt 200k i skatt allerede for å få 200k til preamp... deretter betaler man moms på et slikt kjøp; det skulle bli rundt 40k.
Mao; gitt ordinært kjøp osv så har jeg da altså bidratt med 240k i felleskassa for å kunne motta denne preampen... om en gnom kommer og sier at jeg da ikke bidrar fordi jeg kjøper hifi, eller på annet vis forsøker å urettferdiggjøre mitt kjøp ift etikk... nei å nei, det blir så dumt at det halve kunne ha vært nok.

Jeg kunne tatt pengene og kjøpt en bil med større motor, forurenset mer; jeg kunne ha lagt de i boligmarkedet og presset det ytterligere; jeg kunne ha brukt de på sprit og damer, eller jeg kunne simpelthen latt være å arbeide for beløpet, med påfølgende ytterligere forverring av mangel på arbeidskraft i mitt yrke.

Nei, dette var så dumt at jeg ikke kan tro det er mulig, når en medentusiast har kjøpt sine drømmehøyttalere så skal "moralens voktere" komme med sine misforståtte ideer og redde verden... :)

Mvh Vidar P
 
A

Akle

Gjest
Dette var en av de dummeste trådene på lenge... jøje meg, er det virkelig MULIG å bryte inn med slikt på et entusiastforum? Det skulle da bare mangle at folk her inne kjøper hifi..

For å ta et eksempel; selv har jeg nettopp kjøpt en pramp til nesten 200k. Da jeg skatter omlag 50% så har jeg betalt 200k i skatt allerede for å få 200k til preamp... deretter betaler man moms på et slikt kjøp; det skulle bli rundt 40k.
Mao; gitt ordinært kjøp osv så har jeg da altså bidratt med 240k i felleskassa for å kunne motta denne preampen... om en gnom kommer og sier at jeg da ikke bidrar fordi jeg kjøper hifi, eller på annet vis forsøker å urettferdiggjøre mitt kjøp ift etikk... nei å nei, det blir så dumt at det halve kunne ha vært nok.

Jeg kunne tatt pengene og kjøpt en bil med større motor, forurenset mer; jeg kunne ha lagt de i boligmarkedet og presset det ytterligere; jeg kunne ha brukt de på sprit og damer, eller jeg kunne simpelthen latt være å arbeide for beløpet, med påfølgende ytterligere forverring av mangel på arbeidskraft i mitt yrke.

Nei, dette var så dumt at jeg ikke kan tro det er mulig, når en medentusiast har kjøpt sine drømmehøyttalere så skal "moralens voktere" komme med sine misforståtte ideer og redde verden... :)

Mvh Vidar P
Det som virkelig er dumt er flokkmentaliteten. Om en person ytrer betenkeligheter ved slik ekstravagant luksus - noe jeg mener er berettiget (men det er ikke relevant) - er det virkelig nødvendig for hele klubb jante å gå til indignert angrep? Priviligerte mennesker burde tåle slikt, vi er alle priviligerte mennesker.

Mvh
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Dette var en av de dummeste trådene på lenge... jøje meg, er det virkelig MULIG å bryte inn med slikt på et entusiastforum? Det skulle da bare mangle at folk her inne kjøper hifi..

For å ta et eksempel; selv har jeg nettopp kjøpt en pramp til nesten 200k. Da jeg skatter omlag 50% så har jeg betalt 200k i skatt allerede for å få 200k til preamp... deretter betaler man moms på et slikt kjøp; det skulle bli rundt 40k.
Mao; gitt ordinært kjøp osv så har jeg da altså bidratt med 240k i felleskassa for å kunne motta denne preampen... om en gnom kommer og sier at jeg da ikke bidrar fordi jeg kjøper hifi, eller på annet vis forsøker å urettferdiggjøre mitt kjøp ift etikk... nei å nei, det blir så dumt at det halve kunne ha vært nok.

Jeg kunne tatt pengene og kjøpt en bil med større motor, forurenset mer; jeg kunne ha lagt de i boligmarkedet og presset det ytterligere; jeg kunne ha brukt de på sprit og damer, eller jeg kunne simpelthen latt være å arbeide for beløpet, med påfølgende ytterligere forverring av mangel på arbeidskraft i mitt yrke.

Nei, dette var så dumt at jeg ikke kan tro det er mulig, når en medentusiast har kjøpt sine drømmehøyttalere så skal "moralens voktere" komme med sine misforståtte ideer og redde verden... :)

Mvh Vidar P
 
A

Akle

Gjest
Søte klappemannen, kan du nikke også, gå i rett linje, løfte knærne, sieg heil?
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Dette var en av de dummeste trådene på lenge... jøje meg, er det virkelig MULIG å bryte inn med slikt på et entusiastforum? Det skulle da bare mangle at folk her inne kjøper hifi..

For å ta et eksempel; selv har jeg nettopp kjøpt en pramp til nesten 200k. Da jeg skatter omlag 50% så har jeg betalt 200k i skatt allerede for å få 200k til preamp... deretter betaler man moms på et slikt kjøp; det skulle bli rundt 40k.
Mao; gitt ordinært kjøp osv så har jeg da altså bidratt med 240k i felleskassa for å kunne motta denne preampen... om en gnom kommer og sier at jeg da ikke bidrar fordi jeg kjøper hifi, eller på annet vis forsøker å urettferdiggjøre mitt kjøp ift etikk... nei å nei, det blir så dumt at det halve kunne ha vært nok.

Jeg kunne tatt pengene og kjøpt en bil med større motor, forurenset mer; jeg kunne ha lagt de i boligmarkedet og presset det ytterligere; jeg kunne ha brukt de på sprit og damer, eller jeg kunne simpelthen latt være å arbeide for beløpet, med påfølgende ytterligere forverring av mangel på arbeidskraft i mitt yrke.

Nei, dette var så dumt at jeg ikke kan tro det er mulig, når en medentusiast har kjøpt sine drømmehøyttalere så skal "moralens voktere" komme med sine misforståtte ideer og redde verden... :)

Mvh Vidar P

hva er gærn med sprit og damer, vidar? ;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Det er ikke varige verdier, kan jeg tenke...
ingenting varer evig.
svi av pengene mens du ennå har tid, sier jeg.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Søte klappemannen, kan du nikke også, gå i rett linje, løfte knærne, sieg heil?
hehe, så nå har du oppgradert thomand fra å være en forbrukskåt egoist til nazist?
du er faen meg ubetalelig.  ;D
hadde jeg hatt 600.000 just like that, skulle jeg brukt det på et komishov med deg og fush.  ;D
 
A

Akle

Gjest
hehe, så nå har du oppgradert thomand fra å være en forbrukskåt egoist til nazist?
du er faen meg ubetalelig.  ;D
hadde jeg hatt 600.000 just like that, skulle jeg brukt det på et komishov med deg og fush.  ;D
Takk, ble oppriktig rørt jeg nå. Men du behøver ikke å blakke deg for meg, dessuten elsker jeg avantgarde trio. Du må bare la deg lede blindt av en av de mange flotte sosiale fiksjoner, f.eks konsumerisme. Rett og slett bli en viljesløs etterdilter.

Mvh
Atle "Anarki" K

Mvh
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Søte klappemannen, kan du nikke også, gå i rett linje, løfte knærne, sieg heil?
Så kan du stille deg på kne så kanskje han gjør tjeneste bak deg også :eek:
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Takk, ble oppriktig rørt jeg nå. Men du behøver ikke å blakke deg for meg, dessuten elsker jeg avantgarde trio. Du må bare la deg lede blindt av en av de mange flotte sosiale fiksjoner, f.eks konsumerisme. Rett og slett bli en viljesløs etterdilter.

Mvh
Atle "Anarki" K

Mvh
hehe, jeg er viljesløs, allright, o store åndshøvding og klartenkt visjonær akle!
 
B

Back_Door

Gjest
Jeg må bare få gratulere, jeg også.  Synes det er flott at noen våger å prioritere slik.  

Jeg synes det virker som det er en viss Jantelov-faktor her inne:
* Har du noe som er billigere enn mitt, så er det greit, men du bør jo selvsagt oppgradere på sikt.
* Har du det samme som meg, så er det meget bra. Shake hands, high five etc. Du er i mål nå.
* Har du noe som er dyrere enn mitt, så er det ufornuftig pengebruk.  Ingen produkter er verdt så mye og du finner billigere produkter som er omtrent like bra.

Det er ikke bare i denne tråden det skjer, jeg synes den samme tendensen er tydelig i denne tråden:
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=hifi1;action=display;num=1168092533
Synes sammenligningen med min tråd faktisk ikke var spesielt relevant. Jeg har i det store og hele fått positive tilbakemeldinger.

Kortslutningen i kritikken i denne tråden, er slutningen om at disse penger hadde kommet fattige til gode dersom høyttalerne forble i butikken.
Selv må jeg i hvert fall innrømme at for å frigjøre midler til mitt kommende anlegg, må jeg prioritere bort andre ting. Jeg har f.eks ikke råd til hverken ny bil, båt eller hytte på en stund.. ;D
Utviklingen i denne tråden viser hvor sterkt behovet for en mer aktiv moderator er. Ikke for å nekte denne type debatt, men for å kanalisere riktig.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
hehe, jeg er viljeløs, allright, o store åndshøvding og klartenkt visjonær akle!
Haah, du fikk bare viljeløs du, ha ha.
Fikk egoist, forbrukskåt og nazist jeg. ;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Haah, du fikk bare viljeløs du, ha ha.
Fikk egoist, forbrukskåt og nazist jeg. ;D
som fortjent, thomand. fy skamme seg!  ;D

det er igrunnen ikke mer enn rett og rimelig at samvittighetsløse og egoistiske mennesker som oss får litt kjeft fra edle og klartenkte folk som fush og akle.
 
A

Akle

Gjest
Problemet er at folk liker å ha rett (i henhold til de sosiale fiksjoner) og da er det alt for fristende å representere divergerende mening.
 
B

Back_Door

Gjest
Legger merke til en bemerkelsesverdig stor avstand mellom behovet for å representere en ansvarlig samfunnsbevisst holdning, og nivået på det språket som blir brukt i sammenhengen ::)
 
A

Akle

Gjest
Folk burde kanskje legge frem bevis på at de er ferdig med ungdomsskolen før de får lov til å  registrere seg på HFS.
                           
                                 mvh
Og kjerringer burde?

Mvh
Atle "redd jeg gikk litt langt da tkr virker noe sart" K
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
som fortjent, thomand. fy skamme seg! ;D

det er igrunnen ikke mer enn rett og rimelig at samvittighetsløse og egoistiske mennesker som oss får litt kjeft fra edle og klartenkte folk som fush og akle.
Lurer på hvor mange innlegg man må ha her før man automatisk blir oppgradert fra hifi-freak til alt det flotte vi nå har blitt beæret med ;D

Til info: Akle, no hard feelings. Vet du ikke mener det så alvorlig ;)
(Men for sikkerhetskyld, så:
)

;) ;D
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.575
Antall liker
27.681
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Og kjerriinger burde?

Mvh
Atle "redd jeg gikk litt langt da tkr virker noe sart" K
Kanskje håpe at du finner et annet forum å frekventere, hvor betegnelser som kjerring og nazist er en helt grei måte å ta mannen istedetfor ballen på?
mvh
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hahaha, dette tar jo fullstendig av.
great success!
ok, i am kjerring, and i wanna have sexy time with you, akle.
du er jo skikkelig smart jo, og derfor sikkert god i senga også!
 
A

Akle

Gjest
Lurer på hvor mange innlegg man må ha her før man automatisk blir oppgradert fra hifi-freak til alt det flotte vi nå har blitt beæret med ;D
Det var bare forslag da jeg enda ikke har blitt innstillt som diktator over deres åndsløse legemer (noe for høvdingen å påse).

Mvh
Atle "Ulrike og meg har kapret denne tråden" K
 
A

Akle

Gjest
Tror nok du er nedstemt, Fush!
                                    mvh
For ordens skyld, det var denne komentaren jeg refererte til tkr, ikke innlegget ditt. Du får lese svarene mine med det for øye - så ser du kanskje vinklingen klarere.

Humoren min er hva den er.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jaja, dette var stor moro.
men nå må jeg stikke.
god helg, folkens. akle og fush også.
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Kortslutningen i kritikken i denne tråden, er slutningen om at disse penger hadde kommet fattige til gode dersom høyttalerne forble i butikken.
Det er vel ingen som har sagt at de hadde gjort det. Jeg har kun stilt spørsmålet om de burde har gjort det.
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Det er liten vits i å diskutere, han er både usaklig og utholdende, og viker aldri en mm.
Du kan sikkert kalle meg mye rart, men usaklig? Det må du utdype.
 
V

villov

Gjest
Skikkelige høyttalere! Selvfølgelig er det bare å gratulere med stor glede på andres og denne gangen Endre's vegne, og egen viten om at man gjerne skulle hatt dem selv.
Eneste ankepunktet jeg ville hatt mot et slikt kjøp er at det kanskje ikke er så lett å finne en arvtager når man kommer til det punktet at man ønsker noe nytt igjen.
Man tror jo alltid at DENNE gangen er jeg kommet i mål og vil være fornøyd. ;)

Kjempegøy, og mye av gleden ligger jo også i forventningene på oppgraderingen.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Vil benytte anledningen til å gratulere trådstarter med nye høyttalere og mye glede fremover!

Vil også gratulere med den morsomste tråden her inne hittill, men sikkert fordi jeg kjenner Akle og hans humor (og synspunkt). Både moro og betenkelig at "ingen" ser hans poeng eller skjønner når han faktisk lar humoren ta over for argumentasjon;)
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Gralulerer!

Denne tråden gir ekstra inspirasjon til å jobbe hardt og gjøre en god karriere!(som jeg snart skal starte på :p )

mvh Kai
 
Topp Bunn