Så var det gjordt.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
600000,- for et par høyttalere? Det kunne jo mettet flere landsbyer i årevis. Men det nytter vel ikke å snakke om måtehold og etikk på et forum som hovedsaklig dreier seg om egen nytelse...

Hvorfor blir det så sterke reaksjoner når folk bruker penger på hifi??

Er det bedre å bruke tilsvarende summer på bil, båt, hytte, dyre ferier osv... dette er jo også kun til egen nytelse...
 
B

Back_Door

Gjest
Hvorfor blir det så sterke reaksjoner når folk bruker penger på hifi??

Er det bedre å bruke tilsvarende summer på bil, båt, hytte, dyre ferier osv... dette er jo også kun til egen nytelse...
Dessuten fører ikke hi-fi til global oppvarming, slik som bil, båt og lange og dyre feriereiser. Vil også påstå at musikkopplevelser kan få frem det beste i mennesket ;D
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.130
Antall liker
2.652
Er det bedre å bruke tilsvarende summer på bil, båt, hytte, dyre ferier osv... dette er jo også kun til egen nytelse...
Båt, hytte og camingvogn bruker man bare noen uker for året. Den øvrige tiden står de bare parkert og binder kapital.
Slik jeg ser det, har denne personen, som kan ta seg råd til slikt, sannsynligvis mye mer penger mellom hendene enn han/hun som bruker 300 000 på hjemmestereoen og har brukstilgang til herligheten alle dager i året en er hjemme. :)
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Båt, hytte og camingvogn bruker man bare noen uker for året. Den øvrige tiden står de bare parkert og binder kapital.
Som tidligere skipper kan jeg underskrive på dette. Dersom man deler driftsutgifter og kapitalkost på gangtid osv..........
Men så er det dette med hi-fi at det har en lei tendens å få halvert verdien i løpet av temmelig kort tid. Hytte, og til dels båt derimot har en tendens til å stige i verdi.....

Men dersom man var regnemester, så hadde vel ingen av oss noensinne begynt med denne hobbyen ???
 
B

Back_Door

Gjest
Men dersom man var regnemester, så hadde vel ingen av oss noensinne begynt med denne hobbyen ???
I denne hobbyen kan man bli rik på opplevelser og fattig på penger..Da må hver enkelt spør seg om hva som er mest verdt å samle på ;)
 
J

Janpe

Gjest
Endre,
Høyttalerne ser vanvittig lekre ut, men jeg venter med gratulasjonene til du har fått de i hus.

Men det er en ting jeg stusser på...signalkilden din. Det fins jo alternativer på markedet som lydmessig forbigår denne Muse spilleren med flere lengder! Og du får jo garantert ikke bedre lyd ut av elektronikk og høyttalere enn hva du putter inn i dem av signaler.
Og penger later jo ikke til å være noen hindring. ;)

Espen.
Har du noen gang hørt Muse Polyhymnia i et godt system? Det tror ikke jeg. Da hadde du ikke fremsatt disse fullstendig grunnløse påstandene. Har selv hatt Muse i meget gode systemer, fantastisk gode spillere.
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
I denne hobbyen kan man bli rik på opplevelser og fattig på penger..Da må hver enkelt spør seg om hva som er mest verdt å samle på ;)
Helt enig. Livet er for kort til å skusles vekk på pengesanking - musikk derimot gir mening.
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Som tidligere skipper kan jeg underskrive på dette. Dersom man deler driftsutgifter og kapitalkost på gangtid osv..........
Men så er det dette med hi-fi at det har en lei tendens å få halvert verdien i løpet av temmelig kort tid. Hytte, og til dels båt derimot har en tendens til å stige i verdi.....

Men dersom man var regnemester, så hadde vel ingen av oss noensinne begynt med denne hobbyen ???

Dyr bil derimot er vel ikke noe bedre investering enn hifi, men desto mer sosialt akseptert
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Holy Cannoli! Dette var saker. Gratulerer så mye! Det blir vel noe lesestoff fra deg rundt fellesferien da, tipper jeg :D
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Dyr bil derimot er vel ikke noe bedre investering enn hifi, men desto mer sosialt akseptert
Av en eller annen eiendommelig årsak er det helt OK å kjøre en bil til 700', men bruker man det samme som felgene på denne bilen koster til høyttalerkabel så er man forstyrret eller umoralsk. Har intet i mot kostbare biler, men er redd for at "conspicuous consumtion" er mer aktuelt enn noensinne. Og der kommer som kjent hifi dårlig ut. Og godt er det!
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Av en eller annen eiendommelig årsak er det helt OK å kjøre en bil til 700', men bruker man det samme som felgene på denne bilen koster til høyttalerkabel så er man forstyrret eller umoralsk. Har intet i mot kostbare biler, men er redd for at "conspicuous consumtion" er mer aktuelt enn noensinne. Og der kommer som kjent hifi dårlig ut. Og godt er det!
Og når man bruker pengene på bil, har man MASSE utgifter på den, pluss at verdien prosentvis blir mye lavere ved et salg... Nei, gi meg en gammal bil å skikkelig anlegg!

PK
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Hvorfor blir det så sterke reaksjoner når folk bruker penger på hifi??

Er det bedre å bruke tilsvarende summer på bil, båt, hytte, dyre ferier osv... dette er jo også kun til egen nytelse...
Nei, jeg synes ikke det er noe bedre å bruke ekstreme summer på noen av de andre tingene heller.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.130
Antall liker
2.652
Har du noen gang hørt Muse Polyhymnia i et godt system? Det tror ikke jeg. Da hadde du ikke fremsatt disse fullstendig grunnløse påstandene. Har selv hatt Muse i meget gode systemer, fantastisk gode spillere.
Hvis det var denne spilleren Peter spilte på under Hortenmessa, så har jeg hørt den.
Det jeg reagerte mest negativt på var den gråaktige småkornete gjengivelsen, og den flate dynamikken.

Sakset fra Audiofreaks prisliste:
Polyhymnia CD/DVD/SACD     Kr. 48.000-

Her skal altså Muse komme med "state of the art" lyd til 48.000 kroner, som ATTPÅTIL spiller både CD, DVD og SACD.
Andre produsenter har store problemer med å komme opp med et vellykket resultat når spilleren skal spille så mange formater, uavhengig av pris! F. eks. sa Bob Stuart til Stereophile at hans referance spiller (Meridian 800) spilte CD platene bedre når han kuttet ut videokretsløpene. Og dette er en spiller til 20 000 dollars!

Tror du virkelig at Muse kan produsere en spiller som takler alle formater til 48.000 dyre audiofreaks-kroner uten at en rekke lydlige kompromisser er inngått ? Hvorfor er ikke EMM Labs, dCs, Teac og andre da gått konkurs?  
Muse electronics klarer da noe som ingen andre produsenter hverken i USA, Europa eller Japan kan. FANTASTISK!!
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Avalon Acoustic Opus
CJ ACT2 Series2
Edge NL 12.1
Muse Polyhymnia
Crystal Cable Ultra
(PP Premier)
TA Powerlink MM
DAAD/Eighth Nerve Acoustics
Finite Elemente Cerabase

Endre
Wow! gratulerer  :)
Hva består resten av anlegget av?
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Du kan ha rett. Det får bli neste prosjekt etter Isis. Jeg har allerede startet med å vurdere flere kandidater. Har jo tidligere eid en komplett dCS-rigg, men denne gangen blir det noe annet. Kombinasjonen Muse/ACT2 Series2 er jeg mer fornøyd med enn dCS. Dette blir jo en smaksak. Å høre på Kombinasjonen Muse/ACT2 Series2 gjennom Isis er det råeste jeg har hørt så langt. Virkelig morro.

Hilsen
Endre
Endre,
Høyttalerne ser vanvittig lekre ut, men jeg venter med gratulasjonene til du har fått de i hus.

Men det er en ting jeg stusser på...signalkilden din. Det fins jo alternativer på markedet som lydmessig forbigår denne Muse spilleren med flere lengder! Og du får jo garantert ikke bedre lyd ut av elektronikk og høyttalere enn hva du putter inn i dem av signaler.
Og penger later jo ikke til å være noen hindring. ;)

Espen.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Hvorfor blir det så sterke reaksjoner når folk bruker penger på hifi??

Er det bedre å bruke tilsvarende summer på bil, båt, hytte, dyre ferier osv... dette er jo også kun til egen nytelse...


Hør, hør!
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Gratulerer så utrolig mye. Håper ikke ventetiden vil føles for lang :D
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Av en eller annen eiendommelig årsak er det helt OK å kjøre en bil til 700', men bruker man det samme som felgene på denne bilen koster til høyttalerkabel så er man forstyrret eller umoralsk. Har intet i mot kostbare biler, men er redd for at "conspicuous consumtion" er mer aktuelt enn noensinne. Og der kommer som kjent hifi dårlig ut. Og godt er det!
Husk at summene her er relative. Skal man ha en ny, sikker, miljøvennlig bil, så må man opp i noen hundre tusen. Dette er mannen i gata inneforstått med, og det behøver ikke være en ekstrem luksusbil for at den skal koste ei årslønn. Luksusbilene koster millioner. Mannen i gata kjøper derimot ikke et anlegg til ei årslånn, langt mindre høyttalere til to.

Jeg lurer bare på om det skal være lov til å stille spørsmålstegn ved slike investeringer? Jeg ville tro at Plan Norge ville være hoppende glade om de fikk 50% av den summen det er snakk om her, og at trådstarter fint kunne levd godt med høyttalere som kostet det halve. Men jeg forstår jo at denne typen diskusjoner av en eller annen grunn er uønsket her på sentralen. Her skal ingen tanker om moral få komme i veien for forbruksgleden og personlig nytelse.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Gratulerer forresten, det må være flott å kunne anskaffe seg noe slik. Håper de står til forventningene.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.353
Antall liker
10.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Gratulerer!
Får nesten håpe på en regnfull sommer på dine kanter, så du kan nyte de med god samvittighet!
Disse skulle jeg gjerne ha lyttet til engang. Har sans for det Roy Gregory skriver i hifi+, og han var jo klar for å gifte seg med de ;D

mvh

Bernt
 

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Innlegg
190
Antall liker
0
Husk at summene her er relative. Skal man ha en ny, sikker, miljøvennlig bil, så må man opp i noen hundre tusen. Dette er mannen i gata inneforstått med, og det behøver ikke være en ekstrem luksusbil for at den skal koste ei årslønn. Luksusbilene koster millioner. Mannen i gata kjøper derimot ikke et anlegg til ei årslånn, langt mindre høyttalere til to.

Jeg lurer bare på om det skal være lov til å stille spørsmålstegn ved slike investeringer? Jeg ville tro at Plan Norge ville være hoppende glade om de fikk 50% av den summen det er snakk om her, og at trådstarter fint kunne levd godt med høyttalere som kostet det halve. Men jeg forstår jo at denne typen diskusjoner av en eller annen grunn er uønsket her på sentralen. Her skal ingen tanker om moral få komme i veien for forbruksgleden og personlig nytelse.
Poster du også slike innlegg på bilforum når noen kjøper en ny bil til 1.2 millioner? Hadde trådstarter skrevet: "Hadde tenkt å gi 600.000 til plan norge, men kjøpte høyttalere istedet" kunne jeg skjønt innlegget ditt. Men hvordan i all verden greier du å vinkle dette slik? Tror du de 600.000 hadde havnet i plan norge sine hender hvis vedkommende ikke hadde brukt de på høyttalere, neppe. SÅ hva er egentlig problemet ditt?

Trenger folk å kjøpe hus til 20 millioner? tvilsomt, de hadde helt sikkert levd fint i et til 3 millioner, og da kunne de jo også gitt 17 millioner til plan norge?

Hvilken merkelig verden lever du i? Ser du på alt av forbruksvare som er "unødvendig" som tapte penger for plan norge, eller gjelder det kun dette tilfellet?

Og siden du er medlem og har endel innlegg går jeg utifra at du selv har et ok anlegg? Hadde du virkelig ikke greid deg med et mini-anlegg til 1500 kr? og gitt resten til plan norge?

La folk bruke pengene sine og prioritere slik de vil, og hold de moralske holdningene dine for deg selv. Helt riktig, SLIKE holdninger ønsker vi ikke her. Holdninger om høyttalerne, hvordan han matcher de, hvor lenge han må vente. Bring it on. Men hva HAN bruker pengene sine til har vel du strengt talt usannsynlig lite med?

takk.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Husk at summene her er relative. Skal man ha en ny, sikker, miljøvennlig bil, så må man opp i noen hundre tusen. Dette er mannen i gata inneforstått med, og det behøver ikke være en ekstrem luksusbil for at den skal koste ei årslønn. Luksusbilene koster millioner. Mannen i gata kjøper derimot ikke et anlegg til ei årslånn, langt mindre høyttalere til to.

Jeg lurer bare på om det skal være lov til å stille spørsmålstegn ved slike investeringer? Jeg ville tro at Plan Norge ville være hoppende glade om de fikk 50% av den summen det er snakk om her, og at trådstarter fint kunne levd godt med høyttalere som kostet det halve. Men jeg forstår jo at denne typen diskusjoner av en eller annen grunn er uønsket her på sentralen. Her skal ingen tanker om moral få komme i veien for forbruksgleden og personlig nytelse.
Håper du lever som du prater......og at egen lommebok ikke har noe med saken å gjøre ;)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Som tidligere skipper kan jeg underskrive på dette. Dersom man deler driftsutgifter og kapitalkost på gangtid osv..........
Men så er det dette med hi-fi at det har en lei tendens å få halvert verdien i løpet av temmelig kort tid. Hytte, og til dels båt derimot har en tendens til å stige i verdi.....

Men dersom man var regnemester, så hadde vel ingen av oss noensinne begynt med denne hobbyen ???
Det er jaggu nok av regnemestere i denne hobbyen som det er, skal jeg si deg....De er ikke så ofte opphengt i verditap, men i målinger og kurver!

Jeg kunne bare ikke dy meg! Denne kom på rød løper.... ;-)
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Jeg lurer bare på om det skal være lov til å stille spørsmålstegn ved slike investeringer? Jeg ville tro at Plan Norge ville være hoppende glade om de fikk 50% av den summen det er snakk om her, og at trådstarter fint kunne levd godt med høyttalere som kostet det halve. Men jeg forstår jo at denne typen diskusjoner av en eller annen grunn er uønsket her på sentralen. Her skal ingen tanker om moral få komme i veien for forbruksgleden og personlig nytelse.
Blir ikke det å åpne døren for en alt for vid debatt? Er ingen som helst tvil om alle kunne klart seg med billigere anlegg, mindre hus, styggere klær, dårligere vin, kortere ferie, kort sagt mindre av det meste. Men det er en annen skål og den er filosofisk og politisk. Men vi har jo Off-topic hjørnet for den slags.....
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Her skal ingen tanker om moral få komme i veien for forbruksgleden og personlig nytelse.
Nei, for dette er et hififorum.

Ellers deler jeg mange av dine tanker, men som sagt ikke her på forumet.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Husk at summene her er relative. Skal man ha en ny, sikker, miljøvennlig bil, så må man opp i noen hundre tusen. Dette er mannen i gata inneforstått med, og det behøver ikke være en ekstrem luksusbil for at den skal koste ei årslønn. Luksusbilene koster millioner. Mannen i gata kjøper derimot ikke et anlegg til ei årslånn, langt mindre høyttalere til to.

Jeg lurer bare på om det skal være lov til å stille spørsmålstegn ved slike investeringer? Jeg ville tro at Plan Norge ville være hoppende glade om de fikk 50% av den summen det er snakk om her, og at trådstarter fint kunne levd godt med høyttalere som kostet det halve. Men jeg forstår jo at denne typen diskusjoner av en eller annen grunn er uønsket her på sentralen. Her skal ingen tanker om moral få komme i veien for forbruksgleden og personlig nytelse.
STFU i denne tråden om det temaet. Vil du debattere om dette så er Off topic en grei å starte. Så kan du selge ditt eget anlegg, din egen bil og TV etc. Så kan du sykle på jobb, høre på radioen på kveldene og gjette kryssord og lese bøker som kveldsunderholdning. Blir kvalm av slike innlegg. "Det jeg kjøper meg er greit, men alt som er dyrere er fy fy" :p Det kan også være Jantelov i annen innpakning.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
De er jaggu nok av regnemestere i denne hobbyen som det er, skal jeg si deg....De er ikke så ofte opphengt i verditap, men i målinger og kurver!

Jeg kunne bare ikke dy meg! Denne kom på rød løper.... ;-)
Ouch ;D

/jan
 
J

Janpe

Gjest
Hvis det var denne spilleren Peter spilte på under Hortenmessa, så har jeg hørt den.
Det jeg reagerte mest negativt på var den gråaktige småkornete gjengivelsen, og den flate dynamikken.

Sakset fra Audiofreaks prisliste:
Polyhymnia CD/DVD/SACD     Kr. 48.000-

Her skal altså Muse komme med "state of the art" lyd til 48.000 kroner, som ATTPÅTIL spiller både CD, DVD og SACD.
Andre produsenter har store problemer med å komme opp med et vellykket resultat når spilleren skal spille så mange formater, uavhengig av pris! F. eks. sa Bob Stuart til Stereophile at hans referance spiller (Meridian 800) spilte CD platene bedre når han kuttet ut videokretsløpene. Og dette er en spiller til 20 000 dollars!

Tror du virkelig at Muse kan produsere en spiller som takler alle formater til 48.000 dyre audiofreaks-kroner uten at en rekke lydlige kompromisser er inngått ? Hvorfor er ikke EMM Labs, dCs, Teac og andre da gått konkurs?  
Muse electronics klarer da noe som ingen andre produsenter hverken i USA, Europa eller Japan kan. FANTASTISK!!
Så regner jeg med at du sitter på langt bedre utstyr selv enn det du hørte på i Horten. Vil tro at utstyret brukt der nok tilfredstiller de aller fleste på de fleste parametere når det brukes under litt andre forhold. For det er jo ikke helt sikkert at rommet var optimalt !!!

Nei, jeg vet ikke om Muse er mer geniale enn andre. Jeg vet bare ut ifra egne erfaringer i eget høykvalitets system at spillerne er meget gode. Ingen problemer med gråaktig gjengivelse og manglende dynamikk!

Slutt herfra!
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
768
Antall liker
112
Sted
Bærum
Jeg lurer bare på om det skal være lov til å stille spørsmålstegn ved slike investeringer? Jeg ville tro at Plan Norge ville være hoppende glade om de fikk 50% av den summen det er snakk om her, og at trådstarter fint kunne levd godt med høyttalere som kostet det halve. Men jeg forstår jo at denne typen diskusjoner av en eller annen grunn er uønsket her på sentralen. Her skal ingen tanker om moral få komme i veien for forbruksgleden og personlig nytelse.
Hei,

Modig gjort av deg å invitere til en slik debatt.  Dog er spørsmålet om den passer her, og ikke minst; om du vil få noe saklig, opplysende eller på annen måte nytte eller verdi ut av det på dette forum.  I alle fall om din intensjon er å bidra til at folk kjøper billigere HiFi og gir pengene som spares til Plan Norge, Kirkens Nødhjelp, Røde Kors etc....har jeg nok ikke noe tro på dette.

En grunn er selvsagt at dette Forum er for freaker som er her nettopp fordi de prioriterer HiFi høyt.  Altså går det penger og.  Men jeg håper de som er her gir verken mer eller mindre enn andre f.eks i faste bidrag til de org. som er nevnt over.

Et annet argument er at hele livsstilen bør vurderes ift. din utfordring om personlig nytelse,  og da blir spørsmålene uendelige og svarene det samme - altså blir pengespørsmålet lite spesielt og egnet for dette Forum.
Noen tilfeldige eksempler på personlig nytelse/ego-drive/adferd som kan/bør diskuteres, men neppe her :)

Noen brenner penger på bil andre på HiFi, noen på båt andre på vesker, sko og ur.  
Noen flyr til Bangkok på heisatur og flirer av CO2 problemet de bidrar til.
Noen kjøper horer på gata og flirer av trafficking problemet de bidrar til.
Noen drikker seg dritings og driter ut både seg selv og andre......
Noen røyker 20 om dagen og gir barna sine fri for seg selv noen år før tiden...
Noen kjører med ett frontlys og håper de ikke blir drapsmenn...eller gidder ikke tenke tanken engang...
Noen leses bare Se & Hør fordi de mener de ikke har mer å lære...eller av andre grunner..
Noen spiller over 100dB etpar timer hver dag og verdsetter naboens frihet lavere enn sin egen...
Noen har aldri meldt seg frivillig i noe som helst arbeide deres barn deltar i, men snylter på andre...
Noen kjører gjerne bil i fylla, poenget er bare å ikke bli tatt...
+++

Alt i alt; alle har vel ulike ting de "sliter med" ev. ikke sliter med fordi de ikke vil/makter overskue konsekvensene....

Mitt poeng er ikke å pådra meg en masse "fjortis-vrede" over de ulike eksemplene over, kun å hevde at dette Forum neppe er stedet for etiske debatter.  Temaet du trekker opp er likevel interessant :)   Og det stikker så dypt i vår tradisjon eller fravær av tradisjon for etisk refleksjon at jeg som sagt ikke har noen tro på noe saklig framdrift på dette Forum.
Et Forum jeg forøvrig setter stor pris på :)

Ole
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Husk at summene her er relative. Skal man ha en ny, sikker, miljøvennlig bil, så må man opp i noen hundre tusen. Dette er mannen i gata inneforstått med, og det behøver ikke være en ekstrem luksusbil for at den skal koste ei årslønn. Luksusbilene koster millioner. Mannen i gata kjøper derimot ikke et anlegg til ei årslånn, langt mindre høyttalere til to.

Jeg lurer bare på om det skal være lov til å stille spørsmålstegn ved slike investeringer? Jeg ville tro at Plan Norge ville være hoppende glade om de fikk 50% av den summen det er snakk om her, og at trådstarter fint kunne levd godt med høyttalere som kostet det halve. Men jeg forstår jo at denne typen diskusjoner av en eller annen grunn er uønsket her på sentralen. Her skal ingen tanker om moral få komme i veien for forbruksgleden og personlig nytelse.

Hvorfor ikke trekke det litt lenger, og si som min kjære bestefar: "Alt annet enn klær, mat og varme er luksus"

Da kan man stille spørsmålstegn med svært mange investeringer
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.120
Antall liker
2.616
Torget vurderinger
16
Så regner jeg med at du sitter på langt bedre utstyr selv enn det du hørte på i Horten. Vil tro at utstyret brukt der nok tilfredstiller de aller fleste på de fleste parametere når det brukes under litt andre forhold. For det er jo ikke helt sikkert at rommet var optimalt !!!
eller at høyttalerene ikke var defekte eller ??
Er det foresten vanskelig å svelge at noen ymter frempå at Muse kanskje ikke lager verdens beste digitale avspiller uansett pris ?
 
J

Janpe

Gjest
eller at høyttalerene ikke var defekte eller ??
Er det foresten vanskelig å svelge at noen ymter frempå at Muse kanskje ikke lager verdens beste digitale avspiller uansett pris ?
Muse er helt sikkert ikke verdens beste spiller, definitivt. Selv har jeg en som i mine ører er enda bedre. Den spiller imidlertid kun CD, noe som dekker mitt behov.
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Det er jaggu nok av regnemestere i denne hobbyen som det er, skal jeg si deg....De er ikke så ofte opphengt i verditap, men i målinger og kurver!

Jeg kunne bare ikke dy meg! Denne kom på rød løper.... ;-)
Den kom jeg ikke på........ Elegant ;D
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Første/eneste par i Norge, vil jeg tro?

Fra Audiofreaks nettside:



Avalon Acoustics Isis

Vi har allerede levert flere par med Isis i Norge til svært fornøyde kunder!
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
En verdidebatt kan vi ta i offtopic delen av forumet.
At noen velger å bruke en halvmillion på høyttalere ser jeg på som uproblematisk.
Hvis vi skal snakke om folk med mye penger som gjør lite for miljøet og samfunnet så synes jeg heller vi kan diskutere de Norske miliardærene som: Røkke, Fredriksen, Reitan osv.
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
768
Antall liker
112
Sted
Bærum
En verdidebatt kan vi ta i offtopic delen av forumet.
At noen velger å bruke en halvmillion på høyttalere ser jeg på som uproblematisk.
Hvis vi skal snakke om folk med mye penger som gjør lite for miljøet og samfunnet så synes jeg heller vi kan diskutere de Norske miliardærene som: Røkke, Fredriksen, Reitan osv.
Penger er ulikt fordelt og derfor ikke så interessant å diskutere, da er det for lett å skyve tema over på "de andre" som Røkke& Co ++.
Tid har vi alle like mye av, derfor mye mer interessant + meningsfylt å diskutere de aspekter som treffer oss alle, ref. min tidligere mail med endel eksempler.
Men; vi har nok av folk som heller prater om hva andre burde gjøre enn å gjøre noe selv....dessverre er dette neppe en særnorsk hobby :)

Ole
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Grattis så mye. Utrolig kult.
Håper vi får mange fine bilder når de etterhvert er i hus
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Det er vel ikke så store lydmessige forskjeller på Isis og Sentinel...? Regner med at den nye thiel 6.5 tommer mellomtonen nærmer seg, eller kansje er bedre enn eton 8 og thiel 5"..... Blir ikke overrasket om Sentinel snart kommer som oppgradert utgave med den nye diamant 5 tommeren fra Thiel til en astronomisk pris...
 
Topp Bunn