Hva mener du @Rakerholm om norsk piratvirksomhet i farvannet omkring Svalbard?
Så dersom jeg bruker eksempler fra eget liv for å motbevise påstander her inne, driver jeg med selvforherligelse?Jeg vil vite minst mulig om deg, så den skal du få. Værsågod! Du er en helgen!
Da kan du fortsette selvforherligelsen.
Det er ikke en påstand jeg kjenner til, så da kan jeg ikke uttale meg om det.Hva mener du @Rakerholm om norsk piratvirksomhet i farvannet omkring Svalbard?
Når det gjelder krigsoppgjør eller krigserstatning er det noe russland aldri vil forholde seg til siden dem alltid vil være aggressoren, den som påfører andre nasjoner skade, ikke omvendt.Svært uklokt av Norske myndigheter å ta beslag i russisk skip på bakgrunn av ønske fra Ukraina "for å sikre at Russland gjør opp for seg"
Først bør de vel vinne krigen før man snakker om noe krigsoppgjør
Dette er ikke politisk styrt.Svært uklokt av Norske myndigheter å ta beslag i russisk skip på bakgrunn av ønske fra Ukraina "for å sikre at Russland gjør opp for seg"
Først bør de vel vinne krigen før man snakker om noe krigsoppgjør
Sier ikke at det er politisk styrt, men myndighetene.Dette er ikke politisk styrt.
Det er tingretten som har besluttet beslag etter en dom i internasjonal voldgiftsrett som stammer tilbake til 2014, og namsmannen har utført beslag etter oppdrag fra retten.
Akkurat samme mekanisme som gjelder om du ikke betaler huslånet ditt og banken har fått medhold i utkastelse.
Johan-Kr
Jeg ser synspunktet ditt. Men hva hvis fartøyet med dels hensikt brukes for å påføre oss skade, ikke i dag men i morgen? Etterretning...påvise sårbar infrastruktur etc.Sier ikke at det er politisk styrt, men myndighetene.
Sier ikke noe om det er rett eller ikke men jeg mener at vi ikke bør løpe ukrainas ærend for å provosere vår nabo. Det medfører ingenting godt og øker risikoen for oss noe jeg ikke ønsker.
Det er ikke en påstand jeg kjenner til, så da kan jeg ikke uttale meg om det.
Ja hva hvis.. det eneste jeg vet er at dette ikke medfører noe positivt for forholdet mellom Norge og RusslandJeg ser synspunktet ditt. Men hva hvis fartøyet med dels hensikt brukes for å påføre oss skade, ikke i dag men i morgen? Etterretning...påvise sårbar infrastruktur etc.
Det angår ikke meg. Og jeg er på jobb og har ikke tid til å sette meg inn i et nytt tema før en gang i midten av neste uke.Jeg ser fram til å lese din uttalelse.![]()
Russisk nyhetsbyrå: Russland reagerer sterkt på arrestasjon av skip på Svalbard
Russland reagerer sterkt på at norske myndigheter har beslaglagt et russisk fartøy i Barentsburg på Svalbard. Justisdepartementet sier Norge ikke er part i saken.www.nrk.no
putin har jekket det opp et hakk og sagt at det Norge gjør er statsterrorisme. Smeller fra riktig ræv...Jeg ser fram til å lese din uttalelse.![]()
Russisk nyhetsbyrå: Russland reagerer sterkt på arrestasjon av skip på Svalbard
Russland reagerer sterkt på at norske myndigheter har beslaglagt et russisk fartøy i Barentsburg på Svalbard. Justisdepartementet sier Norge ikke er part i saken.www.nrk.no
Nei, det er en eller flere droner eller missiler på avveie. Akkurat som om hvis det skulle komme en missil over NATO grensen som treffer en eller annen fabrikk. Da vil vil også bli fortalt at det var Ukraina som mistet kontrollen over den. Sånn vil det fortsette for å teste når NATO er villig til å ta i bruk artikkel 5.Er vel ikke lenge til et missilangrep på et barnesykehus (utenfor Ukraina) også er et hybridangrep på vesten...
Jeg tror russerne i første omgang trapper opp angrep på land hvor det er et ytre høyre eller venstreparti som er i lomma på russerne. Som f.eks Farage sitt parti i UK eller AFD i Tyskland. Der ønsker russerne at partiene som mener at de ikke bør støtte Ukraina pga angrep fra russisk side skal få en oppsving, pga deres egene sabotasje/terrorangrep. Derfor tror jeg risiko er lavere i Norge, fordi vi ikke har partier som direkte tar penger fra russland. Hvis det blir noe angrep eller operasjon mot Norge, så vil jeg tro det blir på Svalbard.Nei, det er en eller flere droner eller missiler på avveie. Akkurat som om hvis det skulle komme en missil over NATO grensen som treffer en eller annen fabrikk. Da vil vil også bli fortalt at det var Ukraina som mistet kontrollen over den. Sånn vil det fortsette for å teste når NATO er villig til å ta i bruk artikkel 5.
I disse dager bygger USA en stor ammunisjonsfabrikk på landsbygda i Sverige. Over 500 amerikanske ansatte. Blir spennende å se hvor lang tid det tar for en drone å komme på avveie.
Da er du uenig i Robert Mood og megJeg tror russerne i første omgang trapper opp angrep på land hvor det er et ytre høyre eller venstreparti som er i lomma på russerne. Som f.eks Farage sitt parti i UK eller AFD i Tyskland.
Når jeg sier angrep, så mener jeg å sette fabrikker og energiinfrastruktur i brann, kjøre droner med eksplosiver inn diverse fabrikker, infrastruktur eller militært materiell. Hvis du tenker på angrep som grønne menn eller "lokale militser" (som egentlig ikke er så lokale), så tror jeg det som en del andre at de baltiske landene kan være de første ut. Tror planen var Moldova, men siden russerne ikke klarte å komme seg til Odessa, så er den planen droppet enn så lenge. Puttet inn i en skuff for senere. Jeg tror også at 2014 invasjonen av Krim og Donbas ble planlagt mange år på forhånd. putin bestemte seg for å dra den planen opp av skuffen når han følte tiden var riktig.Da er du uenig i Robert Mood og megRusserne kommer ikke til å "gå til angrep" i ordets forstand. Vi er midt inne i en hybrid krig som foregår litt i det skjulte for offentligheten og det lille vi leser i media er bare drypp. Men Tyskland skal få en klapp på skulderen for at dem var temmelig raskt ute med beskylde Russerne for de nylige drone hendelsene på flyplasser. Russerne kommer til å fortsette med å "tøye strikken" så langt det lar seg gjøre.
Forresten.... hva var det egentlig som skjedde med avsporingene til malmtoget / Ofotbanen? Sprekk i en hjulflens sies det. Så skjer det samme igjen året etterpå.
Men han har sko for å takle all dritten i Russland.Where’s your suit?
Hvor mange fredspriser trenger han? Han har fått FIFA sin fredspris i tillegg til Nobels fredspris (fra Venezuela).Yesss, jeg er allerede begynt på et anbefalingsbrev til nobellkomiteen.