Det du tydeligvis ikke forstÄr. Er at jeg dÞr som martyr for Ä forsvare meg selv og mine prinsipper, fÞr jeg kjemper tyver sine kriger...Bla tilbake og les, hva du skrev om deg selv tidligere.
Manglet ingen superlativer der![]()
Det du tydeligvis ikke forstÄr. Er at jeg dÞr som martyr for Ä forsvare meg selv og mine prinsipper, fÞr jeg kjemper tyver sine kriger...Bla tilbake og les, hva du skrev om deg selv tidligere.
Manglet ingen superlativer der![]()
Joda, ikke for Ä fornÊrme fornemmelsen av Ä vÊre unik, men det har poppet opp profiler ut av intet som har forfektet mye av det samme i langt over et tiÄr allerede. SÄ det er ikke noe spesielt ved det du skriver i sÄ mÄte.Ok. Jeg fÞlger den dersom vi har politikere rom fÞlger den. Problemet er at de ikke fÞlger. Og det de fÞlger enten ting de har endret (som ikke tilhÞrer 1814-biten), eller de fÞlger det ikke.
Jeg har ikke tenkt Ă„ representere politisk ansvarslĂžshet.
Du mÄ gjerne vÊre hva du vil for meg. Men prÞv deg pÄ noe tull med meg, og du mÄ krige med meg, fÞr du mÄ forholde deg til Russerne... Mitt liv er det jeg som eier, og ikke sosialistene sin politikk. Jeg er for frihet, det vet du. Men den skal jeg kontrollere, og ikke noen som har stjelt mine penger for Ä bruke de pÄ vÄpen mot en fremmed makt uten at den fremmede makten hadde angrepet vÄres makt.
Jeg er for selvforsvar. Men i tilfelle Russland angriper Norge, er det fordi Norge har fÞrt en avstandskrig mot Russland fÞrst. Stikker man nesa si borti andre folk sine saker, sÄ blir det lett konsekvenser av det. Og den nesen er ikke min!
Jeg stÞtter hverken Russland eller Ukraina. Jeg har ingen inngÄende kunnskap om hvorfor krigen startet. Men det er det ikke mange her som har heller, selvom de tror de har det. Det er nok langt mer komplisert enn at "Putler er gal". Ethvert fornuftig individ forstÄr det.Joda, ikke for Ä fornÊrme fornemmelsen av Ä vÊre unik, men det har poppet opp profiler ut av intet som har forfektet mye av det samme i langt over et tiÄr allerede. SÄ det er ikke noe spesielt ved det du skriver i sÄ mÄte.
Du er tross alt i godt selskap med verdenskjente analytikere som Professor Mearsheimer, som frem til fullskala-invasjonen predikerte at Russland ikke ville invadere, og hvert Är siden har predikert at Ukrainerne ville tape samme Är.
SĂ„ mye for prinsipiell stĂžtte for NPA for andre enn meg, meg selv og jeg.
En Êrlig sak Ä erkjenne at man ikke har sÊrlig peiling pÄ den stÞrste krigen pÄ det europeiske kontinent siden WWII, og som militÊrt har pÄgÄtt mer enn dobbelt sÄ lenge.Jeg har ingen inngÄende kunnskap om hvorfor krigen startet.
NÄ var ikke mitt mÄl Ä invitere til sarkasme. Men heller vÊre litt saklig. SÄ det var er unÞdvendig svar.En Êrlig sak Ä erkjenne at man ikke har sÊrlig peiling pÄ den stÞrste krigen pÄ det europeiske kontinent siden WWII, og som militÊrt har pÄgÄtt mer enn dobbelt sÄ lenge.
Om du faktisk skulle vÊre interessert i mine subjektive meninger om hvorfor Putin startet denne krigen, nÄr og hvorfor, sÄ finner du det enkelt her med fÄ tastetrykk pÄ HFS.NÄ var ikke mitt mÄl Ä invitere til sarkasme. Men heller vÊre litt saklig. SÄ det var er unÞdvendig svar.
NÄr jeg sier jeg ikke har inngÄende kunnskap om HVORFOR krigen startet. SÄ betyr ikke at at jeg ikke har sett timesvis med dokumentarer, intervjuer, snakker med folk fra tidligere Sovjetunionen om temaet samt lest i bÄde Norsk og utenlandsk media.
Jeg derimot anerkjenner at det er litt mer innflĂžkt enn hva de fleste kan og burde uttale seg om.
Men siden du fÞlte behovet for sarkasme til mitt svar. Kanskje du da kan gi et utdypende svar til HVORFOR krigen startet (dette blir jo og selvsagt bare din subjektive mening), og nÄr den startet? Tror du den startet i 2022? 2014? Eller var det egentlig fÞr?
ForeslÄr at f.eks du spoler langt tilbake i denne trÄden, der vil du finne gode innlegg og lenker til anerkjente forskere og eksperter innen internasjonal politikk. Du har tydeligvis slumret i timen.... .NÄ var ikke mitt mÄl Ä invitere til sarkasme. Men heller vÊre litt saklig. SÄ det var er unÞdvendig svar.
NÄr jeg sier jeg ikke har inngÄende kunnskap om HVORFOR krigen startet. SÄ betyr ikke at at jeg ikke har sett timesvis med dokumentarer, intervjuer, snakker med folk fra tidligere Sovjetunionen om temaet samt lest i bÄde Norsk og utenlandsk media.
Jeg derimot anerkjenner at det er litt mer innflĂžkt enn hva de fleste kan og burde uttale seg om.
Men siden du fÞlte behovet for sarkasme til mitt svar. Kanskje du da kan gi et utdypende svar til HVORFOR krigen startet (dette blir jo og selvsagt bare din subjektive mening), og nÄr den startet? Tror du den startet i 2022? 2014? Eller var det egentlig fÞr?
NÄ var ikke mitt mÄl Ä invitere til sarkasme. Men heller vÊre litt saklig. SÄ det var er unÞdvendig svar.
ForeslÄr at f.eks du spoler langt tilbake i denne trÄden, der vil du finne gode innlegg og lenker til anerkjente forskere og eksperter innen internasjonal politikk. Du har tydeligvis slumret i timen.... .
Ikke forvent en rewind and replay .... .
Kortversjon : Russland startet det hele i 2014, og med storkrigen - det store overfallet pÄ en fredelig nabo i 2022. SvÊrt enkel forklaring, som Tysklands overfall av Polen.
Men mistenker at du kanskje vil starte en trolloperasjon ogsÄ i denne trÄden..... . Litt mere innflÞkt...sier du, kanskje NATO osv... osv...
NÞytral som i landet Sveits? Hvor man tradisjonelt har vÊrt militÊrt nÞytral i forhold til hvem som har vÊrt angripende og angrepet part, og hovedsete for Geneve-konvensjoner og det Internasjonale RÞde Kors, men ogsÄ tilsvarende Þkonomisk nÞytral i forhold til hvilken konflikt man tjener penger pÄ?Nei. Jeg er som nevnt nÞytral. Og prinsipielt motstander som nevnt av Ä blande seg inn i andres "uoverensstemmelser". Ei heller liker jeg at "mine skattepenger" brukes til Ä finansiere krig utenfor selvforsvar av Norge. Og det prinsippet vil bli min dÞd dersom Russland kommer hit. Men jeg vil da bli drept av Norske soldater, og ikke Russiske.
NÞytral i form av helt nÞytral. Selvforsvar som eneste gyldige grunn til Ä involvere seg i vold. Og aldri ta noen part hverken Þkonomisk eller fysisk fÞr noen angriper deg eller din familie.NÞytral som i landet Sveits? Hvor man tradisjonelt har vÊrt militÊrt nÞytral i forhold til hvem som har vÊrt angripende og angrepet part, og hovedsete for Geneve-konvensjoner og det Internasjonale RÞde Kors, men ogsÄ tilsvarende Þkonomisk nÞytral i forhold til hvilken konflikt man tjener penger pÄ?
Ja, kan tenke meg deg som nĂžytralNei. Jeg er som nevnt nĂžytral. Og prinsipielt motstander som nevnt av Ă„ blande seg inn i andres "uoverensstemmelser". Ei heller liker jeg at "mine skattepenger" brukes til Ă„ finansiere krig utenfor selvforsvar av Norge. Og det prinsippet vil bli min dĂžd dersom Russland kommer hit. Men jeg vil da bli drept av Norske soldater, og ikke Russiske.
Som om du selv hadde angrepet en gjeng pÄ gata gale nok til Ä angripe en gammel mann....Ja, kan tenke meg deg som nÞytral
Om du ser en gjeng gÄ lÞs pÄ en gamling pÄ gata, sÄ tenker du vel at dette er ikke mitt problem. Og sÄ ringer du det ikke eksisterende "frivillig" betalte politiet, men kanskje de ogsÄ bÞr forholde seg nÞytrale.
Du kan kritisere mine intellektuelle kapasiteter sÄ mye du vil, men det er slik jeg tolker din filosofi.
FĂžrst tok de kommunistene, men jeg brydde meg ikke for jeg var ikke kommunist.NĂžytral i form av helt nĂžytral. Selvforsvar som eneste gyldige grunn til Ă„ involvere seg i vold. Og aldri ta noen part hverken Ăžkonomisk eller fysisk fĂžr noen angriper deg eller din familie.
Hvorvidt Sveits har vÊrt Þkonomisk nÞytrale eller ikke, vet jeg ikke. SÄ jeg har ikke tenkt Ä gÄ i en felle der og sÄ risikere at du sier de har stÞttet kriger Þkonomisk, uten Ä selv ta del fysisk.
Jeg var ikke klar over at det var flere av oss som fikk penger av Putin I 2014 til Ä kjÞpe stereo...artig med alle disse kontoene som ble opprettet i 2014 som plutselig vÄkner til liv nÄ og er kjempeivrige pÄ Ä preke om moral og nÞytralitet og "det er komplisert" og "dette er ikke min krig" i politikktrÄdene nÄ.
Han har vel hevdet dette flere ganger opp i gjennom Ärene - i fÞlge ham selv. I sÄ mÄte er han i godt lag med Donald the Trump.![]()
Putin: Rusland er ved at vinde krigen
Ruslands fremrykning i Ukraine tager fart, hÊvder Vladimir Putin, der samtidig erkender, at ukrainske droneangreb har pÄfÞrt Rusland skade.www.dr.dk
...han prÞver jo bare Ä utsette sin egen henging sÄ lenge som muligHan har vel hevdet dette flere ganger opp i gjennom Ärene - i fÞlge ham selv. I sÄ mÄte er han i godt lag med Donald the Trump.
Man ville selvsagt ha risikert dom og fengsel hvis man hadde gjort noe slikt, men mest sansynlig ville jeg nok ha gjort det!Som om du selv hadde angrepet en gjeng pÄ gata gale nok til Ä angripe en gammel mann....
Kudos.... @SpiralisMan ville selvsagt ha risikert dom og fengsel hvis man hadde gjort noe slikt, men mest sansynlig ville jeg nok ha gjort det!
Jeg kjÞrte I 2015, 540 mil for Ä hente en som bodde pÄ gata i Barcelona, og lot han bo hos meg i ca 2 Är. I 2008 lot jeg et annet individ bo hos meg i 3 mÄneder etter Ä ha blitt kastet ut hjemmefra.Kudos.... @Spiralis
Stor forskjell pÄ "stor i kjeften" og "stor i viljen", nÄr det gjelder forsvar av de svakeste![]()
![]()
Den kommer til Ă„ stikke av og vil bli eskortert hjem av et russisk marinefartĂžy. Mens Norge fĂžlger nĂžye med.![]()
Norske myndigheter har tatt arrest i et russisk fartÞy pÄ Svalbard
Beslaget er gjort etter anmodning fra det ukrainske statlige selskapet Naftogaz, melder Reuters.www.aftenposten.no
Er dette fĂžrste gong vi gjer dette?
à ....disse anekdotene som ikke lar seg sjekke...Jeg kjÞrte I 2015, 540 mil for Ä hente en som bodde pÄ gata i Barcelona, og lot han bo hos meg i ca 2 Är. I 2008 lot jeg et annet individ bo hos meg i 3 mÄneder etter Ä ha blitt kastet ut hjemmefra.
I Är har jeg gitt 300k i rentefritt lÄn til en pÄ 36 Är for at han skulle fÄ mulighet til Ä kjÞpe sin fÞrste eiendom...
Sosialistene SIER gjerne de hadde gjort mye rart. Men det er aldri de som stiller opp i praksis.
Og fordÞmmer! Vi fordÞmmer og stiller opp i media sÄ det holder!Den kommer til Ä stikke av og vil bli eskortert hjem av et russisk marinefartÞy. Mens Norge fÞlger nÞye med.
Dette tror jeg ikke kommer som nyheter i noe Nordisk land og jeg tror det foregÄr ting som ikke vi vet om. Ihvertfall hÄper jeg de er sÄpass oppegÄende.Hybridtrussellen bare Þker. Vi kan vente...og selvfÞlgelig Þke beredskapen !
Vis vedlegget 1219518
Danmark, Russland | Dansk etterretning: Russland planlegger sabotasje i Danmark
Det kalles politikk.Og fordÞmmer! Vi fordÞmmer og stiller opp i media sÄ det holder!
De lar seg sjekke. Send meg en pm sÄ skal du fÄ navn til individene. Og iallfall 2 av dem lar seg kontakte.à ....disse anekdotene som ikke lar seg sjekke...men, det kommer jo fra en helgen, sÄ hvem er vi til Ä klage?
Vi fÄr sjÄ. Litt meir om saka her:Den kommer til Ä stikke av og vil bli eskortert hjem av et russisk marinefartÞy. Mens Norge fÞlger nÞye med.
Vil du sjekke eller ikke?
Jeg vil vite minst mulig om deg, sÄ den skal du fÄ. VÊrsÄgod! Du er en helgen!Vil du sjekke eller ikke?