Roysens Stueanlegg

Status
Stengt for ytterligere svar.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Den delen av saken får jeg ikke lov å bringe opp på forumet, Sluket. Høvdingen har satt ned foten der etter kraftig påtrykk slik jeg forstår det.

Reparasjonen har en veiledende pris på nærmere 150K totalt. Den delen av dette kan jeg ikke diskutere her.

Det jeg kan diskutere er hvordan dette nå vil lyde sammenlignet med hvordan det lød før reparasjon og hvordan i alle dager en slik skade kan oppstå inne i kassen under transport uten at det er skader utvendig eller innvendig på selve kassen og med kun minimale skader på høytalerkabinettet. Det har jeg egentlig utrolig vanskelig for å forstå.

Mvh
Roysen
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.575
Antall liker
27.681
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Forstår ikke dette helt, Roysen.

Hvis du har fått tilsendt et defekt produkt, da er det vel ikke du som må ta kostnaden ved å få det reparert?

mvh
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.334
Antall liker
8.403
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Helt enig tkr, det er da slik det fungerer med andre ting.
Virker ikke et gitt produkt når du får det hjem skal vell ikke jeg betale dette.
Om ikke det kan bevises att jeg har gjort noe galt da, da er jo saken en helt annen.

Steinar.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Hei, Tønnes.

Saken er at produsent/distributør/forhandler kun hadde ansvaret for frakten fra California til Gøteborg. Jeg hadde ansvaret for frakten fra Gøteborg til min stue. Striden står da om hvor skaden kan ha skjedd. Der har alt ansvar falt på meg.

Men nå må kan ikke jeg delta i denne diskusjonen mer ellers blir jeg utestengt fra HFS.

Mvh
Roysen
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.510
Antall liker
102.794
Torget vurderinger
23
Den delen av saken får jeg ikke lov å bringe opp på forumet, Sluket. Høvdingen har satt ned foten der etter kraftig påtrykk slik jeg forstår det.

Reparasjonen har en veiledende pris på nærmere 150K totalt. Den delen av dette kan jeg ikke diskutere her.

Det jeg kan diskutere er hvordan dette nå vil lyde sammenlignet med hvordan det lød før reparasjon og hvordan i alle dager en slik skade kan oppstå inne i kassen under transport uten at det er skader utvendig eller innvendig på selve kassen og med kun minimale skader på høytalerkabinettet. Det har jeg egentlig utrolig vanskelig for å forstå.

Mvh
Roysen
Helt OK, for dette er jo egentlig ingen ting å diskutere heller - det er bare å fastslå at galskapen er total, både mht. selve prislappen og selvsagt også fabrikkens holdning. 150k...... Gud bevare oss alle sammen. Min liste over "suppliers to avoid" fikk nettopp en ny ledestjerne!
 

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Innlegg
1.642
Antall liker
464
Sted
Trondheim
Dette høres som den rene galskap. Ellers enig med tkr og sluket. At du får munnkurv sier vel det meste.....................
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
Tja.. Om dere fikk med dere tråden på WBF (før den ble slettet av Roysen) så tror jeg egentlig sympatien ikke hadde vært den samme..
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Høres ut som ran.

Betal for reparasjon, eller bli sittende med verdens dyreste ødelagte, usalgbare, og ubrukelige høyttaler.

Et kundevennlig firma ville iallfall i verste fall kun tatt selvkost i et sånt tilfelle, istedenfor å bare fraskrive seg alt ansvar. Samme med transportørene, at de ikke vedkjenner seg å ha et ansvar overrasker ikke, men det er jo ikke særlig sympatisk.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.510
Antall liker
102.794
Torget vurderinger
23
Tja.. Om dere fikk med dere tråden på WBF (før den ble slettet av Roysen) så tror jeg egentlig sympatien ikke hadde vært den samme..
Joda - kjent med tråden. Men hvor er fornuften, storsinnet etc. til en produsent når de ikke tar det på sin kappe akkurat dette med komponentene? I et produkt av denne beskaffenhet/pris/antatt komponentkvalitet burde ikke det vært gjenstand for tvil/diskusjon en gang. Frakt etc. kan selvsagt diskuteres - og det blir vel i såfall en sak mellom tidligere befraktere som skal ha beskadiget sendingen, men det er vel ikke slik at kassa har blitt sluppet med fra femte etasje.... Man bør da jammen kunne forvente at et slikt produkt skulle tåle litt skalting og valting. ALLE som driver med salg og forsendelse av varer vet at det ikke alltid går penest for seg, og emballerer i.h.h.t. dette.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Var kassene forseglet før transport og ved ankomst, eller kan de ha blitt åpnet underveis?
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.069
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Uansett, nå fungerer Q7 igjen og det låter bedre enn noensinne? Jeg er mest interessert i spørsmålet som ble stilt tidligere, om dette endrer noe angående avgjørelsen om Tidal, eller om det uansett skal gjennomføres, samme hva som skal skje med Q7.
Synes dette er en av de mest spennende utstyrstrådene som er, og håper å lese mer om anlegget og dets utvikling enn eventuelle disputter med leverandører som det uansett ikke skal snakkes om.
 

Troya

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2008
Innlegg
115
Antall liker
8
Litt sært at et interesseforum som dette skal ha båndtvang av leverandører. Jeg skjønner jo ett eventuelt økonomi aspekt i dette med hensyn til sponsing men det blir litt russisk blekke for meg. Et forum som dette er jo eneste middel vi som forbrukere har til å gi ros og ikke minst ris.

Har aldri vært tilhenger av påtvunget munnbind og båndtvang.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.954
Antall liker
13.295
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
etter en slik runde, hadde jeg fullstendig mistet gleden av å eie et slikt produkt, og bare ditchet det
hjelper ikke hvor bra det blir.....sur smak i kjeften uansett...
mvh
Leif
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
for sentralens og Roysens del, kan dere ikke bare legge forhistorien død og se fremover.

Fungerende Q7 er det det skal handle om, er det ikke? :)
Tiltredes. Roysen ønsker jo selv ikke å diskutere fortiden, og vil heller fokusere på hvordan det låter. Og det synes jeg vi skal respektere.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Tja.. Om dere fikk med dere tråden på WBF (før den ble slettet av Roysen) så tror jeg egentlig sympatien ikke hadde vært den samme..
Er du virkelig så naiv at du tror på den historien? Hvorfor tror du jeg har fått munnbind både her og på det forumet egentlig?

Nå blir jeg sikkert sparket ut herfra.

Mvh
Roysen
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Uansett, nå fungerer Q7 igjen og det låter bedre enn noensinne? Jeg er mest interessert i spørsmålet som ble stilt tidligere, om dette endrer noe angående avgjørelsen om Tidal, eller om det uansett skal gjennomføres, samme hva som skal skje med Q7.
Synes dette er en av de mest spennende utstyrstrådene som er, og håper å lese mer om anlegget og dets utvikling enn eventuelle disputter med leverandører som det uansett ikke skal snakkes om.
Jeg regner med at du forstår at det du spør om og munnbindsaken har en sterk sammenheng.

Mvh
Roysen
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.510
Antall liker
102.794
Torget vurderinger
23
Nå blir jeg sikkert sparket ut herfra.
Ingen grunn til det nå, vel. Gjort er gjort. Ikke noe å pese mer med her. Håper de spiller etter forventningene til slutt - det er det viktigste.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Jeg gir opp! At ingen forstår at det viktigste for meg egentlig er at ansvaret blir klarlagt og at diskusjonen for min del burde handle om det er underlig. Videre at ingen forstår at jeg ikke kan skrive det rett frem fordi "noen" har et kvelertak på forumet her som medfører at jeg har fått munnbind er også uforståelig.

Sånn! Nå har jeg sagt det og må da bare ta konsekvensen.

Mvh
Roysen
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.932
Antall liker
19.791
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Veldig rart dette, at produsent/forhandler ikke har ansvaret helt til varen er fremme. Så dårlig service dette vitner om, er det utelukket å handle noe av dette merket/fra denne produsent eller forhandler.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Det må ikke misforstås i at produsent/distributør/forhandler ikke ønsket å ta ansvaret helt frem til døren. Det ønsket de. Det var jeg selv som ønsket at mitt eget transportbyrå tok hånd om den siste fraktetappen av prishensyn.

Mvh
Roysen
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Jeg er ikke i stand til å slette noen tråder på WBF. Det var admin på forumet som slettet den etter at de ble truet om søksmål.
Mafiavirksomhet med andre ord.

Ooops det skulle jeg nok ikke ha skrevet.

Mvh
Roysen
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Det stiller jo saken i et litt annet lys.
Det er selvsagt, men transporten har foregått fra California til Romerike. Jeg hadde ansvaret fra Gøteborg til min stue. Produsent/distributør/forhandler hadde ansvaret fra California til Gøteborg. Når det da har oppstått en skade under frakt, men ingen vet når eller hvor er det vel naturlig med en skyldeling og ikke at jeg med begrenset ansvar mellom Gøteborg og min stue får alt ansvaret.

Det er alt jeg ønsker.

Mvh
Roysen
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Var kassene forseglet før transport og ved ankomst, eller kan de ha blitt åpnet underveis?
Forseglingen var brutt ved ankomst og kan ha blitt brutt underveis. Det var ingen synlige skader utenpå kassen. Produsent/distributør/forhandler holder fast ved at høytaleren må ha veltet i gulvet ved en utpakking og at den kan ha skjedd underveis siden forseglingen var brutt ved ankomst.

Jeg har ikke sagt meg uenig, men har vitner på at skaden allerede var tilstede ved utpakking hos meg. Videre anser jeg det da som vanskelig å finne en ansvarlig part for skaden når ansvarsforholdet for frakten er delt og ingen vet når eller hvor skaden har skjedd.

Videre har jeg ment at selv om ansvarsforholdet formelt er delt burde en kunde som legger såpass mye penger i disse aktørenes topprodukt prioriteres såpass høyt at de tar hele ansvaret på sin kappe. Dette siste har jeg ikke noe belegg for å kunne kreve rent formelt, men det er min mening om kundeservicen en høytalerprodusent med produkter i denne prisklassen burde gjøre for kundene av deres topprodukter.

Mvh
Roysen
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Jeg stopper her nå. Ønsker ikke å drive dette frem alene og uten støtte. Tar jeg feil og bør ta på meg skylda alene i henhold til forbrukerne her inne skal jeg legge meg flat og ta ansvaret alene. Jeg anser dog ikke det som rettferdig på dette tidspunktet.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Frister det fortsatt med Magico subber? Når tenker du at sakene er hjemme igjen? Blir det Arbiter som holder styr på smultringene?
 
C

cruiser

Gjest
Kan ikke helt se at ansvaret her er delt selv om jeg syns magico kunne ha vært litt rausere. Hvis forsegling er hel ved avhenting i Sverige og brutt når den kommer til Norge er det for meg ganske opplagt, produktet ble heller ikke kontrolert ved kjøp og før avreise til Norge. Når man så legger til avbetalingsordninger, forsøk på hev av kjøp og anklager om momsbedrageri så blir jo saken bare grøt..
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Kan ikke helt se at ansvaret her er delt selv om jeg syns magico kunne ha vært litt rausere. Hvis forsegling er hel ved avhenting i Sverige og brutt når den kommer til Norge er det for meg ganske opplagt, produktet ble heller ikke kontrolert ved kjøp og før avreise til Norge. Når man så legger til avbetalingsordninger, forsøk på hev av kjøp og anklager om momsbedrageri så blir jo saken bare grøt..
100% enig med deg, cruiser. Men jeg har ikke skrevet at forseglingen var intakt ved opphenting i Gøteborg. Det vet ingen fordi ingen undersøkte dette. Som jeg skrev tidligere vet ingen når eller hvor skaden har skjedd.

Alt det andre du legger til synes jeg du skal være for god til dersom du ikke kan fremlegge noen bevis for dine påstander. Det kan du jo ikke gjøre fordi det ikke stemmer. Det har jeg også bevist overfor distributøren før de var villig til å påta seg å utføre reparasjonen. Så det du nå skrev synes jeg du skal slette og be om unnskyldning for at du skrev. Det er langt under beltestedet og burde egentlig ført til søksmål fra min side mot deg.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:
C

cruiser

Gjest
Hva er det som ikke stemmer a?

Setter forøvrig en tier på at Magico/forhandler mener forseglingen var inntakt i Gøteborg og at de derfor fraskriver seg ansvaret.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.099
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Vi trenger sånne som deg på forumet Roysen, du deler alt du gjør og alt du tenker å gjøre. Det er litt unorsk, og dermed vil det alltid være noen med nisselua godt nedover ørene som har behov for å ta deg når sjansen byr seg. Ikke gi deg, det er artig å følge med på noen som er villige til å gå svært langt for de beste opplevelsene verden kan tilby.

Kanskje er det nettop derfor du fortsatt er interressert i Qsubene fra Magico? Fordi du antar at dette er verdens beste suber? Utover det skulle man jo tro at du hadde et noe anstrengt forhold til Magico. Q7 er få forunt, det blir spennende om de svarer til forventningene og hvordan de står seg mot det beste fra Tidal og Rockport.

Når regner du med å ha Q7 ferdig reparert og i hus igjen?
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Hva er det som ikke stemmer a?

Setter forøvrig en tier på at Magico/forhandler mener forseglingen var inntakt i Gøteborg og at de derfor fraskriver seg ansvaret.
Det som ikke stemmer av det du skrev er:
1) At det foreligger noen bevis for at forseglingen var inntakt i Gøteborg. Det er kun spekulasjon fra din side.
2) At det har foregått forsøk på momsbedrag. Dette er tilbakebevist til distributør.
3) At avdragsordning er knyttet til noe negativt. Det var forhandlers eget ønske.
4) At det har foregått relle forsøk på heving av kjøp. I stedet har det blitt utformet en kontrakt i begge parters interesse for å forhindre heving av kjøp.

Mvh
Roysen
 
T

Tittentei

Gjest
Da er dommen falt. Ikke rart jeg var kritisk til lyden av Q7. Den skadede Q7 er nå reparert og med fasit i hånden er det slett ikke rart at mine Q7 spilte dårlig. Samtidig er det komplett uforståelig hvordan denne skaden kan ha oppstått.

Når Q7 ble sendt herfra for reparasjon hadde vi et håp om at skadene først og fremst kun var av yttre karakter i form av riper og hakk på indre og ytre baffel samt topplate. I tillegg ga ikke mellombassen lyd fra seg. Vi hadde et håp om at det kun skyldtes at elementets internkabling hadde ristet løs fra delefilteret eller fra elementet siden ingen ytre skader kunne sees.

Når høytaleren nå er reparert viser det seg at både mellombassen og begge basselementene i tillegg til delefilteret er skadet og må byttes i tillegg til at noe internkabling må byttes.

Prismessig er jo det skrekk og gru, men det betyr også at det er håp om at den kan spille vesentlig bedre enn førsteinntrykket.

Sukk. Det tar på en stakkars sjel dette.

Mvh
Roysen
Latterlig. Direkte latterlig. Skjønner sykt godt at du er fortvilet over situasjonen. Siden det er spørsmål om hvem som hadde risikoen da fraktskaden skjedde, så vil jeg si at sannsynligheten er størst for at den skjedde da Magico hadde ansvaret, siden de tross alt hadde ansvaret for frakt over den lengste strekningen. Ellers er det som Sluket skriver, forventet at et produkt i et prisleie som dette, fra et firma som utad fremstår som seriøst, bør ordne opp og gjøre sluttkunde fornøyd.

At de setter deg slik i beita er helt absurd og viser hvilke verdier det styres etter. Kanskje man til og med bør betvile kvalitetskontrollen de hevder å gjennomføre? Espen L måtte jo få oversendt ny DSP-modul til sin lånte QSub15?

Har du krevd bilder av skadene? Det høres jo veldig merkelig ut at dette har skjedd under transport i ei uskadet krybbe? Kan de ha blitt åpnet av tollen mellom US og Sverige? Ble de åpnet mot Norge? Det bør da finnes dokumentasjon på eventuell åpning?

Dette er en veldig sur sak. I situasjoner som dette (men av mindre proporsjoner) innstiller jeg meg på det verste og blir overrasket over alt som er positivt. Det hjelper på aggresjon, nattesøvn og generell livskvalitet.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Jeg gir opp! At ingen forstår at det viktigste for meg egentlig er at ansvaret blir klarlagt og at diskusjonen for min del burde handle om det er underlig. Videre at ingen forstår at jeg ikke kan skrive det rett frem fordi "noen" har et kvelertak på forumet her som medfører at jeg har fått munnbind er også uforståelig.

Sånn! Nå har jeg sagt det og må da bare ta konsekvensen.

Mvh
Roysen
Jeg forstår deg veldig godt, men synes det er uhyre trist at et forum som i utgangspunktet bør være et rom for frie ytringer, innenfor rimelighetens grenser da, ikke tillater diskusjoner om dette..Det er jo slik vi andre får lære/informasjon om hva vi eventuelt bør unngå og hvorfor..det bør jo alle være tjent med. Det må jo ikke bli Politistat eller Orwellsk overvåking her inne, det er det nok av allerede rundt oss.
Ang ansvaret synes jeg at selv om du var ansvarlig for frakt fra Gøteborg, bør jo i utgangspunktet Magico har sikret høytalerene maksimalt, slik at også andre fraktfirmaer som lever av dette, profesjonelt og trygt kan håndtere normal frakt videre..uansett er vel Magico styrtrike, så de kunne vel for deres eget omdømmes skyld betalt denne rep`en selv, burde være en dråpe i havet for dem..rett og slett kjipt dette og trist for deg..håper uansett det løses, så du ikke står igjen med en regning på 150k..hjelp..
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
En vesentlig detalj er jo at Q7 stod på distributørens speditørs tollager i Gøteborg i 6 måneder etter at de ankom fra California og til de ble videresendt til meg. Distributøren hevder at de har stått innlåst i et bur som kun de har hatt nøkkelen til i disse 6 månedene.

Vi har hatt intervjuer med representanter fra speditørselskapet (Bring) som tok høytalerne fra Gøteborg til meg og de hevder at de ikke har åpnet kassene.

Så vidt meg bekjent er det ikke sjekket om kassen kan ha blitt åpnet av speditør som tok Q7 fra California til Gøteborg og hadde ansvaret for høytalerne på deres tollager i 6 måneder.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:
T

Tittentei

Gjest
En vesentlig detalj er jo at Q7 stod på distributørens speditørs tollager i Gøteborg i 6 måneder etter at de ankom fra California og til de ble videresendt til meg. Distributøren hevder at de har stått innlåst i et bur som kun de har hatt nøkkelen til i disse 6 månedene.

Vi har hatt intervjuer med representanter fra speditørselskapet (Bring) som tok høytalerne fra Gøteborg til meg og de hevder at de ikke har åpnet kassene.

så vidt meg bekjent er det ikke sjekket om kassen kan ha blitt åpnet av speditør som tok Q7 fra California til Gøteborg.

Mvh
Roysen
Åpning av tollvesen er noe jeg ville gått hardt i sømmene. Det er vissnok ikke unormalt at tollerne er uforsiktige i sin omgang med andres verdier. Finner du ut at dette har skjedd under frakten da Magico satt med risikoen, så bør mye tale for at du vinner frem med ditt krav.

Vil røntgen kunne vise innholdet i høyttalerne, gitt materialet de er bygget av? (Er kanskje bare bly som stopper røntgenstråler?) Er de paddet innvendig? Kanskje de kan ha blitt nysgjerrige på hva som var inni de store, tunge krybbene og høyttalerne, hva eventuell paddingen var? Kan de komme til bak driverne? Kunne noen av skadene se ut til at noen hadde forsøkt å fysisk åpne høyttalerne, pelle ut drivere el.l.?

De tollerne jeg har snakket med, har sagt at alt som virker unormalt er interessant. Et par så store, tunge og dyre høyttalere er nok innenfor hva de fleste finner unormalt.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.276
Antall liker
3.317
Torget vurderinger
49
Elendig service og goodwill fra Magico sin side!
150k!!! For reperasjon av helt nye høyttalere (edit:1 ny høyttaler!)høres jo ut som et ran, skulle gjerne sett den regningen spesifisert.
Har vært inne på tanken om Magico S1 eller S3, men akter ikke å støtte slike firma.

Til det hyggelige, håper Q7 kommer til å låte så bra som de bør til den prisen :)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn