Digitale avspillere Rotel RDD 1580 dac erfaringer

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Hei.Noen som har denne RDD1580 og kan si litt om den?Den skal kanskje erstatte dac'en i en eldre Marantz cd spiller som jeg har fått tak i,samt i en Bluesound Node.
Lurer på om den er god nok til å løfte lyden fra Bluesound dac'en nevneverdig eller er ei.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.271
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Hei.Noen som har denne RDD1580 og kan si litt om den?Den skal kanskje erstatte dac'en i en eldre Marantz cd spiller som jeg har fått tak i,samt i en Bluesound Node.
Lurer på om den er god nok til å løfte lyden fra Bluesound dac'en nevneverdig eller er ei.
Jeg har RDD-1580 og synes den er veldig bra. Bruker optisk mellom Node 2 og denne. Jeg skal ikke begi meg utpå maleriske skildringer av forskjeller, men jeg og de audiofile som har vært på besøk har blitt overrasket over hvor god 1580 er. Jeg er i hvertfall fornøyd med Node2 som streamer og 1580 som DAC.
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Hei.Noen som har denne RDD1580 og kan si litt om den?Den skal kanskje erstatte dac'en i en eldre Marantz cd spiller som jeg har fått tak i,samt i en Bluesound Node.
Lurer på om den er god nok til å løfte lyden fra Bluesound dac'en nevneverdig eller er ei.
Jeg har RDD-1580 og synes den er veldig bra. Bruker optisk mellom Node 2 og denne. Jeg skal ikke begi meg utpå maleriske skildringer av forskjeller, men jeg og de audiofile som har vært på besøk har blitt overrasket over hvor god 1580 er. Jeg er i hvertfall fornøyd med Node2 som streamer og 1580 som DAC.
Takk for svar:)Ja jeg har tro på denne.Skal få lånt meg en hos S.Garden å teste ut litt.Syns lyden av Bluesounden plugget rett i forsterkerener litt daff,ellers enig i at det et en god og flott streamer.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Syns den DAC'en er knallbra. Kjøpte den til en kompis (brukt), og den gjør ikke noe galt i hans oppsett bestående av:
Exposure 3010s2 og Tannoy Precision 6.2.

Men som vanlig med Wolfson DAC'er... den er relativt forsiktig i fremtoningen, og ingen overraskelser med ekstra fraspark noen steder, men den heller ikke fraværende. Skal mye til for å ikke få ørevennlig lyd av den iallefall.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Hei.Noen som har denne RDD1580 og kan si litt om den?Den skal kanskje erstatte dac'en i en eldre Marantz cd spiller som jeg har fått tak i,samt i en Bluesound Node.
Lurer på om den er god nok til å løfte lyden fra Bluesound dac'en nevneverdig eller er ei.
Jeg har RDD-1580 og synes den er veldig bra. Bruker optisk mellom Node 2 og denne. Jeg skal ikke begi meg utpå maleriske skildringer av forskjeller, men jeg og de audiofile som har vært på besøk har blitt overrasket over hvor god 1580 er. Jeg er i hvertfall fornøyd med Node2 som streamer og 1580 som DAC.
Takk for svar:)Ja jeg har tro på denne.Skal få lånt meg en hos S.Garden å teste ut litt.Syns lyden av Bluesounden plugget rett i forsterkerener litt daff,ellers enig i at det et en god og flott streamer.
Ville også sett på Rega R-DAC, den har en rimelig kul måte å formidle musikken på :). Rotel'en er roligere syns jeg.
 
Topp Bunn