Rotel DVD/ECD1 vs. Hegel CDP2A

slagget

Medlem
Ble medlem
09.02.2006
Innlegg
33
Antall liker
0
Hei der ute, og vel overstått nyttår!

Har brukt Rotel RDV 1050 + RSP 1068 til surround og stereo en stund, men er blitt litt mer "kresen" på 2 kanals lyd. Har derfor prøvd litt forskjellige CD spillere. Bruker nå en ekstern DAC, ECD 1 på min RDV 1050 spiller. Ble ikke noe WOW opplevelse  :'( Noen som har en formening om hvordan en Hegel CDP2A Mk2 ville fungert??
(Bruker B&W 603S3)

På forhånd takk for svar!

mvh
slagget
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Hei der ute, og vel overstått nyttår!

Har brukt Rotel RDV 1050 + RSP 1068 til surround og stereo en stund, men er blitt litt mer "kresen" på 2 kanals lyd. Har derfor prøvd litt forskjellige CD spillere. Bruker nå en ekstern DAC, ECD 1 på min RDV 1050 spiller. Ble ikke noe WOW opplevelse  :'( Noen som har en formening om hvordan en Hegel CDP2A Mk2 ville fungert??
(Bruker B&W 603S3)

På forhånd takk for svar!

mvh
slagget
Hallo.

Uten å skryte på meg alt for mye kunnskap, så vil jeg tro at det er forforsterkeren din det er mest å hente på.. Får du koblet inn en god stereoforforsterker i systemet ditt, tror jeg at du vil få mye mer utav det.

Men, hvis du vil bytte ut EC'en din, så er jeg interessert i å kjøpe den.. ;)
 

slagget

Medlem
Ble medlem
09.02.2006
Innlegg
33
Antall liker
0
Hei AlexanderK.

Takk for svaret, og det er vel det jeg har vært litt redd for, selv om det sies at RSP 1068 også er en god stereo-forforsterker.

Skal kontakte deg dersom jeg vil selge DAC'en

mvh
slagget
 
T

timc

Gjest
Her må jeg si meg uenig. Jeg mener det er høyttalerne dine som setter begrensningen i oppsettet ditt.

Se om du får prøvd f.eks et sett 703 så skal du se at
det blir liv :)

Hvilken forsterker bruker du?

Mvh
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Her må jeg si meg uenig. Jeg mener det er høyttalerne dine som setter begrensningen i oppsettet ditt.

Se om du får prøvd f.eks et sett 703 så skal du se at
det blir liv :)

Hvilken forsterker bruker du?

Mvh
Jaggu. Det er jeg jo helt enig med deg i. Fikk av en eller annen grunn ikke med meg hvilke høyttalere det var snakk om her jeg.. ::)

Men uansett: En EC dac/Hegel CD fortjener nok en bedre forforsterker enn det den har nå. Dét mener jeg fortsatt.. ;)
 
T

timc

Gjest
Opptimalt sett ja.

Når det er sagt lekte jeg litt med Shanling CD-T100 på RSP-1098 som ikke er så veldig mye bedre som 2 kanaler, og det var ikke så ille som man kunne tro.

Men som sagt...ideelt sett er jeg helt enig. Men høyttalerne først, og eventuelt forsterker.

Mvh
 

slagget

Medlem
Ble medlem
09.02.2006
Innlegg
33
Antall liker
0
Hei timc, takk til deg og.

Dette er moro :)

Jeg bruker en RB 1070 (visst kabler har noe å si, Van den Hul D-102)

slagget
 
T

timc

Gjest
1070 ja. ikke værst den, men pass på for tunge laster. Både impedansmessig og kapasitansmessig. En god match på denn er Klipsch RF-62/82. Eller andre ikke for tungdrevne saker. Bør også være en høyttaler med litt futt. Dynaudio kan være et annet alternativ.

Mvh
 

slagget

Medlem
Ble medlem
09.02.2006
Innlegg
33
Antall liker
0
Interessante tips ang. høyttalere. Hva med SA 1750 ?

slagget
 
Topp Bunn