Viktig å ikke forhaste seg....IPv6 har vært på vei inn i nesten 20 år, så jeg ville ikke holdt pusten![]()
Viktig å ikke forhaste seg....IPv6 har vært på vei inn i nesten 20 år, så jeg ville ikke holdt pusten![]()
Jajoja men det er først de senere årene at sluttbrukere, feks. Altibox-kunder, får dette uten noe videre konfigurering. Så sånn sett er det mer enn på «vei inn», og cg-nat vil også akselerere dette videre.IPv6 har vært på vei inn i nesten 20 år, så jeg ville ikke holdt pusten![]()
For andre som er i samme situasjon, så kan det være verdt å sjekke ut zerotier.com. Det er en slags blanding av transparent overlay/vpn/reverse proxy, alt ettersom hvordan man setter det opp. Det er helt gratis i bruk.Det ble fast IP på meg (Eidsiva/Altibox), så fungere det. 200kr etablering 29kr pr mnd. Kjipt, men det virker!
Mulig treghet oppstår fra lokasjon hvor din Roon ARC server står? Kjenner du hastighet du skal få levert for utgående trafikk?Spørsmål om Roon ARC
Sliter på hytta med at musikken stopper opp.
Bruker en liten Telenor ruter, den leverer vel, 50Mb/s. Det er ikke stopp når man streamer på TV
Kan streame direkte fra telefonen da er hastigheta vel 100Mb/s.
Tidal/Qobuz uten ARC funker uten stopp.
Tips mottas med takk![]()
Takk for svar.Mulig treghet oppstår fra lokasjon hvor din Roon ARC server står? Kjenner du hastighet du skal få levert for utgående trafikk?
Ja, se der var den! Takker!
Hadde samme problemet for kort tid siden. Er disken formatert som NTFS? Kom det opp melding om at disken måtte repareres eller hadde blitt frakoblet på feil måte når du koblet den til PC? Roon overser alle NTFS-disker som har blitt frakoblet uten korrekt unmounting. Kjør checkdisk på harddisken når den er koblet til Windows, hvis det kommer opp feil, bare klikk reparer. Disken burde dukke opp i Roon etter dette.Etter 5år kommer første trøbbelet jeg har vært borti med roon, ikke galt men vil gjerne finne utav det.
Har en Nucleus+ stående med tilkoblet HDD med omtrent 6gb musikk. Plutselig nå finner ikke Nucleus hardisken. Jeg har selvsagt prøvd den på pc’en og der dukker den opp helt fint og alt er som det skal. Men plugger jeg den tilbake i Nucleus er det ingenting og finne. Noen som har vært borti noe lignende?
Får du feilmelding i status"vindu"? Kan mulig være relatert til samme som post #1781, — problem med databasen den forsøker kjøre recover på.Hos meg laster Roon enormt sent,har snudd hode i alle vinkler men finner ikke ut av det....resatt ruter,slått av og på nucelus....ut med kabler, inn med kabler...sett på innstilling på altiboxen.
Noen som har vært borti sen nedlastning og ett roon emblem som bare står og tenker i lang tid i tide og utide ?
Bare hyggelig, godt å kunne dele erfaringer. Min vei til NTFS-lærdommen var noe mer kronglete.Fantastisk! Det funka umiddelbart, takker og bukker.