Rimelig surround forsterker med line out for frontkanalene ?

Steinar.Sv

Medlem
Ble medlem
08.01.2019
Antall liker
51
Har to separate system her nå. Et dedikert anlegg for musikk, og så et 5.1 system med egne fronthøyttalere.

Vil ha en AV forsterker/receiver med line out for frontkanalene ved 5.1, ikke zone2 som gir line out kun ved bruk av analoge signalkilder....

Og minst 4 HDMI inn.

Trenger ikke masse watt :)

Hva finnes der ute til en rimelig pris ?

Karl_Erik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
253
Produsentene har etter hvert blitt gjerrige på pre-out, sånn at du må et stykke opp i hierarkiet for å få det.
Jeg tror den rimeligste med pre-out for frontkanslene er Yamaha RX-V 685 til ca. seks tusen.

Steinar.Sv

Medlem
Ble medlem
08.01.2019
Antall liker
51
Ser det ligger en Denon AVR-X3000 på finn.no til 2500,-

Hva med denne ? Den har ikke line out, men "pre out". Dette betyr vel at signalene er fra forforsterker ?

Kan vel koble en boks mellom min for- og effektforsterker med 2 enheter inn og 1 enhet ut ?

chraas

Fersking
Ble medlem
12.01.2019
Antall liker
0
Marantz NR1508 & NR1509?

De har hvertfall pre-out til front

Steinar.Sv

Medlem
Ble medlem
08.01.2019
Antall liker
51
Effektforsterkeren min har RCA og XLR innganger med mulighet til a switche mellom disse... Overgang fra RCA til XLR og bruke dette mellom pre out på surrond forsterker og effektforsterker. Kanskje en bedre løsning ?

Karl_Erik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
253
Det ligger i kortene at du har en stereo forforsterker. Hvilken modell er det?

Karl_Erik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
253
Effektforsterkeren min har RCA og XLR innganger med mulighet til a switche mellom disse... Overgang fra RCA til XLR og bruke dette mellom pre out på surrond forsterker og effektforsterker. Kanskje en bedre løsning ?
Ja, det bør være en grei løsning, forutsatt at baksiden på effektforsterkeren er noen lunde greit tilgjengelig. Hadde du hatt en forforsterker med HT-bypass kunne du sendt signalet fra pre-out på receiveren til denne inngangen.

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Antall liker
407
Torget vurderinger
1
Det pleier aldri være en smart løsning å koble til både RCA og XLR samtidig. Bytting mellom disse (selv om det går vi en annen komponent) kan medføre massivt smell og blåste høyttalerelementer; så være forsiktig.

Topp Bunn