Riaa Trinn

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.810
Antall liker
50.654
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Støyer alle Riaa trinn ?
Eller har jeg bare uflaks ? Eneste jeg har eid som var ganske tyst var Rotel michi. Jasmine støyer mye på MC utgangen. Noen som har forslag ? :) Har audio-technica at 33 PTG II pu, jelco 750 arm.

O
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.062
Antall liker
7.913
Torget vurderinger
12
Alle støyer ikke. Jeg har f.eks. DIY Salas Folded RIAA som for tiden står uten kabinett. Den er likevel helt tyst selv med sine nærmere 70dB forsterkning. Det virker som en del moderne RIAAer er noe feilkonstruert mht støy.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.822
Antall liker
38.487
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg har aldri hatt et riaa trinn som støyer,har hatt et 20 talls innom her,skulle jo nesten tro at det må være noe annet i kjeden som er problemet?

mvh
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
413
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Mange (kan) støye dessverre, kan komme litt av at du har støy på nettet. Jeg opplevde problemer hjemme hos meg med forskjellige RIAA trinn (kanskje plastma tven som støyer) så koblet jeg inn ett DC filter og da ble det ganske så stille. Noen trinn har jo innebygde filter, men utallige har ikke det dessverre. En funksjon jeg savner
 
K

Kleine Freiheit

Gjest
Lehmann Black Cube m. ekstern strømforsyning og Avid Pellar m. intern trafo er to tyste alternativer jeg har hatt. IFI Phono støyet som fy. Virket til både å være dårlig skjermet og ha en dårlig switch-mode vorte.

Jeg måtte også droppe internt MC-Riaa i Exposure 3010 integrert og 3010 preamp pga støy.

Andre MC interntrinn jeg har hatt var tyste.

Virker til at noen produsenter ikke helt får det til hvis omgivelsene ikke er 100%
 
Sist redigert:

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.810
Antall liker
50.654
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Kanskje jeg må koble ting ut og teste,riaa i luxman l 350 var tyst men nå durer det mye i venstre kanalen. Har kjøpt en onkyo integra for og ha som reserve forsterker til luxen kommer i fra sevice. Har lyst på rør riaa om jeg finner et som er tyst.

O
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.408
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Litt pussig dette. Da jeg hadde mitt riaatrinn (Rotel RQ 970) opp mot forrige forsterker (Micromega Tempo 2), opplevde jeg støy. Etter bytte av forsterker (Dared) hører jeg ikke støy i det hele tatt. Very pussy ;)
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.062
Antall liker
7.913
Torget vurderinger
12
Micromega lurte meg på et kjøp av reservedeler jeg aldri fikk en gang (150 EURO for deler, ingen leveranse og ingen svar selv etter haugevis av henvendelser etterpå). Siden du kjøpte Rotel'en av meg, kan det være derfor?
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Støyer alle Riaa trinn ?Eller har jeg bare uflaks ? Eneste jeg har eid som var ganske tyst var Rotel michi. Jasmine støyer mye på MC utgangen. Noen som har forslag ? :) Har audio-technica at 33 PTG II pu, jelco 750 arm.O
Hei!Jeg har for tiden to riaa i bruk.Audio Research Ref.2 og Trafomatic Ref.One Phono.Disse to støyer ikke i det hele tatt.Om man snakker om overflatestøy pickup/skiveholder jeg nok en knapp på Trafomatic.Dette riaa har forbauset meg stort med veldig lite knitring fra slitt vinyl.Om man snakker om trafodur eller støy fra riaa er begge absolutt helt fri fra dette problem.Mvh Kenneth
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.810
Antall liker
50.654
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Støyer alle Riaa trinn ?Eller har jeg bare uflaks ? Eneste jeg har eid som var ganske tyst var Rotel michi. Jasmine støyer mye på MC utgangen. Noen som har forslag ? :) Har audio-technica at 33 PTG II pu, jelco 750 arm.O
Hei!Jeg har for tiden to riaa i bruk.Audio Research Ref.2 og Trafomatic Ref.One Phono.Disse to støyer ikke i det hele tatt.Om man snakker om overflatestøy pickup/skiveholder jeg nok en knapp på Trafomatic.Dette riaa har forbauset meg stort med veldig lite knitring fra slitt vinyl.Om man snakker om trafodur eller støy fra riaa er begge absolutt helt fri fra dette problem.Mvh Kenneth
Høres jo bra ut,har jo litt tid til og finne et frem til Luxen er ferdig.

O
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.868
Antall liker
26.619
Sted
Oslo/Grebbestad
Har du testet ASR? Kjent for og støye lite! VM har vel ett Asr trinn? du kanske kan prøve?
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.810
Antall liker
50.654
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Har du testet ASR? Kjent for og støye lite! VM har vel ett Asr trinn? du kanske kan prøve?
Har hørt det hos han flere ganger og det støyer litt det også men ikke på langt nær av Jasmine trinnet.

O
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.810
Antall liker
50.654
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.810
Antall liker
50.654
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Det ni mener med støy er vel relatert til volym pådrag antar jeg?
Ja det er det men enkelte støyer ved lavt volum også. Rotel michi mener jeg og huske som stille selv om jeg spillte høyt(duste og selge det) nesten umulig og finne nå :mad:

O
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.408
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
V

vinyl-mannen

Gjest
Har du testet ASR? Kjent for og støye lite! VM har vel ett Asr trinn? du kanske kan prøve?
Har hørt det hos han flere ganger og det støyer litt det også men ikke på langt nær av Jasmine trinnet.

O
Så det er ikke bare øresusen min altså?:mad:
Dette har du aldri sagt noe om....
Evo 2 har en lei tendens til å oppdage ulyder hos andre. Tror jeg snart må besøke ham. ;)
Ikke sant, merkelig det der TT;)
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Ikke noe støy her med Project Phono Box RS som er fullbalansert og koblet med XLR hele veien frem til Hegel:)
 

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Innlegg
585
Antall liker
155
Jeg får ny riaa om drøye fire uker. Og håper den er helt stille. Rør hele veien
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Nei ikke støy, men RS er helt tyst. På Jasmine så er strømkabelen som kobler sammen Riaa og PSU svakhet ved at den skaper brum dersom man skrur den helt inn og for tight. Jeg prøvde meg fram på dette og da ble den temmelig tyst. Den skal ikke støye.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.226
Antall liker
9.462
Torget vurderinger
2
Stille rør-riaa og MC høres ut som en sevmotsigelse for meg...
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Det har veldig ofte med annet utstyr i kjeden og gjøre, ikke bare riaa som er årsaken. Riaa trinnet i min EAR 912 er rimelig tyst.
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Rimelige rør-Riaa har vel en tendens til å støye litt. Kommer man opp på Manley og Audio Research så blir det noe annet;) Men det koster:)
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.905
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Audion MM rør riaa med amperex ecc88 / Ortofon T 20 step null støy brum .

Audion med Audio Innovation step det blir det trøbbel brum med mer et sant helvete .

BCC SCA -1 solid riaa med A .I / så holder det kjeft rare greier :)
 
Sist redigert:

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Rimelige rør-Riaa har vel en tendens til å støye litt. Kommer man opp på Manley og Audio Research så blir det noe annet;) Men det koster:)
Nå brummer det visst noe j... med Manleyen til oct for tiden. Et eller annet tull med strømforsyningen. Men riktig, NORMALT brummer det ikke med Manleyen tilkoblet. Hellet ikke med ASR solid state RIAAer. De er tyste som graven når det ikke spilles.
 
  • Liker
Reaksjoner: oct
Topp Bunn