Retep`s musikk og filmrom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Har Nikon og AM i bilen..
    ble Dspeaker antimode dualcore med? ble bare litt nysjerrig ;-)
    Nei, den sendte jeg til Afrika.


















    Neida er med, du for en liten gave du også som du kan kose med i helgen ..
    Elsker overaskelser. Gleder meg sykt å teste, blir sikkert veldig store endringer i.o.m at jeg ikke har gjort noen ting i rommet for akustikken. Kommer til å jobbe på overtid den boksen nå.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Håper Peter har bakt kake, ihverfall en liten matbit - grandiosa kanskje, eller noe annet, er sulten kjenner jeg..
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Har Nikon og AM i bilen..
    ble Dspeaker antimode dualcore med? ble bare litt nysjerrig ;-)
    Nei, den sendte jeg til Afrika.


















    Neida er med, du for en liten gave du også som du kan kose med i helgen ..
    Elsker overaskelser. Gleder meg sykt å teste, blir sikkert veldig store endringer i.o.m at jeg ikke har gjort noen ting i rommet for akustikken. Kommer til å jobbe på overtid den boksen nå.
    Bruker du subben når du spiller i stereo ?

    @retep har du senteren oppe og går når vi kommer ?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ingen pizza, men kan bestille.
    Senter kom igår, mangler bare ampene og signalkabeler. Drar fra jobb n. Innom kabelsjappa så er jeg klar.

    Jævlig synd at det skulle bli så fint vær. Kanskje vi skulle utsette henting. Kjenner solen gjør noe med kroppen... Eller er det tanken på ny amp som gjør dette?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Ingen pizza, men kan bestille.
    Senter kom igår, mangler bare ampene og signalkabeler. Drar fra jobb n. Innom kabelsjappa så er jeg klar.

    ?

    Vi for stoppe å kjøpe Grandios (ikke så dyrt = mer peng til hi-fi) vil ikke ha grøt ;)


    Jævlig synd at det skulle bli så fint vær. Kanskje vi skulle utsette henting. Kjenner solen gjør noe med kroppen... Eller er det tanken på ny amp som gjør dette
    Ok vi kan sole oss på terrassen din istedenfor og spise grandis...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei Johnny må ha en hvit skvett i kaffe'n

    Ca 17 ja. Kommer du før så får du besøke fruen og kattepusen, sette på kaffe til oss. Mye lyd er det ikke der.
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Nei, den sendte jeg til Afrika.


















    Neida er med, du for en liten gave du også som du kan kose med i helgen ..
    Elsker overaskelser. Gleder meg sykt å teste, blir sikkert veldig store endringer i.o.m at jeg ikke har gjort noen ting i rommet for akustikken. Kommer til å jobbe på overtid den boksen nå.
    Bruker du subben når du spiller i stereo ?

    @retep har du senteren oppe og går når vi kommer ?
    Jeg bruker sub til musikk, har testet litt forskjellig. Men demper den litt til musikk da.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel første runde ferdig. Men jeg må jaggu meg lese brukermanualen. Her var det en del å sette seg inn i.

    Men SATAN for en oppgradering. Og det uten å være spes nøyaktig med justeringene. Spesielt på filmdelen var dette merkbart. Justerte meg litt bort på musikk delen gitt, så her er det nok mye å gå på, kveldens sengelektyre er brukermanual.

    Jeg tror dette kan bli meget meget bra. Får bruke litt tid med REW og justeringe, menst jeg venter på neste innkjøp. Mer om det når det nærmer seg...

    Tusen takk Johnny for sjåfør jobben.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.387
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Da er det bare og glede seg til bilder :):)
    Gratulerer med nytt utstyr!


    O
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er veldig glad for at de hardt opparbeidete kronene mine traff såpass godt. Var veldig spent på dette, men kan si med en gang at jeg er glad for at jeg gikk for det.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.387
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Er veldig glad for at de hardt opparbeidete kronene mine traff såpass godt. Var veldig spent på dette, men kan si med en gang at jeg er glad for at jeg gikk for det.
    Det tviler jeg ikke på,en receiver som forforsterker er ikke optimalt i et sånt oppsett som du har ;)


    O
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med ny elektronikk i hus! At dette ble en skikkelig oppgradering og at du føler at du fikk noe igjen for byttet :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Som sagt, på musikk i 2 kanaler så rota vi oss bort i menyene. Så her er det en del å gjøre. Skal prøve auto oppsettet selv om jeg har blitt rådet til å gjøre dette manuelt.

    På film, uten noen form for trim levering EQ og med en heller rask oppmåling av avstand, så var det som å gå fra en reiseradio til en kinosal. Litt overdrevet ja, men det var veldig store forskjeller. Spes på senter lyden, stemmer ol men også på bakgrunnslyder. Der jeg før hørte mumling i bakgrunnen hører jeg nå stemmer t y d e l i g. Rommet ble mye større, flere nyanser kommer frem. Mangler fortsatt en del trøkk helt der nede, men det kommer etterhvert.

    Nei, dette var virkelig en oppgradering. Rett og slett morsomt.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Vel første runde ferdig. Men jeg må jaggu meg lese brukermanualen. Her var det en del å sette seg inn i.

    Men SATAN for en oppgradering. Og det uten å være spes nøyaktig med justeringene. Spesielt på filmdelen var dette merkbart. Justerte meg litt bort på musikk delen gitt, så her er det nok mye å gå på, kveldens sengelektyre er brukermanual.

    Jeg tror dette kan bli meget meget bra. Får bruke litt tid med REW og justeringe, menst jeg venter på neste innkjøp. Mer om det når det nærmer seg...

    Tusen takk Johnny for sjåfør jobben.
    Filmdelen slik jeg husker den fra sist er ikke sammenlignbart, "bokslyden" er helt borte og dynamikken og panoreringer er en annen klasse - litt som forventet egentlig. Hører også at det er en helt annen kontroll og mer krefter tilgjengelig, ingen hardhet å spore selv om volumknotten vrenges kraftig mot høyre. Kjenner igjen Cary lyden med den litt smoothe dynamikken, senterkanalen er en helt annen og dialog kommer bedre fram med mer bryskasse og fyller rommet med mer tilstedeværelse.

    Alt oppleves litt samme som hos meg med å gå fra receiver til en dedikert prossesor/amp - kontroll er vel stikkord her. Når bassløsningen kommer på plass og blir rattet helt inn blir dette rått tenker jeg. :) Musikken i stereo hørtes meget lovende ut før vi skrudde oss helt vekk.. ;)

    God helg og husk å trekke litt frisk luft iløpet av helgen.

    Ble ingen bilder da alle bablet i ett kjør og selv med musikk eller film på så hadde kongen så jævla mange spørsmål at vi ble nesten litt sliten..

    For ta noen bilder når lister og subbløsning er på plass.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Gratuler med nytt leketøy,hva ble den store forskjellen på musikk i to kanaler?Det skal bli moro å høre det engang hvis jeg får audiens.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Enda mer kontroll. Virka som om ting kom enda bedre frem. Men rota oss ganske fort bort i innstillingene. Så den seriøse testen får komme senere...

    Nå gleder jeg meg virkelig til å se film.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Hoho, høres jo ut som dramatiske forskjell her. Reiseradio til kinosal... :cool: Det du nevner mht at ting kommer bedre frem...den følelsen fikk jeg når jeg gikk over til Klipsch og da spesielt på lavere lydnivå.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei. Dette var rått parti.Med overlegen seier til Cary vs Pioneer /primare. På film. Er nok ikke like store forskjeller på 2kanals musikk, men avventer litt med å sammenligne da vi som sagt rota oss litt bort i menyene.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Gratulerer retep. cary var nok et smart valg. klart du roter deg bort, når du fikler med instillinger i stereo. de skal nemlig ikke fikles med :) tipper du vil få like voldsomt løft på musik når alt er ferdig "mixet" :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Grattis med en heftig oppgradering. Vil også tro at det blir det i stereo også...:cool:
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Grattis med gromt utstyr ja :)
    Høres ut som dette blir meget bra når du får alt på stell.
    Hva slags EQ muligheter/RK har Cary sin prosessor da ?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kommer seg, men skjønner meg fortsatt ikke på dem DSP delen i Cary 11A HD. Når jeg kjører alt av lyd analogt til Cary og med Dsp i bypass. Så høres det riktig bra ut. Men da får jeg verken tidskorigert systemet eller kjørt eq på subb.

    Kjører jeg med Dsp aktiv og setter avstandene til fysisk avstand fra øret til høyttalere og sub. Så får jeg en dyp dipp ved ca 120hz. Denne går jeg ikke når Dsp er bypasset. Har prøvd med ulike avstander til subb. Men det skjer ingenting med den dippen.

    Får ikke dippen ved Dsp bypass eller når jeg bruker pioneer som pre eller ved rent 2 kanals oppsett med Primare pre30 som pre.

    Men har løst det ved å kjøre sub fra preout rca og xlr til effekt. Bruker altså ikke subout på stereo.

    På film kar jeg ikke knotet så mye mer. Regner med samme trøbbelet der.

    Prøvde autokorrekturen men Cary mic'n finner ikke Høyttalerene, selv om jeg hører pinknoisen godt.

    Får sende en epost til Cary eller en tlf til Lyric.

    Har fri imorgen, og med dama ut av huset så får jeg lete frem REW og se hva som skjer.

    Tenkte å teste med Antimode imellom pre og effekt for å bruke den til å justere fronter i tid i forhold til subb.

    Fikk koblet opp er anlegg i stua igår. Dama ville ha musikk der også. Og kommentaren hennes var.Faen kor dårlig det var...

    Etter å ha vert oppe å hørt musikk noen timer.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Grattis med gromt utstyr ja :)
    Høres ut som dette blir meget bra når du får alt på stell.
    Hva slags EQ muligheter/RK har Cary sin prosessor da ?
    Hei.
    Den har delay, highpass for alle ht. 40-150hz i 10 hz intervaller. 1 eq posisjon pr oktav, med første på 80 hz. Sub så har den eq fra 25 hz eller noe omkring der. Og hver 10 hz opp til 120hz. Valgfri lowpass fra 25hz med 10 hz intervaller til 120hz og full. Dvs uten delefilter. Lipsynk manuell justering på 1ms intervaller.
    Noe som heter panorama og noen ting til. Får dessverre ikke automatiske korrigeringer til å fungere. Men har REW og med litt tid så får jeg nok sydd isammen god lyd både på film og musikk.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Om du deler subben ved 120hz, så kan det hende at subben har et annet type filter enn cary 12db/oct og 24db/okt. Kan bli trøbbel av sånt. Ville testet å sette crossover på sub så høyt du kan på selve subben, og så sette deling på cary. Høres jo litt rart ut det her.

    Du finner nok ut av det :)
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Stereo i stua kan du takke meg for, snakket varmt om å ha noe annet en bare tv lyd der nede med frua, mens du var ute å trakk frisk luft. Rart det som skjer oppe i lytterommet når du kjører rom korreksjon, blir nok en del trykking på cary for å få løst knuten. Du er sikkert bare et tastetrykk unna løsningen, sånn er det når man har så altfor mange valg på bokser. Men det er rart at ikke mic finner ht da.
    Får tilsendt fjernkontroll jeg også nå, blir spennende å kunne pakke ut vidunderet.
    Lykke til.
     

    Noya

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2013
    Innlegg
    154
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med nye dingser Peter! Nå må jeg nesten komme en tur å høre snart! :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Subwoofer har kun volumkontroll. Den deler ved 95 hz på en ell
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Om du deler subben ved 120hz, så kan det hende at subben har et annet type filter enn cary 12db/oct og 24db/okt. Kan bli trøbbel av sånt. Ville testet å sette crossover på sub så høyt du kan på selve smubben, og så sette deling på cary. Høres jo litt rart ut det her.

    Du finner nok ut av det :)
    Subben har ikke noe å justere foruten volum.. Den deler ved 95hz inne i boksen. Passivt.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Rare greier.. Er sikkert bare en eller annen instilling som fikser Biffen :) problemet er da ofte å finne den. Kjenner daglig til den når jeg løser problemer og saker på jobben. Kan være frustrerende innimellom.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn