Reparasjon Luxman del 2

demoncleaner

Fersking
Ble medlem
30.12.2011
Innlegg
4
Antall liker
0
Nå har volumpotmeteret, som for øvrig er et Alps 100k som noen her nevnte, sluttet å virke helt. Må ha blitt laget en midlertidig løsning av en lodding som en kan se ut ifra bilder. Må en ha nytt kretskort i tillegg til potmeteret?
Ellers slutter ikke warm up funksjonen å lyse selv om preampen har stått på lenge, hvis en skrur av og så på etter en stund, slutter det å lyse. Dessuten lyser lampene som vist på bildet når preampen er skrudd av, men støpslet står i. Hva kommer dette av?
Ellers er det 2 sikringer nede i forsterkeren, den midtre er ikke der, skal det være en her også eller har den ingen funksjon?

Noen som vet om en kyndig person som kan være behjelpelig å fikse på denne, eller er det dødt løp for denne?
 

Vedlegg

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Begynn med den manglende sikringen...
Pot-kretskortet lar seg enkelt fikse, det trenger egentlig ikke være der, men er
laget av praktiske (tilkoblings) grunner.
Gir du opp...skal jeg heller ta over :)

Arne K
 

mwt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2007
Innlegg
294
Antall liker
14
Sted
vestfold
var litt for dårlig bilder for min del... :( men i første bilde ser ut som det er blitt brukt en ledning som jorder et punkt i printkortet til jord (kabel sko i enden) -er det noe original opplegg dette eller noe som er blitt gjørt seinere? eller? har dette funger ok tildigere men blitt med slike feil du beskriver plutselig/nå sist? :)

Ang den manglende sikringen hadde vært greit å vite funksjonen eller årsaken til at den er blitt fjernet synes jeg :) derfor lurte jeg på litt mer oppfyllende info :) fordi det ser ut som etter sikringer kommer brolikeretter og sp. stabiliserings kretser -ser ikke noen klar sammengheng hvordan dette kan forstyrre volum kontrolen ??? ellers: er festen til den tomme sikringen veldig støvete feks? isåfall er det å anta at det ikke skal være noe sikring der... muligens brukes til andre spennings verdier? ved å putte en sikring der kan det bare skje 3 ting: ødelegger enda mer, funker alt ok, eller hender ingenting i beste fall :)

ellers melder jeg også interesse i å kjøpe den om du gir opp :)
 
L

Lars.N

Gjest
F 001 på printkort skal ha 315 Ma fuse ved 220v - 240v den sitter ved power.
F 301 skal ha 315 ma fuse
F 302 skal ha 315 ma fuse
F 401 skal ha 200 ma fuse

Mvh

Lars
 
L

Lars.N

Gjest
DC offset justeres ved VR 201a som er høyre kanal.
VR 201b er venstre kanal .
E er jord punkt .
Multimeter settes på mv målepunkt er merket TP1 og TP2 E er ground.
Juster VR 201 a og b til du får 0+-1mv


Potter finner du på PCB kortet

mvh

Lars
 
Topp Bunn