Forsterkere Reparasjon av NAD C275BEE

bluephnx

Fersking
Ble medlem
02.09.2021
Innlegg
3
Antall liker
0
Sted
Jørpeland
Hei,

Jeg har en NAD C275BEE som tar sikringen i huset når jeg skrur den på. Stusser litt på at den innebygde sikringen ikke går først... betyr det at feilen ligger mellom strømminntak og sikring/fuse?

Noen som har tips til hva det kan være?

Vet dere om noen som er flinke til å reparere slikt i rogalands-området? (Alternativt lenger borte også.... det viktigste er at den blir reparert og til en fornuftig peng :)

//bluephnx
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Bluephnx: Klubbens verksted er riktig verksted for disse. Spørs om ikke den forsinka starten er gåen der. Med den intakt, unngår du nemlig for store strømtrekk ved oppstart, slik at den for eksempel kan brukes på 10A kurs. På den annen side er denne nå såpass gammel at det kan lønne seg å søke noe nyere. Hva du derimot bør gå etter avhenger av hvem du er og hva du allerede har..😎
 

bluephnx

Fersking
Ble medlem
02.09.2021
Innlegg
3
Antall liker
0
Sted
Jørpeland
Frykter bare at det blir så dyrt at det ikke er verdt det. det blir vel fort sånn at en fakturerer 2 timer bare for for å åpne esken..
 

bluephnx

Fersking
Ble medlem
02.09.2021
Innlegg
3
Antall liker
0
Sted
Jørpeland
Fikk denne forsterkeren gratis, men ser at den har litt verdi tilsynelatende, så er villig til å legge et par lapper i den for å få den fikset :)
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.052
Antall liker
33.672
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Frykter bare at det blir så dyrt at det ikke er verdt det. det blir vel fort sånn at en fakturerer 2 timer bare for for å åpne esken..
De har en minstepris, den dekker også første arbeidstimen hvis jeg husker rett. Kontakt dem, så får du riktig pris. Tror ikke de er urimelig dyre i forhold til andre.
 

rellingsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2014
Innlegg
357
Antall liker
231
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
1
Har hørt snakk om laaang ventetid hos ON & OFF for tiden, så jeg ville hørt med han her http://www.sandnesrtv.no/
Jeg leverte en gammel Luxman til han for noen år siden, jeg synes prisen var så fin at jeg rundet den oppover, og gav han óg et knippe kalde som takk for god service :)

Service manualen ligger her, blir sikkert glad dersom du leverer med den :)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Bluephnx: Selv til den prisen finnes det idag grunner til å IKKE reparere. Tre av dem er

Audiolsb 6000A
Rega Io
Denon PMA 2000AE

Hva driver du med denne NADen?
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.322
Antall liker
13.398
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Välkommen till forumet @bluephnx

Inget ont i Auditor, men han är over middels glad i att använda andras pengar och hoppar på nya medlemmar på forumet så fort tillfälle bjuds.

Mitt tips är att du hör med flera och inhämtar mer information innan du tar beslut baserat på en mans upprepande uppgraderingar.

Lycka till.
 

rellingsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2014
Innlegg
357
Antall liker
231
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
1
Bluephnx: Selv til den prisen finnes det idag grunner til å IKKE reparere. Tre av dem er

Audiolsb 6000A
Rega Io
Denon PMA 2000AE

Hva driver du med denne NADen?
Du må faen ta deg ei pære med denne evinnelige mesjinga om Audiolab og rega!
Å råde folk om å IKKE reparere utstyr, for å heller kjøpe dette rælet du gnåler om, blir bare for dumt.
Jeg gremmes......
 
P

parafinoksen

Gjest
Du må faen ta deg ei pære med denne evinnelige mesjinga om Audiolab og rega!
Å råde folk om å IKKE reparere utstyr, for å heller kjøpe dette rælet du gnåler om, blir bare for dumt.
Jeg gremmes......
(Skjønner ikke at det ikke tas affære på bruket her.)
 

rellingsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2014
Innlegg
357
Antall liker
231
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
1
Nei, ikke jeg heller. Det miseres, rådes og anbefales som en jævla radioreklame...
Men her bikker det over, når en ny bruker blir faen meg FRARÅDET å reparere den kurante forsterkeren han har ervervet GRATIS!? Før noen engang har kikka på hva problemet egentlig er!?
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
To lapper?
Jeg kan reparere den for to lapper.
Men du må selv sørge for frakt. Holder til i Bodø.
Har over snittet peiling på NAD da jeg har hatt servicen for klubben i 20 år.

Håper ingen tar "affære" på dette innlegget.
Det er jo selvfølgelig IKKE INNAFOR med egenreklame.
Tenkte jeg bare skulle være ei lita motvekt til de som anbefaler å kjøpe nytt :cool:
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.369
Antall liker
35.116
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Har hørt snakk om laaang ventetid hos ON & OFF for tiden, så jeg ville hørt med han her http://www.sandnesrtv.no/
Jeg leverte en gammel Luxman til han for noen år siden, jeg synes prisen var så fin at jeg rundet den oppover, og gav han óg et knippe kalde som takk for god service :)

Service manualen ligger her, blir sikkert glad dersom du leverer med den :)
Leverte min platespiller til han her det ble jo så billig at jeg trodde han ikke har gjort noe, men kan faktisk anbefale han. on & off tar ikke inn noe mer dette året.
 
Topp Bunn