Reparasjon av in-ear propper

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Jeg var så uheldig å knekke apparatkontakten til mine Etymotic HF3 ørepropper. Jeg har prøvd å finne ut om det er noen som foretar slike reparasjoner uten hell, både på nett og hos selger av headset og propper.

Er det noen her som tar på seg en slik reparasjon, eller kjenner noen som gjør det? Alt av interesse, både private og firmaer. Helst på østlandet.

Skaden ser slik ut
Etymotic.jpg
 

javerion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2015
Innlegg
113
Antall liker
12
Sted
Oslo
hei hantek.no har acs og utstyr for å kable om disse så gi dem en telefon så kan de muligens ordne nye kabler for deg

er selv eier av acs compro og storfornøyd
 

qbit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
187
Antall liker
36
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Du kan også reshelle dem til dine egne ører. Mange selskap som gjør det. Jeg bruker The Custom Art akkurat nå til mine Apollo Audio Viper 6.
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
hei hantek.no har acs og utstyr for å kable om disse så gi dem en telefon så kan de muligens ordne nye kabler for deg

er selv eier av acs compro og storfornøyd
Takk for svar. Du ser det sikkert ikke, men proppene er kjøpt hos Hantek og som jeg skriver over har jeg allerede spurt de.

By the way, jeg har også acs (Evolve).
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Du kan også reshelle dem til dine egne ører. Mange selskap som gjør det. Jeg bruker The Custom Art akkurat nå til mine Apollo Audio Viper 6.
Reshelle?
Har faktisk forsøkt å Google....

Edit:
Fant ut hva det var, bygge om til iem. Har allerede to par iem fra før, så det blir nok ikke aktuelt. Bruker disse til trening så planen var å ikke legge alt for mye penger i å fikse de.
 
Sist redigert:

qbit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
187
Antall liker
36
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Har sett på head-fi noen som har modded dem til mmcx plugger så du kan fjerne kabel når du vil, tror det koster ikke mye eller. Bare sjekk på head-fi.org
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Har sett på head-fi noen som har modded dem til mmcx plugger så du kan fjerne kabel når du vil, tror det koster ikke mye eller. Bare sjekk på head-fi.org
Absolutt et alternativ, mest sannsynlig av noen andre enn meg. Noen som tar oppdraget? Det frister ikke å sende til utlandet med alt styr med ut/innfortolling.
 

qbit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
187
Antall liker
36
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Men.. er det bare minijack som er knekt?
 

qbit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
187
Antall liker
36
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
kan du ikke bare lodde en minijack?
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
kan du ikke bare lodde en minijack?
Lodding er ikke mitt fagfelt dessverre. Derfor denne tråden. Hadde håpet at noen kunne bistå med å bytte jack. Eller hinte om noen som kan, firma eller privatpersoner.

Ser foreløpig dårlig ut.
 

TOH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.10.2012
Innlegg
68
Antall liker
33
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei,
du kan prøve å høre med Per Øystein hos Bråthen TV service.


Tlf 22 35 74 54
 

qbit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
187
Antall liker
36
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Hør med han hos Bråthen, hvis han ikke kan så kan jeg gjør det for deg.
 

qbit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
187
Antall liker
36
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Ja men vi snakker om minijack, ikke selv ørepropper. Det er bare å lodde på en ny.
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Jeg klarer ikke å tolke teksten annerledes en at det gjelder hele produktet generelt, både kabel og selve proppen.Jeg har tidligere hatt to hvor jeg har mistet lyden i den ene kanalen. Det var innenfor garanti og begge ble byttet, ikke reparert.
 

javerion

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2015
Innlegg
113
Antall liker
12
Sted
Oslo
kablen lar seg lodde om men det kan være litt jobb da det er lakk på hver mikroskopiske kobbertråd
 
Topp Bunn