Reparasjon av hifi - Østlandet

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.227
Antall liker
2.652
Sted
Liten by
Hei
Jeg klarte ikke finne noen tråd på dette, men lurer på om det finnes noen som er dyktige på å reparere forsterkere? Og som ikke tar så mye at det overhodet ikke lønner seg selvsagt.

Finnes de og vet noen om noen?
 
Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.227
Antall liker
2.652
Sted
Liten by
Så var det det med at det ikke skulle koste skjorta da... :rolleyes:
 

Lealaus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2013
Innlegg
126
Antall liker
63
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
9
Hei
Jeg klarte ikke finne noen tråd på dette, men lurer på om det finnes noen som er dyktige på å reparere forsterkere? Og som ikke tar så mye at det overhodet ikke lønner seg selvsagt.

Finnes de og vet noen om noen?
Hei
Søk opp:
Audiomix her på sentralen og send han en pm.
Fantastisk flott person??????

Mvh Lealaus
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.227
Antall liker
2.652
Sted
Liten by
Hei
Jeg klarte ikke finne noen tråd på dette, men lurer på om det finnes noen som er dyktige på å reparere forsterkere? Og som ikke tar så mye at det overhodet ikke lønner seg selvsagt.

Finnes de og vet noen om noen?
Hei
Søk opp:
Audiomix her på sentralen og send han en pm.
Fantastisk flott person������

Mvh Lealaus
Såvidt jeg har skjønt, så tar ikke han i annet enn det som har rør.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.927
Antall liker
11.333
Sted
Ytterst i havgapet...
Dette spørsmålet dukker opp her fra tid til annen, og jeg blir av og til litt forundret over responsen.... Dersom et registrert verksted skal både betale lønn og tjene litt til firmaet, så skal det vel holde hardt å komme under en timepris på 600kr. Å åpne et apparat for å ta en enkle sjekk tar gjerne minst et par timer, - noe litt mer komplisert, så ruller timene. Jeg reparerer fra tid til annen apparater som er betydelig mer kompliserte enn forsterkere, så jeg har nok en viss peiling.....
Gitt da at forsterkeren koster flere titalls tusen, så hva er da en "rimelig" reparasjon? De fleste av oss må ha bilen på verksted innimellom, og da betales det, om ikke gladelig men dog,- fra 1200/t og oppover. I mitt nærområde koster en "svart-snekker" min 300/t, og da er vedkommende ofte ikke faglært heller.....heldigvis for meg har jeg aldri hatt behov for noen "i mørtna", men det er en annen sak. Beklageligvis tror jeg mange her har et rimelig forvansket syn på hvor lang tid reparasjoner tar, selv enkle ting. Legg så til at det ofte ikke finnes skjemaer, som må innhentes, om det i det hele er mulig. Mange moderne apparater med prosessorstyring, digitalenheter osv er faktisk nokså kompliserte, og tilnærmet umulig å gjøre noe med uten serviceunderlag.
I innleggene over er det nevnt flere på østlandet som jeg forsåvidt bare har hørt godord om, men hva er billig, - og hvor billig skal det være?
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.664
Antall liker
1.411
Torget vurderinger
2
Tja, på østlandet er det et par aktuelle. Ser Audio mix (her på sentralen) og Dalens Elektronikkservice AS er nevnt, personlig har jeg god erfaring med Teletor, han er ikke så gal på pris heller!?

Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.537
Antall liker
3.707
Torget vurderinger
96
Dalens har jeg god erfaring med, på selve reparasjonene. Minus er helt håpløse åpningstider a la 70 tallet, og ting kan ta litt tid. Men altså, 8-16 alle ukedager og lørdagstengt er helt latterlig.
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.227
Antall liker
2.652
Sted
Liten by
Dalens har jeg god erfaring med, på selve reparasjonene. Minus er helt håpløse åpningstider a la 70 tallet, og ting kan ta litt tid. Men altså, 8-16 alle ukedager og lørdagstengt er helt latterlig.
Enig der. Jeg har ikke anledning til å ta meg fri for å levere og hente.
Så Dalen utgår desverre.
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.227
Antall liker
2.652
Sted
Liten by
Roar Malmin.
Hoksund.
Må moderere meg selv. Mitt inntrykk, fra enkelte andres opplevelser, var ikke uovertruffent positivt. Men at han skulle være dyktig, det fantes det liten tvil om! Og etter å ha truffet han og fått hjelp, så har min opplevelse av personen endret seg til veldig positivt!

Jeg har sendt sms og jeg har fått hjelp så langt, så får vi se hvordan det ender. Takk for tipset.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: RM

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.212
Antall liker
1.315
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Hei, BrianH her på forumet driver med reparasjon av blant annet hifi produkter. Han bor i Skien.
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.227
Antall liker
2.652
Sted
Liten by
Da er mail sendt til BrianH, Malmin, Mila-V og Teletor. Så får vi se hvem som svarer.

Malmin var først ute og null problemer å besøke på kveldstid. Positivt så langt!
Og der kom det mail fra både Mila-V og en Armand. Alle positive. Moro dette :)
Har også fått svar fra Teletor, som også var positiv til å prøve seg på dette.
Begynner med den nærmeste.

Jeg må beklage ryktespredningen jeg satte i gang. Har nå møtt Malmin og maken til rask og god service skal man lete lenge etter. Får ta det som lærdom, ikke hør på hva andre mener! Undersøk selv.

Takk for hjelpen alle sammen.
 
Sist redigert:
V

vinyl-mannen

Gjest
Har ved flere anledninger brukt Mila-v( profilnavn), anbefaler deg å ta kontakt.
mvh
vinyl-mannen
 
Sist redigert av en moderator:

santander

Medlem
Ble medlem
25.12.2007
Innlegg
6
Antall liker
5
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hadde vært fint om noen kunne lage en liste med kontakter og telefon nummer eller epost til folk som driver med reparasjon av high end produkter.
 

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Innlegg
1.034
Antall liker
147
Hadde vært fint om noen kunne lage en liste med kontakter og telefon nummer eller epost til folk som driver med reparasjon av high end produkter.
Samtykker!

Har gammalt fagbrev som radio og TV reparatør, men ikkje jobba med det etter det. Må sei eg er djupt imponert over kor raske desse rutinerte reparatørane er til å finne ganske godt begravde problem. Det skal ikkje kimses av, og dersom dei forsvinn, så er ein jo stuck, uansett kva produktet opprinnelig koster.

Dersom ein finn service manualen, samt gidder å skru opp og sjekke dei enklaste tinga, så trur eg ikkje det skal mykje til før det er lønnsomt å få feilsøkinga gjort på eit verksted. I alle fall ikkje om du skal rekne 100kr timen for eigenarbeid:)

Så om vi har ei liste med dei som gjer slik arbeid i forskjellige områder, så trur eg vi gjer både oss og dei ein tjeneste.
 

santander

Medlem
Ble medlem
25.12.2007
Innlegg
6
Antall liker
5
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Her er de jeg var i stand til å finne på nett:

Teletor
Åkerøveien 12, 0586 OSLO
TLF: 22 22 32 10
Epost: tmodalen@online.no

Dalens Elektronikkservice AS
Brennaveien 4, 1481 Hagan
TLF: 67 06 21 30
Epost: https://dalens.no/kontakt-oss/

Service Kompaniet Oslo
Stålfjæra 26, 0975 Oslo, Norge
Telefon: 21 03 21 30
Epost: oslo@servicekompaniet.no

Service Kompaniet Bergen
Strandgaten 224, 5004 Bergen
Telefon: 55 23 30 32
Epost: post@servicekompaniet.no

Er det noen som har kontaktopplysningene til BrianH, Malmin, Mila-V? Kunne ikke finne dem på nett.

Fint om vi kunne etablere et register over reparatører over hele landet.
 
Sist redigert:
Topp Bunn