Digitale avspillere Rep av CD-spillere

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
241
Torget vurderinger
1
Noen som vet om det finnes verksteder/ personer som justerer CD-spillere i dag? Virker nesten som det er umulig å få utført noen steder.

Espen R

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
860
Noen som vet om det finnes verksteder/ personer som justerer CD-spillere i dag? Virker nesten som det er umulig å få utført noen steder.
Kanskje fordi det ikke understøtter bruk-og-kast samfunnet vi lever i? 😆

Seriøst: det burde være mulig å finne et verksted eller kompetente folk i nærheten av deg som kan gjøre jobben. Men er spilleren din moddet, så kvier mange seg for å røre den.

Voff

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
3.787
Torget vurderinger
1
Justere?
Hvor gammel er den? Umulig å skaffe deler til drivverket til mange eldre CD-spillere.

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
241
Torget vurderinger
1
Copland CD288, med XO-clock. Trenger justering av laserpickup. Da trenger man testplate, scoop og signalgenerator. Servicehåndbok har jeg. Lydmessig er dette i utgangspunktet en referansespiller, men trenger justering slik at den sporer som den skal.

baloo_2

Medlem
Ble medlem
18.04.2013
Antall liker
4
Heter laserem på denne spilleren KSS-240A eller noe i den duren? Mener å huske det, dette er en Sony laser som ikke er spesielt holdbar. Er mye brukt så bør være mulig å få tak i. Hvis det er denne laseren, så tror jeg ville byttet laser før jeg la mye jobb/penger i en full justering. Ofte går det greit å bare bytte laser også.

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
241
Torget vurderinger
1
Har byttet den, KSSA240A er ganske greit å få tak, men koster noen kroner da. Det er overkommelig, særskilt visst man har en dyr spiller. Når det gjelder Dalens, så er det ikke så enkelt å få gjort reparasjoner. De prioriterer sine merker og leverandører, og det har jeg på sett og vis forståelse for. Ikke enkelt dette gitt. Testcd'n YEDS18, fra Sony, er i tillegg nesten like vanskelig å få tak i som hønsetenner. Nei, er ikke enkelt dette :rolleyes:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
6.849
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
15
Husker jeg hadde en cda288 som jeg monterte XO clock i for mange herrens år siden. Foretok en laser justering på den da den startet å skippe noen plater. Virket fint etter det men riktig som nevnt over her. Laseren kan ha en tendens til å ta kvelden..
Veldig fint oppbygget cd spiller.

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Antall liker
242
Torget vurderinger
2
Litt langt unna kanskje, men Rune Juul i Bodø fikser det meste av hifi. Hadde tatt kontakt med han om det er vanskelig å få gjort andre steder. Gjør han jobben kan du være trygg på at det blir skikkelig gjort.

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
241
Torget vurderinger
1
Har fått kontakt med en dyktig mann på Lillehammer som kan gjøre jobben, og det er ikke så langt unna. Det er montert XO-clock i denne også. En rå spiller som i utgangspunktet spiller bedre enn mange nye, dyre DAC'er gjør. Så blir jo spennende å høre hva den yter ift Bryston DAC'en jeg har nå

Espen R

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
860
Fordelen med nyere spillere er at det er auto-justeringer, spilleren ordner det selv . Husker mine gamle CD-spillere måtte finjusteres tracking og focus og sånt, manuelt for hånd etter feks laserbytte.

Så ikke alt gammelt er bra ;)

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
241
Torget vurderinger
1
Den gamle Sony CD555ES, som jeg kjøpte i 93, går som en klokke den dag i dag, spiller godt gjør den også. Lydmessig var vel Copland helt i det øvre sjiktet lydmessig når 288 kom på markedet, sjelden på bruktmarkedet også.

Topp Bunn