Reiersrud/Kleive

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Kun et par timer til ukas høydepunkt. Konsert med de nevne, i stedets kirke.
Kirken er relativt ny og akustikken skal være god.
Spendt på hvordan dette blir, har relativt høye forventniger. Kapasieteten til disse er det vel ingenting å utsette på!!
Kjetil
 
T

Thomas1

Gjest
Har vært på nevnte konsert i min lokale kirke, og det er STORT!
 

olemar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2005
Innlegg
174
Antall liker
1
Var på konsert med duoen i Asker kirke for et par år siden. Et utrolig trøkk med solid spilleglede. Uforglemmelig!!

Ny plate snart??
 

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
321
Antall liker
21
Jeg har vært på noen kirkekonserter med Reiersrud/Kleive og kan bare stemme i med at det har vært store opplevelser hver gang.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Ikke mer enn et pår måneder siden jeg for første gang hørt en cd med disse to, himmelskip. Må være helt rått live!
 

vikan2

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2005
Innlegg
67
Antall liker
0
Dette hadde jeg ikke fått med meg, så de for noen år siden og det var helt rått ja!
Hvor spiller de nå? er det en turne jeg ikke har fått med meg?? (det var tydeligvis ikke helt oppdatert på Reiersrud hjemmeside - neste konsert i juni...)
 

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
321
Antall liker
21
Nei, her er det ikke snakk om noen turne!! Et tips er å
starte bekjentskapet Reiersrud/Kleive med å høre på
"Blå koral" FXCD 106 fra Kirkelig Kulturverksted.

Dette hadde jeg ikke fått med meg, så de for noen år siden og det var helt rått ja!
Hvor spiller de nå? er det en turne jeg ikke har fått med meg?? (det var tydeligvis ikke helt oppdatert på Reiersrud hjemmeside - neste konsert i juni...)
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Skal skaffe meg Blå Koral ja!
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Dette var rått! ;D

En uforglemmelig opplevelse i går. Synd folk ikke kjenner sin besøkelsestid her ute i "Bushen". Her burde det vært fullt.
Reiersrud er fra tidligere en av favorittene men jeg har kun liveerfaring fra klubbkonsert med band, dette var til de grader noe annet. Kan trygt si han utnytter gitarens potensiale til det maksimale. Fra det helt sarte med å puste lyd i strengene til å ta av fullstendig! Sammspillet med Kleive var helt fantastisk. Reregner med dette ikke er helt enkelt med tanke på de to instrumentenes totalt forskjellig egenskaper. Tenker på Pipeorgelets delay og gitarens attack.
Kirka er nesten ny med meget bra orgel og hadde en meget behagelig (og sikkert gjennomtenkt) klang. Her ble ingen detaljer rotet bort hverken i de de sarte eller brutale partier.
Til innlandsfolket: "smekk på lanken" for ikke å kjenne sin besøkelsestid. Kirken ligger ca midt i mellom de tre Mjøsbyene og 290 personer burde kommet! Synd for dere!

Av platene er Himmelskip min favoritt, ble spilt mye fra denne også. Anbefales sterkt,men du får ikke denne stemningen på noe som helst High-end anlegg i egen stue.

Til neste gang, få r... opp av sofaen :)
Kjetil
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Skulle ha fått byttet min Blå Korall... den er helt jævli å høre på(!) Uten tvil noe feil med plata. Vet mange som har beskrevet BK som bedre lydmessig enn Himmelskip, men så lenge jeg blir sittende med dette BK eksemplatert er HS flere dimmunsjoner bedre. Bare så synd jeg kjøpte den i helt annen by enn jeg bor i :(
 
T

Thomas1

Gjest
jeg synes faktisk at himmelskip er bedre spilt inn enn blå korall. Må liksom ikke vri opp volumet på himmelskip på samme måten for å få frem "godlyden". Vil anbefale Tramp og Klapp også, hvis dere ikke har disse 2.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.422
Antall liker
12.983
Skjønner at du synes dette ble knall Kwil.
Jeg har 3 konserter med nevnte herrers samspill under vesten hvor Blå Korall ble fremført. Konserten i Gamle Aker kirke tidlig på 90-tallet var stein rå med en Reiersrud som gikk fullstendig bananas, og holdt på å falle ned av scenen (som vanlig) i et catchy bluesriff. Tøfft som nøkken!
Jeg holder så definitivt en knapp på skiva Blå Coral med klassikeren: " Ain`t no grave gonna hold my body down" Jeg får øyeblikkelig ståpels av et gjenhør.
Videre må sies at samspillet mellom Knut Reiersrud, Sven Zetterberg og en ung Vidar Busk på Kroa i Bø i Telemark (igjen tidlig 90-tall) med gitar duell om hvem som fixet den høyeste tonen var kult som f...! Gjett hvem som vant ;-)
I 2004 så jeg KR live on stage med Bjørn Berge på Rockefeller. DØNN RÅTT!!!
Nei nå, guys I have to put on some music and rock the joint. I`m in teh mooooooood ;D
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Jeg har også konsertminner med Busk/Reiersrud og i likhet med powerpoint ikke i tvil om hvem som vant! ;)
I sammspill med Berge blir kanskje spørsmålet hvem som klarer å "Voldta" gitaren mest brutalt? Begrep som "Rått" er sikkert dekkende.
Det som satte mest spor med kirkekonserten var faktisk det sarte spillet med masse følelse, flaks at mannen ikke falt av stolen da det ble mye "armer og bein" som endel av innlevelsen.
Vanligvis er ikke slåtter,folketoner og salmer mine ynglings genere men med slike kunstnere forandres alt. Spilte forøvrig en god blanding av begge platene.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.422
Antall liker
12.983
Øresønderrivende rått når Berge/Reiersrud gikk elektrisk.
Tok flere timer før jeg kom "ned" igjen etter konserten ;D

Svært enig med deg når det gjelder Reiersruds evne til å formidle sarte stemninger kwil :)
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Berge og Reiersrud ?!?! på samme scene.. DÆVEN.. DET hadde jeg likt å vært med på!
 

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
321
Antall liker
21
Jeg byttet Himmelskipcd'n flere ganger før jeg fikk en som låt brukbart. Årsaken til den dårlige lyden er ukjent. Jeg har ganske mange CD'er fra Kirkelig, og det er store forskjeller på lydkvalitet på disse. Derimot virker Blå Koral som den skal hos meg.


Skulle ha fått byttet min Blå Korall... den er helt jævli å høre på(!) Uten tvil noe feil med plata. Vet mange som har beskrevet BK som bedre lydmessig enn Himmelskip, men så lenge jeg blir sittende med dette BK eksemplatert er HS flere dimmunsjoner bedre. Bare så synd jeg kjøpte den i helt annen by enn jeg bor i :(
 
Topp Bunn