Rega vs Trans Rotor

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Velg den du selv liker best. De er basert på forskjellige prinsipper og noen like den ene og noen den andre. Personlig så synest jeg Trans Rotor er direkte stygg selv om den sikker spiller bra, og det er nok av folk her inne som aldri ville kjøpt en Rega.
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Velg den du selv liker best. De er basert på forskjellige prinsipper og noen like den ene og noen den andre. Personlig så synest jeg Trans Rotor er direkte stygg selv om den sikker spiller bra, og det er nok av folk her inne som aldri ville kjøpt en Rega.
Det er mitt «problem». Ikke bare enkelt å få kjørt en sammenlikning, her ute på bøgda:p

Bryr meg vel egentlig ikke om utseende, så lange det er hørbare forskjeller
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Trans Rotor er mer fleksibel når det gjelder armer da Regaen er designet for å brukes sammen med RB200. Rega er litt mer plug and play, samt den kommer med støvdeksel. Jeg har selv en Rega og en i metalsløyd i stua, litt forskjell men riaa har mer å si på lyden hos meg.
 

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
706
Antall liker
242
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
RP10 ift Trans Rotor Fat Bob TMD.

Hva går man for?
Hei Harald

Det du setter opp her er beste fra rega å i begynnelsen på rekken fra transrotor ,,,,,,,
Dette gjelder ikke den rega som du lister opp---
Tweeks:cool:
Oppgradere Spilleren din som du sitter på, for en billig peng Å ta det derfra etterpå.
Har selv spilt på flere rega M mange typer nåler. å sitter m en igjenn, å den låter flott ,men kan nå si att sitter den Jæv.. filt matten på, så er det luket for dårlig lyd på rega spillere (som en våt ull sokk)
Det er jo flere her inne som sverger til original Rega lyd :( ,potensialet i spilleren kommer ikke på noen omstendigheter ut .
Å spesielt ved bruk av andre nåler en Rega.
Har testet m flere(kjøpte) plate matter på rega ,,,kjøp deg kork pakning på rull fra biltema og Hole puncher set-nr19-978 ,bruke nr7 til Pl spilleren.
(Dynamikk å 3d kommer)
å har også testet m ulike Platespiller pucker(som MÅ brukes) ,,,beste til rega er Thorens Puck,,,
Har også gått ned i vekt/skating på anbefalt trykk på alle Nåler som har vert på disse rega spillerne, Med mye bedre resultat,,,Dynamikk å åpenhet kommer.
Har også testet m lager kule som ligger i olje badet ,,,beste er vanlig /original(stål) ,,ikke disse syntetiske kulene som selges, De dreper dynamikk .
bruker selv Biltema 36-997 ,,,Multi gear oil 75w-90 ;)

Roy
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Harald HM : Ikke tysk, iallefall...Fat Bob kan være så feit han bare vil. I mine ører er Trans Rotor kjedelig. Min rigg, om så var: RP10 og Ortofon Windfeld;) Du sliter med å finne noe mer engasjerende uansett hvor mye mer du er villig til å forke ut..Får jeg tak i den pakka en gang...da er jeg ferig med vinylen oppgraderingsmessig til jeg får enebolig med blomster på taket.
 
Sist redigert:

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Harald HM : Ikke tysk, iallefall...Fat Bob kan være så feit han bare vil. I mine ører er Trans Rotor kjedelig. Min rigg, om så var: RP10 og Ortofon Windfeld;) Du sliter med å finne noe mer engasjerende uansett hvor mye mer du er villig til å forke ut..Får jeg tak i den pakka en gang...da er jeg ferig med vinylen oppgraderingsmessig til jeg får enebolig med blomster på taket.
Har tenkt i de baner, Auditor. Andre igjen vil si at en Transrotor gir strammere og dypere bass. Noe jeg liker. Må vel ta en sammenlikning, skal jeg finne ut av dette.

BTW vil en Rega Aria være tilstrekkelig for å gi fullt utbytte av en RP10 og en Winfield?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Harald HM: Aria holder i massevis, så god er faktisk den.
 

Sigma62

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.03.2016
Innlegg
895
Antall liker
579
Jeg synes det virker som om Rega har mange problemer med pitch stabilitet. Søg evt på nettet. Jeg ville have valgt transrotor
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.837
Antall liker
38.558
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg synes det virker som om Rega har mange problemer med pitch stabilitet. Søg evt på nettet. Jeg ville have valgt transrotor
Det ville jeg også,det er stadig noe tull med Rega snurrer har jeg følelsen av?

mvh
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er ikke mange som forteller om personlige opplevelser som samsvarer med forventningene. Det er heller ikke noe å spørre om hjelp til på et forum. Det som blir synlig er historiene om feil, ikke om riktig, eller som forventet. Da blir det nok en betydelig skjevhet mellom de to som er lett å feiltolke, med mindre man går ut fra antall enheter i bruk.
 
Topp Bunn