|
Takker AsbjørnNightpuma skrev:Hei
Jeg hadde en sånn der fra den i 9 år før jeg solgte den. Jeg likte alltid godt Planeten. Solid, fin og betjene med toploadingen. Funka perfekt så lenge jeg hadde den. Jeg synes den er rolig og snill i lyden, det virker som de har prøvd å få den til å høres litt ut som mange tror vinyl skal låte.
Jeg har den nyere planet 2000 nå, men jeg må nok si at jeg fortrekker den gamle.
Asbjørn
Jasså ny spiller ?JanR skrev:Takker AsbjørnNightpuma skrev:Hei
Jeg hadde en sånn der fra den i 9 år før jeg solgte den. Jeg likte alltid godt Planeten. Solid, fin og betjene med toploadingen. Funka perfekt så lenge jeg hadde den. Jeg synes den er rolig og snill i lyden, det virker som de har prøvd å få den til å høres litt ut som mange tror vinyl skal låte.
Jeg har den nyere planet 2000 nå, men jeg må nok si at jeg fortrekker den gamle.
Asbjørn
Det jeg primært jakter på er noe som spiller musikk og kan brukes som drivverk.
Ikke mye å velge iofs (innom en vettug prisklasse) men tror Rega kan være noe for meg.God magefølelse heter det vel
Man kan lese seg svett på reviews men bruker erfaringer teller litt mere.
Var 75% sikker på å lete opp en i begynnelsen på uka,nå er jeg vel mere 99% sikker.
Så igjennom noen "gamle" fidelity her om dagen,bla der hvor Håkon R var og hilste på Rega gutta.
Interesant lesing
Blir nok å hive seg på tlf i morgen skjønner jeg.
/jan
Forsto jo det da. Men vil ikke en Rega være omtrent som den du har ? Mye samme lydfilosofi ? Eller er jeg helt på jordet ?JanR skrev:Ny som i "gammel"
/jan
Kan vi godt gjøre. (Du har vel en eller annen DAC på gang)JanR skrev:Det er en tanke bak det
Vi får ta det over en kopp kaffe en dag.
/jan
Dac,hva er det ??? ;Drolfozzy skrev:Kan vi godt gjøre. (Du har vel en eller annen DAC på gang)JanR skrev:Det er en tanke bak det
Vi får ta det over en kopp kaffe en dag.
/jan
Hva er grunnen til at du liker den gamle bedre?Nightpuma skrev:Hei
Asbjørn
Regner med at det er rom for modifikasjoner ja.Kostet vel 7-8k ny ( ??? ) så de har vel spart inn litt her og der.Nightpuma skrev:hei
hvis du kan svinge en loddebolt, kan du sikkert modde den litt å få mer ut av den. mener på det finnes noen om har gjort litt av hvert og dokumnetert det på nettet et sted.
asbjørn
HeiJanR skrev:Regner med at det er rom for modifikasjoner ja.Kostet vel 7-8k ny ( ??? ) så de har vel spart inn litt her og der.Nightpuma skrev:hei
hvis du kan svinge en loddebolt, kan du sikkert modde den litt å få mer ut av den. mener på det finnes noen om har gjort litt av hvert og dokumnetert det på nettet et sted.
asbjørn
Vi får se hva som skjer i morgen med tanke på kjøp.Ringe og mase litt på gutta
/jan
Denne spilleren har jo volt bassert utgang fra dac`en. kan jo stjæle singnalet der å sende det gjennom en rørutgang som feks LampizatorJanR skrev:Regner med at det er rom for modifikasjoner ja.Kostet vel 7-8k ny ( ??? ) så de har vel spart inn litt her og der.Nightpuma skrev:hei
asbjørn
Vi får se hva som skjer i morgen med tanke på kjøp.Ringe og mase litt på gutta
/jan
Imponerendeeirik skrev:Jeg har hatt min siden 97. Byttet klokke i den i 99 og har siden hatt den i daglig drift. Ikke en eneste feil på 10 år. Driftssikkerheten har vært helt topp. Har siden 2002 "brukt" opp 5 dvdspillere - flere har kostet mer en Regaen.
Lyden bare vokser på meg enda. Har vært å lyttet på nyere og dyrere spillere, men har enda ikke klart å finne en som vil ta plassen.
Du strødde akkurat masse salt i sårene mine ;Dmikefish skrev:hei igjen !
ja den kostet 5 flak ny,men fjernkontrollen ( Solar ) var ekstrautstyr.denne kostet 400 kr.hadde en stund komplett Rega anlegg.Planar 2,Planet CD og Mira forsterker.både platespilleren og forsterkeren var det en del tull med,men cd-spilleren har trofast trillet og gått nå i 8 år.
ønsker ikke å strø salt i såret,men min Planet er ikke til salgs.
mvh. s,
TakkerNightpuma skrev:Ja lykke til i jakten, og ikke la deg falle for fristelsen å lete etter planet 2000. Bare plast :'(
Asbjørn
Takk duel_mariachi skrev:Gratulerer
Gratulerer Jan!JanR skrev:Mye om topic rundt her i det hele tatt
Kabel debatt tullet har jeg gitt opp forlengst.
Snoke litt rundt på DIY siden jeg da.
Takk
/jan
Der er vi veldig enig Rolf.rolfozzy skrev:Bare hold deg unna dritten fra DP. Den har vi hørt ikke holder mål.