Rega Planet erfaringer.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Continuo skrev:
JanR skrev:
Mye om topic rundt her i det hele tatt ;)
Kabel debatt tullet har jeg gitt opp forlengst.

Snoke litt rundt på DIY siden jeg da.
Takk :)

/jan
Gratulerer Jan!
Blir moro med en grom Rega i stua. :D
Gjør som El Mariachi og lag din egen kabel, tror neppe du hører forskjell.
Hvis du velger en ferdigkjøpt så gå for denne:
http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler/digitalkabler/qed_qunex_sr75_kabel_1_meter.htm
Jeg ble anbefalt den, skal være bra nok.
Takk for det Cont :)
Ja jeg gleder meg veldig.
Hadde håpet å få noen av den sjarmen/varmen og godlyden som Rolf har i kjelleren nå om dagen ;)

Var innom klubben og tittet tidligere i dag ;)

/jan

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
gratulerer !

var litt spent på om du fikk kloa i en.hyggelig med tilbakemelding,hadde vært artig og høre om spillerens potensiale !.og hva måtte du punge ut for den ?

mvh. s,

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
602
Hva betalte du for spilleren?
Skal bli artig å høre hva du synes om nykjøpet...

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
made4u skrev:
Hva betalte du for spilleren?
Skal bli artig å høre hva du synes om nykjøpet...
Altfor mye ;)
Skal kjøre avgårde om 10 min og hente den.

"to be continued" ;D

/jan

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

hiver meg med litt her hvis det er ok.

har også koblet opp Rega Planet'en.men p.g.a. katta's fasinasjon for alt som snurrer rundt ble jeg nødt og sette spilleren litt opp og til side for forsterkeren.bruker derfor en rimelig Monster 2m. kabel.synes faktisk at det låter bedre enn Harman/Kardon HD 970 m/ Norost Blue Heaven 0.6 m.

så hvis den Planet'en er i god stand så mener jeg ikke at prisforlangende var alt for mye 8)

mvh. s,

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Planeten var en god del bedre enn min gamle oppgraderte Cayin CD-251 :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Jan !!!! Hallo Jan !!!!!!!!!!!!!!!
Er spillern bra ? Fornøyd ? Er den som forventa ?

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
602
Mulig du betalte alt for mye for den, men i mine øyne (les ører) er den mer verdt enn mye annet fra samme tid og samme prisklasse som den.

Noen produkter holder seg definitivt bedre i pris enn andre, dette er desverre en slik spiller man gjerne må betale litt for å få sammenlignet med mye annet. Men den er definitivt noe å ha i hyllen, jeg ville i hvert fall likt å ha den der sant jeg skulle nok heller sett en nyere Rega her.

Uansett, du har i alle fall skaffet deg ett av produktene som har gjort best inntrykk på meg. For all del, bedre spillere har jeg hørt, men de har også kostet deretter og i slik sammenheng tror jeg neppe du kunne gjort ett bedre kjøp og om du betalte i grenseland mye for den så er det heller ingen dårlig kjøp da den trolig vil glede deg og gjøre deg mer fornøyd enn de fleste er med sin spiller.

Jeg for min del kan ikke si at min er annet enn å leve med, en helt grei spiller selv om den ikke er som din. Så jeg misunner deg her, i større grad enn dem som sitter på langt dyrere spillere for å si det slik (Regaen eller noe tilsvarende er jo noe jeg selv kan innvistere i, spillere i +20.000 klassen er bare en fjern drøm for min del da jeg ikke ville oversteget 10.000 for en spiller under noen omstendigheter - gidder derfor ikke å misunne noe jeg ikke skal ha om jeg ikke så drar en saftig lottogevinst).

Det fine med Regaen er at den kan passe inn blandt det meste også, ikke alle spillere kan det da dem fort låter kunstig og anstrengende/slitsom å høre på. Med sin mørke og varme klang så blir regaen aldri direkte slitsom på samme måte, selv om den havner i selskap med komponenter den ikke spiller som best sammen med og ikke passer like bra sammen med den.

Nyt den nærmeste tiden med spilleren og kom gjerne med rapport om hva du synes om den i ditt oppsett.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Så så rolfozzy,tålmodighet ;D
ps: en liten "review" på Abrahamsen er på gang ?

Ikke fått så mange timer med spilleren ennå men så langt er jeg ikke misfornøyd.
Det første som slo meg var spilleglede/musikalitet :)
Ikke værst for en gammel Rega.

Etter litt Porcupine Tree/Kari Bremnes/Muddy waters kan man vel si at mellombass er kommet mere fram,litt mere avrundt topp enn tidligere,varmere.
Er vel strengt tatt litt rundere i bånn også uten at det plager meg noe ;)

Har hørt endel nyere/dyrere spiller men det er langt mellom hver cd spiller som fenger på samme måten som den her gjør.
Smak og behag ja men for de som liker musikk og ikke 110% nøyaktig gjengivelse (les: sterilt) er Rega noe som må vurderes.
Til dere som sitter på en Rega som ikke er i bruk,ta den fram og prøv igjen :)

I kveld skal den en AN dac i racket,gleder meg villt til å høre hva AN og Rega klarer å finne på ;)
Blir en "gammel" Dac 1 for de som lurer.

/jan

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Grattis.!
Har selv hatt denne spilleren for noen år siden, litt kronglete for min del med toppmating den gangen i samme rack som du har, masse andre komponenter som også tok plass, da var det rett å slett ikke plass til den :-[
Men det er en kar midt i Oslo som sitter med min gamle spiller på anlegg 2, på anlegg 1 sitter han med Rega Jupiter i sølv, det er mye annet snadder han også har der, noen McIntosh, Sonus Faber og slikt, sier kanskje litt om hva han mener om Rega som CD spiller.?? :D

Min beste lydmessige erfaring med nyere B&W (etter Matrix som er min favoritt) er faktisk med Planet, TacT Mill og B&W 802N, så det BØR absolutt bo en god del godt i den spilleren der.!

Med AN som DAC så tror jeg det vil skje litt av hvert, lurer på om de ikke brukte DAC via TacT den gangen, akkurat det husker jeg ikke helt......
Du får holde tråden i live med erfaringer med DAC og kabler etter hvert ;)
Den QED kabelen som står anbefalt et sted i denna tråden, er den samme som du fikk låne av meg, den ble vel skikkelig parkert av Cardas om jeg husker riktig.?

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Rotekroken skrev:
Den QED kabelen som står anbefalt et sted i denna tråden, er den samme som du fikk låne av meg, den ble vel skikkelig parkert av Cardas om jeg husker riktig.?
Takk Kjell :)

Stemmer det,du husker bedre enn meg hehe. (presenil jeg blitt)
BHO hjelper meg med en kabel,lager av standard coax så får vi se hvordan det fungerer.
Og ja,savner Cardas kabelen,må bare få tak i en sånn igjen.

Det kommer nok en liten oppdatering når jeg har fått noen timer med spiller og evt m/dac.

/jan

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
"hifi-anarkisten" Håkon Rognlien anbefalte på det varmeste en AN dac til denne.han sparte ikke på superlativene i en tidligere tråd.da jeg såg hva desse boksene kostet måtte jeg legge dette på is,men uansett : "spreading the words around" .kult at du er tilfreds sålangt !

mvh. s,

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
JanR skrev:
Så så rolfozzy,tålmodighet ;D
ps: en liten "review" på Abrahamsen er på gang ?

Ikke fått så mange timer med spilleren ennå men så langt er jeg ikke misfornøyd.
Det første som slo meg var spilleglede/musikalitet :)
Ikke værst for en gammel Rega.

Etter litt Porcupine Tree/Kari Bremnes/Muddy waters kan man vel si at mellombass er kommet mere fram,litt mere avrundt topp enn tidligere,varmere.
Er vel strengt tatt litt rundere i bånn også uten at det plager meg noe ;)

Har hørt endel nyere/dyrere spiller men det er langt mellom hver cd spiller som fenger på samme måten som den her gjør.
Smak og behag ja men for de som liker musikk og ikke 110% nøyaktig gjengivelse (les: sterilt) er Rega noe som må vurderes.
Til dere som sitter på en Rega som ikke er i bruk,ta den fram og prøv igjen :)

I kveld skal den en AN dac i racket,gleder meg villt til å høre hva AN og Rega klarer å finne på ;)
Blir en "gammel" Dac 1 for de som lurer.

/jan
Grattis med med både "gammel" Rega og AN dac! :D
Bare ha i minne at begge de to "gamle" produktene spiller langt bedre enn mange "nye" produkter. ;)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
mikefish skrev:
"hifi-anarkisten" Håkon Rognlien anbefalte på det varmeste en AN dac til denne.han sparte ikke på superlativene i en tidligere tråd.da jeg såg hva desse boksene kostet måtte jeg legge dette på is,men uansett : "spreading the words around" .kult at du er tilfreds sålangt !

mvh. s,
Mer eller mindre alt av reviews jeg har funnet (Rega/AN dac) er skremmende positive.
Så ja gleder meg litt ;)
Blir nok en liten update her i morgen.Regner med at det blir såpass sent før jeg er hjemme i kveld så får ta "jobben" med å rigge det opp i morgen.

/jan

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
bare en liten avsporing :

samtidig som Planet'en var på markedet hadde Rega en todelt modell i salg : Jupiter/Io (drivverk/dac). Jupiter hadde nesten identisk utseende som Planet'en.Io hadde et tilsvarende Rega-kabinett med bare en knapp.dette settet kostet 10 flak.en av selgerene på klubben hadde dette i sitt oppsett hjemme og mente på at dette var den mest vellydende spilleren i prisklassen.spurte den gangen om det var mulig og kjøpe Dac'en Io og koble til Planet'en,men det var ikke mulig.tror ikke det ble solgt så mange ex. av denne cd-riggen her til lands,men det hadde vært artig og høre om erfaringer med dette også.

mvh. s,

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
mikefish skrev:
bare en liten avsporing :

samtidig som Planet'en var på markedet hadde Rega en todelt modell i salg : Jupiter/Io (drivverk/dac). Jupiter hadde nesten identisk utseende som Planet'en.Io hadde et tilsvarende Rega-kabinett med bare en knapp.dette settet kostet 10 flak.en av selgerene på klubben hadde dette i sitt oppsett hjemme og mente på at dette var den mest vellydende spilleren i prisklassen.spurte den gangen om det var mulig og kjøpe Dac'en Io og koble til Planet'en,men det var ikke mulig.tror ikke det ble solgt så mange ex. av denne cd-riggen her til lands,men det hadde vært artig og høre om erfaringer med dette også.

mvh. s,
Husker det når du sier det, kan umulig være mange av de settene her til lands.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Har ikke fått satt opp ting her ennå.
Var hos BHO i går og fikk lånt ørene til anlegget hans,igjen :)
Fikk hørt litt på Rega/1.1x mk2 og cd 3.1 med ext. BP psu.
Svingte ikke så galt det gett :)

Gleder meg veldig til å høre hvordan det blir her med en "gammel" dac og Rega.
Men først må en gammel mann få i seg mere kaffe ;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Nå har man fått huka opp AN dac 1 og Rega'n.
Det funker ;)
Selv med nye JAN Philips 6922 låter ikke galt.

Satt av grunner uvisse 2stk BNC kontaker bak på den her,fjernet den ene og fikk på en WBT rca der og lånte meg en Supra Trico dig.coax kabel og vips ting skjedde.
Kjørte med halvbra/halvdårlig overgang fra rca -->bnc først...var nok ikke noen bra patent.

Hvordan låter det ja,vel jeg kan leve med lyden ;D
I det hele tatt veldig morro låter det.Mere trykk i mellombass området,litt extra punch nedover og det etter en dags bruk ;)

Skal gi rørene noen dager så får man se hvordan det låter.
Men så langt veldig positivt.

Men lurer jo litt på hvordan en nyere og "bedre" AN dac ville vært når man hører den her.

/jan

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Ikke blitt så mye musikk kos i helgen pga av oppussing av stue.
Dac har fått 75-80 timer så skal ikke skylde på rørene hvis det ikke fungerer ;)
Skal få låne noen Mullard av rolfozzy,se hvordan det fungerer her kontra Phillips.

Ble litt forrige uke (fredag) og ett par timer i går kveld og til morran i dag.
Er vel ikke i tvil om at Dac blir egentlig :)
Hva gjør dac og rega,vel spiller musikk ;D

Mere liv i musikken,mere organisk kan man vel kanskje si.Skal jeg være ærlig så sitter jeg ikke å finlytter,koser meg mere,gliser og nyter.
En bonus er at "mellombass" er mere frampå,litt mere punsh.
Virker på meg som AN dac og Rega er en "match mede in heaven"

Nå er det tilbake til sofaen og kose seg litt :)

/jan

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

bare lurte litt på hvem som forhandler Audio Note og hva koster desse boksene ?

tror jeg sjekker Lyric hifi's web-sider.mener de muligens har de der.
er de av og til på bruktbørsen ?

mvh. s,

Edit : fant frydhifi og Audiocompaniet som forhandlere.liten info om priser dog.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
mikefish skrev:
hei !

bare lurte litt på hvem som forhandler Audio Note og hva koster desse boksene ?

tror jeg sjekker Lyric hifi's web-sider.mener de muligens har de der.
er de av og til på bruktbørsen ?

mvh. s,
Audiocompaniet
http://www.audiocompaniet.no/

Og Fryd hi-fi
http://www.frydhifi.no/

AN opp og i mente ;D

Sjelden man ser AN på bruktbørser.En og annen dac har jeg sett men 99% går via bekjente virker det som :)

Må igjen få takke alle som har kommet med med innspill om Rega spilleren,dere hadde rett ;D

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Bare husk at den eneste AN Dacen som er noe tess koster 150000,-
I mine ører.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
takk for linkene !

takket være denne tråden har det gått opp for meg at de gamle er eldst og at Planet'en er det beste hifi-kjøpet mitt noensinne.håper den rusler og går i mange år fremover :)

mvh. s

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
mikefish skrev:
takk for linkene !

takket være denne tråden har det gått opp for meg at de gamle er eldst og at Planet'en er det beste hifi-kjøpet mitt noensinne.håper den rusler og går i mange år fremover :)

mvh. s
Så har du www.upgradeaudio.com
Ser du har både Rega og Arcam, de har begge vært mine favoritt spillere, om du går for en AN DAC så må du teste med begge spillerene.! ;)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

med ti tommeltotter og null peiling på teknikk,tror jeg neppe jeg klarer å sette sammen en slik DAC :).så vi får se an dette prosjektet.akkurat nå dagdrømmer jeg om bytte ut den ellers så glimrende lille Cambridgen med en større modell (740A).

men takk for linken Rotekroken !

mvh. s,

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
mikefish skrev:
takk for linkene !

mvh. s
Den vil nok tjene deg trofast i mange år ennå :)
Ta godt vare på den,det er perle av en spiller.

/jan

Topp Bunn