Rega Kyte – ny og annerledes høyttaler fra Rega

Rega Kyte-7.jpg

Rega går helt nye veier med sin nyeste høyttalerkonstruksjon. Rega Kyte utgjør et lite paradigmeskifte for denne produsenten i den sørøstre enden av England.

Allerede i den tradisjonsrike årlige HiFi-messen i Bristol i 2020 hadde Rega en forhåndsvisning av sin ferskeste høyttalerkonstruksjon. Men i vår tid som domineres av Korona tar det ofte litt tid før produkter blir tilgjengelig i markedet, og i dag har Rega en offisiell lansering av høyttaleren Kyle.

Kyte og kabinett

Rega har fulgt nøye med i utviklingen i markedet, der det foregått en gradvis endring fra at tradisjonelle trekabinett har vært eneste akseptable konstruksjon, gjerne i form av en skoeskefasong. Etter hvert har også plast fått innpass også for høyttalere til hjemmemarkedet, og Rega har tatt skrittet å lansere sin første høyttaler i injeksjonsstøpt plast. Litt mer presist dreier det seg om et kabinett der det er benyttet kompresjonsstøpt stiv polymer fenolharpiks (phew…)

For å sikre en god stivhet av kabinettet har Rega lagt inn fire keramiske stagplater og to krysstag....

Les hele nyhetsartikkelen om Rega Kyte i Audiophile.no

Rega Kyte-11.jpg

Kommentarer

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Antall liker
1.131
Sted
Endor
Kjempespennende høyttaler, jeg har fulgt en del av det Rega gjør på høyttalersiden, men har aldri fått hørt på .... synes dette virker mye for pengene.

Håper mono kan stable gode demomuligheter når vi går inn i et mere normalt verdensbilde?
Kunne kanskje tenke meg noe slikt til et #2 anlegg :unsure:

Sist redigert:

Pug309gti

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2016
Antall liker
325
Torget vurderinger
6
kassen ligner litt på kef ls 50

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
3.731
Beatiful stuff!!:love: Fenolharpiks brukes i snookerkuler også- burde ha mer enn gode egenskaper til Regas bruk her...Denne gleder jeg meg som et barn til å lytte på..Prisen er mer enn bra også..

espendo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.12.2016
Antall liker
331
Sted
Bærum
Kjempespennende høyttaler, jeg har fulgt en del av det Rega gjør på høyttalersiden, men har aldri fått hørt på .... synes dette virker mye for pengene.

Håper mono kan stable gode demomuligheter når vi går inn i et mere normalt verdensbilde?
Kunne kanskje tenke meg noe slikt til et #2 anlegg :unsure:
Jeg har Rega-høyttaler og kan ikke annet enn å anbefale det! Rett nok en litt eldre modell, men det låter veldig bra her i hvert fall!

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
3.731
Haraldo: Tviler sterkt på at du vil mislike sounden i et Rega-only setup..

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
359
Link til alle artikler
217
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Sumar og trådlaus – Stig Arne si dagbok for Juni 2021

Sumar og trådlaus – Stig Arne si dagbok for Juni 2021

• 0
Noko forseinka som vanleg, men ikkje so seint at ikkje bærbare høgtalarar framleis er aktuelt? Pluss musikk og som vanleg ølspalta, denne gongen med lakk og lær. JBL GO 1, 2 og 3 Det er framleis...
Fortsett
Audiophile.no
L52 Classic og L75ms Music System – nye modeller i JBL sin Classic-serie

L52 Classic og L75ms Music System – nye modeller i JBL sin Classic-serie

• 0
JBL følger suksessen med sine nye modeller i den kraftig retroinspirerte Classic-serien. Denne gangen er det en moderat stativhøyttaler og en strømmehøyttaler som inntar arenaen. Det hele begynte...
Fortsett
Audiophile.no
Forsterkar utanfor det normale – sommarsoge

Forsterkar utanfor det normale – sommarsoge

• 13
Nokre forsterkarar går under radaren, av ymse grunnar. Her skal eg omtale ein av dei; soundMAXX I dag har forsterkarteknologien kome svært langt innan tre retningar. Den eldste teknologien er...
Fortsett
Audiophile.no
Jubileumsmodellen Pro-Ject Debut Pro – ikke akkurat en Debutant

Jubileumsmodellen Pro-Ject Debut Pro – ikke akkurat en Debutant

• 2
Vinylgiganten Pro-Ject fyller 30 år, og markerer det med en jubileumsmodell i volumserien Debut. Og Debut Pro er noe langt mer enn en vanlig Debut som er litt ekstra pen i tøyet, pyntet til fest...
Fortsett
Audiophile.no
Beoplay EQ – Nye flaggskip fra Struer

Beoplay EQ – Nye flaggskip fra Struer

• 0
B&O lanserer ikke nye modeller av helt trådløse øreplugger like ofte som enkelte andre produsenter. Men når de først gjør det, er det ofte grunn til å bokstavelig talt spisse ørene. Vårt første...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Reavon UBR-X200 – en HighEnd universalspiller med tyngde

TEST: Reavon UBR-X200 – en HighEnd universalspiller med tyngde

• 0
JB Forlag har fått agenturet for det rykende ferske merket Reavon, som har to 4k-spillere i porteføljen. Vi har hatt Norges første eksemplar på testbenken. Den 12 juli kunne vi melde om Reavon...
Fortsett
Topp Bunn