Re-tipping av Shelter

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
197
Antall liker
25
Torget vurderinger
6
Har en Shelter 90x som låter nydelig bortsett på stemmer (huffda). Har sterk mistanke om at stiften er utslitt og lurer på om noen vet om hvem som kan foreta re-tipping av denne. Importøren virket ikke spesielt interressert i å formidle kontakt med Shelter for dette da jeg kontaktet ham for et halvt år siden.

GeirTj
 

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
323
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Jeg tror Cartridgeman i GB og Soundsmith i USA gjør dette.
Hvor har du kjøpt PU `en? I følge Hifi-stasjonen har Shelter retippingsavtale
for PU`er kjøpt i Norge.
 

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
197
Antall liker
25
Torget vurderinger
6
btolli skrev:
Jeg tror Cartridgeman i GB og Soundsmith i USA gjør dette.
Hvor har du kjøpt PU `en? I følge Hifi-stasjonen har Shelter retippingsavtale
for PU`er kjøpt i Norge.
Takk for svaret btolli! Jeg kjøpte pick-up'en av en som også kjøpte den brukt så jeg vet ikke helt hvor den ble kjøpt ifra opprinnelig.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
GeirTj kjøpte pickupen brukt av meg. Jeg kjøpte den som han nevner også brukt, fra USA. Selger sa den hadde gått omtrentlig 200 timer (etter hukommelsen), men det er selvsagt vanskelig å bevise. Verken Geir eller jeg har vel helt klart å få denne til å bli "sikker" i toppen.

Sånn umiddelbart ville jeg vel gått for å få dette gjort av Shelter for å få en pickup likest mulig den opprinnelige. Har du noen mulighet for å få sjekket at det er stiften før du sender den til retipping?
 

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
197
Antall liker
25
Torget vurderinger
6
Fosse skrev:
GeirTj kjøpte pickupen brukt av meg. Jeg kjøpte den som han nevner også brukt, fra USA. Selger sa den hadde gått omtrentlig 200 timer (etter hukommelsen), men det er selvsagt vanskelig å bevise. Verken Geir eller jeg har vel helt klart å få denne til å bli "sikker" i toppen.

Sånn umiddelbart ville jeg vel gått for å få dette gjort av Shelter for å få en pickup likest mulig den opprinnelige. Har du noen mulighet for å få sjekket at det er stiften før du sender den til retipping?
Hei André, synes pick-up'en låter såpass bra tonalt sett at jeg synes det er verdt å få byttet stift dersom det er nødvendig. Mulig at evt slitasje er synlig og da er jo saken grei. Skulle gjerne ha tatt den med til noen som har et mikroskop eller kraftig forstørrelsesglass (sitter nå hjemme med lapp på ene øyet etter en laseroperasjon så forholdene kunne ikke ha vært værre *-) hehehe. Byttet tilbake til Argo I'en og all forvrengning av stemmer og flisete topp forsvant med denne. Ordentlig spennende med pick-up bytte med ene øyet i fatle.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ang rebuild; The Expert Stylus Company i UK er svært velomtalt, men sist jeg sjekket hadde de ikke nettside, men jeg har lest lovord om de i UK presse sikkert i 20 år. The CartridgeMan er også godt omtalt. Kanskje lurt å gå for en rebuild, ikke bare en retipping.

Vær obs på at mange rapporterer at retippede pu'er hos de ikke blir like gode som nye. Noe å ta med i beregningen omkring pris på rebuild. Pu'er taper seg med årene selv om de spilles lite, er nå min opplevelse iallefall.

Mvh Vidar P
 

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
197
Antall liker
25
Torget vurderinger
6
Takk for info. Sendte en ny forespørsel til HiFi-Stasjonen for å høre om de tar inn pickup'en for videreforsendelse til Shelter.
Dersom negativt, så tar jeg kontakt med UK.
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.710
Antall liker
3.832
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Ang rebuild; The Expert Stylus Company i UK er svært velomtalt, men sist jeg sjekket hadde de ikke nettside, men jeg har lest lovord om de i UK presse sikkert i 20 år. The CartridgeMan er også godt omtalt. Kanskje lurt å gå for en rebuild, ikke bare en retipping.

Vær obs på at mange rapporterer at retippede pu'er hos de ikke blir like gode som nye. Noe å ta med i beregningen omkring pris på rebuild. Pu'er taper seg med årene selv om de spilles lite, er nå min opplevelse iallefall.

Mvh Vidar P
Såvidt jeg husker fra da jeg fikk retippet en V15-E, svarer Expert på info@expertstylus.co.uk

Bernt K
 

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
197
Antall liker
25
Torget vurderinger
6
Fikk raskt svar fra HiFi-Stasjonen som gir meg et godt tilbud på innbytte. 40% avslag på ny pick-up som jo er OK.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Antakelig en vel så god ide muligens. Iallefall om din er gammel.

Mvh Vidar P
 
Topp Bunn