Re: Dokumentaren som ble stoppet

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Så deilig det må være å vite alt.

Honkey
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Dokumentaren som ble stoppet

Det er litt morsomt at den rabiate stalinisten Erling Borgens dukumentar ble stoppet i redaksjonen i NRK.
Manglende balanse ble det sagt fra NRK i går kveld.

Jeg lurer på hvor konspirativ den filmen er, når selv SV'erne i NRK redaksjonen synes det ble for mye av det gode.

Erling Borgen er alltid morsom når han legger ansiktet i alvorlige folder og forteller oss at Norge står i ledetog med de værste kreftene i verden.

Jeg gleder meg til fortsettelsen. ;D

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/03/31/462413.html
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Jeg vet vel stort sett ingenting om politikk og det som foregår i kulissene rundt omkring i det ganske land.
Hold dere til å vite det meste om sport, det gjør tilværelsen ganske ukomplisert.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Så deilig det må være å vite alt.

Honkey
For å sitere meg selv:

"Jeg lurer på hvor konspirativ den filmen er, når selv SV'erne i NRK redaksjonen synes det ble for mye av det gode."

"Lure på" er et mye brukt norsk uttrykk for å tilkjennegi at man ikke vet.

Hjalp det? ;)
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Da vil jeg parere med å spørre om følgende:
- Hvorfor ble filmen stoppet?
- Hvilken redaksjon stoppet filmen?
- Hvor mange av redaksjonens medlemmer er medlemmer av SV?
- Hva synes de i redaksjonen som ikke stemmer eller er medlemmer av SV?
- Hvordan grunngir du at filmen har et konspiratorisk tilsnitt?
- Kan du beskrive en "rabiat stalinist" for meg?

Honkey
 
A

Affa

Gjest
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Det er rett og slett utrolig at noe som helst av det dette uskolerte og kunnskapsløse fyllesvinet produserer blir vurdert som mulig objekt for kringkasting i riksdekkende media. Gi mannen ei helflaske og ei ladd hagle så han snarest kan få satt et punktum for sin meningsløse tilværelse.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Jeg simpelthen elsker dine stadig mer oppbyggelige innlegg, Affa, gamle gutt! :D

Honkey

PS: Om oddgeir har trøbbel med beskrivelsen av "rabiat stalinist" går jeg ut fra at du kan assistere...? ;)
 
K

kbwh

Gjest
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Jeg trodde en kort stund at Affa var blitt soft. Det er heldigvis ikke tilfellet.

(Edit: Og jeg har fått 5 stjerner. Merde!)
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.515
Antall liker
9.665
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Re: Dokumentaren som ble stoppet

For å sitere meg selv:

"Jeg lurer på hvor konspirativ den filmen er, når selv SV'erne i NRK redaksjonen synes det ble for mye av det gode."

"Lure på" er et mye brukt norsk uttrykk for å tilkjennegi at man ikke vet.

Hjalp det? ;)
Men du vet altså at NRK er dominert av SVere. Så deilig det må være å vite alt.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Jeg trodde en kort stund at Affa var blitt soft. Det er heldigvis ikke tilfellet.

(Edit: Og jeg har fått 5 stjerner. Merde!)
Ja 5 stjerner gjør definitivt noe med selvtilliten.. ;D

Jeg blir alltid litt bekymret når jeg ser denne mannen på TV, det ser alltid ut som det er rett før han får et hjerteinfarkt. Dette er mann som kan fyre seg opp... rabiat er han i alle fall... (snakker om Borgen altså)
 
K

kbwh

Gjest
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Så du snakker om Borgen, Komponenten?

Passende om Affas største forbilde:
"Jeg blir alltid litt bekymret når jeg ser "Dr. Strangelove", det ser alltid ut som det er rett før han får et hjerteinfarkt. Dette er mann som kan fyre seg opp... rabiat er han i alle fall... "

Sorry...
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Synes Borgen er en hyggelig mann jeg, med det legger jeg i at jeg personlig har møtt ham. At noen hever røsten og tør å stikke trynet sitt frem er ikke bare negativt. Samfunnet trenger slike som roter opp i grums, uten og selv stille seg som dommer over det de presenterer. Det er det opp til seeren å være/gjøre. Det NRK etter min medning utøver, er ren og skjær sensur. En sensur som ihvertfall ikke er der for å beskytte venstreorienterte krefter hvis noen her vil påstå det.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.215
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Er det SV'ere ansatt i NRK?
Jeg trodde alle var lærere eller trygdede.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Re: Dokumentaren som ble stoppet

rabiat (av lat. rabies, galskap, raseri), ustyrlig, vill; desperat.
(klippet fra Caplex)

Jeg blir alltid litt bekymret når jeg ser denne mannen på TV, det ser alltid ut som det er rett før han får et hjerteinfarkt. Dette er mann som kan fyre seg opp... rabiat er han i alle fall... (snakker om Borgen altså)
Komponenten, jeg oppfatter deg til å ha dine meningers mot, ergo lurer jeg på om du er litt flinkere til å svare enn mange andre.... :)

Hvordan og hvorfor kan du beskrive Borgen som rabiat?

(Jeg er ellers enig i at han behøver mer fysisk fostring)

Honkey
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.215
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Skal man tolke ut i fra artikkelen er det ikke gjort god nok jobb kvalitativt med dokumentaren, og at det er derfor den er stoppet.

Ikke rart Borgen blir rabiat og vil gi Bernander sparken når han har jobbet 18 mnd og svidd av 250k, og blir beskylt for å ikke ha gjort en god jobb. Da er det jo kjekt å flytte fokus over på ytringsfriheten.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Re: Dokumentaren som ble stoppet

rabiat (av lat. rabies, galskap, raseri), ustyrlig, vill; desperat.
(klippet fra Caplex)


Komponenten, jeg oppfatter deg til å ha dine meningers mot, ergo lurer jeg på om du er litt flinkere til å svare enn mange andre.... :)

Hvordan og hvorfor kan du beskrive Borgen som rabiat?

(Jeg er ellers enig i at han behøver mer fysisk fostring)

Honkey
Jeg har sett denne mannen i flere debattprogram på TV, vill i blikket, med svetten silende og med lett hysterisk stemme og vil vel si at betegnelsen rabiat er ganske passende. Håper han ikke alltid er sånn, det er definitivt ikke bra for helsen.
Tidligere da han var reporter oppfattet jeg han som er OK person (men mulig jeg var litt ung og ikke særlig inne på hva han snakket om da..?) men det jeg har sett i det siste virker noe oppkavet for å si det på en penere måte.

Med tanke på hva NRK tidligere har fått seg til å sende vil jeg tro at dette er ille...
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.068
Antall liker
3.049
Torget vurderinger
2
Re: Dokumentaren som ble stoppet

rabiat (av lat. rabies, galskap, raseri), ustyrlig, vill; desperat.
(klippet fra Caplex)


Komponenten, jeg oppfatter deg til å ha dine meningers mot, ergo lurer jeg på om du er litt flinkere til å svare enn mange andre.... :)

Hvordan og hvorfor kan du beskrive Borgen som rabiat?

(Jeg er ellers enig i at han behøver mer fysisk fostring)

Honkey
jeg så Borgen på smuget i Oslo en gang for mange år siden, desperat var beskrivende.
Jeg var der selv kun som observatør. ;D
 
K

kbwh

Gjest
Re: Dokumentaren som ble stoppet

På Smuget opptrer man kun som observatør.
Det er heller ingen som leser Se og Hør.
 

xiando

Medlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
15
Antall liker
0
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Det er litt morsomt at den rabiate stalinisten Erling Borgens dukumentar ble stoppet i redaksjonen i NRK.
NRK - Et Bilderberg Group-selskap! (I likhet med Aftenposten, TV2, Arbeiderpartiet etc).

Sjekk selv. Denne informasjonen er tilgjengelig på Internett der alle kan se den. Men man må selv oppsøke den.
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Re: Dokumentaren som ble stoppet

For å sitere meg selv:

"Jeg lurer på hvor konspirativ den filmen er, når selv SV'erne i NRK redaksjonen synes det ble for mye av det gode."

"Lure på" er et mye brukt norsk uttrykk for å tilkjennegi at man ikke vet.

Hjalp det? ;)
Det er ufint å "lure seg på" :eek:
Kanskje behøves der en underskriftskampanje for å få vist denne dokumentaren???
Om man ikke er enig i vinklingen, så setter det nok sikkert perspektiv på viktige tema.
Norge holder på å bli et land man skjemmes av å si man er borger i, når man reiser i utlandet. Det er tragisk.
Vi vil så mye for en fredeligere og bedre verden, og samtidig så støtter vi mordere som Adolf Sharon, Geroge Bush mfl.
La oss få korta på border, vis dokumentaren!
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Det er ufint å "lure seg på"    :eek:
Kanskje behøves der en underskriftskampanje for å få vist denne dokumentaren???
Om man ikke er enig i vinklingen, så setter det nok sikkert perspektiv på viktige tema.
Norge holder på å bli et land man skjemmes av å si man er borger i, når man reiser i utlandet. Det er tragisk.
Vi vil så mye for en fredeligere og bedre verden, og samtidig så støtter vi mordere som Adolf Sharon, Geroge Bush mfl.
La oss få korta på border, vis dokumentaren!

Det stilles vel visse krav til en dokumentar, at det som kommer frem skal være dokumentert og sant, og hvis dette ikke kan bevises får man kalle det noe annet i så fall. Ellers har jeg ikke akkurat inntrykk av at "vi" støtter hverken Sharon eller Bush. Hvis det er noen som ser ned på og forakter både amerikanere og israelere så er det "oss".
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Det stilles vel visse krav til en dokumentar, at det som kommer frem skal være dokumentert og sant, og hvis dette ikke kan bevises får man kalle det noe annet i så fall. Ellers har jeg ikke akkurat inntrykk av at "vi" støtter hverken Sharon eller Bush. Hvis det er noen som ser ned på og forakter både amerikanere og israelere så er det "oss".
Du har soleklart et poeng mht. hva som kan kalles en dokumentar. Likevel, uten å få muligheten til å se, kan man jo ikke vurdere sakligheten...

Ellers, blant våre siste eskapader, så var vi med å slakte flere hundre tusen Irakere fordi Amerika skulle få produsere billig olje. Tyskland, blant andre stod imot, Norge diltet etter. Og om man fikk med seg de små innleggene i avisene dagene etter at Irak ble attakert, kunne man lese at Israel var på en stor mordoffensiv i Palestina... men var det noen som protesterte på det?
Nei, de stakkars jødene får ture fram som de vil.
Jeg sitter med en følelse av at alt Adolf Hitler klarte å lære dem var hvordan man skal være overgripere
Og i min naive verden tror jeg at om Israel hadde brukt 20% av våpenbusdsjettet sitt de siste 50 år på å bygge skoler og infrastruktur i Palestina, ville situasjonen der nede vært helt annerledes.
Kort sagt så fikk/tok jødene landet fra Palestinerne i 1947, og da noen protesterte ble de skutt.
Å få en venn eller slektning drept skaper et visst sinne i mennesker. Palestinerne ville hevne disse drap med stokker og sten, men da ble de overfalt av jagerfly, bomber og elitesoldater. Planen virker tydelig, drep noen som en start, når sinnene kommer i kok og spede hevnaksjoner forsøkes kjører man tanks over sivilbefolkningen, og kan fritt okkupere mer av deres land.
Øye for øye og alt det der....
Og Norge (med Bondevik i spissen) tilgir og bortforklarer alt
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Fra Borgens svar på nettmøte i dag:

Selvsagt har vi full dekning for alt i dokumentaren. Det ville jo være et mareritt om noe var galt.
Vi har jobbet 18 måneder med den, og jeg har i tillegg hatt verdens beste researcher med meg, Tarjei Leer Salvesen.
Da vi var i et møte med NRK sist mandag, dokumenterte vi mer enn 60 spørsmål fra NRK. Ingen har sagt noe annet enn at vi har dokumentert alt.
Erling

Så med dette som bakteppe kan det sikkert kunne kalles en dokumentar, i det minste. :)

Honkey
 
K

knutinh

Gjest
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Hvis denne saken beviser noe så må det jo nettopp være at NRK ikke er noe "venstrevridd kommunistjævel stalinisme-verktøy". En dokumentar som høyst sannsynlig ikke passer med Bush/Sharon/CarlI sine verdenssyn ble stoppet, tilsynelatende av faglige grunner.

Da burde jo forumets mørke-blå medlemmer være fornøyde eller hva?

-k
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Borgen er en nødvendighet og filmen vil bli vist!

K.
 
K

knutinh

Gjest
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Du har soleklart et poeng mht. hva som kan kalles en dokumentar. Likevel, uten å få muligheten til å se, kan man jo ikke vurdere sakligheten...

Ellers, blant våre siste eskapader, så var vi med å slakte flere hundre tusen Irakere fordi Amerika skulle få produsere billig olje. Tyskland, blant andre stod imot, Norge diltet etter. Og om man fikk med seg de små innleggene i avisene dagene etter at Irak ble attakert, kunne man lese at Israel var på en stor mordoffensiv i Palestina... men var det noen som protesterte på det?
Nei, de stakkars jødene får ture fram som de vil.
Jeg sitter med en følelse av at alt Adolf Hitler klarte å lære dem var hvordan man skal være overgripere
Og i min naive verden tror jeg at om Israel hadde brukt 20% av våpenbusdsjettet sitt de siste 50 år på å bygge skoler og infrastruktur i Palestina, ville situasjonen der nede vært helt annerledes.
Kort sagt så fikk/tok jødene landet fra Palestinerne i 1947, og da noen protesterte ble de skutt.
Å få en venn eller slektning drept skaper et visst sinne i mennesker. Palestinerne ville hevne disse drap med stokker og sten, men da ble de overfalt av jagerfly, bomber og elitesoldater. Planen virker tydelig, drep noen som en start, når sinnene kommer i kok og spede hevnaksjoner forsøkes kjører man tanks over sivilbefolkningen, og kan fritt okkupere mer av deres land.
Øye for øye og alt det der....
Og Norge (med Bondevik i spissen) tilgir og bortforklarer alt
Verden er ikke sort/hvit, og veldig få har rene hender. Som regel er makt proporsjonal med graden av skitt på fingerne. Bush, Stalin, Hitler, Arafat og andre god-gutter hadde makt, penger og skitne fingre. 12 årige steinkastende palestinere har ingen av delene, ei heller romantiske røde ungdommer som protesterer mot krig og kjærlighet og sånt. Det skumle er når noen av disse finner ut at de kan få mer makt ved å bruke vold.

-k
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Og i min naive verden tror jeg at om Israel hadde brukt 20% av våpenbusdsjettet sitt de siste 50 år på å bygge skoler og infrastruktur i Palestina, ville situasjonen der nede vært helt annerledes.(...)
Du sier det jo selv, "i din naive verden". Det er naivt å tro at en nasjon eller et folkeslag i strid med et mindre bemidlet plutselig skal begynne å bygge opp fiendens infrastruktur. Hvordan skal dette forsvares ovenfor egen nasjon eller folkeslaget?

Kynisk sett så er den sikreste måten å oppnå fred på å utslette motparten, men dette har ikke skjedd her. Her foregår det drap på begge sider, og en nasjons midler er ikke en indisie på hvem som har rett i denne saken.

Borgens dokumentar blir nok sendt, muligens i en redigert form? Vi lever i en tid hvor konspirasjonsteorier er populært, og kravene til definisjonen "dokumentar" har blitt jenket på.

Knut
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Hvis denne saken beviser noe så må det jo nettopp være at NRK ikke er noe "venstrevridd kommunistjævel stalinisme-verktøy". En dokumentar som høyst sannsynlig ikke passer med Bush/Sharon/CarlI sine verdenssyn ble stoppet, tilsynelatende av faglige grunner.

Da burde jo forumets mørke-blå medlemmer være fornøyde eller hva?

-k
Der traff du nok spikeren på hodet :D

Og til de mørkeblå.... det er kun en til to prosent av landets befolkning som har så mye penger at en mørkeblå regjering er det beste i lengden, så hvordan slike konstellasjoner kan oppnå så mange stemmer er over min fatte-evne.
Men folk stemmer vel ofte som amerikanerne, ikke på hvem som har den beste politikken, men hvem som kaster om seg med mest glitter og stas før valget.
George Bush scoret under 80 på to IQ tester... det sier jo en del :)
 
K

knutinh

Gjest
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Der traff du nok spikeren på hodet    :D

Og til de mørkeblå.... det er kun en til to prosent av landets befolkning som har så mye penger at en mørkeblå regjering er det beste i lengden, så hvordan slike konstellasjoner kan oppnå så mange stemmer er over min fatte-evne.
Hvordan kan man si det så kategorisk? De fleste akademikere innen økonomi heller vel mot høyre?
Men folk stemmer vel ofte som amerikanerne, ikke på hvem som har den beste politikken, men hvem som kaster om seg med mest glitter og stas før valget.
Folk flest liker sirkus ja. Og å hate politikere :)
George Bush scoret under 80 på to IQ tester... det sier jo en del   :)
Gjorde han? Har du en link på dette?

-k
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Ellers, blant våre siste eskapader, så var vi med å slakte flere hundre tusen Irakere fordi Amerika skulle få produsere billig olje.
Den venstreorienterte antikrigsorganisasjonen Iraq Body Count estimerer rundt 30.000 drepte i Irak, ikke "flere hundre tusen". De fleste av disse er dessuten drept av terrorister og selvmordsbombere (eller som du sikkert ynder å kalle dem; "frigjøringskrigere"), ikke av vestlige styrker.

Forøvrig produserer ikke USA ett gram olje i Irak, den produseres og administreres av Iraks egne regjering. Iraks oljeproduksjon er ikke privatisert, tvert om har sterke krefter i den irakiske oljesektoren dannet en antiamerikansk (hva angår eierskap) og antiprivatiserings-basert union kalt Federation of Oil Unions of Iraq, også flanket av en fagforening kalt General Union of Oil Employees (GUOE). Iraks olje er i relativt røde hender om dagen.

Tyskland, blant andre stod imot, Norge diltet etter.
Tyskland forsvarte private interesser i form av store industrielle og militære kontrakter med Saddam Husseins regime. Det samme gjorde Frankrike og Russland. Eneste grunnen til at de prøvde å beskytte Hussein var at han var en betydelig forretningspartner for dem.

Og i min naive verden tror jeg at om Israel hadde brukt 20% av våpenbusdsjettet sitt de siste 50 år på å bygge skoler og infrastruktur i Palestina, ville situasjonen der nede vært helt annerledes.
Hvis Israel ikke hadde hatt overlegen militærmakt, ville en samlet arabisk liga inkludert Iran, Syria, Libanon etc.etc. invadert landet og begått folkemord på et øyeblikk. Israel lever under konstant trussel om full invasjon, den arabiske liga nekter å anerkjenne dets eksistens. At Israel består som utpost, som et ensomt fort, på fiendens grense er dessuten nyttig for oss her i vesten.

Å få en venn eller slektning drept skaper et visst sinne i mennesker. Palestinerne ville hevne disse drap med stokker og sten, men da ble de overfalt av jagerfly, bomber og elitesoldater. Planen virker tydelig, drep noen som en start, når sinnene kommer i kok og spede hevnaksjoner forsøkes kjører man tanks over sivilbefolkningen, og kan fritt okkupere mer av deres land.
Israel kunne utryddet og fullokkupert "Palestina" når som helst, de har alle midler som trengs. Imidlertid holder de som et demokratisk land, det eneste i regionen, en litt høyere standard enn barbarene de kjemper mot. Araberne trener opp femåringer til å bli jihadister, bruker sykebiler til bombetransport og sykehus og skoler som våpenlagre. De har selv ansvaret for store sivile tap, da de uten å mukke bruker egen sivilbefolkning som levende skjold.

De du så varmt forsvarer opererer slik:



Og til de mørkeblå.... det er kun en til to prosent av landets befolkning som har så mye penger at en mørkeblå regjering er det beste i lengden...
Jeg er overbevist om at tallet er nærmere 100%, ikke 1-2. Det har seg engang slik at for å kunne fordele verdier må vi først skape verdier. For å skape verdier må vi være konkurransedyktige, ha et levende næringsliv, gjøre Norge attraktivt for gründere, entreprenører og kapitalister. Verden er en handelsmessig konkurransearena; rød politikk vil, i mine øyne, gjøre oss dømt til å tape konkurransen.

George Bush scoret under 80 på to IQ tester... det sier jo en del.
Det tror jeg ikke et sekund på. Dokumenter det. Med en IQ på under 80 begynner man å nærme seg lettere funksjonshemmet og vil ha store problemer med elementære ting som utdannelse og normalt arbeidsliv. At Bush eller noen annen fremtreden politiker har under 80 i IQ er helt utenkelig.
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Jeg er overbevist om at tallet er nærmere 100%, ikke 1-2. Det har seg engang slik at for å kunne fordele verdier må vi først skape verdier. For å skape verdier må vi være konkurransedyktige, ha et levende næringsliv, gjøre Norge attraktivt for gründere, entreprenører og kapitalister. Verden er en handelsmessig konkurransearena; rød politikk vil, i mine øyne, gjøre oss dømt til å tape konkurransen.
Jaja, - da har du en stor jobb med å overbevise den store delen av befolkningen som ikke forstår sitt eget beste, -eller kanskje det er nettopp det de forstår, -sitt og de andres beste?

Nå må jeg gruble..... Rød politikk, -hva er det? Norge er et av verdens rikeste land, -eller? :-/
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Re: Dokumentaren som ble stoppet

knutinh Gjorde han? Har du en skrev:
Ojsann, beklager, noen link har jeg ikke. Det ble sagt på et TV program som omhandlet ham.
En av hans utsagn i forhold til yrke (i samme program)var: For those of you with C-levels, hey you can be the president of the USA
(Om det skulle være nødvendig,,, C-level er dårlig karakter på vitnemål)
Jeg burde nok huske hvilket program, men hjernen svikter.... :(
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Du har soleklart et poeng mht. hva som kan kalles en dokumentar. Likevel, uten å få muligheten til å se, kan man jo ikke vurdere sakligheten...

Ellers, blant våre siste eskapader, så var vi med å slakte flere hundre tusen Irakere fordi Amerika skulle få produsere billig olje. Tyskland, blant andre stod imot, Norge diltet etter. Og om man fikk med seg de små innleggene i avisene dagene etter at Irak ble attakert, kunne man lese at Israel var på en stor mordoffensiv i Palestina... men var det noen som protesterte på det?
Nei, de stakkars jødene får ture fram som de vil.
Jeg sitter med en følelse av at alt Adolf Hitler klarte å lære dem var hvordan man skal være overgripere
Og i min naive verden tror jeg at om Israel hadde brukt 20% av våpenbusdsjettet sitt de siste 50 år på å bygge skoler og infrastruktur i Palestina, ville situasjonen der nede vært helt annerledes.
Kort sagt så fikk/tok jødene landet fra Palestinerne i 1947, og da noen protesterte ble de skutt.
Å få en venn eller slektning drept skaper et visst sinne i mennesker. Palestinerne ville hevne disse drap med stokker og sten, men da ble de overfalt av jagerfly, bomber og elitesoldater. Planen virker tydelig, drep noen som en start, når sinnene kommer i kok og spede hevnaksjoner forsøkes kjører man tanks over sivilbefolkningen, og kan fritt okkupere mer av deres land.
Øye for øye og alt det der....
Og Norge (med Bondevik i spissen) tilgir og bortforklarer alt

Dette er rett og slett ikke rett lomt.
Hvor du har dette tallet fra vet ikke jeg, jeg har ikke det eksakte tallet men det er ikke "mange" drepte i denne krigen, de som drepes nå blir drept av sine egne og Norge var heller ikke med og støttet krigen, vi kom vel inn på et seint tidspunkt for å være med å hjelpe til å få landet på fote igjen.
Det du sier om Israel er i alle fall ikke rett, Israel ble angrepet av sine naboland rett etter opprettelsen av staten Israel, men klarte på underlig vis å vinne krigen. Jordan okkuperte vestbredden helt til neste krig som Israel også vant.
Palestinerne har fått penger i bøtter og spann, men mesteparten har havnet i lommene til bl.a Arafat, og palestinerne har som mål å utslette Israel og jødene.
Når Israel angriper går de etter lederne av terrorgrupper, som gjerne dessverre gjemmer seg blant barn og kvinner, men når palestinerne angriper har de som mål å drepe flest mulig uskyldige.
Palestinerne skyter på israelske soldater med steinkastende unger som levende skjold, og når israelerne skyter tilbake er det dessverre ungene som blir skutt.
Det er palestinerne som ønsker å utrydde jødene og ikke omvendt, hadde jødene virkelig ønsket det, så hadde de kunnet gjort det for lenge siden. Det er ikke nødvendigvis den svakeste parten som har rett, men dessverre pepres vi med feilinformasjon om denne striden her i landet.


Edit: Så ikke at Ivar L hadde svart utførlig på dette... Jaja..
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Den venstreorienterte antikrigsorganisasjonen Iraq Body Count estimerer rundt 30.000 drepte i Irak, ikke "flere hundre tusen".
jeg er selvsagt usikker på antallet og har nok gått litt i ekstremistenes fotspor mht. antallet....
MEN, der finnes dem som påstår at Holocost aldri fant sted også... jeg personlig føler nok at det ikke stemmer...
Hvem har rett mon tro?

[quote ]
Forøvrig produserer ikke USA ett gram olje i Irak
[/quote]

Det er da pussig at Dagens Næringsliv i fjor høst skrev at Amerikansk produsert olje hadde gått opp noen dollar fatet grunnet terriristangrep på et av oljefeltene deres. Det viste seg at terroristene var Irakere, og tidligere eiere av annelgget, som ønsket å begrense uttaket av "deres" olje...

[quote ]
Tyskland forsvarte private interesser i form av store industrielle og militære kontrakter med Saddam Husseins regime. Det samme gjorde Frankrike og Russland.
[/quote]

Enig med deg ang. Frankriket og Russland, men at Tyskland hadde slike interesser der gikk meg hus forbi. Har du noen referanse til denne påstand?

[quote ]
Det har seg engang slik at for å kunne fordele verdier må vi først skape verdier. For å skape verdier må vi være konkurransedyktige, ha et levende næringsliv, gjøre Norge attraktivt for gründere, entreprenører og kapitalister.
[/quote]

Idealistisk sett er du jo inne på noe. Men i praksis???
Eksemplene florerer, drister meg til ett,
E-verket var statlig eid, strømmen til oss vanlige var billig. Etter privatiseringen steg prisen med 4-500%. Nå viser det seg at nettet og kraftverkene aldri har vært dårligere vedlikeholdt. Vi betaler mye mer for en vare som er mer ustabil. Og dette er altså oss til gode??? Menig mann som allerede sliter med å betale for alle andre ting som er nødvendige og kjekke å ha (ene-importør fortjenester til kapitalister som aldri engang løfter en finger for å gjøre handelen bedre, drar i land stor kapital på sleipe eneretts-avtaler.)


Ellers, takk for gode og saklige argumenter :)
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Sjekk for eksempel denne linken:
http://www.desert-voice.net/israeli_attrocities.htm

1967, en flyktningeleir med 1800 kvinner og barn slaktet(Sharon ble for det "stuntet" avsatt som militær leder, men greide altså likevel å bli leder i landet noen år senere), hvis ikke det er mord, hva er det da?

Men for all del, jeg er motstander av all krig. Palestinerne er ikke mine venner, jeg mener bare å se at de er underlegne våpenmessig og blir stadig terrorisert. En fredsprosess må til, og det må begge sider være med på.
Min mening er at Herr Sharon gjorde alt han kunne for å fremprovosere selvmordsbombere, slik at han kunne ha en "legitim" rett til å drepe.
Det er den sterkeste som må ta håndkleet i sin hånd og gjøre det som er rett, og i den konflikten er det Israel
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Jaja, - da har du en stor jobb med å overbevise den store delen av befolkningen som ikke forstår sitt eget beste, -eller kanskje det er nettopp det de forstår, -sitt og de andres beste?
Det er ikke min jobb, det er politikernes. De argumenterer og de styrer, på grunnlag av dette gjør jeg meg opp min oppfatning og du gjør deg opp din. Det er vel slik demokratiet skal fungere?
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Det er palestinerne som ønsker å utrydde jødene og ikke omvendt, hadde jødene virkelig ønsket det, så hadde de kunnet gjort det for lenge siden. Det er ikke nødvendigvis den svakeste parten som har rett, men dessverre pepres vi med feilinformasjon om denne striden her i landet.


Det er garantert ikke alle Israelere som ønsker så, men lederne deres som styrer.
Eneste grunn til at det ikke allerede er gjort er jo at da ville verden virkelig forstå at de er værre enn Adolf himself
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Enda en tråd som tar av takket være rabiate Affa og den "objektivt-vitenskapelige" Løkken.

:D
 
K

knutinh

Gjest
Re: Dokumentaren som ble stoppet

Hvis Israel ikke hadde hatt overlegen militærmakt, ville en samlet arabisk liga inkludert Iran, Syria, Libanon etc.etc. invadert landet og begått folkemord på et øyeblikk.
Helt klart
Israel lever under konstant trussel om full invasjon, den arabiske liga nekter å anerkjenne dets eksistens. At Israel består som utpost, som et ensomt fort, på fiendens grense er dessuten nyttig for oss her i vesten.
Ikke enig. Jeg tror at Israel brukes for det det er verdt ovenfor den jevne muslim av kyniske ledere som motivator og for å bygge under USA som den store stygge satan. Uten Israel ville midtøsten vært en kjedelig steinrøys med enkelte olje-eksporterende regimer sponset av f.eks USA (eller russland).

Merk parallellen til hvordan herr Bush utnyttet 9/11 til å gjennomføre sine egne agendaer uten at noen turde å si ham imot på akkurat samme måte.


Imidlertid holder de som et demokratisk land, det eneste i regionen, en litt høyere standard enn barbarene de kjemper mot.
nrk text-tv:
" Den  islamistiske  gruppen  Hamas  
forsvarer  drapene  på  fire  israelere  
ved  den  jødiske  bosettingen  Kedumim  
på  Vestbredden  i  natt...
Få  timer  etter  at  den  palestinske  
aksjonen,  skjøt  israelske  fly  raketter  
mot  mål  på  Gazastripen."

Er det å skyte raketter mot sivile som hevn for angrep fra terrorister din definisjon av høye moralske standarder? Hva var det nå Ben-Gurion & Co drev med før 1947...

Jeg er overbevist om at tallet er nærmere 100%, ikke 1-2. Det har seg engang slik at for å kunne fordele verdier må vi først skape verdier. For å skape verdier må vi være konkurransedyktige, ha et levende næringsliv, gjøre Norge attraktivt for gründere, entreprenører og kapitalister. Verden er en handelsmessig konkurransearena; rød politikk vil, i mine øyne, gjøre oss dømt til å tape konkurransen.
Verden er i alle fall ikke svart/hvit. Sett med norske øyne er all amerikansk politikk mørkeblå. Sett med amerikanske øyne er vi nordmenn softe sosialister =)

Fri handel er et veldig nyttig verktøy for å finne lokale minima. Et tungt byråkrati kan ikke lage biler eller doruller. Det er det grådige og oppfinnsomme grundere som kan. Men disse grunderene bryr seg ikke om miljø og setter seg selv i monopolsituasjon med alle midler om de får lov (det ville jeg ha gjort). Derfor må det eksistere et rammeverk rundt som begrenser vikrsomheten.

Det tror jeg ikke et sekund på. Dokumenter det. Med en IQ på under 80 begynner man å nærme seg lettere funksjonshemmet og vil ha store problemer med elementære ting som utdannelse og normalt arbeidsliv. At Bush eller noen annen fremtreden politiker har under 80 i IQ er helt utenkelig.
Gitt at han stort sett styres av de som fikk ham valgt så er det vel ikke helt utenkelig. Er mensa-medlemskap det første som slår deg når du hører fyren snakke?=)

Vi kan vel i alle fall være enige om at fyren gjorde det svært middelmådig på skolen og at han ikke har oppnådd noe i næringslivet å snakke om (flesteparten av fortakene hans har vel gått konkurs). Når det gjelder å snakke rett til den amerikanske underutdannede hvite kristen-protestantiske folkesjela har han derimot gjort det godt.

-k
 
Topp Bunn