Diverse RC, droner etc.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Siden det alltid ser ut til å være noen med kunnskap om det meste her inne, og en forståelse for utstyr og teknikk.

    Hva med RC, fjernstyrte biler, båter og fly og slikt.

    Har nylig valgt å prøve ut dette, mer bestemt FPV-droner og racing. Droner med kamera i front som sender til briller man har på hodet og som man styrer med en radio.

    Har kjøpt en Frsky taranis x9d plus radio og et par FatShark Dominator V3 briller. Har ikke kjøpt noen quads/droner ennå og planlegger litt tid i simulatorer først. Kanskje en micro til innebruk a la en Tiny Whoop. Så når sommeren kommer noe større til utendørsbruk.

    ..

    Noen med slike hobbyer og interesser her inne?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.849
    Torget vurderinger
    0
    Rasende morro, så leneg det går bra, og så er det skrekkelig surt ( kan også være dyrt ) når det krasjer!

    RC lek i lufta MÅ holdes godt unna flyplasser, det er viktig!

    Også viktig å hive seg på det så snart som mulig før det kommer forbud! Quadcopter har potensiale til å bli terrorvåpen nr 1! Når første politiker er drept av luftbåren sprengladning kommer forbudet. Jfr. ny våpenlov her på berget.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg flyr endel fpv. Stort sett med fly og tricopter. Er lite med racequads her. Men har en liten babyhawk til innendørs bruk. Bruker spektrum radio og fatshark briller
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.467
    Antall liker
    4.262
    Torget vurderinger
    10
    Jeg flyr endel fpv. Stort sett med fly og tricopter. Er lite med racequads her. Men har en liten babyhawk til innendørs bruk. Bruker spektrum radio og fatshark briller
    Cruiser har skjønt det, fly som gjelder!

    Barna og Dirty Birdy 563.jpg

    Barna og Dirty Birdy 569.jpg

    Barna og Dirty Birdy 492.jpg

    Skikkelig vintage fra 70-tallet som gjelder her, kjønnsløse isoporkjerrer ikke interessant for min del, byggingen er halve moroa!

    Mvh.
    SAL
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Siden det alltid ser ut til å være noen med kunnskap om det meste her inne, og en forståelse for utstyr og teknikk.

    Hva med RC, fjernstyrte biler, båter og fly og slikt.

    Har nylig valgt å prøve ut dette, mer bestemt FPV-droner og racing. Droner med kamera i front som sender til briller man har på hodet og som man styrer med en radio.

    Har kjøpt en Frsky taranis x9d plus radio og et par FatShark Dominator V3 briller. Har ikke kjøpt noen quads/droner ennå og planlegger litt tid i simulatorer først. Kanskje en micro til innebruk a la en Tiny Whoop. Så når sommeren kommer noe større til utendørsbruk.

    ..

    Noen med slike hobbyer og interesser her inne?
    Får du flydd noe? Kjøpt deg en quad enda?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Har en Team Associated 1:8 elektrobuggy, bruker den for lite men det er artig. Fordelen med en bil av såpass kvalitet er at det blir lite mekkking.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Børsteløst og lipobatterier er genialt. Slipper alt det nitrostyret men med samme prestanda.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Siden det alltid ser ut til å være noen med kunnskap om det meste her inne, og en forståelse for utstyr og teknikk.

    Hva med RC, fjernstyrte biler, båter og fly og slikt.

    Har nylig valgt å prøve ut dette, mer bestemt FPV-droner og racing. Droner med kamera i front som sender til briller man har på hodet og som man styrer med en radio.

    Har kjøpt en Frsky taranis x9d plus radio og et par FatShark Dominator V3 briller. Har ikke kjøpt noen quads/droner ennå og planlegger litt tid i simulatorer først. Kanskje en micro til innebruk a la en Tiny Whoop. Så når sommeren kommer noe større til utendørsbruk.

    ..

    Noen med slike hobbyer og interesser her inne?
    Får du flydd noe? Kjøpt deg en quad enda?
    Nei jeg har ikke det. Interessen forsvant etterhvert siden jeg aldri kom i gang skikkelig, så det var et bortkastet kjøp. Synd for det ser litt moro ut med FPV-flyging.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Ja, lærekurven er ganske bratt kontra f.eks fly og vinger. En fordel med noen timer i simulator før man drar på med en 5"
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.401
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hvilke regler gjelder for droner, kan de "hoovre" over mitt hus for eget forgodtbefinnende? Grunnen til at jeg spør, er at i den siste tiden, har en eller annen nabo gjort dette nesten daglig og jeg finner det plagsomt. Ikke bare forstyrrer det privatlivets fred, men det støyer også. 15-20m over hustaket står den og "synger". Er dette virkelig lov, da de gjerne har kamera også? Jeg har ingenting å skjule, men fantastisk irriterende
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hvilke regler gjelder for droner, kan de "hoovre" over mitt hus for eget forgodtbefinnende? Grunnen til at jeg spør, er at i den siste tiden, har en eller annen nabo gjort dette nesten daglig og jeg finner det plagsomt. Ikke bare forstyrrer det privatlivets fred, men det støyer også. 15-20m over hustaket står den og "synger". Er dette virkelig lov, da de gjerne har kamera også? Jeg har ingenting å skjule
    Har du ikke en hagle i hus? jeg hadde skutt ned faenskapet :cool:

    mvh
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.074
    Antall liker
    2.533
    Hvilke regler gjelder for droner, kan de "hoovre" over mitt hus for eget forgodtbefinnende? Grunnen til at jeg spør, er at i den siste tiden, har en eller annen nabo gjort dette nesten daglig og jeg finner det plagsomt. Ikke bare forstyrrer det privatlivets fred, men det støyer også. 15-20m over hustaket står den og "synger". Er dette virkelig lov, da de gjerne har kamera også? Jeg har ingenting å skjule, men fantastisk irriterende
    Droner kan ikke fly mindre enn 150 meter fra hus, persone, biler og annet som ikke er under pilotens kontroll.
    Så hvis du vet hvem det er så kan du jo be dem pakke sammen.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.074
    Antall liker
    2.533
    Hvis dronen veier mer enn 250gram så skal pilot også ha "førerkort", så man kan også melde inn brukere om dronen skulle være større enn det og de ikke gir seg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.467
    Antall liker
    985
    [...]kjønnsløse isoporkjerrer ikke interessant for min del, byggingen er halve moroa!
    Høres ut som du har samme hobby som farsan; kræsje modellfly og bygge dem opp igjen? 😁
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Hva er en ok nybegynner drone ? Altså ikke for dyr, men så at man lærer seg å manøvrere litt før enn investerer i noe mer brukanes (om enn får det til) 😁

    Link please 😇
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det siste året (eller muligens to) har det blitt en enorm oppblomstring av RC-crawlere (relativt trege terrengbiler for svært teknisk krevende terreng) blant folk jeg kjenner som aldri har pusla med RC-hobby tidligere.
    Er dette en trend som bare tilfeldigvis har smittet internt i mine bekjentskapsgrupper, eller er dette noe dere andre ser også?

    Jeg har naturligvis gitt etter for fristelsen jeg også, og må si at det er absurd moro , så jeg klager på ingen måte.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    Ja. Og deretter begynte det å tyte over av rock racere.

    Jeg ramlet oppi dette da det for noen år siden gikk opp for meg at Tamiya hadde begynt å relansere rc kit fra 80 -og tidlig 90-tall. Deretter fulgte Kyosho og Schumacher etter. Jeg synes nesten det er morsommere å bygge bilene (buggyene) enn å kjøre med de. Det gir meg samme meditasjonsgevinst som store Legosett. Det sagt er det rasende artig å kjøre også altså.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.401
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Blitt veldig populært i det siste dette. Nøff said! 😉
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.990
    Antall liker
    6.214
    Droner er særlig populært blant russiske turister som kommer hit, ser det ut til.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn