Rammstein på Valhall 19-02-2012

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
Verdens beste liveband kommer til Oslo 19. februar neste år.
Billetter er lagt ut for salg. Løp og kjøp! :p

Etter det jeg har fått med meg, skal de spille alle de beste sangene fra tidligere album på denne konserten i forbindelse med et nytt samlealbum.

Fra en tidligere konsert i Berlin:




 

SteinLarsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.06.2009
Innlegg
1.110
Antall liker
1.332
Sted
Nykirke
Torget vurderinger
5
4 billetter har kommet - familien skal på tur :)
 

Lespaul

Medlem
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
45
Antall liker
32
Torget vurderinger
1
Dere får håpe lyden i Valhall har blitt bedre siden sist de spilte der.
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Ja, sist var det verdens beste liveband i verdens dårligste konsertlokale. Tror ikke jeg gidder denne gangen.
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
Lespaul skrev:
Dere får håpe lyden i Valhall har blitt bedre siden sist de spilte der.
Synes faktisk ikke lyden var så ille på valhall i fjor. Ikke bra, men ikke direkte dårlig heller til PA-lyd å være.

Var på AC/DC i telenor arena året før og det var helt grusomt. Instrumentseparasjon var et fremmedord. Hele lyden var bare en gigantisk suppe. Null instrumentseparasjon. Til og med bassen var kjip.

Har nok mye med hvor man står hen å gjøre...
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.281
Antall liker
2.525
Torget vurderinger
1
Hva i alle dager gjør Rammstein til verdens beste live band? Kommunikasjonen med publikum er jo fullstendig fraværende!

Når det gjelder lyden så var den så møkka dårlig at om ikke jeg hadde hatt vip billetter ville jeg følt det som ripoff!

Valhall er fullstendig ubrukelig som konsertlokale.
 
N

nb

Gjest
Roald skrev:
Valhall er fullstendig ubrukelig som konsertlokale.
Ikke helt topp, nei. Men jeg fikk meg en liten overraskelse første gang jeg var på en skikkelig ordentlig svær stadionkonsert - AC/DC på Wembley i London. Jeg har hørt en del laber konsertlyd i Oslo Rektum osv, men Wembley var helt suverent det verste jeg noensinne har hørt. Ekkoet gjallet leeeeenge på stadion - det var nesten umulig å skjønne hva Brian Johnson sa når han snakket og når de spillte ble det en gedigen smørje av det hele. Det var selvsagt tøft som faen åkke som - det er tross alt AC/DC live.

Etter den opplevelsen fremstår det ikke fullt så ille på de ymse arenaene i Oslo. Det er også de som får det til, der jeg satt på Roger Waters i Telenor Arena var lyden f.eks. veldig, veldig bra.
 
Topp Bunn