Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ser ut til at nålefanen kan byttes, men at det koster flesk. Ingen hul boronnålefane er å oppdrive, så ved fiks blir den heller ikke som original igjen. Dårlig start på kvelden det her.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Kjedelige greier! Ikke mulig å få den fikset?
    SoundSmith tar $450 pluss frakt i følge hjemmesidene deres for å bytte nålefane til boron, men da ikke hul. 4500 pluss moms blir litt mye å bruke på den, får mye moro for den prisen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har meldt oss på i NM i potetrenne 2021. Nå tørrtrenes det i hagen. Ser at det ble litt tett mellom rennene til høyre i bildet, vi har definitivt noe å jobbe med før alt sitter som et selvskudd.
    IMG_20200624_100125.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ventearm ønskes kjøpt. Gjerne Jelco SA-750DB. Ta kontakt hvis du har en å selge.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Bitumen er lagt og knoketesten bestått med glans.
    IMG_20200625_201611.jpg


    Eneste som mangler er 70 gram, så er vekta til @BeetleBug sin lundefugl tangert. Selv med dobbel bitumen kommer jeg ikke i mål, mon tro om chassiset var et annet tidligere i produksjonen?
    IMG_20200625_201757.jpg
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da det ikke har dukket opp en perfekt ventearm på torget ennå, tok jeg hullboret i egne hender. Jeg har som kjent liggende en fullt fungerende EPA-100p til Sveriges Radio-spilleren og den er jo fullt kvalifisert til å være ventearm.
    IMG_20200630_221302.jpg

    For dere med ekstremt god hukommelse minnes dere sikkert mitt første forsøk på finéring, her ser dere resultatet etter litt hardvoksolje og pussing. Pretty from afar but far from pretty.

    Armen kommer uten integrert armløfter og -hviler, noe som gjør bruken litt plundrete. Heldigvis hadde jeg en armhviler til 1210 liggende og basen til en dustbuster fungerer flott som feste.
    IMG_20200630_223446.jpg


    Etter kl 2230 blir jeg en utålmodig mann, spesielt når jeg skal på dagvakt dagen etter. Prøvespilling er derfor på sin plass, selv om armen kun er fiksert av sin egen vekt på armbordet. Det låter fint, men det vil nok låte bedre med nøyaktig justering av armgeometrien og god forankring i armbordet.
    IMG_20200630_224924.jpg
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noen som har erfaringer med dobbel mva når selger ikke har merket pakken med VOEC-kode? Hvor mye plunder blir det å få tilbake mva?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jada!
    Med god hjelp fra min bedre halvdel, som fortsatt har både skarp- og dybdesynet i behold, fikk jeg endelig på plass ventearmen. Ikke uventet har riktig armgeometri mye å si, så hullsaga måtte fram for å lage litt ekstra slingringsmonn for justering.
    Her er altså resultatet, med Ortofon 2M Black som rillerytter.
    IMG_20200714_211556.jpg


    Vinyl, diamant, aluminium, plast og litt støv i skjønn forening.
    IMG_20200714_211503.jpg

    Som dere ser låter Ane Brun ekstra bra. Ah, livet smiler selv om det er tirsdag.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Men det er mer!
    Mer kom i kveld i form av en dobbeltmomset pakke fra solens rike.
    IMG_20200714_211800.jpg


    Etter å ha svinnet vintage boron et par poster tilbake kjente jeg stressvetten bre seg utover legemet bare av synet.
    IMG_20200714_211853.jpg


    Heldigvis kom angstfremmeren med lettfattelige instruksjoner
    IMG_20200714_211939.jpg


    Med skjelvende hender ble to til en, og det var vakkert!
    IMG_20200714_213605~2.jpg


    Som mindre begavet medlem av korttidsminneforeningen setter jeg stor pris på at Technics har gjort det enkelt med tanke på stifttrykk. Hva var det igjen? Jo, 1,25 gram! Hvorfor ikke andre produsenter har gått for en slik jukselapp vites ei.
    IMG_20200714_215438~2.jpg


    Blendende vakkert og en påminnelse om at jeg må få ut fingeren og få bestilt diverse kabler til TVen så rotet på veggen forsvinner.
    IMG_20200714_215900.jpg


    Vinyl, diamant, boron, plast og metall i skjønn forening. Ane Brun låter som dere ser enda bedre enn tidligere. Det trente vinyløyet vil se at jeg fortsatt ikke har VTA helt i på stell. En litt tykk gummipakning og lett hastverk har skyld i det. Tror jeg drister meg til å beefe opp gummimatta litt, er ikke spesielt lysten på å måtte skru av armfestet og justere alt igjen.
    IMG_20200714_215914.jpg
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulere!!!
    Var på tide 😀
    Takker!
    Det var definitivt på overtid ja, ferie har noe for seg. Lange utgreiinger om hvordan det låter får jeg komme tilbake til ved en senere anledning. Umiddelbart låter EPC 205mk3 med SAS-nål hakket bedre enn 2M Black, selv rett ut av boksen. Om det er placebo eller ei vet jeg ikke, men jeg er fornøyd så langt. Har ikke fått testet PH-10 med denne pickup/armkomboen ennå grunnet noe korte kabler og en dose latskap. Kommer forhåpentligvis før ferien er over.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Så over til spørsmålet ingen stilte. Hvordan spikret du armplasseringen? Jeg kunne kjøpt en ferdig mal på Ebay for ca 2k men det er jo ikke like morsomt som å bruke dette:
    IMG_20200715_001748.jpg


    Hullene er nøyaktig 235 mm fra hverandre, senter til senter, sånn ca. Blyanten er et smørgåsbord av et multiverktøy. Den fungerer som verktøy for å merke av senter for armen på armbordet, samt spindelforlenger med høydejustering (gummistrikket) av linjalen for nøyaktig plassering av armen etter hullboret har vært i drift. Når jeg fjerner viskelæret på blyanten passer den perfekt på spindelen. Det eneste minuset er at blyanten ikke sitter spesielt godt fast i andre enden, så justeringsapparaturet er svært slarkete med innebygd vindskeivhet. Alle kriterier for en pinlig nøyaktig plassering av armen er dermed sikret. Kona har innstendig bedt meg om å utvikle et nytt verktøy som ikke involverer en stjålet blyant fra vår eldste datter, så versjon 2.0 kommer til å bli bedre, jeg lover. Totale investeringer i versjon 1.0 var 23 kr for tre linjaler fra Biltema. Det betyr vel at jeg kan handle vinyl for de resterende 1977 kronene jeg sparte på å ikke kjøpe Ebayverktøyet?
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Monologen fortsetter!
    For dere som husker den famøse 310MC-hendelsen husker dere kanskje også at jeg trøsteshoppet på nattevakt i etterkant. Resultatet av pengebruken er nå ankommet. With no further ado:
    IMG_20200720_205832.jpg

    Som manna fra himmelen dukket det opp en ny sjanse på finn.no. Denne virker å være i svært god stand, så forventningene er høye.

    Det som var medvirkende årsak til at det køddet seg til sist gang var et billig T4P -adapter, så for å sikre meg best mulig mot gjentakelse uten å fjerne hovedårsaken til ulykken, altså meg, måtte det anskaffes et nytt og bedre adapter. Jeg flesket til med gullkortet til naboen og dette dukket opp i postkassen i dag.
    IMG_20200720_205405.jpg

    Top of the pops-adapteret fra solens rike.

    Ser lovende ut.
    IMG_20200720_205444.jpg


    Lenge siden en plastboks har vært så vakker. Innholdet ser forøvrig også bra ut.
    IMG_20200720_205618.jpg


    Eskenytt! Sist det skjedde her i huset var da vi storhandlet fra Ikea. Dette er mye mer moro.
    IMG_20200720_205528.jpg


    Når to blir til ett ser det slik ut
    IMG_20200720_210243.jpg


    IMG_20200720_210316.jpg


    Så hvordan låter så dette kunstverket? Jeg aner ikke. Har ikke fått koblet det opp, er fortsatt livredd for alt som involverer boron, så jeg må manne meg opp før jeg tør å fortsette.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    Kanskje ikke en ide å roe nervene med en flaske vin før montering av denne....
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje ikke en ide å roe nervene med en flaske vin før montering av denne....
    Nei, tror ikke det er en god idé. Kaffe skal jeg definitivt også holde meg unna. Glad jeg ikke er kirurg, det hadde ikke gått veldig bra.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Så tok han mot til seg og ga seg i kast med ukas største utfordring.
    IMG_20200720_221806.jpg

    Puh! It's done!

    Nå er det bare å spille musikk!
    Simin Tander synger som alltid tårevått vakkert, om mulig er det tårevåtere nå enn tidligere. Placeboeffekten har definitivt slått til for fullt og musikken nytes i det fulle. Førsteinntrykket er at MC310 låter noe fyldigere enn EPC-205C Mk3.
    IMG_20200720_224855.jpg


    Håper allmuen orker et bilde til før jeg fordyper meg i musikken utover de lyse timer.
    Den hellige firenighet i fri utfoldelse; diamant, boron, plast og metall.
    IMG_20200720_224924.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Etter noen timer med musikk kan jeg ikke si meg annet enn godt fornøyd, men pickupen er mye mer sensitiv for overflaterusk enn EPC 205c mk3, så en platevask eller 20 må til etterhvert. Bålspraking er trivelig men det finnes grenser for hvor koselig selv jeg orker å ha det. Til og med skiver jeg vet er vasket og som ser gullende rene ut produserer peiskoslyder. På tide å teste ut Twsts sin ultralydvasker som jeg var så heldig å få låne for en stund siden. Nå er det på tide med litt søvn, ungene tar dessverre ikke hensyn til at far har fått ny pickup og har lyst til å sitte oppe hele natta og høre på musikk.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.249
    Antall liker
    9.034
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro å lese dine monologer :)

    Får man et bilde av hele oppsettet også snart? :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Morro å lese dine monologer :)

    Får man et bilde av hele oppsettet også snart? :)
    Bilder kommer. Er ikke så mye å se, en terracottaishfarget vegg med en tv i midten og to høyttalere på hver side. Platespiller under tven, alt elektronikkræl skal gå i stereobenken.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Dagens prosjekt.
    IMG_20200722_110335.jpg

    Begynner å bli en stund siden jeg har gjort dette, og dermed gjentas alle nybegynnerfeilene. For mye fotovæske for å bryte overflatespenningen, for lite, prøve med en Zalodråpe eller to for å så finne ut at det ikke er veldig lurt å ha vaskemaskinen gående på sentrifuge rett under platevaskeren da selv to dråper Zalo skummer ved nok vibrasjoner. Nå ut for å kjøpe mer blårens. Ferien flyr når hobbyer skal dyrkes.
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    Bruker du Puffin og Gold Note? Hvordan er dette koblet sammen (kan ingenting om Puffin, bortsett fra hva jeg har skummet gjennom på nettsidene deres (og at de må veie 700g....)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Bruker du Puffin og Gold Note? Hvordan er dette koblet sammen (kan ingenting om Puffin, bortsett fra hva jeg har skummet gjennom på nettsidene deres (og at de må veie 700g....)
    Nå bruker jeg Puffin, både av litt latskap og praktiske hensyn da jeg har litt korte kabler fra armen samt fra PH-10 til høyttalerne. Alle justeringsmulighetene til Puffin gjør den til en fantastisk liten sveitserkniv for LP. Blir mer og mer glad i den. Den låter svært bra, selv på LOMC, tyst som graven er den også. PH-10 ble slått på for fotografen. Skal kjøre en AB-test etterhvert, må bare få pløyd meg gjennom alle andre prosjekter som bør være i boks først.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.249
    Antall liker
    9.034
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro å se.. kii er du happy med?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Et lite hjertesukk fra nord angående Devialet. Devialet sier at Phantom ikke kan repareres grunnet helt spesielle produsjonsmetoder og -verktøy. Hvis du får en bulk i et element må hele høyttaleren byttes, og det koster flesk. Så dukker det opp en Youtubevideo av en fyr som demonterer en Phantom med et par fastnøkler, fikser et element med ulyder grunnet en bulk og setter den sammen igjen. Tilsynelatende fungerer den som den skal etterpå. Etter å ha sett videoen forstår jeg definitivt ikke hvorfor Devialet påstår at høyttalerne ikke kan repareres. Konstruksjonen virker herlig enkel og å bytte basselementene kunne selv jeg greid med litt møye.
    Her er litt kveldsunderholdning på en torsdag
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.249
    Antall liker
    9.034
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Blir vel i mange tilfeller et kost objektiv i det.. flere merker tar jo blodpris for nye element slik at man gjerne heller kan kjøpe nytt.. men de ser vel butikk i å heller presse ut en ny enhet og ta den gamle inn og "pusse" den opp og selge som refurbished, eller enda mer utspekulert, selge den som helt ny med nytt serie nr..
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Blir vel i mange tilfeller et kost objektiv i det.. flere merker tar jo blodpris for nye element slik at man gjerne heller kan kjøpe nytt.. men de ser vel butikk i å heller presse ut en ny enhet og ta den gamle inn og "pusse" den opp og selge som refurbished, eller enda mer utspekulert, selge den som helt ny med nytt serie nr..
    Sannsynligvis det de gjør ja, er jo en del refurbished Phantoms ute og går. Å skulle betale ca €1700 for å bytte et bulket element er vanvittig i min bok. Det er godt over halvparten av hva en ny høyttaler koster. Ikke akkurat god kundebehandling.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva slags parkett har du på gulvet, den var flott :giggle:, og anlegg så ikke verst ut det heller.. :ROFLMAO:
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hva slags parkett har du på gulvet, den var flott :giggle:, og anlegg så ikke verst ut det heller.. :ROFLMAO:
    Takker!
    Jeg er fornøyd med både parkett og anlegg. Det er Tarkett heritage eik blond, som kommer med mye kvist og i hundre forskjellige sjatteringer. Det var er sant helvete å fargesortere parketten før legging for å unngå at det ville se ut som om vi hadde seks forskjellige gulv i samme rom. Heldigvis har kona bedre fargesyn enn meg, så hun tok brorparten av jobben. Jeg har derimot matchet platespiller og benk, noe selv jeg ser krasjer fullstendig med både vegg, gulv og seg selv. Ny benk i eik ønskes kjøpt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn