Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    La det bli lyd!
    Dette ble en begivenhetsrik kveld. En ny riaa kom i hus, og ble uten mye om og men modifisert med en gang. @Twsts var behjelpeligheten selv og vartet opp med både know how og deler for å få digitalutgang på den nyankomne Lundefuglen fra Parks Audio. Tusen hjertelig takk for det! Å slippe en unødvendig d/a/d-konvertering er flott og en fantasillion muligheter for tweaking av lyden er et pluss, om ikke utelukkende. Det kan bli for mange valg for en enkel sjel fra kalde nord.
    IMG_20200519_012629.jpg

    Nå gjenstår det bare timesvis med finjustering og nilytting. Jeg grugleder meg.
    For å gjøre det enda vanskeligere har jeg endelig fått pakket opp en liten godsak fra Italia, en Gold Note PH-10 med ekstern strømforsyning. Den er ikke koblet opp og tatt i bruk ennå, kan ikke ta all moroa på en dag.
    IMG_20200519_012527.jpg

    Her flankert av strømforsyningen med den tvilsomme av/på-bryteren. Et nytt kabinett er på gjøremålslista men det er ikke høyt prioritert da den står ute av syne. Ny bryter blir det nok etterhvert.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hardt arbeid lønner seg tydeligvis! Grattis :)
    Takker!
    Med hardt arbeid regner jeg med at du tenker på ekstravakter for å betale andre for å gjøre ting jeg ikke kan? Bli nok litt mer hardt arbeid framover da antiskatingen fortsatt ikke er helt på g. Låter og måler fint, men OCDen har ikke godt av at det ikke er 103% på stell.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Der var spilleren i all sin prakt. Ble kjempefin! Gratulerer! (y)🤤

    Puffin RIAA er saken. Selv om det er mange valg i menyen MÅ du ikke skru noe i det hele tatt uten om å stille gain og Load. :cool: Jeg må modde på en digital utgang på min jeg også. Akkurat nå kjører jeg en ren analogrigg hvis jeg ser bort fra Puffin.

    Kos deg med spiller og videre utpakking. 🤤
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Der var spilleren i all sin prakt. Ble kjempefin! Gratulerer! (y)🤤

    Puffin RIAA er saken. Selv om det er mange valg i menyen MÅ du ikke skru noe i det hele tatt uten om å stille gain og Load. :cool: Jeg må modde på en digital utgang på min jeg også. Akkurat nå kjører jeg en ren analogrigg hvis jeg ser bort fra Puffin.

    Kos deg med spiller og videre utpakking. 🤤
    Takker og bukker!
    Begynner å komme seg. Er spent på om Puffin i digitalmodus kan hamle opp med PH-10. Har mine tvil, men tar jevnlig feil, så gleder meg til shootout. Modifikasjonen er ikke vanskelig, men det var flott å få hjelp av @Twsts og hyggelig selskap i samme slengen.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det skal vel litt til å konkurere med den riaaen til mange ganger prisen. Dog, mange flere muligheter på Puffin inkl kurve for 78 plater. Det har du jo på spilleren din så det må du ha! 😄 PH-10 ser veldig bra ut, at den har xlr er et stort pluss. (y) Blir spennende å høre hva du får ut av en sammenlikning.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Det skal vel litt til å konkurere med den riaaen til mange ganger prisen. Dog, mange flere muligheter på Puffin inkl kurve for 78 plater. Det har du jo på spilleren din så det må du ha! 😄 PH-10 ser veldig bra ut, at den har xlr er et stort pluss. (y) Blir spennende å høre hva du får ut av en sammenlikning.
    Sant, det er i utgangspunktet en noe urettferdig sammenligning. En ting som jeg ikke fikk med meg før jeg kjøpte Lunda var at det er svært begrenset med lastvalg for pickuper. Kun 200 Ohm for MC og 47kOhm for MM er snaut. PH-10 har derimot 9 forskjellige valg fra 10 Ohm til 47 kOhm som burde dekke de aller fleste pickuper. Muligheten for to armer samtidig er også et pluss, selv om jeg strengt tatt ikke har bruk for det nå. Nå mangler jeg bare tid til hifinerding, så blir det duell!
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Litt usikker på hvorfor mr. Parks har holdt igjen på den fronten? Regner med du har listen med forslag til settings av gain og last på forskjellige pickuper? Flott å kunne skru i vei mens det spiller.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Litt usikker på hvorfor mr. Parks har holdt igjen på den fronten? Regner med du har listen med forslag til settings av gain og last på forskjellige pickuper? Flott å kunne skru i vei mens det spiller.
    Et eller annet sted måtte han vel kutte noen svinger for å få prisen ned. Kostet vel ikke mye mer enn 3500 kr inkl frakt og moms da den kom. Har sjekket ut forslagslisten, 24 pickuper er ikke all verden men det hjelper. Ellers virker det som det er et svært gjennomtenkt produkt.
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Et svært gjennomtenkt produkt. Fasinerende at han tar prinsipper og teori fra elektronikk og modellerer det inn i en liten svart boks. Sånt liker jeg. Å så får han det til å funke i tillegg. :cool:
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt skruer til pickuper til en fornuftig pris?
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Litt usikker på hvorfor mr. Parks har holdt igjen på den fronten? Regner med du har listen med forslag til settings av gain og last på forskjellige pickuper? Flott å kunne skru i vei mens det spiller.
    Det er fordi man oppnår det samme med de andre funksjonene som Puffin har uten å måtte loade PU og han er ikke alene om å tenke at det er best slik. TILT tilfører varme og mørk/lysere karakter fra ca 900hz. AIR tilfører / fjerner energi fra ca 8000hz. Dette er det samme man som oppnår ved å belaste PU med andre riaatrinn.

    -BB-
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg må gjøre noe feil, får ikke vekta over 650 gram. Bly neste?
    IMG_20200525_123011.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    For å oppklare forrige innlegg, jeg har dempet chassis og topplate med selvklebende bitumenplater samt prøvd å unngå noen vibrasjoner ved å frikoble printet med noen o-ringer. Takk til @BeetleBug for tipset. Mer info her:
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Og så lurer jeg på hvordan Parks Puffin Digitalis oppfører seg i dine ører og kanskje også i sammenlikning med adskillig vassere løsninger som er observert innomhus tidligere i tråden. :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Og så lurer jeg på hvordan Parks Puffin Digitalis oppfører seg i dine ører og kanskje også i sammenlikning med adskillig vassere løsninger som er observert innomhus tidligere i tråden. :)
    Puffin Digitalis er en overraskende god riaa i mine ører. Jeg har dessverre ikke fått testet PH-10 ennå grunnet mye annet på gjøremålslista, men skal kjøre en skikkelig test når tiden strekker til. Den vil beklageligvis være hyllefyll en stund fremover.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Puffin the lundefugl synes også jeg spiller svært godt. Skal mekke på digital utgang jeg også. Lettere å plassere og en ny verden av muligheter som kan testes mens du spiller. Genialt mr Parks! :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Puffin the lundefugl synes også jeg spiller svært godt. Skal mekke på digital utgang jeg også. Lettere å plassere og en ny verden av muligheter som kan testes mens du spiller. Genialt mr Parks! :)
    Virker å være en oppegående fyr, ja. Har du sammenlignet med andre riaaer? Noen inntrykk å komme med?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Forslag til MC-pickuper som matcher EPA 100 mk2 mottas med takk. Her er spesifikasjonene til armen.
    Screenshot_20200603-234333.png
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hvordan går det med pickup jakt? Venter spent på bilder og evaluering av spiller i daglig bruk 😀
    Her står alt i stampe, livet kom i veien for hifien. Armen jukser fortsatt litt på antiskatingen så den må tilbake til USA, men en liten pandemi står i veien for å få sendt ting over dammen. Underholdningen for tiden er en gravemaskin som maltrakterer hagen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Grus i dag, platting i morgen.
    IMG_20200610_112741.jpg


    Så over til hifi.
    Jeg har fått tak i noen cm² med bitumen, så nå kan endelig lundefuglen komme opp i matchvekt på ca 750 gram. Ellers lite å melde, pønsker på et uteanlegg i forbindelse med plattingen. Har en EC Living Tana SL-1 som fungerer til formålet, men stereo hadde vært kjekt, likeså muligheten for å henge støykildene på vegg.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Emilie Nicolas har overgått seg selv igjen. Det er bare å bøye seg i hatten å låne henne et øre, helst to. Dette er fenomenalt bra!
    album_coverart_emilienicolas_final-1.jpg


    GoGo Penguin kunne ikke være dårligere og har igjen levert en knallskive.
    GoGo-Penguin-Self-Titled-Hi-Res-550x550.jpg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Grus i dag, platting i morgen.
    Vis vedlegget 645926

    Så over til hifi.
    Jeg har fått tak i noen cm² med bitumen, så nå kan endelig lundefuglen komme opp i matchvekt på ca 750 gram. Ellers lite å melde, pønsker på et uteanlegg i forbindelse med plattingen. Har en EC Living Tana SL-1 som fungerer til formålet, men stereo hadde vært kjekt, likeså muligheten for å henge støykildene på vegg.
    Hva med Polk Audio?
    Atrium 4
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Litt har skjedd på vinylfronten.
    En legendarisk pickup er kommet i hus, kun funksjonstestet med herpa stift. Ny Jico SAS med boron nålefane er på vei fra solens rike. Det blir morsomt å få den i hus!
    IMG_20200623_200943.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Den siste lille justeringen, så kødder jeg det skikkelig til. Boron knekker for et godt ord viser det seg. Et par velvalgte gloser som ikke passer i et sivilisert forum er på sin plass. Å reparere en Technics 310MC regner jeg med at er greit umulig, kjedelig å måtte kaste den.
    IMG_20200623_211516.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn