Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Åpnes vel ikke før etter eksamen, disse? Hæ?? Vis disiplin, nå!! ;) Selvkontroll, den ultimate dyd......
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Fristelser skal man falle for ;)
    To pakker, dobbel moro. Både mono og stereo er mulig.
    Her; underside av en pappeske i en pappeske.
    IMG_20161130_164945.jpg


    Mer papp, nå med grafikk og greier
    IMG_20161130_165415.jpg


    Enda mer grafikk. Glanset papp er undervurdert. Likeså leoparder og svææære gullsmykker. Og pene damer. Beklager rotete bakgrunn, er invadert av en kaosmaskin på litt over året.
    IMG_20161130_165954.jpg


    Nå regner jeg med at den oppmerksomme leser alt har pønsket ut hva som er kommet i hus. Fortsettelse følger etter at poden er lagt på langtidslading :)
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner ingen ting, men så er jeg rimelig utdatert på alt som ikke har med tradisjonell stereo å gjøre, også.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    @ jorwed: Helt rett, trivelig å ha kong Midas på besøk en gang i blant. Eneste minuset er at han tar seg godt betalt ;p
    @ helarn: Enda et hint, her med badehette på
    IMG_20161130_170222.jpg
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Å fan. Gullutgaven? Det kommer seg må jeg si. Går de til 17Hz, eller må jeg se meg slått?
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Å fan. Gullutgaven? Det kommer seg må jeg si. Går de til 17Hz, eller må jeg se meg slått?
    Jepp, måtte ha litt mer luft i toppen, betydelig redusert bakgrunnsstøy og flere watt. Man kan aldri få nok watt ;p
    De er også tapetsert med 22 karat rosegull, noe som, i følge Devialet, er det ultimate audiofile gullet. Devialet kan fortsatt lire av seg mye tull :rolleyes:
    Utseendemessig blir det litt mye bling med gull for meg, ellers er hvite basselementer helt ok, og titandiskanten sees knapt.
    PS: De skal kunne spille ned i 14 hz, dog ved -6 db.

    Flere lytteinntrykk kommer på løpende bånd :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    To førsteinntrykk; diskanten er mer oppløst og definert, lyden av luft er mer fremtredende. Bakgrunnsstøyen er borte i lytteposisjon, det er fortsatt noe susing når jeg står nært høyttalerne med diskanten i ørehøyde, men det kan jeg leve med.
    Bilder kommer i morgen med dagslyset :)
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Å fan. Gullutgaven? Det kommer seg må jeg si. Går de til 17Hz, eller må jeg se meg slått?
    Jepp, måtte ha litt mer luft i toppen, betydelig redusert bakgrunnsstøy og flere watt. Man kan aldri få nok watt ;p
    De er også tapetsert med 22 karat rosegull, noe som, i følge Devialet, er det ultimate audiofile gullet. Devialet kan fortsatt lire av seg mye tull :rolleyes:
    Utseendemessig blir det litt mye bling med gull for meg, ellers er hvite basselementer helt ok, og titandiskanten sees knapt.
    PS: De skal kunne spille ned i 14 hz, dog ved -6 db.

    Flere lytteinntrykk kommer på løpende bånd :)
    !-0 til meg, der altså. - 6 dB holder ikke: ):
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nå kjøper du en til og kjører surround ;)
    If I was a rich man... ;)
    Silver Phantom er alt pakket ned og klare for sending. Surround med Phantom tror jeg er hysterisk morsomt men Devialet har ikke klart å lage en løsning som fungerer ennå. De har laget en halvveisløsning som involverer en ny app, en Xilicaprosessor og en prislapp som bikker 170000 kr for et 5.0-system med Silver Phantom. Systemet må kjøres kablet. Man kan legge til ca 30k hvis det skal være Gold rundt baut.
    IMG_20161130_180701.jpg

    Silver pakket og klar for sending.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Å fan. Gullutgaven? Det kommer seg må jeg si. Går de til 17Hz, eller må jeg se meg slått?
    Jepp, måtte ha litt mer luft i toppen, betydelig redusert bakgrunnsstøy og flere watt. Man kan aldri få nok watt ;p
    De er også tapetsert med 22 karat rosegull, noe som, i følge Devialet, er det ultimate audiofile gullet. Devialet kan fortsatt lire av seg mye tull :rolleyes:
    Utseendemessig blir det litt mye bling med gull for meg, ellers er hvite basselementer helt ok, og titandiskanten sees knapt.
    PS: De skal kunne spille ned i 14 hz, dog ved -6 db.

    Flere lytteinntrykk kommer på løpende bånd :)
    !-0 til meg, der altså. - 6 dB holder ikke: ):
    Disse franskmennene prøver hardt, men greier akkurat ikke å slå engelskmennene ;)
    Men kan dine høyttalere brukes som fendere?
    Du er hjertelig velkommen på en lytt.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Litt bilder før siste innspurt før eksamen i morgen er på sin plass.
    Først gull, jeg kan forsatt styre min begeistring men hvite basselementer er ok.
    IMG_20161201_085014.jpg


    Forfra er det lurt inn litt gull i logoen og titan i diskanten
    IMG_20161201_085027.jpg


    En stor oppgradering på kabelfronten, regner med at det er grunnen til de ekstra hertzene i bunn og topp.
    IMG_20161201_085047.jpg

    Jepp, hvit ikke signalgul. Verdt pengene bare det :p

    Lydmessig virker det også å være en oppgradering. På høyere volum låter det mer uanstrengt og lydbildet er fyldigere (les mer bass og nedre mellomtone). 95 dBC i lytteposisjon låter betraktelig bedre med Gold sammenlignet med Silver. At Gold jukser senere enn Silver er en stor fordel. På normale lyttenivåer er som sagt diskanten betraktelig bedre både i utstrekning/volum og oppløsning. Jeg hører uansett ikke 27 kHz, derfor utstrekning/volum, men jeg hører godt at sibilanter, anslag og lyden av luft er mer fremtredende. Mellombassen virker også å ha fått mer snert. Ikke helt feil i mine ører :)
     
    Sist redigert:
    S

    SAH

    Gjest
    Gratulerer med de nye "gulleggene", du kommer nok til å bli fornøyd med disse :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med de nye "gulleggene", du kommer nok til å bli fornøyd med disse :)
    Takker! :)
    Du er hjertelig velkommen på kaffe og musikk en dag det passer. Blir spennende å høre nyvinningene dine også :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAH

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Grattis med spennende talere,blir moro å høre om hvordan det låter :)

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.966
    Antall liker
    81.747
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Gratulerer så mye med flotte høyttalere ragwo.

    Det var da voldsomt til høyttalerkjøp blant vennekretsen i det siste. Jeg er ikke noe misunnelig, neida, ikke i det hele tatt. For tenk!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer så mye med flotte høyttalere ragwo.

    Det var da voldsomt til høyttalerkjøp blant vennekretsen i det siste. Jeg er ikke noe misunnelig, neida, ikke i det hele tatt. For tenk!
    Takk skal du ha! :)
    Det har vært en langsiktig plan, derfor salg av overskuddsmateriale i høst. En dag får jeg kanskje til og med muligheten til å investere i et ordentlig anlegg igjen, med tilhørende kabelsalat og maange bokser ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye! Håper disse står til forventningene. Det er igrunn synd du bor så langt unna. Kunne godt tenkt meg å høre dette altså ;)
    Kos deg i helga som kommer! :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Takk for det!
    Hvis du forviller deg nordover må du bare komme innom. God helg til deg også :)
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Ingen av mine båter er av stål, så det ville bli katastrofisk. Kanskje de kunne fungert som fendere på gummibåten, men den er jo bare en diger fender i seg selv, so not.
    Jeg kommer på kort varsel når du får avsegstyrt eksamenen.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Endelig! :D
    Musikk og øl med god samvittighet. Oppdatering av Spark og ny fastvare til Phantom og Dialog har det også blitt. Nå holder Tidal seg til lossless og skifter ikke etter eget forgodtbefinnende, bra. Det ser ut til at det kommer en ny versjon av Dialog med Airplaystøtte skal vi tro Devialets noe kryptiske endringslogg:
    "Adding support for new generation Airplay compatible Dialog". Da Epleprodukter ikke er å finne i heimen har det liten betydning for meg. Et produkt som bare virker, som ikke kan tweakes eller lever sitt eget liv er uinteressant :p Det som hadde vært veldig kjekt var analoge innganger og noen flere av den digitale sorten. Min ønskeliste til Devialet til jul.

    Geir Sundstøl med skiva Furulund spilles, det ble ikke lunchmusikk i går, så da må det bli en gjennomhøring i kveld. Så langt veldig bra :)
    WEB_Image Geir Sundstøl Furulund (LP CD) -2018634174.jpg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med nye talere! Personlig synes jeg Gold er flottere en Silver!
    Men jeg liker jo gull/rosègull fargen:)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med nye talere! Personlig synes jeg Gold er flottere en Silver!
    Men jeg liker jo gull/rosègull fargen:)
    Tusen takk! :)
    Da Gold, i mine ører, låter bedre enn Silver tror jeg at jeg skal overleve litt bling. Den stålbørstalooken som Silver har er uansett sååå 2006 :p
    Det kan virke som om Gold et litt mer kilne på plassering enn Silver. Stereoperspektivet satt som spikret med Silver, samme plassering med Gold gir ikke samme perspektivet, ting flyter litt ut. Skal sies at det fløt ut med Silver før jeg gjorde noe med plassering og vinkling. Nå Karl Seglem og Ossicles. Fortsatt en strålende skive.
    Karl-Seglem-Ossicles.jpg.600x600_q85.jpg
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Du har vel enda et par extrema stående nedpakket hvis jeg ikke tar feil, det er bare å si fra når jeg skal komme å låne de altså :p
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Du har vel enda et par extrema stående nedpakket hvis jeg ikke tar feil, det er bare å si fra når jeg skal komme å låne de altså :p
    Du har helt rett, de står nedpakket til jeg vinner i lotto eller en lottomillionær tilbyr meg en uforskammet høy pris for dem ;)
    Du er forøvrig velkommen på en kopp kaffe og en lytt til plastkassene hvis det er interessant :)
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Er så lenge siden jeg hørte Extrema at jeg kan ikke beskrive inntrykket bedre enn at det kom musikk fra de, men plastkassene hadde vært morro å hørt de også så det er ikke umulig at jeg plutselig slår til på tilbudet en dag :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ryktebørsen på Devialetchat sier at det kun er en programvareoppdatering som skal til for å få Airplaystøtte til Dialog. Etter oppdatering og nullstilling etter alle kunstens regler har jeg fortsatt ikke Airplay, noe andre forummedlemmer har. Har sendt en forespørsel til Devialet support, regner med at jeg får svar på mandag. Føljetongen fortsetter ;)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.341
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Er så lenge siden jeg hørte Extrema at jeg kan ikke beskrive inntrykket bedre enn at det kom musikk fra de, men plastkassene hadde vært morro å hørt de også så det er ikke umulig at jeg plutselig slår til på tilbudet en dag :)
    Tror du har helt rett i at Extrema spiller musikk, såfremt de er tilkoblet en forsterker ;)
    Det er bare å komme, du har definitivt bilen for å komme opp bakkene her. En Nissan Leaf på piggfrie dekk gjør tidvis hjemkomsten til en nervepirrende opplevelse.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Er ca like glatt når det er stålis og motbakke, men for min del er jo grøfta til hjelp og ikke et hinder :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn