Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Et lager lurker sannsynligvis. Skade under frakt eller mine pølsefingre. Fjerndiagnostisering fra USA tar tid. Hifidepresjon startet, kuren er fortregning og hussysler nevnt i din tråd. Ser dog bra ut på avstand. Gidder ikke å finstille plassering eller teste armen før jeg før svar fra reparatør.
    PXL_20220211_213113330.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Et lager lurker sannsynligvis. Skade under frakt eller mine pølsefingre. Fjerndiagnostisering fra USA tar tid. Hifidepresjon startet, kuren er fortregning og hussysler nevnt i din tråd. Ser dog bra ut på avstand. Gidder ikke å finstille plassering eller teste armen før jeg før svar fra reparatør.
    Vis vedlegget 790925
    Sørgelig at du skal være så uheldig da. Ser jo forresten nå at den armen er riktig for spilleren, ifht den andre. Håper du/dere finner ut av det og at det er en enkel fiks. Lykke til! 👍
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Sørgelig at du skal være så uheldig da. Ser jo forresten nå at den armen er riktig for spilleren, ifht den andre. Håper du/dere finner ut av det og at det er en enkel fiks. Lykke til! 👍
    Enkleste fiks er sannsynligvis å sette bort sjekk og eventuell reparasjon. Tror sjansen er stor for at armen får enda en tur over dammen. Tør ikke tenke på karbonavtrykket når den endelig er på plass igjen.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Enkleste fiks er sannsynligvis å sette bort sjekk og eventuell reparasjon. Tror sjansen er stor for at armen får enda en tur over dammen. Tør ikke tenke på karbonavtrykket når den endelig er på plass igjen.
    Glem det med karbonavtrykk. Tenk på all den snøen vi slipper å måke! 🤪👍
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Oppdatering!
    Har fått svar fra det fjerne vesten og armen er ikke som den skal. Blir spennende å se hva som blir løsningen. Har fortsatt den mest bereiste biltemaeska nord for Saltfjellet parat for nye eventyr.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Er det kulelager som er problemet?
    Jepp, er et av de vertikale der pinnen har alt for mye spillerom til rådighet, selv om pinnen og låseskruen sitter fast. Er visst ikke bare å løsne låseskruen og tighte pinnen, finjusteringen gjøres med 1/64 omdreining og strammingen av låseskruen påvirker også pinnen. Får enda mer respekt for jobben og forståelse for at dette har tatt tid å fikse. Kjedelig at det kødder seg nå. Reparatøren sier han kanskje har en gjør det selv-fiks som ikke involverer pinneløsning. Muligens en magisk trylleformel eller liknende. Ser ikke helt hvordan jeg skal greie å unngå retur til junaiten.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.695
    Antall liker
    10.016
    Sted
    London
    Du får ta på shaman hatten og ønske den bedre..
    Eller håpe at gjør det selv fiksen funker 😀
    Men er utrolig irriterende når dette skjer. Minnes min egen kamp med 1200 armen og da jeg fikk ny arm på den fordi kulelager var slarkete.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Føler meg som Neo i The Matrix, minus kampsportskillsa og den herlige frakken.
    PXL_20220213_180754184.MP.jpg


    Edit: Og uten programmeringsskillsa også. Dette fungerer, ikke overraskende, dårlig.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hvordan går det med verdens mest bereiste tonearm? Ser ut som ventesrm fremdeles er i bruk..
    Tja, det løse lageret er fortsatt løst, har ikke fått noen løsning fra reparatør men håper det løser seg til slutt. Forøvrig fornøyd med bruk av ordet løs med avarter i forrige setning.
    SCME V fungerer fortsatt uten antiskating. Diverse remedier for å lage tråd- og motvektsbasert antiskating er på vei i påvente av å få tak i korrekt dimensjonert fjær til antiskatingen. Har funnet en fabrikk i Kina som produserer rett type fjærer, men de svarer ikke på forespørslene mine. Strategien er jevnlig masing til jeg får svar.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Det hjelper virkelig med riktig tonearmsgeometri. Selv Ane Bruns Rarities låter bra.
    PXL_20220217_181636309.jpg

    Må få spikket en ny fjøl til 309. Nå har jeg stjålet V sin plankebit.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor bruker du den kinesiske bastarden/kjøteren istedenfor the real thing; SME 309?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hvorfor bruker du den kinesiske bastarden/kjøteren istedenfor the real thing; SME 309?
    Tja, bastarden låter bra og det hadde vært moro å greie og fikse den. 309 mangler strengt tatt bare en ny motvekt og litt lodding for å være tilbake til spec. Ikke like spennende prosjekt.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke materialvalget i kineseren holder samme kvalitet som i engelskmannen. En SME magnesiumarm kan man trø på uten at den knekker, sier SME. Mæn ka det har å si for lyden vet ikke æ.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Tror ikke materialvalget i kineseren holder samme kvalitet som i engelskmannen. En SME magnesiumarm kan man trø på uten at den knekker, sier SME. Mæn ka det har å si for lyden vet ikke æ.
    Det kan hende. Tviler på at SME har sitt eget magnesiumstøperi i bakgården, så jobben er nok outsourcet. Enten har noen fått tilgang til støpeformene til SME eller så har noen forsynt seg av under produksjonen. Du har tilfeldigvis ikke liggende en dings som skiller mellom aluminium og magnesium? Er et ikkemagnetisk materiale.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det kan hende. Tviler på at SME har sitt eget magnesiumstøperi i bakgården, så jobben er nok outsourcet. Enten har noen fått tilgang til støpeformene til SME eller så har noen forsynt seg av under produksjonen. Du har tilfeldigvis ikke liggende en dings som skiller mellom aluminium og magnesium? Er et ikkemagnetisk materiale.
    Tipper en vekt er dingsen som kan avgjøre om det er aluminium eller magnesium 😉
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Tror dette skal gå greit.
    PXL_20220217_201640623.MP.jpg

    Famous last words.

    Dessverre får jeg ikke gjort noe i kveld da sykepleierskeuniformen kaller.
    Tipper en vekt er dingsen som kan avgjøre om det er aluminium eller magnesium 😉
    Ikke dum du! Har dessverre lite tilgang på ekte vare. Får fri til noen her på forumet.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tror dette skal gå greit.
    Vis vedlegget 792405
    Famous last words.

    Dessverre får jeg ikke gjort noe i kveld da sykepleierskeuniformen kaller.

    Ikke dum du! Har dessverre lite tilgang på ekte vare. Får fri til noen her på forumet.
    Nei jeg er ikke like dum som jeg ser ut 😂Men det finnes vel et sted der SME oppgir vekten på hele saken og da kan du jo sammenligne. Magnesium er ca 30% lettere om jeg hysker rett
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Stemmer, det er visst den eneste komponenten de ikke lager selv.
    Jeg har ikke en slik dings, men en fuktmåler har jeg... Hjelper vel ikke så mye.
    Kanskje de nede på kaia (naboen til Bodø glass og ramme), som jeg ikke husker navnet på , kan hjelpe deg.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nei jeg er ikke like dum som jeg ser ut 😂Men det finnes vel et sted der SME oppgir vekten på hele saken og da kan du jo sammenligne. Magnesium er ca 30% lettere om jeg hysker rett
    I følge instruksjonsboka skal den veie 720g. Da blir det morgendagens dont å samle delene på kjøkkenvekta. Ble plutselig litt spent nå!
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    I følge instruksjonsboka skal den veie 720g. Da blir det morgendagens dont å samle delene på kjøkkenvekta. Ble plutselig litt spent nå!
    Se der ja. Husk å skifte til "sivilt" før du veier. 😂
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Fikk rare bilder i hodet. (Ja jeg er forutinntatt) 😂
    Ha en fin vakt 😱😉😂👍
    Vis vedlegget 792407
    Jepp, akkurat slik jeg møter opp på nattevakt. Skremmer vannet av de pasientene som er våkne. De lager ikke en lyd gjennom hele natta etter å ha møtt meg slik. Behagelig for meg og svært traumatiserende for pasientene. Reaksjonen altså, ikke påkledningen. Sliter fortsatt med å gå i høye hæler.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.695
    Antall liker
    10.016
    Sted
    London
    Fra BBC kommentator
    « It's worth remembering that the entire population of the Bodo municipality could fit inside Celtic Park...»
    De er fascinert av Bodø/Glimt og hvor bra de spilte 😀
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.302
    Sted
    Bartistan
    Jeg la inn denne i fotballtråden på off topic også, men det får stå seg:

    Hæppilerer til alle Bodønesere, enten dere er det av postnummer eller i ånden!
    Jeg syns som oftest at fotball er best på radio, men i kveld tvilte jeg en del underveis :p
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Veldig bra start på nattevakta!
    Helt fantastisk det Glimt får til. Blir morsomt med retur i minusgrader og mild orkan på kunstgress. Det er hjemmefordel det!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn