Radian produkter?

Vi skal ta inn noen Radian produkter nå og vil i den forbindelse høre om noen ønsker å bestille noe slik at vi kan ta det med på samme ordre fra Radian.
5215Neo-260x185a.jpg



Radian har en rekke spennende komponenter som:

- Koaksialelementer i ulike størrelser:

- Koaksial båndelementer:

- Erstatningsmembraner til mange kompresjonsdrivere:

- Båndelementer:

- Woofere:

- Og ikke minst kompresjonsdrivere som kommer i versjon med aluminium eller beryllium membran:

Finnes også delefiltre til ulike drivere. Full oversikt her:

lyd & akustikk har testet flere kompresjonsdrivere på markedet. Av storformatdrivere som selges nye i dag, så har vi ikke funnet noen bedre enn f.eks 950BePB (2" exit) og 951BePB (1.4" exit).

950.jpg



Ta kontakt dersom du ønsker å bestille produkter fra Radian.

info@lydogakustikk.no
Tlf: 40 24 29 47
 

Kommentarer

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.599
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Jeg kunne (på sikt, ikke nå) tenkt meg å teste LM8K. Vet du om denne blir tilgjengelig igjen?
 

lydogakustikk

Bransjeaktør
Ble medlem
14.06.2014
Innlegg
1.177
Antall liker
2.124
Jeg kunne (på sikt, ikke nå) tenkt meg å teste LM8K. Vet du om denne blir tilgjengelig igjen?
Estimert at den og de andre båndelementene som de er tom for nå er tilgjengelig igjen om 1-2 måneder.
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.599
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Estimert at den og de andre båndelementene som de er tom for nå er tilgjengelig igjen om 1-2 måneder.
Supert, takk! Var redd produksjonen var innstilt, men godt å høre at det ikke er tilfelle.
 

lydogakustikk

Bransjeaktør
Ble medlem
14.06.2014
Innlegg
1.177
Antall liker
2.124
Jeg kunne (på sikt, ikke nå) tenkt meg å teste LM8K. Vet du om denne blir tilgjengelig igjen?
LM8K er på lager hos oss nå:
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.964
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Er Radian 475BEPB egnet som topp diskant i et lite horn over ca. 5-7 kHz?
Jeg tenker å oppgradere 2450J med Be membraner og trenger en diskant over mellomtone hornet.
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.964
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Hei lydogakustikk.
Det er ca. 6 mnd leveringstid på Be til 2450J hos reconingspeakers.com
og lurer på om jeg heller skal bestille Radian drivere.

Sitat fra min tråd;

760 Be, 850 Be, 950 Be er vel alle med 2" exit om jeg har forstått rett.
Og prisen er i samme rekkefølge ca. 15k, 20k, 30k paret.

Jeg finner svært lite bruker info/erfaringer på 760 Be og 850 Be.
950 Be derimot skrytes det om rundt på div fora.
Men jeg er usikker på om 950 Be prisen kan forsvares iht. mitt ambisjonsnivå.

Jeg kan dele bratt, og sånn sett kan vel alle 3 brukes fra 7-800ish Hz ->
?
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.964
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Radian 1245Be erstatningsmembran kan vel brukes på JBL 2450, men kommer på ca. 23.000,-
Kan jeg ikke da like godt/heller kjøpe 850/760 Be?
 
Sist redigert:

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.203
Antall liker
101.680
Torget vurderinger
23
Jo og da er det NYTT og servicebart i overskuelig fremtid også..
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.203
Antall liker
101.680
Torget vurderinger
23
Ev. 835 for 1,4" exit - gir større valgfriet mht. horntype da du ikke trenger å ta hensyn til exit vinkel på 2" versjoner.
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.964
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
1,4" Men da må jeg kjøpe nye hønn og.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.203
Antall liker
101.680
Torget vurderinger
23
Ach so.. ja da er ikke det noe tema. Vel - 2" er jo mer brukt historisk enn 1,4" så på den måten er fleksibiliteten der.
Egentlig hyggelige priser på Radian må jeg si.
 

lydogakustikk

Bransjeaktør
Ble medlem
14.06.2014
Innlegg
1.177
Antall liker
2.124
Er Radian 475BEPB egnet som topp diskant i et lite horn over ca. 5-7 kHz?
Jeg tenker å oppgradere 2450J med Be membraner og trenger en diskant over mellomtone hornet.
Trenger å undersøke litt her før jeg kan gi deg et godt svar angående kvaliteten da vi ikke ha erfaring med 475. Men driveren kan definitivt fungere i det frekvensområdet, eller evt. deles en del lavere. Den måler linært i et godt horn og er den eneste 1" exit driveren Radian har.

Hei lydogakustikk.
Det er ca. 6 mnd leveringstid på Be til 2450J hos reconingspeakers.com
og lurer på om jeg heller skal bestille Radian drivere.

Sitat fra min tråd;


760 Be, 850 Be, 950 Be er vel alle med 2" exit om jeg har forstått rett.
Og prisen er i samme rekkefølge ca. 15k, 20k, 30k paret.

Jeg finner svært lite bruker info/erfaringer på 760 Be og 850 Be.
950 Be derimot skrytes det om rundt på div fora.
Men jeg er usikker på om 950 Be prisen kan forsvares iht. mitt ambisjonsnivå.
Jeg kan dele bratt, og sånn sett kan vel alle 3 brukes fra 7-800ish Hz ->
Det er korrekt at de tre er med 2" exit. 950 har større membran (4") og tåler deling ned mot 500-600 Hz hvis hornet lader langt nok ned. De andre bør nok deles i 700-800 Hz området, men 760 holder nivået noe lenger ned enn de to andre og er en favoritt blant enkelte.

950BePB har vi en del erfaring og er en svært god driver hele veien opp, men krever altså et stort horn for å utnytte lavere deling.


Radian 1245Be erstatningsmembran kan vel brukes på JBL 2450, men kommer på ca. 23.000,-
Kan jeg ikke da like godt/heller kjøpe 850/760 Be?
Prisen for 1245Be er litt merkelig høy når man ser prisen på driverne. Ville heller ha valgt nye drivere med Be.

Har testet JBL 2450SL og Radian 951BePB i samme horn. JBL 2450SL har 1,5" exit og i motsetning til 2450 som du har så har 2450SL ikke noe innebygget konisk horn. 2450SL har standard membran av glatt titan med aquaplas-coating og måler relativt linært og fint stort sett hele veien opp i et godt horn. Ble ikke gjort noe stor AB test, men å gå fra JBL 2450SL til Radian 951BePB opplevdes som "mykere" og hakket mer behagelig.

Til andre: 951PB (alu versjonen) med 1,4" exit er på lager nå:
 
Sist redigert:

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.964
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Takk for info.
Tror jeg kan greie meg med bratt deling ved 7-800, og kan vel da bruke
760 Be. I og med at jeg vil bruke dedikert diskant over, er det ikke nødvendig med 950Be.
Det viktigste for meg er å ha horn/driver kombo uten deling i hele den øvre mellomtonen. Fra snaue 1000 Hz til 7-10 kHz.

Er det lang leveringstid på 760 Be?
 

oks81

Æresmedlem
Ble medlem
29.10.2012
Innlegg
12.777
Antall liker
11.219
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
3
Flott at en får kjøpt slike produkter i Norge, da får en reklamasjonsrett og garanti som er veldig bra her til lands.
Samtidig støtte opp om en norsk aktør heller enn kjøpe utenlands for å spare noen få kroner.

Støtter Sluket i at om en kjøper ny komplett driver, ja så er faktisk alt nytt.
Alternativet med å kjøpe berylliums membraner og sette i drivere, ja da skal en også vite litt hva en baler med.
Har hørt historie om stakkar som kjørte skrujernet tvert gjennom et berylliums membran......

Tidligere historie om Radian driver med skeivt montert polstykke får vi tru var en uheldig batch fra produsent og at de har kontroll på sine saker.
Her igjen, kjøper en nytt i Norge er det enkelt å reklamere.
Det ser også greit ut å få tak i nye membraner om en skulle leke rockekonsert og brenne av en spole.

Har selv ingen erfaring med Radian, men ser en på fasepluggene så er det 5slith på storformat og 3 slith på småformat. Det er samme som TAD, selv om geometrien ikke er lik, og faseplugg i seg selv er avanserte saker.
Det ser ut som Radian sine drivere er gode og til overkommelig pris om en vil ha beryllium.

Lykke til med videre salg!
 

Informasjon om bruker

lydogakustikk
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.124
Link til alle artikler
47
lydogakustikk sine annonser
Bransjenyheter
Introduksjon av Vera Audio Coherence 12

Introduksjon av Vera Audio Coherence 12

  • 65
Ønsker å presentere høyttaleren Vera Audio Coherence 12 og dele tanker bak designet. Høyttaleren nærmer seg ferdigutviklet og målet er å lansere den innen sommer/høst. Et bilde under av...
Fortsett
Bransjenyheter
Modffractal-et produkt å teste før det er for seint

Modffractal-et produkt å teste før det er for seint

  • 30
Som det ble nevnt i en annen nyhet, så vil flere av produktene fra RPG ikke bli tilgjengelig lenger for private snart. Link...
Fortsett
Bransjenyheter
Kan gå mot slutten for RPG produkter til private

Kan gå mot slutten for RPG produkter til private

  • 0
Det skjer endringer med RPG som gjør at mange av produktene fremover vil kun selges i høyt antall og prisene vil også stige. Man vil rette seg mot pro-markedet. Har du hatt planer om å bestille...
Fortsett
Bransjenyheter
Fellesbestilling av RPG akustikkprodukter til Oslo

Fellesbestilling av RPG akustikkprodukter til Oslo

  • 1
Har en kunde i Oslo som vurderer å bestille en del RPG produkter og vil i den forbindelse undersøke om flere i området vil være med på denne bestillingen. Pallefraktkostnaden fordeles da på flere...
Fortsett
Bransjenyheter
RPG akustikkprodukter på tilbud i Bergen

RPG akustikkprodukter på tilbud i Bergen

  • 3
Vi selger en del produkter nå med meget god rabatt. I utgangspunktet produkter som må hentes i Bergen, da frakt blir fort kostbart med disse størrelsene. Med tanke på at man vanligvis betaler...
Fortsett
Bransjenyheter
Dokument om designet av Vera Audio P400/1000

Dokument om designet av Vera Audio P400/1000

  • 34
Vi har laget et dokument med en del info om designet og tekniske løsninger av Vera Audio P400/1000 effektforsterkeren. Kun på engelsk vel og merke. Dokumentet kan sees eller lastes ned her...
Fortsett
Topp Bunn