R.I.P. (Musikkbransjen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Butler: Niech spoczywa w pokoju....Måtte han hvile i fred... K.E. Penderecki var "avantgarde for det brede publikum", og jeg husker godt hans bidrag til OL i Beijing, 2008, åpningsseremonien...For ikke å snakke om soundtracket til "The Shining"...Spooky stuff..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Så spørs det, da...HVOR HARDT har viruset ramma NOLA??? Og er det flere store jazzfolk som går samme vei?

    RIP, Wallace Roney!
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.715
    Torget vurderinger
    1
    Lou Kouvaris, gitarist i Riot ble 66. Covid 19 sies og være årsaken. vil i fred.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.368
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Olisn: Det stemmer. "Hello" er framført live noen ganger, også sammen med Lionel...Det blir like trist når Richie tar billetten opp..Samme med Elton og Phil Collins. Sistnevnte er så sliten nå at han ikke klarer å stå oppreist for lenge. Fikk besøk av Mike Rutherford på scenen, der de to Genesisgutta framførte en virkelig klassiker fra katalogen under en konsert i ...var det Berlin for et år sia?? Da satt Nick Collins bak trommene, der far en gang satt Og han spilte på nivå med far sin, tross sine ATTEN år...Nicholas Collins kan bli så god han bare vil, sålenge han nettopp ...vil...:cool: Phil har ikke et eneste strå hår igjen på huet...men er like kul som bestandig..Se Miami Vice-episoden "Phil The Shill", du...og se om du ikke kjenner igjen Mr. Collins..
    Jeg er fortsatt veldig nysgjerrig på Kenny Rogers sin versjon av Hello. Du sier den ble fremført live noen ganger, hvor har du sett eller hørt det? Jeg finner ikke spor av noe sånt på youtube, hvilket er underlig.

    Finner heller ingenting som tyder på at han har spilt den inn:
    https://secondhandsongs.com/performance/4267

    Jeg har veldig sans for KR sine versjoner, og Hello er en gammel klassiker fra mine ungdomsår. Den skulle jeg svært gjerne hørt sunget av KR.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    4-string: Det gjorde de på 90-tallet en gang, om jeg husker riktig..for TV..
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.044
    Torget vurderinger
    2
    Alan Merrill har tapt mot corona'n.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.715
    Torget vurderinger
    1
    Adam Schlesinger singer songwriter har gått bort, det var Corona som var årsaken. Han ble 53, Hvil i fred. Er redd det kan bli flere etter hvert.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Miles: Ellis, død??? Åh, nei!! Det var årets absolutt verste nyhet!! Jeg skrev faktisk en gang en tekst for ham.. ble fremført på Snug Harbor, NOLA...Min absolutte favoritt blant jazzpianister, med et livsoverblikk som få andre. Og den stilen...uforlignelig. Heldigvis har jeg MASSE av hans musikk, så nå skal jeg fyre lys, felle tårer og spille Duke in Blue...Tankene går til familien og til dem som er igjen..Verdens største jazzpianokrakk er nå tom..en helt ubeskrivelig tung tomhet..Lærte opp folk som Terence Blanchard, Harry Connick Jr., Nicholas Payton og -selvfølgelig- sine egne sønner.
    Edit, 03.04.20: Branford Marsalis har bekreftet for NY Times at pappa Ellis bukket under for corona..han også..Det er og blir helt ufattelig, dette her. Hvor mange andre???

    Rest In Peace, Ellis Louis Marsalis. I will miss you for the rest of my natural life- and then start missing you again...Thanks for looking after family & friends in your own way..Now, show St. Peter how to play!! Norway and NOLA salute you!
     
    Sist redigert:

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Bill Withers har lagt fra seg gitaren og mikrofonen. R.I.P.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.715
    Torget vurderinger
    1
    Trist, er nok mange som kan ryke nå, Slayer og Exodus gitarist Gary Holt er smittet men på bedringens vei.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Spilte Withers også her igår...Rest In Peace, Bill!!
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    RIP John Prine. Gitt ut mange glimrende album som har blitt spilt mye her. Dessverre er det ikke så mange årene siden jeg oppdaget han.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes
    S

    Syncrolux

    Gjest
    John Prine var en av de virkelige store låtskriverne. Jeg var heldig å få hørt han live en gang, og husker det fortsatt. RIP John.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    John Prine ble offer for for Korona-pandemien. Meget trist.
    En stor låtskriver, -med humor, følsomhet og innsikt i menneskesinnets kriker og kroker.
    Hvil i fred, John Prine.

    Prine`s Angel from Montogomery er en av de beste sangene i den amerikanske kulturarven.

    Og som sagt,-en mann med humor. In Spite of Ourselfes.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hal Willner er død. Fantastisk produsent som jeg la merke til gjennom tribute skivene han sto bak. Fx Weird Nightmare - Meditations on Mingus, Lost in the Stars - Kurt Weill låter, Stay Awake med låter fra Disney filmer og kanskje mest kjent Rouges Gallery samlingene av shanties..

    RIP.

     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    John tolka også andre på en utsøkt måte..Prince, for eksempel...

    Rest In Peace, John Prine..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Trane: Trist, ja..men det er ikke alle forunt å bli så gamle som Konitz nå om dagen. Var det ikke for et visst virus hadde nok Ellis M. levd til han var 100. Samme virus tok Adam Alsing for to dager sia, ble bare 51...:(
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Veldig synd med Alsing, så ham bl.a. som programleder i "arga snickaren" - den tøffeste svensken jeg har sett på lenge! Et naturtalent. RIP
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Sluket: Faktisk var han det, Adam...Det store skjegget gav ham en mild fremtoning- litt som "Bass Santa" -Leland Sklar- har:cool: Men han hadde så definitivt språket med seg. Både Adam og Anders passa godt i "Snickarn"..Veldig fleksible typer. Og en svært god serie også...Otto Robsahm har den samme kombinasjonen av empati, forståelse, men har den praktiske tømrerkunnskapen også. Adam innrømte selv at det var en grunn til at han ikke var byggeleder- den jobben overlot han til Magnus Kvaernå...Forresten er det bra at Johnnie Krigström fortsatt lever...på tal om tøffe svensker..
     
    Sist redigert:

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Mannen som grunnla Radio Caroline som lå utenfor det engelske territorialfarvannet om bord i et skip, Ronan O`Rahilly, har gått bort. Han spredte musikken utover Europa pga det statlige radiokanalene i en del land ga beng i ungdommen. R.I.P.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bartesam: Samme historie var det jo snakk om i Danmark på 50-tallet...Monopol vs.( Radio) Mercur..Serien med samme navn- skrevet av Thorsboe-brødrene- anbefales varmt herfra hvis det blir vanskelig å håndtere dagens frivillige karantenesituasjon. Monopoler kan være vanskelig å bryte..det har vi sett i Norge også.
    RIP, Ronan..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Falling Im Reverse-gitarist Derek Jones, RIP. 35 år er absolutt ingen alder..

    Edit: Hvil i fred, Yahya Hassan..
     
    Sist redigert:

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    The Stranglers keyboardist Dave Greenfield har gått bort. R.I.P.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn