R.I.P. (Musikkbransjen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Terje Nilsen er død. En stor bit av Bodøs kulturhistorie er revet vekk. Få har som ham definert Bodø, både for oss bodøværinger og for resten av landet.

    Denne vinteren skulle bli Terje Nilsens siste. Det er vemodig. Terje Nilsens sanger vil komme til oss i framtida, igjen og igjen.

    For Terje tilhører evigheten, slik han tilhører oss. Enten vi er bodøværinger, nordlendinger eller nordmenn. Bohemen, livsnyteren og poeten. Men først og fremst kunstneren; en av våre aller største.

    Hvil i fred, Terje, vi kommer til å savne deg!

    /Utdrag fra an.no
     

    Vinylsound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2009
    Innlegg
    198
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    2
    En fantastisk låtskriver og sanger, med en helt egen evne til å sette ord på ting..….fin dokumentar om han på NRK forresten. R.I.P. Terje Nilsen
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.119
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Scott Walker er død. Han var et geni som gikk sine egne veier.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    vet ikke om han har fått bli med her inne, men det hadde gått meg hus forbi at Tony Joe White gikk bort 24okt i 2018 Blues in peace Mr White
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.661
    Antall liker
    3.354
    Einar "Pastor'n" Iversen, en av våre fremste jazz pianister i over seksti år er død. Han ble 88 år. RIP
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.155
    Antall liker
    2.095
    Einar "Pastor'n" Iversen, en av våre fremste jazz pianister i over seksti år er død. Han ble 88 år. RIP
    Uff, jeg så annonsen(e) i Aftenposten i dag. Med ham mistet vi en vesentlig del av norsk jazzhistorie. Fantastisk pianist. Hadde han vært født på andre siden av dammen og spilt inn for et av de mest kjente plateselskapene, hadde han nok vært et av de store navnene i verden. Udødeliggjort allerede i 1959 i boken Line av Axel Jensen. Essensiell musikk & lesing..
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.975
    Antall liker
    11.829
    Sted
    Hus
    Paul Raymond, keyboard og gitarspiller i UFO, har gått bort 73 år gammel. R.I.P.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.975
    Antall liker
    11.829
    Sted
    Hus
    Dave Samuels fra Spyro Gyra har forlatt bygningen. R.I.P.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.975
    Antall liker
    11.829
    Sted
    Hus
    Molly Hatchets vokalist Phil McCormack har lagt fra seg mikrofonen. R.I.P.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.975
    Antall liker
    11.829
    Sted
    Hus
    En av Atlanta Rhythm Sections grunnleggere, J.R. Cobb, har lagt fra seg gitaren. R.I.P.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bartesam: Spesielt synd med Gould, ettersom Level 42 er en solid del av 80-tallet, og dermed også min musikalske oppvekst. Men jeg har spilt både ARS og Hatchet også siste uka. RIP, boys. Er forresten en varm anbefaling herfra å hente Kim Larsens aller siste. "Sanger fra Første Sal" er typisk Kim. Åpent, ærlig, pære dansk og med stikk til dem som fortjener det. Et halvt år etter Hr. Larsens billett opp kom hsn altså tilbake til oss som fortsatt savner ham. Om så bare for ei lita stund. #Lyspunkt ..:)
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.400
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ikke musikk, men Gjermund Eggen har vandret i en alder av 77.
    En som satte Norge på kartet.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    En suveren gitarist døde 2. mai:

    John Starling

    Han utdannet seg som lege og praktiserte som kirurg, men gav opp det og var musiker i Seldom Scene, et bluegrassband som fikk stor suksess. Ble 79. Født på sydøstkysten i USA og døde der. Flott kar.

    john-starling.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Dama ble tross alt 97, så hu fikk med seg ett og annet i livet. Rest in peace, Doris!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    R.I.P. Roky.

    Har egentlig mest bare et forhold til Entombed sin versjon av denne perlen, men Roky var mannen bak. So here goes.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.076
    Antall liker
    32.394
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Trist. Han var på trilleren for bare et par dager siden. Og halve natta var det og minst halve denne dagen blir det Roky. Med eller uten aliens, ja.

    20190601_014428.jpg


    20190601_132604.jpg


    RIP
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    RIP, Roky! Enda en av storskjeggsgutta borte....Ikke mange igjen nå, gitt...Har etpar fine Rokyskiver på tape, så får finne fram de nå i uka..Det er visst den tida der livet begynner å ta fra oss det som før var- og gjorde oss- så levende. Så mange topp musikere som har forlatt planeten bare på de siste fem år, så blir jeg egentlig ganske urolig for femtidens musikk. Og flere blir det, jo lenger ut i året vi kommer...uff...Enkelte andre begynner å komme farlig langt utpå feil side av gammal også....Prepare for the worst...
     
    Sist redigert:

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    RIP, Roky! Enda en av storskjeggsgutta borte....Ikke mange igjen nå, gitt...Har etpar fine Rokyskiver på tape, så får finne fram de nå i uka..Det er visst den tida der livet begynner å ta fra oss det som før var- og gjorde oss- så levende. Så mange topp musikere som har forlatt planeten bare på de siste fem år, så blir jeg egentlig ganske urolig for femtidens musikk. Og flere blir det, jo lenger ut i året vi kommer...uff...Enkelte andre begynner å komme farlig langt utpå feil side av gammal også....Prepare for the worst...
    Det er helt jævlig at folk dør, men slik er livet. De neste som ryker er sannsynligvis John Mayall, Keith Richards, Grace Slick, Jerry Jeff Walker, Billie Joe Shaver, og andre av den gamle garde.

    Jeg orker ikke tanken på å høre på House, Electronica, Rap, EDM ol. i fremtiden. Men, det ser småmørkt ut i horisonten.

    Harald Are Lund sa at det viktigste er at mennesker spiller instrumentene og fremfører musikken, ikke maskiner. Så sant, så sant.

    Takk til Roky, Merle, George Jones, Aretha og mange andre for en berikelse av livet, for oss som er i live.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Janfrt: Jeg håper iallefall vi har Elton John til han er 90-minst... Hvis det skjer , dør nok jeg selv før ham.. Både Captain Fantastic og The Brown Dirt Cowboy- aka Bernie Taupin- er heldigvis seigliva...hehe..Og disse to har allerede levert halvparten av musikken jeg skal ha i egen begravelse. Når den enn måtte komme.Forresten: De har til bryllupet også:rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.455
    Antall liker
    102.618
    Torget vurderinger
    23
    RIP

    Til ære for en stor artist jeg har hatt glede av gjennom 40 år ++

    Flott LP og med artwork c/o James Flournoy Holmes. Fra den tiden da LP'er hadde god cover art mer eller mindre som standard.


     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.076
    Antall liker
    32.394
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20190607_004106.jpg


    denne kjøpte jeg for 41 år siden. Knapt vært en måned - eller uke - siden dengang at denne mannen ikke har blitt spilt av. Senest i ettermiddag dukket han opp på en plate av Jimmy Smiths jeg spilte. En stor mann på så mange måter.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    One of NOLAs finest! RIP, Dr. John..
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.714
    Antall liker
    11.181
    Torget vurderinger
    2
    D. John, unik artist, unik pianist, stor formidler. Blir nok til at jeg henter fram min velbrukte vinylutgave av "In a sentimental mood" i kveld. Hvil i fred, doktor.
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Det er bare forferdelig trist :(
    Jeg har av en eller annen grunn alltid fått en følelse av begravelsesprosesjon fra ca 4:00 ut i denne låta, passer kanskje på en dag som dette.

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.455
    Antall liker
    102.618
    Torget vurderinger
    23
    Stalltips; denne noe annerledes utgaven av Dr. John, hyllest albumet til Duke Ellington - fra 2000
    Jeg er sikker på at "The Duke" himself ville approbert denne tolkningen/moderne versjonen av hans udødelige klassikere!



     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn