R.I.P. (Musikkbransjen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Fryktelig trist å høre.
    Han var en barndomsvenn av meg - vi vokste opp på nedre Bekkelaget. Jeg kan godt huske at han allerede som 14-15 åring, hadde en betydelig samling av plater - fortrinnsvis singler.
    Jeg lånte tidvis noen av disse, og har fortsatt ti-tolv stykker som jeg aldri rakk å levere tilbake. Forsøkte faktisk å få tak i ham ved flere anledninger, men fikk aldri noen respons.....
    R.I.P. Tor
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.149
    Antall liker
    2.701
    Sted
    Kongsberg
    Trist.

    Jon Bing var i en periode gift med tremenningen min.

    Han var en av de aller mest intellegente menneskene
    jeg noen sinne har pratet med.

    mvh
    Gunnar Brekke
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Trist. Jeg synes Bing alltid var interessant å høre på.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Bing, Milde og Johansen !

    Hedersmenn faller for fote i dag !

    Minnes også Milde fra tiden i Beat. Dengang vi hadde en særs oppegående og underholdende musikkpresse for rock og tilhørende musikalske slektsskap.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Hvil i fred Dr.Bing. Du hadde mye og fare med.
    Hvil i fred Per Eirik Johansen. Du var en bra mann, og har gjort mye bra i musikkens tjeneste.


    Please la dette bli siste gangen jeg poster i denne tråden på en god stund. Mine tanker går til alle 3 avdøde sine nærmeste.
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.347
    Antall liker
    5.452
    Sted
    Moss
    Per Eirik Johansen også, døden har herjet hardt i natt.
    Bing, Milde og Johansen RIP alle sammen.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.495
    Antall liker
    15.279
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Trist.

    Jon Bing var i en periode gift med tremenningen min.

    Han var en av de aller mest intellegente menneskene
    jeg noen sinne har pratet med.

    mvh
    Gunnar Brekke
    Har vær så heldig å få besøke Bing et par ganger og han var en meget intelligent og ikke minst morsom mann. Hans kunnskap og fasinasjon med bl.a. science fiction, IKT og elefanter kommer jeg aldri til å glemme. Ikke hans fiolette hus heller!

    OU812
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.976
    Antall liker
    11.831
    Sted
    Hus
    Jazzgitaristen Ronny Jordan er død i en alder av 51 år. R.I.P. :(
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.749
    Torget vurderinger
    23
    Helsike!!! Hva skjedde?? Spilte alle CD'ene jeg har av ham senest i jula. Trist som faen dette.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    15. Januar var en svart dag for kulturen. Ikke bare døde Milde, Bing og Johansen, men Aage Teigen, betydelig tradjazzmusiker og ikke minst stifter og mangeårig leder av Oslo Jazzfestival, gikk også ut av tiden denne dagen..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Var det ikke Tor Milde som klinte opp en feit overskrift på en artikkel i Beat omtrent sånn: JEG HATER U2!, med bilde av seg selv hvor han pønka istykker en Bono-signert cd-plate av nevnte band? Uten tvil en hedersmann med sunne verdier, måtte han hvile i fred.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.749
    Torget vurderinger
    23
    Husker en fin Steve Khan konsert jeg var på, i gamle Cosmopolite på Majorstua. Der spilte de to hele Ronnie Jordan CD'er over PA anlegget før gutta gikk på. Fin stigning i programmet! RIP Ronnie, du svingte i hvertfall skikkelig den korte tiden du fikk virke!
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.976
    Antall liker
    11.831
    Sted
    Hus
    Å faen, han har jo akkurat kommet med ny cd.... R.I.P. :(
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.976
    Antall liker
    11.831
    Sted
    Hus
    Leste her inne under hva spilles vol 4 at Pete Seeger er død i en alder av 94 år. Mange flotte låter fra den mannen. R.I.P.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.081
    Antall liker
    32.407
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Arlo Guthrie:
    "Pete Seeger: I usually do a little meditation and prayer every night before I go to sleep - Just part of the routine. Last night, I decided to go visit Pete Se...eger for a while, just to spend a little time together, it was around 9 PM. So I was sitting in my home in Florida, having a lovely chat with Pete, who was in a hospital in New York City. That's the great thing about thoughts and prayers- You can go or be anywhere. I simply wanted him to know that I loved him dearly, like a father in some ways, a mentor in others and just as a dear friend a lot of the time. I'd grown up that way - loving the Seegers - Pete & Toshi and all their family. I let him know I was having trouble writing his obituary (as I'd been asked) but it seemed just so silly and I couldn't think of anything that didn't sound trite or plain stupid. "They'll say something appropriate in the news," we agreed. We laughed, we talked, and I took my leave about 9:30 last night. "Arlo" he said, sounding just like the man I've known all of my life, "I guess I'll see ya later." I've always loved the rising and falling inflections in his voice. "Pete," I said. "I guess we will." I turned off the light and closed my eyes and fell asleep until very early this morning, about 3 AM when the texts and phone calls started coming in from friends telling me Pete had passed away. "Well, of course he passed away!" I'm telling everyone this morning. "But that doesn't mean he's gone.""
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    En stor visesanger er borte, ikke mer en noen dager siden jeg så noen klipp på YouTube med han.
    RIP
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.081
    Antall liker
    32.407
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    [video=youtube;gt9EIgVPqvc]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gt9EIgVPqvc[/video]

    King Kahn sier:

    REMEMBERING THE MIGHTY HANNIBAL
    By Arish Ahmad Khan


    The Mighty Hannibal was a true revolutionary and will always be one of the the greatest. The first time I met Hannibal he told me that he was going blind. He told me that when the doctors told him that he would lose his sight if he didn't take his medication, he simply replied "I've seen enough." When he would talk to me about his recent blindness he would tell me how it was such a blessing, how it was the best thing ever because you can't judge a person by what they look like. I'd never heard someone give such a powerful sermon celebrating his recent loss of sight.


    The first time I went to get him from his apartment I offered him my arm to hold on to to walk down the 4 flights of stairs. He refused my arm the first time and said "I gotta learn how to do this." So I let him go down the stairs first which I quickly realized was a very foolish move because if he fell I would have to leap and try and catch him. I followed him down the stairs and it might have taken us 20 minutes, every step he took I watched and prayed that he wouldn't fall. It might have been the longest 20 minutes of my life but when he made it to the door he extended his arm and said "I'm ready for ya."
    I leapt up like a panther and walked arm in arm with him thru the streets of the Bronx where he lived until his last day. That walking arm in arm became a little ritual which I would be so lucky to perform whenever he needed me to walk him on and off the stage.


    That was the day I met my mentor. I had never had a mentor before. I didn't know what that even was or meant but as Hannibal and I became closer he practically adopted me as a son. He called my children his grandchildren, and he would talk to them on the phone. He was so excited when I told him that my daughters listen to his music when they did math homework because his music made them better at math. He would call me every week some months and get mad at me if I wouldn't return his calls fast enough.


    It seems that Hannibal had a list of folks that he would call regularly and check in with. Jared Swilley and I were high up on that list, and that meant very much to both of us. We were his proteges, he was proud of us.


    When I had my major nervous breakdown a few years back which sent me to seek emergency psychiatric help who was it that called me every week and told me that i would be alright? Who called me and assured me that I should just relax, take a break and enjoy time with my family because that was the most important thing in life? It was the Mighty Hannibal.


    When I was asked by Hal Willner to take part in his "Freedom Rides" performance which was a celebration of the civil rights movement, he was thrilled when I told him I wanted to perform Hannibal's "Hymn No.5". I got to sing one of the greatest anti-war protest songs ever written in the Royal Festival Hall in London with a twenty piece band. I remember Hannibal calling me after he heard the performance and telling me how proud he was of me.


    Hannibal was like a father to me and I will always treasure every moment that I got to spend with him. His life is what I would call "The American Dream". His tales could make you fall on the floor laughing hysterically or make you cry the greatest cry. He was one of the pilgrims of R&B and truly put the message right back into the music where it belongs. I will proudly carry on his torch and continue to bring light to the darkest places in this world.


    Long live the Mighty Hannibal!
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.976
    Antall liker
    11.831
    Sted
    Hus
    Så det via Al De Meola på fjesboka at han hadde gått bort. RIP.....
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    The Stooges trommis Scott Asheton døde i går. RIP
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn