rødsprit

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
Hørte på nyhetene at biltema måtte tilbakekalle rødsprit etter at en person hadde omkommet ved å drikke den.. :eek:

Det var store mengder metanol i spriten..Så til sakens kjerne rødsprit skal ikke drikkes eller konsumeres på noen som helst måte heller ikke maling, whitesprit, aceton osv. Er dette egentlig biltemas problem. hva tenker dere om det..
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
Jeg reagerer slik som deg. Kan ikke skjønne at dette er et problem, annet enn for de som finner på å drikke dette.

Vi vet at mange drikker rødsprit, så for å unngå flere dødsfall så er det jo best at Biltema bytter ut denne rødspriten.

Men likevel..
 
G

Gjestemedlem

Gjest
gpjonas skrev:
Hørte på nyhetene at biltema måtte tilbakekalle rødsprit etter at en person hadde omkommet ved å drikke den.. :eek:

Det var store mengder metanol i spriten..Så til sakens kjerne rødsprit skal ikke drikkes eller konsumeres på noen som helst måte heller ikke maling, whitesprit, aceton osv. Er dette egentlig biltemas problem. hva tenker dere om det..
Hvis det ikke var opplyst på varedeklarasjonen hva flasken inneholdt så er det forståelig at det trekkes tilbake for bedre merking. Vanlig rødsprit er jo bare etanol med endel tilsetningsstoffer som gjør den ubehagelig å konsumere. Regner med at mannen ikke ville drukket av den hvis han hadde vist hva den inneholdt.

Selv rødspritdrankerere er jo folk. En underklasse av drankere skapt av det norske avgiftssystemet.
 

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
Ja bevares var ikke noe kritikk til folk som drikker det men det står at det kan være farlig å drikke. De som sniffer formfett og lim tar samme sjanse. Har ikke sett på deklarasjonen på en rødspritflaske i det siste men er det ikke skrevet at det er farlig å fortære?

Synes bare at det er litt som å skulle anklage en bilprodusent hvis jeg kjører i fjellet i 200km/t. Bare lurte på hva dere tenkte om temaet..
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Tja, litt spissfindighet kan kanskje være fint... 8)

På tobakksvarene står det tydelig merket at dette er livsfarlige greier, men folk kjører det i seg like fullt. Hva om nå en produsent fylte produktene sine med cyanid... Veldig farlig det også, men mye mer effektivt... ;D
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
[/quote]
En underklasse av drankere skapt av det norske avgiftssystemet.
[/quote]

Det må da være måte på hva politikerene skal ta ansvaret for! Ansvaret for andres alkoholproblem, -nei vet du hva!
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.815
Antall liker
5.464
Sted
Holmestrand
En underklasse av drankere skapt av det norske avgiftssystemet.
[/quote]

Det må da være måte på hva politikerene skal ta ansvaret for! Ansvaret for andres alkoholproblem, -nei vet du hva!
[/quote]
Du vet ikke så mye om alkoholisme tydeligvis.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.943
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg kjenner ikkje fleire alkisar no, etter at dei eg kjende har dauda, men meiner å ha god kjennskap til temaet.
Det å tvinge i seg raudsprit er litt av eit kunsttykke, som krev at ein er skikkeleg desperat. I dag er det lite å hente økonomisk på dette, då raudspriten er dyrare enn andre alternativ som er tenkte til å drikke. Men sjølvsagt, pr eining vert det billeg-dersom ein greier å få det i seg...
Eg ser ikkje noko poeng i å skulde politikarane som eingong gjorde spriten udrikkeleg skulda for denne ulukka. Kva ville alternativet vere - gratis utdeling av vodka til trengande?
 
S

Slubbert

Gjest
Gjest skrev:
Det må da være måte på hva politikerene skal ta ansvaret for! Ansvaret for andres alkoholproblem, -nei vet du hva!
Den eneste logiske konsekvens av overstående utsagn er at alkoholavgifter og -restriksjoner bør fjernes. Endelig enig i noe.
 

bassegutt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
127
Antall liker
1
Gjestemedlem skrev:
gpjonas skrev:
Hørte på nyhetene at biltema måtte tilbakekalle rødsprit etter at en person hadde omkommet ved å drikke den.. :eek:

Det var store mengder metanol i spriten..Så til sakens kjerne rødsprit skal ikke drikkes eller konsumeres på noen som helst måte heller ikke maling, whitesprit, aceton osv. Er dette egentlig biltemas problem. hva tenker dere om det..
Hvis det ikke var opplyst på varedeklarasjonen hva flasken inneholdt så er det forståelig at det trekkes tilbake for bedre merking. Vanlig rødsprit er jo bare etanol med endel tilsetningsstoffer som gjør den ubehagelig å konsumere. Regner med at mannen ikke ville drukket av den hvis han hadde vist hva den inneholdt.

Selv rødspritdrankerere er jo folk. En underklasse av drankere skapt av det norske avgiftssystemet.
Staten driter i om folk drikker seg ihjel bare de får klirr i kassen .
Hvis prisen på alkohol hadde vært på normalt europeisk nivå så hadde de stakkars menneskene som i dag drikker seg ihjel på rødsprit gjort det samme med god whisky og konjakk i stedet .Det hadde kanskje vært en bedre måte å ta kvelden på . De hadde iallefall ikke blitt metanolforgiftet .
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Problemet til Biltema er vel at de leverer en vare som er forandret.
Det har alltid vært trygt å drikke rødsprit, mer trygt enn hjemmebrent, nettopp fordi staten har hatt klare retningslinjer for hva den skal inneholde.
De som er skikkelig "på kjøret" spiser jo skokrem og gud vet hva for å dempe abstinensene sine.
Men de er jo mennesker med samme rett til å leve som alle andre.

Biltema er skyldig i forsettelig drap i dette tilfellet.

Hva som får et menneske til å drikke fordi det ikke takler hverdagen er mange og forskjellige årsaker. Likt som at også mange banker ungene sine eller terroriserer dem psykisk.
Det å skylde på offeret gjør i grunnen saken bare værre (Nå er det ikke Biltema som har gjort det, men debattanter i denne tråden).
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.978
Antall liker
11.832
Sted
Hus
For ca 30 år siden var det noen som hadde kjøpt spylervæske på bensinstasjonen et eller annet sted nede i sentrum av Oslo, og tatt seg en fest. De endte opp døde etter den festen der. Er jo for jevlig at selv alkiser ikke kan få seg noe anstendig å drikke uten at en skal bli plyndret for det. Hadde unngått alt dette, og også tidligere metanolholdig smuglersprit fra søreuropa, hvis vi hadde hatt anstendige priser på alkohol i dette landet.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.815
Antall liker
5.464
Sted
Holmestrand
Selvfølgelig mener jeg ikke at det skal deles ut gratis vodka.

Saken er bare den at norske politikere GJØR INGENTING for alkoholikere utenom å holde høye priser på alkohol. Alkohol er et langt større problem enn narkotika, men vi hører fint lite om den saken fra politisk hold. En alkoholiker drikker eller spiser hva det skal være for å ruse seg.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.943
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
bassegutt skrev:
Gjestemedlem skrev:
gpjonas skrev:
Hørte på nyhetene at biltema måtte tilbakekalle rødsprit etter at en person hadde omkommet ved å drikke den.. :eek:

Det var store mengder metanol i spriten..Så til sakens kjerne rødsprit skal ikke drikkes eller konsumeres på noen som helst måte heller ikke maling, whitesprit, aceton osv. Er dette egentlig biltemas problem. hva tenker dere om det..
Hvis det ikke var opplyst på varedeklarasjonen hva flasken inneholdt så er det forståelig at det trekkes tilbake for bedre merking. Vanlig rødsprit er jo bare etanol med endel tilsetningsstoffer som gjør den ubehagelig å konsumere. Regner med at mannen ikke ville drukket av den hvis han hadde vist hva den inneholdt.

Selv rødspritdrankerere er jo folk. En underklasse av drankere skapt av det norske avgiftssystemet.
1. Staten driter i om folk drikker seg ihjel bare de får klirr i kassen .
Hvis prisen på alkohol hadde vært på normalt europeisk nivå så hadde de stakkars menneskene som i dag drikker seg ihjel på rødsprit gjort det samme med god whisky og konjakk i stedet .Det hadde kanskje vært en bedre måte å ta kvelden på . De hadde iallefall ikke blitt metanolforgiftet .
1. Motsett kan det verke som du drit i om folk drikk seg i hel berre du får billeg sprit....
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
bassegutt skrev:
Gjestemedlem skrev:
gpjonas skrev:
Hørte på nyhetene at biltema måtte tilbakekalle rødsprit etter at en person hadde omkommet ved å drikke den.. :eek:

Det var store mengder metanol i spriten..Så til sakens kjerne rødsprit skal ikke drikkes eller konsumeres på noen som helst måte heller ikke maling, whitesprit, aceton osv. Er dette egentlig biltemas problem. hva tenker dere om det..
Hvis det ikke var opplyst på varedeklarasjonen hva flasken inneholdt så er det forståelig at det trekkes tilbake for bedre merking. Vanlig rødsprit er jo bare etanol med endel tilsetningsstoffer som gjør den ubehagelig å konsumere. Regner med at mannen ikke ville drukket av den hvis han hadde vist hva den inneholdt.

Selv rødspritdrankerere er jo folk. En underklasse av drankere skapt av det norske avgiftssystemet.
Staten driter i om folk drikker seg ihjel bare de får klirr i kassen .
Hvis prisen på alkohol hadde vært på normalt europeisk nivå så hadde de stakkars menneskene som i dag drikker seg ihjel på rødsprit gjort det samme med god whisky og konjakk i stedet .Det hadde kanskje vært en bedre måte å ta kvelden på . De hadde iallefall ikke blitt metanolforgiftet .
Hmmm.
Så det er kun i Norge, alkiser drikker seg ihjæl på rødsprit og metanol. Akkurat, det visste jeg ikke, det var nytt for meg. Men det er vel selvsagt med det prisnivået vi har ::)
Selvsagt må prisene ned, så "taperne" kan drikke seg ihjæl med stil. :p
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
Slubbert skrev:
Gjest skrev:
Det må da være måte på hva politikerene skal ta ansvaret for! Ansvaret for andres alkoholproblem, -nei vet du hva!
Den eneste logiske konsekvens av overstående utsagn er at alkoholavgifter og -restriksjoner bør fjernes. Endelig enig i noe.
Det var jo en usedvanlig frisk tolkning av min tekst - eller kanskje tvert imot?
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
gpjonas skrev:
Hørte på nyhetene at biltema måtte tilbakekalle rødsprit etter at en person hadde omkommet ved å drikke den.. :eek:

Det var store mengder metanol i spriten..Så til sakens kjerne rødsprit skal ikke drikkes eller konsumeres på noen som helst måte heller ikke maling, whitesprit, aceton osv. Er dette egentlig biltemas problem. hva tenker dere om det..
Egentlig burde ikke dette være noe problem, rødsprit er jo ikke laget for å drikkes og har jo til og med tilsetningsstoffer som gjør at den smaker for jævlig. Etter at tilgangen på smuglersprit ble ødelagt av metanol-skandalen, er det nok dessverre en del svake sjeler som har klart å venne seg til rødsprit som en billig rus, grøss og gru! Problemet er at ordentlig sprit er alt for dyrt i Norge, så alkoholikerne må klare seg med relativt usunne løsninger for å få dekket sitt behov.
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
Audiophile-Arve skrev:
Eg kjenner ikkje fleire alkisar no, etter at dei eg kjende har dauda, men meiner å ha god kjennskap til temaet.
Det å tvinge i seg raudsprit er litt av eit kunsttykke, som krev at ein er skikkeleg desperat. I dag er det lite å hente økonomisk på dette, då raudspriten er dyrare enn andre alternativ som er tenkte til å drikke. Men sjølvsagt, pr eining vert det billeg-dersom ein greier å få det i seg...
Eg ser ikkje noko poeng i å skulde politikarane som eingong gjorde spriten udrikkeleg skulda for denne ulukka. Kva ville alternativet vere - gratis utdeling av vodka til trengande?
Lite økonomisk å vinne? Den rimeligste vodkaen man finner på polet koster kr 300,- pr liter, mens en liter rødsprit med høyere alkoholnivå koster kr 30,-. Jeg synes det er skremmende at det tydeligvis er mange som drikker rødsprit.

Det er jo ikke hyggelig at folk drikker seg i hjel, men originalvare er definitivt sunnere enn rødsprit og etterbarberingsvann for ikke å snakke om metanol. Norsk alkoholpolitikk er helt på villspor, man forsøker å løse et sosialt problem ved bare å justere opp prisene. For folk flest spiller dette liten rolle, folk tjener godt nok til å kjøpe det man vil og de fleste jeg kjenner handler jo bare sprit på taxfri uansett (jeg kan ikke huske sist gang jeg kjøpte noe sterkere en Baileys på polet). I tillegg har forbruket av sterkere vare enn vin og øl gått kraftig ned de siste årene. Alkoholikerne, som drikker uansett, tvinges da til ganske usunne løsninger, men det er kanskje greit at disse dør av metanolforgiftning og sparer samfunnet for ytterligere belastning?
 

bassegutt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
127
Antall liker
1
Audiophile-Arve skrev:
bassegutt skrev:
Gjestemedlem skrev:
gpjonas skrev:
Hørte på nyhetene at biltema måtte tilbakekalle rødsprit etter at en person hadde omkommet ved å drikke den.. :eek:

Det var store mengder metanol i spriten..Så til sakens kjerne rødsprit skal ikke drikkes eller konsumeres på noen som helst måte heller ikke maling, whitesprit, aceton osv. Er dette egentlig biltemas problem. hva tenker dere om det..
Hvis det ikke var opplyst på varedeklarasjonen hva flasken inneholdt så er det forståelig at det trekkes tilbake for bedre merking. Vanlig rødsprit er jo bare etanol med endel tilsetningsstoffer som gjør den ubehagelig å konsumere. Regner med at mannen ikke ville drukket av den hvis han hadde vist hva den inneholdt.

Selv rødspritdrankerere er jo folk. En underklasse av drankere skapt av det norske avgiftssystemet.
1. Staten driter i om folk drikker seg ihjel bare de får klirr i kassen .
Hvis prisen på alkohol hadde vært på normalt europeisk nivå så hadde de stakkars menneskene som i dag drikker seg ihjel på rødsprit gjort det samme med god whisky og konjakk i stedet .Det hadde kanskje vært en bedre måte å ta kvelden på . De hadde iallefall ikke blitt metanolforgiftet .
1. Motsett kan det verke som du drit i om folk drikk seg i hel berre du får billeg sprit....
Neida Arve , jeg driter ikke i at folk drikker seg ihjel på metanol , men hva kan man gjøre med det ?
Først og fremst må prisene på alkohol ned slik at disse menneskene ikke kjøper rødsprit , spylervæske og hjemmebrent . Drikke skal de jo uansett ha .
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
bassegutt skrev:
Først og fremst må prisene på alkohol ned slik at disse menneskene ikke kjøper rødsprit , spylervæske og hjemmebrent . Drikke skal de jo uansett ha .
Egne spritrom for alkoholikere, med subsidiert brennevin?
 
S

Slubbert

Gjest
Ad spritrom: Hvis det går rykter om metanol i smuglerspriten så stormer alkisene til akuttmottaket og sier at de har fått det i seg. For hvis de har det setter sykehuset dem på etanol-detox og de får brennevin kjørt rett i kroppen. Etanol er en svært sterk hemmer av metanolmetabolisme og det mest effektive middelet mot akutt metanolforgiftning. Etter et par dagers statssubsidiert flatfyll er metanolen ute av kroppen og du blir utskrevet.

Så er du dristig kan du ta et par store svelger metanol utenfor akutten og få gratis brennevinsdrypp. Et tips som kan være verdt å ta med seg hvis du ikke har planer for helga.
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
ErosLoveking skrev:
bassegutt skrev:
Først og fremst må prisene på alkohol ned slik at disse menneskene ikke kjøper rødsprit , spylervæske og hjemmebrent . Drikke skal de jo uansett ha .
Egne spritrom for alkoholikere, med subsidiert brennevin?
Eller bar med "happy-hour" som det også kalles.....
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
Ja, så om spriten settes ned i pris så får vi mindre alkoholisme?

Har vært prøvd før...
 
S

Slubbert

Gjest
Gjest skrev:
Ja, så om spriten settes ned i pris så får vi mindre alkoholisme?
Samme det så lenge alkoholisme ikke er politikernes ansvar. Du skrev det selv:

Gjest skrev:
Det må da være måte på hva politikerene skal ta ansvaret for! Ansvaret for andres alkoholproblem, -nei vet du hva!
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Jeg synes balansen mellom statlig styring og frihet er ganske bra i Norge. Et relativt høyt prisnivå på alkohol tror jeg virker forebyggende mot enda mer utbredt alkoholisme. Tviler på at det er mange som har økonomiske problemer med å kjøpe seg ei grei flaske rødvin til lørdagsmiddagen.

Selvsagt kunne staten gjort enda mer for de som er så uheldige å havne i uføret, men jeg tror andre stater gjør enda mindre enn den norske. At man trekker tilbake rødsprit som er feilaktig basert på metanol synes jeg er rett og veldig rimelig.

Mvh
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
toref skrev:
Jeg synes balansen mellom statlig styring og frihet er ganske bra i Norge. Et relativt høyt prisnivå på alkohol tror jeg virker forebyggende mot enda mer utbredt alkoholisme. Tviler på at det er mange som har økonomiske problemer med å kjøpe seg ei grei flaske rødvin til lørdagsmiddagen.

Selvsagt kunne staten gjort enda mer for de som er så uheldige å havne i uføret, men jeg tror andre stater gjør enda mindre enn den norske. At man trekker tilbake rødsprit som er feilaktig basert på metanol synes jeg er rett og veldig rimelig.

Mvh
Kunne ikke vært mer enig. Bra innlegg.
 
S

Slubbert

Gjest
Jeg pleier ikke å komme meg på polet om Lørdagen fordi det stenger så tidlig. Det er ikke greit å være B-menneske når Staten har bestemt at alles aktive våketid skal være fra 09.00 til 23.00 og all lørdagshandel skal foregå mellom kl. 10 og 14. Nei her i landet må man være A-menneske, helst A4.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Slubbert skrev:
Jeg pleier ikke å komme meg på polet om Lørdagen fordi det stenger så tidlig.
Da foreslår jeg en annen ukedag. Sikkert mindre kø også.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
Slubbert skrev:
Gjest skrev:
Ja, så om spriten settes ned i pris så får vi mindre alkoholisme?
Samme det så lenge alkoholisme ikke er politikernes ansvar. Du skrev det selv:

Gjest skrev:
Det må da være måte på hva politikerene skal ta ansvaret for! Ansvaret for andres alkoholproblem, -nei vet du hva!
Dine tolkninger overgår alt. Bra du ikke jobber i UD.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
toref skrev:
Jeg synes balansen mellom statlig styring og frihet er ganske bra i Norge. Et relativt høyt prisnivå på alkohol tror jeg virker forebyggende mot enda mer utbredt alkoholisme. Tviler på at det er mange som har økonomiske problemer med å kjøpe seg ei grei flaske rødvin til lørdagsmiddagen.

Selvsagt kunne staten gjort enda mer for de som er så uheldige å havne i uføret, men jeg tror andre stater gjør enda mindre enn den norske. At man trekker tilbake rødsprit som er feilaktig basert på metanol synes jeg er rett og veldig rimelig.

Mvh
Full støtte!
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Slubbert skrev:
Jeg pleier ikke å komme meg på polet om Lørdagen fordi det stenger så tidlig. Det er ikke greit å være B-menneske når Staten har bestemt at alles aktive våketid skal være fra 09.00 til 23.00 og all lørdagshandel skal foregå mellom kl. 10 og 14. Nei her i landet må man være A-menneske, helst A4.
Det har du rett i. Tror det i utlandet er særdeles uvanlig at hoveddelen av butikker, kontorer, transport, ulike tjenester mm har et best tilbud i tidsrommet 9 - 23. Norge er unikt i denne sammenheng. Feks vet jeg at når jeg sover, en gang i tidsrommet 23 - 9, er man i andre deler av verden faktisk våkne!
 

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
I stedenfor dårligsmak som tilsetting så kunne de jo hevet oppi et par antabuss og blitt kvitt problemet en gang for alle.
 
S

Slubbert

Gjest
Holmium skrev:
Da foreslår jeg en annen ukedag. Sikkert mindre kø også.
Mandag til Fredag er jeg på jobb fra 10 til mellom 18 og 20, etter det er polet stengt.

Holmium skrev:
Det har du rett i. Tror det i utlandet er særdeles uvanlig at hoveddelen av butikker, kontorer, transport, ulike tjenester mm har et best tilbud i tidsrommet 9 - 23. Norge er unikt i denne sammenheng. Feks vet jeg at når jeg sover, en gang i tidsrommet 23 - 9, er man i andre deler av verden faktisk våkne!


"Best tilbud" og "null tilbud fordi det er forbudt" er to ekstremer som det meste av den utviklede verden faller et sted i mellom. Det regulerer seg selv også uten statlige forbud.
 

Vedlegg

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Slubbert skrev:
Mandag til Fredag er jeg på jobb fra 10 til mellom 18 og 20, etter det er polet stengt.

"Best tilbud" og "null tilbud fordi det er forbudt" er to ekstremer som det meste av den utviklede verden faller et sted i mellom. Det regulerer seg selv også uten statlige forbud.
Er enig i at det er en del snodige reguleringer i forhold til alkoholsalg. Som at ølsalget må stenge kl 20/ 18 enda butikken er åpen lenger. Og at det er stengt dagen før valgdagen feks.
( I vårt broderland må man jo faktisk på polet for å få øl klasse D).

Men at polet skal være døgnåpent fordi du har en arbeidsdag fra 10 - 20 er vel å dra den litt langt? Med 10-timers arbeidsdag skulle jeg tro at du har anledning til å avspasere en gang i blant, stikke ut i lunsjen, forskyve arbeidstiden el en gang i blant slik at du kan utføre dine gjøremål. Det finnes, i mine øyne, andre statlige tjenester som heller burde ha bedre åpningstid enn det polet pr dags dato har.
Å si at man må være A4 her i landet basert på åpningstidene til polet er vel kanskje også noe snevert?

Jeg synes dessuten det er ok at det er reguleringer på en del områder, som åpningstider, stengt søndager, overtidsbruk osv. Selv om alt dette blir tøyd ekstremt.
 
S

Slubbert

Gjest
Holmium skrev:
Å si at man må være A4 her i landet basert på åpningstidene til polet er vel kanskje også noe snevert?
Mange bekker små.
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Og etter hvert blir bekkene til en stor å som fører en til såkalte "frie" stater som USA... Velbekomme. Det er et trist faktum at Den O' Store Friheten ikke finnes dersom en skal bo i et noenlunde friskt samfunn.

Mvh
 
Topp Bunn