Råd ønskes - VTA justeringsskruer trukket runde.

Dig_it_all

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.09.2007
Innlegg
91
Antall liker
15
Hei.
Etter å ha hatt min platespiller på service viser det seg at skruene som holder fast armbasen er trukket runde, og at de ikke lar seg løsne på vanlig måte - VTA er dessuten satt opp feil. Det er 2 stk. 1,5 mm. umbrakoskruer, og skruene stikker ca. 1 mm. opp. Kan gå å lage et vanlig skruespor med en liten baufil. Er åpen for andre forslag - så skånsom metode som mulig.

På forhånd takk for tips.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.147
Antall liker
4.305
Torget vurderinger
1
En mild overhøvlig av vedkommende som utførte service, med løfter om solskinn dersom han retter opp?

mvh
KJ
 

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
156
Antall liker
0
Ville heller gått for en Kraftig overhøvling av service firmaet, og bedt om nye deler for alt som var ødelagt. Å gjenge opp etc fungerer sikkert, men annenhåndsverdien vil være lik null.

Hvordan arm og base er dette forresten?

Mvh
KAS
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Hvis du får tak i skruhodet med en liten tang,så prøv å skru ut med det.
Tape rundt skruhodet for å beskytte underlaget

Mvh Jan I
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Kanskje du får ut skruene med dette,har fått ut rimelig ødelagte skruer med denne "friksjonspastaen",genialt produkt som fugerer! Husker bare ikke hvor det er å få tak i dessverre..Annet tips er å få ned en torx som er litt større kanskje,hvis det er noen som er bare litt større..lykke til :)
mvh Filip
 

Vedlegg

Dig_it_all

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.09.2007
Innlegg
91
Antall liker
15
Hei.
Det er en Pro-ject RPM 5 arm/spiller. Ønsker ikke å henge ut noen på forumet her så skal ikke nevne navn. Skaden er nok ikke skjedd med overlegg - ei heller at det er de mest herdede umbrakoskruene. Mener det er de samme skruene som brukes på Fender Stratocaster sitt vibratosystem for å justere strengehøyden med.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Denne friksjonspastaen har jeg jaggu ikke prøvd.
Må få tak i dette å prøve. Takk for tipset FE
Ellers er tipset med torx noe jeg har gjort flere ganger med stort hell på umbrakoskruer.
Mvh Jan I
 

Dig_it_all

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.09.2007
Innlegg
91
Antall liker
15
Takker for alle gode tips så langt - kommer til å se nærmere på tingenes tilstand nærmere helgen, og bruke god tid så ytterligere skade unngås.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
Jan_I skrev:
Denne friksjonspastaen har jeg jaggu ikke prøvd.
Må få tak i dette å prøve. Takk for tipset FE
Ellers er tipset med torx noe jeg har gjort flere ganger med stort hell på umbrakoskruer.
Mvh Jan I
du kommer til å bli overrasket,har hjulpet meg mang en gang :)
mvh Filip
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Om hullet er utvidet , kan det gå med tommenøkler om du har litt flaks...Biltema har ett sett med tommenøkler til noen få tiere.....Ellers tøttes bruk av torx....alternativt en dråpe lynlim på nøkkeln , hold musestille en liten stund , når du først vrir , ett raskt knepp og skruen løsner ;)...husk å vri nøkkelen moturs.....altså mot klokka, eller til venste om du vil..... :Dskruen brekker du hare av nøkkelen etterpå , eller hiver både skruen og nøkkelen , bruk ett bits eller nøkkel du kan avse til formålet...

Er det en project arm ?
 
Topp Bunn