Ønsker anbefaling Rør til Conrad-Johnson Premiere Twelve

T

ThomasN

Gjest
Sikringen gikk på den ene monoblokka, og leste at det kan skje ved problemer med rørene. Er særdeles lite bevandret i røramper enn sålenge.

Noen som har erfaringer med Conrad-Johnson Premiere Twelve og hvilke rør som er en god match?
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Tenkte du på utgangsrør? I så fall er Svetlana 6550 et alternativ, omenn ikke det billigste.
Mvh
 

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
628
Antall liker
663
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
I min premier 11a har jeg hatt mest hell med Svetana 6550C og Tung Sol 6550. Har også Psvane KT88 T2, men synes de blir litt mørke.
 
T

ThomasN

Gjest
I dag sitter det JJ Electronic 6550 rør der, og det låt fint. Men Tung Sol og Psvane har stått på lista over kandidater. Føler det har vært mye blest rundt Psvane, så de har stått høyt. Men også usikker på om det blir 6550 eller KT88, så fint om noen har erfaringer her.

StianG har du prøvd andre KT88 rør enn disse Psvane KT88 T2 ?

De benyttes på ett par Piega Classic 80.2
 
Sist redigert av en moderator:

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
628
Antall liker
663
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Har ikke prøvd andre KT88 i denne forsterkeren nei. Men jeg hadde tidligere en Cat JL2, og der var billige electro harmonix KT88 helt topp. Svetlana er det som låter best hos meg, men et rør gikk supernova her om dagen, så da måtte Tung Sol inn igjen. Har rundt 20 til av Svetlana, men må få somlet meg til å måle og matche ut en kvartett.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.100
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Hvis de fortsatt finnes er Svetlana "C" 6550 de beste.
Det er ikke bare lyden du hører som må vektlegges.
Levetid også. IMO.
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
766
Antall liker
108
Sted
Bærum
SED Winged “C” som de heter ble laget i St Petersburg, fabrikken lukket ned i 2012 og har ikke produsert disse siden. Merkevaren er overtatt for markedsføring i noen land, men det er ikke SED Winged “C” rør lenger.
Restlager som også inneholder rør som ikke passerte QA har vært solgt, bl.a. på Ebay. Jeg har selv hatt Premier 12 og dette er supre rør til den, men ville ikke shoppet disse på nett lenger, man aner ikke hva man får, enten det er "ekte" og kasserte rør, eller nye fake med kun navnet SED Winged “C” .
 
Topp Bunn