Strøm relatert Qk1,qv2 og qx4

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Hei,et enkelt spm til de som har litt erfaring med disse qk1 og qv2 kontaktene.
Holder det at de står på samme kurs som stereo eller bør de stå så nærme komponenter som mulig?
Jeg kjører også et qx4 filter ut ifra vegg og ut ifra qx4 og inn i en ganske morsk receiver,vel..jeg merka ikke store forskjellen,har en t+a strømskinne (gamle typen) på siden med tv,ps4,appletv.(har kun 2stk kontakter tilgjengelig fra vegg)
Prøvde å sette skinna inn i qx4 først med receivern koblet i skinna,merket absolutt ingenting,før jeg gjorde som nevnt over.
Er vel masse muligheter her med bytte om og snu og vend,er litt utålmodig på den biten😁 å lurer på om noen har noen råd utifra det jeg har skrevet her.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.576
Torget vurderinger
30
Hvis du ikke hører forskjell er kanskje penga brukt bedre andre plasser ;D
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.284
Torget vurderinger
2
Takk for til ærlige tilbakemelding, dine observasjoner er ikke veldig overraskende. Jo forresten, placebo effekten garanterer vanligvis 60-70% suksessfaktor, du er antagelig blant mindretallet som ikke er plaget av hifi-placebo. Grattis!
 

pak.k

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
488
Antall liker
154
Sted
Charlottenberg
Torget vurderinger
1
Jag har ett par qv2 i en helt vanlig förgreningsdosa som är kopplad till samma kurs som min isotek sigmas sitter i.
Är väl ingen megaeffekt men de gör nånting med ljudet som jag inte vill vara utan.märks när man fasvänder de,att nåt blir fel på något sätt.
Hade egentligen tänkt köra utan men när jag kopplade in de så kändes det att de får vara kvar.
Många tycker nog att dessa grejer är helt konstigt och onödigt, men de gör något positivt som blir vanebildande när man upplevt va som kan ske...
 

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
Jag har ett par qv2 i en helt vanlig förgreningsdosa som är kopplad till samma kurs som min isotek sigmas sitter i.
Är väl ingen megaeffekt men de gör nånting med ljudet som jag inte vill vara utan.märks när man fasvänder de,att nåt blir fel på något sätt.
Hade egentligen tänkt köra utan men när jag kopplade in de så kändes det att de får vara kvar.
Många tycker nog att dessa grejer är helt konstigt och onödigt, men de gör något positivt som blir vanebildande när man upplevt va som kan ske...
Konstruktøren, Bill Stierhout, sier at disse pluggene ikke skal påvirkes av fase. (Jeg har selv vært i dialog med ham vedr dette). Også når flere benyttes så spiller det ingen rolle. Jeg har mange Qv2 og Qk1. Jeg hører lett forskjell om de er der eller ikke, men hvilken vei de står i stikket er ikke hørbart. Med andre plugger, som f.eks Ansuz sine, virker fase å være avgjørende.
 

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
De er ikke de kraftigste pluggene på markedet og har ikke umiddelbart så stor imponator effekt, men jeg opplever at det blir mer energi og «presence». Nesten lettere å merke forskjellen når man tar de bort. Mine erfaringer er egentlig sammenfallende med det hifi pressen har skrevet om de oppigjennom uten å google alle linker nå, men typ Qv2 mest forbedring i mellomtonen og rom, Qk1 gir mer luft i toppen og timing/attack virker å bli bedre. Kan nok oppleves litt ulikt i ulike oppsett, men det er i alle fall min erfaring.
 
  • Wow
Reaksjoner: TT.
Topp Bunn