Med 4,5% styringsrente blir Bjørns Hifi gull verdt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Til slutt er lokket satt på, og det har solide fjærer og passer nærmest perfekt i festene. Å åpne lokket føles taktilt sett helt riktig med jevn motstand og solid.

    1651271198498.png


    Alt koblet opp og nesten klart.

    1651271270601.png


    Med lokket nede. Da mangler det bare å få en pickup montert på SME festet.

    1651271302786.png
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.499
    Antall liker
    3.124
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med herlig spiller, håper denne gir deg like mye spille glede som den du nå har pakket ned. Gleder meg til å høre hva du har fått mer av når den har begynt å snurre vinyl.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Mange takk. Ja, nå er det tilbud i helga, så om man ønsker seg en slik kan man spare seg 8 høvdinger. Jeg har så vidt spilt en to-tre plater, og forskjellen er nok ikke så stor som mange tror. Sånn sett er Reloop Turn 5 også sikkert også SL-1200GR ganske gode kjøp. Men det er noe som har endret seg her med SL-1200G her, det har det. Men SL-1200G er såpass ekstrem at det også bør være noe den gjør bedre. Men et stikkord er tyst. Tyst som i graven
     
    Sist redigert:

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.403
    Antall liker
    3.172
    Torget vurderinger
    1
    Sånn sett er Reloop Turn 5 også sikkert også SL-1200GR ganske gode kjøp. Men det er noe som har endret seg her med SL-1200G her, det har det. Men SL-1200G er såpass ekstrem at det også bør være noe den gjør bedre.
    Reloop5 er fin-fin til prisen. Oppgraderte til Ortofon 2M Bronze og var godt fornøyd med lyden i 2 år. Men overgangen til en Pioneer PL-L1000 (totalrenovert) var ganske markant. Spesielt stereobildet ble bedre. Enda bredere lydbilde, med jevn plassering av instrumentene fra venstre til høyre. Med Reloop5 låt det mer som early-stereo, med instrumentene klompet sammen i venstre, senter og høyre side. Tipper armen til Reloop5 ikke er allverden. Brukte samme pickup. Bassen ble tightere, generelt litt mer oppløst mellomtone. Skulle tro 1200GR utrettet det samme eller mer?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ja, Reloop Turn 5 er ganske god til prisen den. Den største oppgraderingen man kan gjøre, tror jeg, er å skifte ut armen. Jeg opplevde ikke helt det du beskriver, men det kan være mange faktorer i bildet her. Jeg har brukt mye tid på å få pickupene jeg har brukt riktig montert med hjelp av protraktor og digital vekt. Vinkelen på armen er også av betydning, men der har jeg ikke opplevd behov for justering på Reloop'en.. Vekt, altså trykket på nåla er av stor betydning og ikke minst at stiften ikke er skeiv da det vil påvirke hvordan rillene blir avlest. For å unngå det er protraktor et must.
     
    Sist redigert:

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.499
    Antall liker
    3.124
    Torget vurderinger
    1
    Det skal vel inn en Munch nå da . ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det var den Oslo-turen da jeg ikke ble helt ferdig med. Jeg fant litt økologisk mat som ikke er så veldig kortreist jeg reiste med fly for å få kjøpt i Oslo. Dette brakte jeg hjem helt fra Grünerløkka og opp til Tromsø. På den måten har jeg bidratt til et bedre miljø og ikke minst det nasjonale CO2 regnskapet. Smakte ikke så verst på den franske loffen kjøpt på den lokale Coop'en.

    1652630923568.png
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Da var det bordsetting. Tross sludd og 2 grader ute, var stemningen inne god både ute og inne. Men da er det godt å unne seg litt god mat og godt selskap. De t ble også litt tid til litt musikk og det gjør jo dagen helt toppers.

    1652820070813.png

    1652820115685.png

    1652820151621.png

    1652820258135.png
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    1653248209780.png

    Da var denne helga overstått. Det skal de ha, Narvik, de har i alle fall fått en fin ungdomsskole.
     

    Lancaster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Innlegg
    851
    Antall liker
    2.105
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et LH18 liggende, med DL-103R ble det en heftig lowrider på platene, såpass mye at det ble problematisk med plater som ikke er helt flate. Hva tenker du å la det spille med?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et LH18 liggende, med DL-103R ble det en heftig lowrider på platene, såpass mye at det ble problematisk med plater som ikke er helt flate. Hva tenker du å la det spille med?
    Vekta er ca. 3-4 gram over de fleste headshellene jeg har fra før. Jeg har også en LH18, som er litt i tyngste laget kanskje. Litt usikker enda, men mulig jeg monterer den på min Clearaudio Virtuso.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    eller.. de folkevalgte er vel problemet for det meste..
    Å bygge skoler koster penger. Synes bygget er bra, moderne og tilrettelagt. Men selvsagt bør det være debatt over om man bør sentralisere så mye, og konsentrere så mange elever på ett sted. Det er kanskje bare en rektor, men administrasjonen som følger med er ikke nødvendigvis liten. Så kan man jo selvsagt diskutere skolemiljøet med så mange elever.
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.499
    Antall liker
    3.124
    Torget vurderinger
    1
    Det var jo denne du skulle hatt, da ville Putin blitt glad,:ROFLMAO:
    Technics-SL-1200M7L-50-year-Anniversary-02.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Å bygge skoler koster penger. Synes bygget er bra, moderne og tilrettelagt. Men selvsagt bør det være debatt over om man bør sentralisere så mye, og konsentrere så mange elever på ett sted. Det er kanskje bare en rektor, men administrasjonen som følger med er ikke nødvendigvis liten. Så kan man jo selvsagt diskutere skolemiljøet med så mange elever.
    absolutt.. denne stordrifts modellen er nok ikke veien å gå.. men med en kommune som skjønner lite så hjelper det ikke..
    Store IKT problemer, det har de løst med å flytte IKT personalet fra skolen og ned til kommunen.. for å nevne noe
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn