Purifi, det mest interessante jeg har sett på lenge!?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Audiogear.no

Bransjeaktør
    Ble medlem
    19.03.2021
    Antall liker
    292
    Sted
    Holmestrand
    Torget vurderinger
    0

Føler mye av poenget ved å velge små drivere forsvinner idet man putter dem i et bredt kabinett.. men hver sin smak, antar jeg 🤔

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.729
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Elsinores er 28 cm brede, ikke ille det. Med en smal stoff-front i riktig fargekombo kan den få et facelift.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    12.431
    Det er forholdsvis stort, og man får jo lett plass til 10" i en så bred kasse.

Elmer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    962
    Noen som har fått hørt på de nye 1ET7040SA modulene til Purify? Har et sett på vei over atlanteren nå. Det blir spennende å sammenligne med 1ET400A som jeg har hatt hjemme i rundt 2 år nå. Er disse jeg har bestilt: https://vtvamplifier.com/product/monoblock-vtv-amplifier-with-purifi-1et7040sa-high-power-module/
    Du konkluderte med at Apollon Audio var dobbelt så dyre, men kan ikke se at de har monoblokk med den modulen (1et7040sa).
    Monoblocks - Apollon Audio Premium Amplifiers

Nord Acoustic sine er absolutt konkuransedyktige ift VTV
    Nord Purifi 1ET400A 1ET7040SA Amplifiers (nordacoustics.co.uk)

Men som Snickersen påpeker, det er mere enn bare de rene modulene i en forsterker. Forskj. Buffertrinn, evt mulighet for gainjustering, kabinett. Intern layout, kabelstrekk etc.. Jeg syns utførelsen på Apollon sine er i klassen over. Men det er meg da.

Dr.E

Oriel

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    7
    Du konkluderte med at Apollon Audio var dobbelt så dyre, men kan ikke se at de har monoblokk med den modulen (1et7040sa).
    Monoblocks - Apollon Audio Premium Amplifiers

Nord Acoustic sine er absolutt konkuransedyktige ift VTV
    Nord Purifi 1ET400A 1ET7040SA Amplifiers (nordacoustics.co.uk)

Men som Snickersen påpeker, det er mere enn bare de rene modulene i en forsterker. Forskj. Buffertrinn, evt mulighet for gainjustering, kabinett. Intern layout, kabelstrekk etc.. Jeg syns utførelsen på Apollon sine er i klassen over. Men det er meg da.

Dr.E
    Har solgt mine monoblokker nå, men ønsker å opplyse om at kvaliteten på VTV var så elendig at jeg valgte å sende de tilbake. Nord har en kvalitet som er ihenhold til hva man kan forvente, og er et kupp til prisen. VTV vil jeg ikke anbefale til noen.. Kvalitenen er så dårlig at det kan være fare for brann i noen tilfeller. Så er alle advart. Apollon har jeg ikke prøvd.

ArneM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    1.318
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    26
    Har solgt mine monoblokker nå, men ønsker å opplyse om at kvaliteten på VTV var så elendig at jeg valgte å sende de tilbake. Nord har en kvalitet som er ihenhold til hva man kan forvente, og er et kupp til prisen. VTV vil jeg ikke anbefale til noen.. Kvalitenen er så dårlig at det kan være fare for brann i noen tilfeller. Så er alle advart. Apollon har jeg ikke prøvd.
    Hva begrunner du dette med, min Vtv har jeg ingenting å utsette på 😊
    ECAF430E-2B05-4EFC-B3CC-482555C32547.jpeg

Oriel

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    7
    Dårlig workmanship som du kan se. Hadde også elendige loddinger/kaldloddinger som er grunnen til at jeg sa at VTV kunne være brannfarlige.

Oriel

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    7
    Hva er det vi ser etter i det bildet?
    De har boret nye hull i chassiset og satt purify modulene hulter til bulter. Var 8-10 mm forskjell på høyre og venstre blokk. Hvis kvalitetskontrollen hadde vært riktig så skal alle printkortene og modulene kunne passe i de forborede hullene, men som sagt de har bare boret nye hull og plassert modulene der. Ser helt for jævlig ut. Følte meg lurt som hadde betalt 30 kkr for noe sånnt.. Glad jeg fikk igjen pengene. Kjøper aldri derfra igjen. Masse lignende tilfeller på nett hvis du googler.

Oriel

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2004
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    7
    Det første bildet fra siden over beskriver det meste. Mine var ikke så ille, men det sier jo ALT om kvalitets nivået.
    9CC29FE8-34BF-4AE8-A9CC-E6023092993E.jpeg

mk1classic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Antall liker
    902
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Kjekt med lufting... 🤔 😬
    Til og med jeg klarte meg med ett sett med hull når jeg bygget opp mitt EVAL1 kit.

ArneM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    1.318
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    26
    Nå er ikke allt en finner på nett som er like troverdig.....
    Men det kan se som at de ikke har hatt tilgjengelig de med forberedte hull for Purifi,så ja de kunne stått penere.... Mine er det lite å utsette på så da er greit her.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn