Pure Music innstillinger

toca

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Jeg er ute etter å avspille min musikk så optimalt som mulig uten eq, eller anne fiks- fakseri ::) ::)

Bruker man da default innstillingene i Pure Music, eller må man inn å stille om på noen av de utallige parametere.

Jeg har satt opp Pure Music til å spille med min Audio Research DAC 8 med 24/192 som jeg valgte under preferences i Pure Music. Har vanlige rippede CD plater i ALAC og High Rez fra Linn, BW, 2L osv,

Har jeg gjort det korrekt i forhold til beste mulig avspillingsmulighet fra Pure Music/ iTunes? :p
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
toca skrev:
Jeg er ute etter å avspille min musikk så optimalt som mulig uten eq, eller anne fiks- fakseri ::) ::)

Bruker man da default innstillingene i Pure Music, eller må man inn å stille om på noen av de utallige parametere.

Jeg har satt opp Pure Music til å spille med min Audio Research DAC 8 med 24/192 som jeg valgte under preferences i Pure Music. Har vanlige rippede CD plater i ALAC og High Rez fra Linn, BW, 2L osv,

Har jeg gjort det korrekt i forhold til beste mulig avspillingsmulighet fra Pure Music/ iTunes? :p
Hvor i preferences setter du opp det?
Kjører en 15 dagers gratisversjon til utprøving og er nysgjerrig.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Aktiviser Memory play som gjør at programmet buffrer opp musikken i Ram brikkene før de spilles av, dette er vel det mest lydforbedrende tweaket i programmet i mine ører !
Du har også en Software basert Upsampler real-time 64-bit som du kan prøve deg fram med. Sjekk også i Audio Midi oppsettet ditt at det ser riktig ut om du spiller av 24/96/192khz filer. Programmet skal vel sette wordlenght selv men er usikker på bitraten. (søk `Audio Midi` med spotlight så finner du det)
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
7
toca skrev:
Har jeg gjort det korrekt i forhold til beste mulig avspillingsmulighet fra Pure Music/ iTunes? :p
Bruk Hog-mode, mem-play, og sett volume til 0. Da er det meste gjort.
 

toca

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Hvor i preferences setter du opp det?
Kjører en 15 dagers gratisversjon til utprøving og er nysgjerrig.
[/quote]

Man setter dette opp i fra meny valget når man har åpnet Pure Music programmet, velg fanearket pure music, deretter velger du preferences i menyen. Da du har valgt denne, får du mulighet til å velge Audio setup, du finner den knappen nederst på siden. Der får du valg om de lydenheter som du har aktivert på din Mac.

Ser også at du kan velge Audio Setup direkte i fra fanearket Pure Music i hoved programmet.

Jeg har kjøpt programlisensen, men dette var også tilgjengelig når jeg kjørte 15 dagers testversjonen.

Mvh Toca
 

toca

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
ayaboh skrev:
toca skrev:
Har jeg gjort det korrekt i forhold til beste mulig avspillingsmulighet fra Pure Music/ iTunes? :p
Bruk Hog-mode, mem-play, og sett volume til 0. Da er det meste gjort.
Glimrende, hva er egentlig Hog-mode, jeg har funnet og aktivert dette, men har ikke helt klart å finne ut av hva det er/gjør?

Mvh Toca
 

toca

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
johnnygrandis skrev:
Aktiviser Memory play som gjør at programmet buffrer opp musikken i Ram brikkene før de spilles av, dette er vel det mest lydforbedrende tweaket i programmet i mine ører !
Du har også en Software basert Upsampler real-time 64-bit som du kan prøve deg fram med. Sjekk også i Audio Midi oppsettet ditt at det ser riktig ut om du spiller av 24/96/192khz filer. Programmet skal vel sette wordlenght selv men er usikker på bitraten. (søk `Audio Midi` med spotlight så finner du det)
Takker for tipset, i Audio Midi oppsettet har jeg satt opp til 192khz, valgt Audio Research DAC 8 i menyvalget. Det betyr at når jeg har USB kabelen koblet på iMacen så er høyttalerene på iMac'en deaktivert, dette stemmer vel.?

Volumkontrollen på iMac'en fungerer fortsatt, er det riktig? da har men en volum kontroll på selve iMac'en og en i Pure Music?? er det riktig, jeg kunne helst tenkt meg og koblet i fra alle volumkontroller slik at jeg var sikker på at det ikke er tap av båndbredde.

Mvh Toca
 
N

nb

Gjest
toca skrev:
Glimrende, hva er egentlig Hog-mode, jeg har funnet og aktivert dette, men har ikke helt klart å finne ut av hva det er/gjør?
Er vel det som gir et program eksklusiv tilgang til lydkortet, dvs at når et program er i hog mode får du ikke lyd fra andre applikasjoner

(discalimer: jeg kan nesten ingen ting om Mac)
 
Topp Bunn