PU-forslag

Caron

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.09.2014
Innlegg
349
Antall liker
482
Sted
Svelvik, Vestfold
Drivverk: Avid Volvere SP, arm: SME Series IV. Er på jakt etter en god PU til dette, og lydpreferansen er: god holografi, detaljert (men ikke skarp) topp, behagelig mellomtone som gir glød i vokaler og akkustiske instrumenter, og stram, dyp, fysisk bass. Heller mot det varme enn motsatt. MM eller MC er ikke avgjørende, men MC er vel førstevalget på dette oppsettet, og jeg trenger da først og fremst å vite hva som fysisk passer i denne armen.

Og, ikke jobber jeg i olja, og heller ikke som adm dir i noe globalt konsern, så prisleiet får vi kalle noe innenfor en normal lønnsmottakers grenser ;)

Hva kan anbefales?
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.495
Antall liker
15.279
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Har SME 309 arm og var litt i samme situasjon for et par år siden. Mine to finalister var Dynavector DV XX2 MKII og Lyra Kleos. De har litt foskjellig lydsignatur, men ikke noe ekstremt i noen retning. Litt tilfeldig så ble det Lyra Kleos, som jeg er veldig fornøyd med.
 

Sst

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2015
Innlegg
692
Antall liker
471
Det ligger en Audio- technica ART9 på torget, som jeg tror vil gi deg svært god lyd til en meget fornuftig pris. Jeg har ikke hørt den på SME, men på papiret matcher de sannsynligvis meget bra. Jeg sier sannsynligvis fordi det er litt uklart hvilken compliance ART9 har ved 10hz men det er nok i riktig område for SME IV.
Smak og behag er selvsagt avgjørende, men det koster fort en del kroner å overgå ART9 på "objektivt" grunnlag.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.493
Antall liker
8.030
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Stemmer i med anbefaling av ART9. Hos meg fungerer den utmerket i Jelco SA-750E og Micro Seiki MA-505X på en Nottingham Ace Space. En aldeles glimrende pickup som har alle egenskapene du etterspør.
 

Caron

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.09.2014
Innlegg
349
Antall liker
482
Sted
Svelvik, Vestfold
Da spørs det om ikke den ART9`ern fort finner veien til min ringe bolig. Takk for gode forslag :)
 
Topp Bunn