Diverse PS Audio bare lureri !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Leser i en tråd her inne der et medlem mener PS Audio bare er lureri,og han ikke ville kjøpt noe der i fra.
    Er dette noe som er kjent?. Googlet det men finner ingenting.

    O
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Leser i en tråd her inne der et medlem mener PS Audio bare er lureri,og han ikke ville kjøpt noe der i fra.
    Er dette noe som er kjent?. Googlet det men finner ingenting.

    O
    Da er det to spørsmål som dukker opp for min del:

    1) Hvilket medlem?

    2) Hva slags lureri?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    1) Det kommer nok frem :)

    2) Det skrev han ikke noe om.

    O
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det var da en drøy påstand.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    1761C0F4-42BB-4109-9FB7-C2E592E0CEAD.jpg

    Jeg regner med at han kommer med en redegjørelse.
    Siden han så bastant sier det er lureri må han jo ha belegg for det også.

    O
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.596
    Antall liker
    3.134
    Torget vurderinger
    0
    Det var da en drøy påstand.
    Tja....hvis kun det beste er godt nok....?

    "This is the best cable I've used. The copper is mined from an asteroid 10 light years away from earth. The rubber insulator is sourced from a single palm tree of 10000 years old in a newly discovered island. I heard that there's only enough material to make 20 cables. With these cables your audio system will perform as if you live right beside a nuclear power plant. They are worth every penny!!!!!"
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    Snu litt på det; Er ikke stort sett all (high end) Hifi lureri? Paul McGovan har ihvertfall forstått nytten av web marketing uten at det i seg selv er feil.

    -BB-
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Da lurer jeg på kriteriene for definisjonen av "lureri".

    Fantastisk byggekvalitet?
    Moderne design og fremtidsrettet brukergrensesnitt?
    Svært god lyd?
    Høy pris?

    Det ovenstående er en omtrentlig beskrivelse av PS Audio's toppmodeller.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Bare god erfaring med ps audio, men kablene og strøm produktene dems er i et litt betent produktspekter som det er mange rare meninger om.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Kabel teorier er en noe betent sak uansett:)

    O
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.423
    Antall liker
    1.973
    Torget vurderinger
    8
    E
    Hvis jeg skulle gjette vilt ville jeg kanskje tenkt at PS Audio sin kontroversielle Noise Harvester kunne vært grunnlaget for påstanden. Men uansett uproft å komme med sånne påstander uten begrunnelse IMO.
    Er jo ikke lett og stole på en produsent som kommer med slikt svada! Er jo ikke annet enn svindel slike produkter består av.
    Er vel flere produsenter som holder på slik!
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    E
    Hvis jeg skulle gjette vilt ville jeg kanskje tenkt at PS Audio sin kontroversielle Noise Harvester kunne vært grunnlaget for påstanden. Men uansett uproft å komme med sånne påstander uten begrunnelse IMO.
    Er jo ikke lett og stole på en produsent som kommer med slikt svada! Er jo ikke annet enn svindel slike produkter består av.
    Er vel flere produsenter som holder på slik!
    Det at de selger en vare ikke alle tror på, kan i grunn ikke betegnes som svindel. Undertegnede er agnostiker innen både kabel og annen religion, men ville vokte meg vel for å betegne Kirken, Den Norske, eller Audioquest for bedrifter tuftet på svindel, uansett.

    Så dersom utgangspunktet for å slenge om seg med såvidt sterke beskyldninger ligger i at man ikke tror på deler av deres påstander, føler jeg det er drøyt. Fint at teknisk kyndige debatterer påstandene, men å potensielt skade markedsposisjonen for enkeltaktører, bare grunnet i slike enkle påstander, burde man egentlig være forsiktige med.

    I disse dager gjør jeg meg kjent med PS Audio's beste digitale løsninger, de koster mye, men sammenlignet med andre i deres prisklasse, kan de ti hvert fall ikke betegnes som kjeltringstreker på noen som helst måte.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    E
    Hvis jeg skulle gjette vilt ville jeg kanskje tenkt at PS Audio sin kontroversielle Noise Harvester kunne vært grunnlaget for påstanden. Men uansett uproft å komme med sånne påstander uten begrunnelse IMO.
    Er jo ikke lett og stole på en produsent som kommer med slikt svada! Er jo ikke annet enn svindel slike produkter består av.
    Er vel flere produsenter som holder på slik!
    Ja da er det en del merker en skal holde seg unna,men og svindel stemple et merke pga kabler er litt drøyt.

    O
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Når vi er i gang med å boikotte alle som lager kabler, så oppfordrer jeg alle til å kvitte seg med alt av Van den Hul-pickuper også. Bare send dem til meg, så skal jeg sørge for trygg og forsvarlig destruksjon:p
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    PS audio har vel mottatt mye beinhard kritikk oppgjennom etter mitt vage minne , styrt av en hard forretningsdrift med det resultatet at det har blitt mye støy fra skuffede lyd elskere .
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Kanskje litt OT dette:
    Jeg var med på et (for meg) spesielt arrangement i Oslo i går.
    En danske presenterte nett kabler fra Ansuz. https://ansuz-acoustics.com
    Jeg forholdt meg rolig og ventet på utmerket servering.
    Så til det mest overraskende (fortsatt i følge dansken) : Strømrenser og beslektede saker er bare tull. Har i beste fall ingen positiv effekt. Oftest negative. Dyre de også.
    Strømkabler derimot........
    Løfter anlegget minst et par etasjer.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Vinke pent nå da til PS Audio :) de smiler hele veien til banken som mange andre .

    777.PNG
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Min spee erfaring og inntrykk av PS Audio er ivertfall bare bra. Har hatt pre og to effekt og to dac’er som jeg forøvrig har likt veldig godt. Og kjøper gjerne PS Audio igjen når det byr seg en god anledning.
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Leser i en tråd her inne der et medlem mener PS Audio bare er lureri,og han ikke ville kjøpt noe der i fra.
    Er dette noe som er kjent?. Googlet det men finner ingenting.

    O
    Ett märkligt uttalande om PS Audio måste jag säga. Varför detta missnöje, någon förklaring bör ges tycker jag.
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    675
    Antall liker
    755
    PS audio har vel mottatt mye beinhard kritikk oppgjennom etter mitt vage minne , styrt av en hard forretningsdrift med det resultatet at det har blitt mye støy fra skuffede lyd elskere .
    Kan du presisere noe mer? Det blir mye løse påstander her. Selv har jeg nå koblet opp PS Audio`s toppmodeller av dac og drivverk hjemme og jeg er meget imponert over byggekvalitet og brukergrensesnittet. Det er vanskelig å være veldig konkret om lydkvalitet i det at de trenger lang innspillingstid. Men foreløpig er jeg langt fra skremt over det jeg hører.

    I mitt tilfelle har jeg gått fra en dac/drivverk løsning til en sum av NOK 580.000,- til PS Audio. Jeg ønsket å gjøre noen omprioriteringer. Jeg er således "godt vant" og vet hva jeg vil ha. Ut ifra tester gjort av flere jeg stoler på mht byggekvalitet, lyd og oppdateringsmuligheter falt valget på PS Audio.

    Jeg har også P5 Power Regenerator, ett av de beste hifikjøp jeg har gjort.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje litt OT dette:
    Jeg var med på et (for meg) spesielt arrangement i Oslo i går.
    En danske presenterte nett kabler fra Ansuz. https://ansuz-acoustics.com
    Jeg forholdt meg rolig og ventet på utmerket servering.
    Så til det mest overraskende (fortsatt i følge dansken) : Strømrenser og beslektede saker er bare tull. Har i beste fall ingen positiv effekt. Oftest negative. Dyre de også.
    Strømkabler derimot........
    Løfter anlegget minst et par etasjer.

    Både nettkabler og strømrensere/nettfiltre som ikke er noe annet enn EMI filtre kan ha både negativ
    og positiv virkning,så danskens erfaringer kan stemme.

    Det handler om nettimpedans,kildeimpedans og lastimpedans.

    Nettfiltre skal tilpasses kilde og lastimpedansen i følge Nkom og dette begynner noen å oppdage.
    Det var en deltaker her på hfs som mener at nettimpedansen er 50 ohm...hos alle,basta.
    Som Nkom fyren sa;"dersom filtrene ikke tilpasses kan virkningen slå i alle retninger.
    Det bør vel da få tankene til å spinne når noen får god virkning,noen ingen virkning og hos noen
    låter det så dårlig at enkelte fjerner emi filtre som er innebygd i apparatene.Årsaken er?


    EMI / RFI Frequently Asked Question

    The 50 Ohm insertion loss data which appears in our catalog represents an industry standard to allow comparison of different manufacturers' products against a known standard. Since filters are source and load impedance sensitive and the actual load impedance varies greatly from system to system, often a test is the easiest way to determine the actual performance within a specific system.


    https://www.reliantemc.com/OnFILTER.html



    Og derfor påvirker kabler bl.a ytelsen,men dette er vel selvsagt barnelære for de med skolegang.


    Det utstyr som lager støy gjør det (hovedsakelig) i form av at de trekken en forvrengt strøm. De slipper igjennom/ trekker strøm i bare deler av «sinusbølgen». Sett fra disse støykildene (ulineære belastninger) blir dette å betrakte som en ulineær strømkilde. En strømkilde «presser» forvrengt strøm tilbake mot forsynende nett. Så det at vi henger på en ulineær last i form av f.eks. en PC, frekvensstyrt motor o.l. medfører at vi tilnærmet «presser» en tilsvarende ulineær strøm mot nettet.
    Den ulineære strømmen vi presser mot nettet, ser impedansen i nettet. Sett fra en abonnent, vil den første impedansen av betydning være kiosktransformatoren. Jo større transformatoren er, jo mindre er impedansen og jo lettere er det å «presse» tilbake den «forurensede» strømmen. Det som egentlig skjer, er at når den «forurensede» strømmen møter impedansen til matende nett, så gir det forurensede strømmen et «forurenset» spenningsfall som igjen forvrenger spenningen i matepunktet. Alle abonnentene tilknyttet samme kiosktransformator (samme nätstation) opplever omtrentlig den samme forvrengningen av matespenningen.
    Dersom nettimpedansen inneholder induktanser og kapasitanser (og det gjør den alltid), så kan også resonansfrekvenser i nettimpedansen sammenfalle med en av støyfrekvensene og vi får ytterligere forsterkning (det er dette vi ser i Hellandsbygd).
    Sannsynligheten for å få stygg spenning avtar som regel med lav nettimpedans (stor transformator). Men dette gjelder bare den siden som forurenset strøm kommer fra. I Hellandsbygd har vi (antatt) lite forurenset støy fra abonnentene. Slik støy er det smelteverket som lager. Har vi derimot mye forurenset strøm som trykkes mot nettet (fra abonnent mot nätstation) så er det, som sagt, en fordel at impedansen i matende nett er liten. Vi sier at nettet er «stivt» eller vi kan også si at nettet har stor kortslutningsytelse. Disse begrepene betyr i prinsippet alle at impedansen er lav og det er lett å kvitte seg med den forvrengte strømmen uten at dette gir forurenset spenning og problemer for naboene

    Nettimpedansen er den da opplegg frem til sikring,sikring,jordfeilbryter og måler?

    Tilbakemelding: Nettimpedansen er helt tilbake til kilden dvs. generator. Nå vi regner på dette så ser vi at impedansen sett fra klemmene på transformatoren i kiosken og bakover mot generator blir liten i forhold til impedansen sett fra klemmene mot lasten i det enkelte hus. Slik sett kan du anta nettimpedansen omtrentlig lik det du skisserer. I hovedsak ligger impedansen mellom hovedsikring og stikkontakt.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    En video der PS Audio forklarer om produkter/filosofier? Det kan da være relevant for tråden.

    Og, når en produsent av DAC-er åpner med å snakke om "propellerheads", så blir jeg litt negativt innstilt med det samme.

    Tviler ikke på at produktene er fantastiske, men når firmaet selger "noise harvestere", får i alle fall jeg en litt dårlig smak i munnen av hele greia.
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    En video der PS Audio forklarer om produkter/filosofier? Det kan da være relevant for tråden.
    Jada forsåvidt,men det er ikke helt det jeg spurte om i starten av tråden. Produkt info kan jeg finne selv! Strøm og signalkabel diskusjoner kan det gjøres i andre tråder. Det jeg lurer på er er det med lureri og svindel,ikke produkt info :) Om det er sånn at det er kabel/strømrens som menes med lureri så burde det ikke gå ut over PS Audio sine hi fi produkter.

    O
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.371
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Kabler er kabler, men produktene ellers (elektronikken) til PS er da av god kvalitet mener nå jeg.
    Har hatt to stk power HCA2 og 1stk pre PCA 2. Meget fornøyd med de.
    Litt lite power til tungdreven ht men god lyd fra de.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Du bidrar som vanlig bare med tull.
    En video der PS Audio forklarer om produkter/filosofier? Det kan da være relevant for tråden.
    Jada forsåvidt,men det er ikke helt det jeg spurte om i starten av tråden. Produkt info kan jeg finne selv! Strøm og signalkabel diskusjoner kan det gjøres i andre tråder. Det jeg lurer på er er det med lureri og svindel,ikke produkt info :) Om det er sånn at det er kabel/strømrens som menes med lureri så burde det ikke gå ut over PS Audio generelt.

    O
    Kan hende Laban mente uttalelser i videoen var "lureri"?

    Ikke vet jeg.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Du bidrar som vanlig bare med tull.
    En video der PS Audio forklarer om produkter/filosofier? Det kan da være relevant for tråden.
    Jada forsåvidt,men det er ikke helt det jeg spurte om i starten av tråden. Produkt info kan jeg finne selv! Strøm og signalkabel diskusjoner kan det gjøres i andre tråder. Det jeg lurer på er er det med lureri og svindel,ikke produkt info :) Om det er sånn at det er kabel/strømrens som menes med lureri så burde det ikke gå ut over PS Audio generelt.

    O
    Kan hende Laban mente uttalelser i videoen var "lureri"?

    Ikke vet jeg.
    Det er mye mulig,men det går an og utfylle litt i svarene;) Laban er en hyggelig kar det men har litt korte mystiske svar :)

    O
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    En video der PS Audio forklarer om produkter/filosofier? Det kan da være relevant for tråden.

    Og, når en produsent av DAC-er åpner med å snakke om "propellerheads", så blir jeg litt negativt innstilt med det samme.

    Tviler ikke på at produktene er fantastiske, men når firmaet selger "noise harvestere", får i alle fall jeg en litt dårlig smak i munnen av hele greia.

    NH funker ikke i stikkontakten hos meg,men på sekundærsiden av en støydempingstrafo gjorde den en jobb.


    http://www.hifisentralen.no/forumet/forskjeller-og-testmetodikk/68598-stra-mrens-4.html Innlegg #69 av "asbjørn"

    Apropos den Noise Harvester'en, så kan den fungere helt greit som et nettfilter. Den settes i en annen stikkontakt enn komponentene og havner dermed i parallell med strømforsyningen i apparatene. Det er eksakt der du vil ha noen kondensatorer for å shunte høyfrekvent støy på fasene til jord. Ingen spesiell grunn til at de kondensatorene skal sitte på samme stikkontakt, på ledningen eller inni apparatboksen. Poenget er kondensator mellom fase og jord, uansett hvor den sitter. Innmaten av tingen består nettopp av slike kondensatorer, noen spoler, og litt elektronikk for å drive en lysdiode som viser at "noe skjer". Har ikke prøvd den selv, men sånn rent fysisk bør det fungere fint.


    PS Audio Noise harvester.jpg
     
    Sist redigert:

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Du bidrar som vanlig bare med tull.
    En video der PS Audio forklarer om produkter/filosofier? Det kan da være relevant for tråden.
    Jada forsåvidt,men det er ikke helt det jeg spurte om i starten av tråden. Produkt info kan jeg finne selv! Strøm og signalkabel diskusjoner kan det gjøres i andre tråder. Det jeg lurer på er er det med lureri og svindel,ikke produkt info :) Om det er sånn at det er kabel/strømrens som menes med lureri så burde det ikke gå ut over PS Audio generelt.

    O
    Kan hende Laban mente uttalelser i videoen var "lureri"?

    Ikke vet jeg.
    Mener ikke noe som helts om PS Audio det er sikkert gode greier som mye annet , noe støy finner vi om det meste om vi leter vi kjøper det vil ha ut fra lommebok / forstand .

    Mvh

    Liten lommebok med utpreget mangel på forstand :D

    Mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn