prute på klubben

Bolle

Medlem
Ble medlem
18.01.2005
Innlegg
27
Antall liker
0
Jeg har en kompis som kjøpte B&W 703 på klubben. Han fikk ikke noe avslag på de, men, han fikk med en tara labs høyttalerkabel til 2500 kroner på kjøpet.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.039
Antall liker
1.831
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Kjører du på grønt med de der i tollen, og blir stoppet må du betale. Prisen X 2 + mva opprinnelig pris + 3000,- i bot!

Sånn cirkus 43866,75 NOK ;)
Syns ikke du skal oppfordre til kriminelle handlinger ::)
Å kjøre på grønt når man importerer varen er svært unødvendig, hva prøver man å oppnå :eek:
Man får igjen den Svenske momsen og betaler den Norske. DVS at differansen er på 1 %!

Uansett, hvis det er noen som ønsker å kjøpe klubbens produkter veldig billig, er det bare å handle i det landet det er billigst. Norske kroner står uvanlig sterkt om dagen og import fra f.eks. produsentland vil i mange tilfeller ugjøre de største besparelsene. Det vil f.eks utgjøre noen kr i importere B&W´s toppmodell ;)

Vil spesielt ønske lykke til kabelkjøpere som er redd for produksjonsfeil og reklamasjoner ;D ;D ;D ;D
 

leifa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2005
Innlegg
181
Antall liker
0
Prinsippet at man ikke skal prute er helt flott. Alle bør få samme pris.
Og det gjør det mye mye enklere å holde seg orientert på bruktmarkedet.
Hvor vanskelig er det ikke å vurdere prisen på noe fra Lyric hifi i Oslo for eksempel? Et sted hvor det prutes i stor skala. Prisene settes selvfølgelig opp for han vet jo at han skal gå ned for å gi kunden et intrykk av røverkjøp. Hva er egentlig verdien på noe da? Hvordan kan man bedømme prisen på en brukt vare når man ikke har anelse hva det koster nytt?

LeifA
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.039
Antall liker
1.831
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Prinsippet at man ikke skal prute er helt flott. Alle bør få samme pris.
Og det gjør det mye mye enklere å holde seg orientert på bruktmarkedet.LeifA
Prinsippet er helt fantastisk i teorien, men fungerer dårlig i et ikke kommunistisk samfunn. Så lenge det finnes flere leverandører har vi forbrukere heldigvis mulighet til å oppnå bedre priser enn i et monopol. Heldigvis oppnår "noen ganger" en som er dyktig til å forhandle, kjøper mye, er en viktig kunde, bra betaler og har etikette bedre vilkår enn andre!

Her er at annet skrekkeksempel på klubbens prissetting:
I desember skulle jeg kjøpe endel julegaver på klubben, bla høytalerstativ til lillebror og platespiller til pappa. Min far trengte en platespiller, så han kunne brenne LP-ene til CD-er og høre de på Elkjøpanlegget sitt. Jeg dro for å kjøpe DENON DP-29F Platespiller som kostet rett under kr 1000,-- Fikk beskjed om at den var utsolgt i hele landet og at jeg kunne komme igjen i romjulen. I mellomtiden økte de prisen med 70% :'( :'( :'( Samme produkt koster nå kr 1698,- og med lavere valutakostnader kan dere selv regne ut hvilken fantastisk fortjeneste de har.. Hadde vært fint med en forklaring på dette!

Vil også legge til at jeg er meget godt fornøyd med servicen jeg har fått hos hifiklubben og at denne har stor verdi..
 

leifa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2005
Innlegg
181
Antall liker
0
Her er at annet skrekkeksempel på klubbens prissetting:
I desember skulle jeg kjøpe endel julegaver på klubben, bla høytalerstativ til lillebror og platespiller til pappa. Min far trengte en platespiller, så han kunne brenne LP-ene til CD-er og høre de på Elkjøpanlegget sitt. Jeg dro for å kjøpe DENON DP-29F Platespiller som kostet rett under kr 1000,-- Fikk beskjed om at den var utsolgt i hele landet og at jeg kunne komme igjen i romjulen. I mellomtiden økte de prisen med 70% :'( :'( :'( Samme produkt koster nå kr 1698,- og med lavere valutakostnader kan dere selv regne ut hvilken fantastisk fortjeneste de har.. Hadde vært fint med en forklaring på dette!

Det kan jo være at produsenten har satt opp prisen...
Ikke nødvendig vis at Hifi klubben er mer grådige.
Jeg synes nå faste priser er best uansett jeg da.
Og går jeg i dagligvarebutikken for å gjøre en stor handel for et par tusen kroner, så er det helt i orden at jeg betaler samme prisen for en liter melk, som naboen som bare er innom for å kjøpe melk.
 
C

cpc

Gjest
Platespilleren DP29f koster 1698 kr ordinert, men har vært på tilbud til 998 ved et par anledninger... Ofte i forbindelse med jul o.l.
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Med hifiklubben, henger mye igjen fra den tida de hadde klubbavisen, og da opparbeidet de seg en "kult" med hifiklubb frelste.

Hifiklubben hadde nok noe lavere avanser på den tiden, og prisene dems da var "tilbudspriser",  sammenlignet med veilendende priser til konkurrenter, nå derimot har verden forandret seg, hifiklubben er ikke lenger lavpris relativt sett, og de burde godta pruting.
 

Stereobloiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2006
Innlegg
186
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Det er lov å prøve seg. Jeg fikk greit avslag på kabler etter forsterkerkjøp. Jeg holdt riktignok en pistol mot panna på selgeren, men likevel...
 

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Innlegg
236
Antall liker
0
hificenter kjeden dumper noe sinnsykt til tider da. nesten så de som har betalt fullpris føler seg lurt
 

2002tii

Medlem
Ble medlem
22.10.2005
Innlegg
19
Antall liker
3
Sammenlign priser i Norge og utlandet på HiFi Klubbens produkter og tilsvarende produkter fra andre aktører i markedet.
Da vil du se at Hi Fi Klubben i Norge har lave priser.
Hvis ikke jeg husker feil har Norge Europas laveste priser på bla NAD.

De fleste andre merkene som har annen importør enn HiFi Klubben er dyrere i Norge enn i nabolandene våre...
 
O

omholt

Gjest
På kabler får man rabatt ved kjøp av anlegg. Men det er vel omtrent det eneste. Har de lav avanse, synes jeg det er greit. Ser at f.eks B&W ikke koster noe særlig mindre i England. Men det er godt mulig det har like mye med forretning å gjøre.
 

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Innlegg
236
Antall liker
0
De fleste andre merkene som har annen importør enn HiFi Klubben er dyrere i Norge enn i nabolandene våre...
de fleste andre merker har forhandlerledd i tilegg til importør ;)
 
Topp Bunn