PROJECT 10.1 EVO + the ARCHON.

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Har lenge fundert på pick-up skifte.Da jeg har oppgradert platespiller til Project 10.1 Evo måtte jeg ha ny pick-up.
Jeg hadde tenkt å gå videre med VdH men samtidig hadde jeg lyst til å prøve noe nytt.
Jeg endte opp med en MC fra Acoustical Systems nemlig the ARCHON.
0,5 mV output - silver coils.
Da var det bare å starte opp.
Waaaho.Detaljrikdom i bøtter og spann.Stemmeprakt til tusen og en liten aning av varme.Plassering av instrumenter og holografi i mesterklasse.
Og dette rett i fra esken.Nervøsitet og uro for at jeg valgte denne Archon var som blåst bort.
Jeg spiller denne mot ARC REF.2 og i dag ARC SP 12 pre.Nyydelig lyd og en ro i lydbildet som er enestående.
Ja jeg må gi "frosken" som jeg hadde tenkt å satse på en høy gang.For dette var virkelig det jeg ønsket meg.
Denne pick-up matcher min Evo godt.Jeg studerte dette om Archon virkelig var en god match for en 10" karbonarm og jeg traff blink.
Om du har en Project og er ute etter en MC til 20-25k er dette som å regne for blink.
Jeg kan ikke i mitt hode finne noe bedre og så sparte jeg noen kroner på å la frosken kvakke videre.Jeg har bestandig likt VdH og fått noen
gode opplevelser men jeg har nå fått en ny favoritt i denne prisgruppe.
LØP OG LYTT så ender det med KJØP.
Mvh Kenneth
 

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Vi liker jo bilder av herligheter som er ny-innkjøpt:)
Hei ChrisAndre!
Bilder kommer senere på mitt album "kosekroken".I mellomtiden er det noen gode bilder som du kan se i annonsen til Endpoint Audio.
Ja dette var en gedigen oppgradering.Har ikke hørt bedre pick-up i denne prisgruppen.:)
Mvh Kenneth
 

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Ja nå har jeg spillet Project 10.1 Evo + The Archon en del timer.Lytteintrykket av denne kombo blir bare bedre og bedre.
Dette er virkelig en Pick-up som fortjener ros og omtale.Jeg traff blink når jeg etter mange timer i "tenkeboksen" bestemte meg for å kjøpe denne.
Jeg må virkelig få takket Endpoint Audio for et meget bra produkt.Jeg har prøvd denne kun på min Evo.Jeg kan anbefale Project eiere å ta en titt på
denne Pick-up.Jeg tror eiere av spillere fra modell 5.1 og oppover ville få seg en gedigen positiv overraskelse.
Har bilder av The Archon og Evo i mitt album "kosekroken".
Mvh Kenneth
 
Topp Bunn