Proffens husgud

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    1.584
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    3
    I andre enden av rommet ser det nu mer så her ut:
    IMG_20210802_222157_resized_20210803_121601406.jpg

IMG_20210802_222232_resized_20210803_121448773.jpg

Er på det nærmeste ferdig.
    Skal bytte ut noen av de lønnefargede Ikeamøblene med noe som matcher bedre.
    Når det er unnagjort, skal jeg benke meg og kose ræven av meg....

Cd-karusellen, dog, kunne jeg tenkt meg å beholde, selv om interiørsjefen ikke er overvettes fortjust i den....
    Den rommer nemlig mange skiver på liten plass......

mvh
    Proffen

Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    1.584
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    3
    Fjotten som hadde lagt forrige gulv, hadde lagt et uten klaring til vegg.
    Det resulterte i at gulvet utvidet seg og slo seg når det ble varmt ute, så gulvet bølget bortover.
    Regner med at det problemet er borte nu, ja.....
    Og det var en befrielse å bli kvitt den pissegule fargen på både gulvet og veggene. Som det føles nå, har man caven fått en atskillig varmere og lunere atmosfære.
    Ser derfor frem til mange gode stunder fremover, med behagelig musikk, godt i glasset og dempet belysning.....

Neste prosjekt blir trolig en aldri så liten endring i husguden også, med tid og stunder. ;)
    Må bare finne ny eier til cd-drivverket jeg bruker i dag først.... Er rimelig fast bestemt på hva som skal på plass da.....

mvh
    Proffen

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    1.584
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    3
    Riktig pent ble det 😊👌
    Takker for det.
    Ble fornøyd med resultatet, vi og.
    Gikk radig når man først kom i gang. Har jo tenkt på det en stund, men det var interiørsjefen som sparket meg i ræven.....
    Har regnet meg frem til at jeg i sommer har lagt ca 75kvm gulv til sammen. Men nå holder det for en liten stund.....

mvh
    Proffen

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    1.584
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    3
    Må jo like godt bare erkjenne at det var deilig å benke seg litt i sweetspoten i kveld, etter noen intensive dager med utendørs hagearbeid i solskinnet......
    Kjente med en gang at skuldrene og blodtrykket senket seg, og jeg fikk ro i sjelen.
    Nei, dette var gildt, du. Så nå ser jeg frem til flere dager med restitusjon! :LOL:

mvh
    Proffen

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    1.584
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    3
    De siste årene har byttene roet seg mer og mer, men om det noen gang vil ta helt slutt - ja, se det gjenstår å se....
    Og med byttene har det jo vært naturlig å oppdatere tråden.
    Det siste som skjedde, i kronologisk rekkefølge, var at Devialet D200 kom i hus, deretter Pylon Jasper 25. Så slo jeg til på en Lumin D2 - som skulle vise seg å være knas god! Så god at jeg i stadig økende grad spiller musikk fra Qobus. Men så var det alle disse cd`ene man har samlet på seg opp gjennom årene da.... Det er jo synd å kaste alt. Bestemte meg derfor for å ta en ordentlig ryddesjau. Ut og vekk (foreløpig til boden) med alle de cd`ene som jeg ikke kan minnes å ha spilt på veldig lenge. Det ble totalt 4 banankasser. Noen skal til en bekjent, noen skal bosses, og resten går nok til Fretex..... Så da sitter jeg igjen med det jeg mener er det jeg innimellom kommer til å hente frem og spille. Tipper at det er ca 50% av det jeg totalt hadde. Så cd-spiller kan det fortsatt være kjekt å ha.
    Men, så fikk jeg det for meg at jeg ville krympe oppsettet/racket ytterligere......
    Sist uke forsvant derfor min "no name Philips cdm12-baserte cd-transport" ut dørene i retning Møre og Romsdal. Både tror og håper at kjøper blir fornøyd, selv om jeg vet at han har et rimelig mye mer kostbart drivverk stående allerede.
    Men cd-spiller kan fortsatt være kjekt å ha. Så da muligheten dukket opp, begynte jeg å undersøke muligheten til å få kloa i en Pro-ject cd box rs, som befant seg i Danmark. Selger var imidlertid ikke villig til å ta seg bryet med å sende den. Etter å ha lagt hodet i bløt, ble det derfor sendt en melding til Hassebasse, som var velvilligheten selv ifht å være behjelpelig med å møte selger, cashe ut drivverket og få det sendt til meg.
    "Bonusen" med å få dette drivverket i hus var at jeg nå har både det og Lumin D2 på øverste hylle i racket, og har nå kunnet fjerne den seksjonen som stod ved siden av og huset det gamle drivverket.
    Som de følgende bildene vil vise, har det imho blitt atskillig mer estetitikk i oppsettet.
    At drivverket også låter godt, gjør jo heller ikke noe. Så får vi se om jeg går til det skrittet å anskaffe separat psu. Vet om et som frister, men må først være sikker på at det er "kompatibelt" med drivverket. Vil jo ikke ta risken på å ødebelegge noe som helst......

Nu i kveld har jeg dessuten flyttet høyttalerne noen cm lengre unna sweetspoten. De står nå 1m fra frontvegg og 50cm fra sidevegg. Tidligere stod de 140cm fra frontveggen. Antar at jeg vil få mer tyngde i bassgjengivelsen, men er egentlig ikke bekymret for at det skal bli for sidrompa. Til det er det godt nok med muskler i Devialeten....

Vedlegg

Sist redigert:

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    1.584
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    3
    Lengst ned i racket befinner det seg en Sonos Connect og en NAS.
    Sonosen brukes i all hovedsak som erstatning for en ruter, som Lumin i sin tur er kablet til.
    NAS`en har noen år på baken, og inneholder en del musikk. Dessverre er den så gammel at jeg foreløpig ikke har fått til å spille av musikk derfra via Lumin - men via Sonosen går det brillefint...... Og som det vises, er det jo god plass til en eller to psu`er der og. Det finnes jo som sagt til Pro-ject`en og også til Lumin - hvis man skulle få lyst til det. Om man vil høre forskjell, ja, se det er ikke godt å si. Jeg har liten erfaring med separate psu`er, og har vel strengt tatt også til gode å høre forskjell på strømkabler......

Vedlegg

• Liker
    Reaksjoner: T-1

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    1.584
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    3
    Det samme kan nok også sies ifht bruk av strømfilter.
    Slo dog til på Finn en gang her for en stund siden og fikk i hus et Tomanek filter. Ut fra det jeg har lest meg opp til, skal det være bestykket med gode komponenter. Det virker også solid sammenskrudd, og veier mer enn jeg så for meg.....
    Men - om jeg ville hørt forskjell på dette og en Brennenstuhl padde - det aner jeg ikke. Og jeg har vel strengt tatt ikke tenkt å bruke tid på å finne det ut heller.....

Vedlegg

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    3.746
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    30
    Hyggelig rom med godlyd dette👌 får få til litt lytting igjen nå som landet er åpnet igjen 👍

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    1.584
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    3
    Hyggelig rom med godlyd dette👌 får få til litt lytting igjen nå som landet er åpnet igjen 👍
    Det skal vi nok få til, T-1! :D
    Rommet i seg selv har jo også fått en make over, så det er litt mer cozy her nå......

Og vi skal se om jeg ikke får rotet meg innover til Norges største innlandsøy og en vakker dag.....:ROFLMAO:

mvh
    Proffen

Atlerovik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Antall liker
    5.793
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gøy å se og lese. Jeg har sansen for minimalisme i oppsettet :D Og liker både de Pro-Ject drivverkene, Pylon høyttalerne og ikke minst Lumin.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn